X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Storskala spilsamlingssvindel


Svar
dRxLdRxLSkrevet 24/08-21 17:56 
Se lige den her video om nogle sociopater som satser på at skrue priserne for sjældne retrospil helt op :

https://youtu.be/rvLFEh7V18A
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
XiwanaXiwanaSkrevet 24/08-21 18:19 
Ja, det er helt vildt. Hvis nogen er interesseret i at købe mit gamle slidte SMB til $2.000.000, skal vedkommende endelig bare sige til. Fast pris, bud besvares ikke. Fri fragt!
[inspirational quote here]
silverstarsilverstarSkrevet 24/08-21 21:22, rettet 24/08-21 21:25 
Jeg havde hørt at det var helt galt, men jeg havde ikke gravet så meget i det... Og det er ikke kun retro-spil, også PS3 og PS4 spil er der vanvittige auktioner med, prøv at tjekke det her Fortnight til PS4

Fortnight PS4 solgt auktion på ebay
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
dRxLdRxLSkrevet 25/08-21 07:05 
Hahaha, det er netop også vurderet af WATA. De dumme svin.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/08-21 11:27, rettet 25/08-21 11:27 
Det mest bizarre er at det er de mest generiske og røvsyge titler der bliver udsat for dette. Spil som, enhver der ved bare en smule om spil, ved ikke er fem potter pis værd da de er produceret i million-antal. Men omvendt er det måske den eneste måde at sikre mediedækning på hvis der er tale om øfferen Super Mario Bros som alle har et eller andet kendskab til? :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 25/08-21 19:50, rettet 25/08-21 19:53 
Som en af "the good guys" også siger i videoen, så skal der implementeres en overordnet kombination af standardisering og fuld gennemsigtighed såfremt "grading" skal have en fremadrettet eksistensberettigelse.

Jeg kan huske at jeg i sin tid blev fortørnet da VGA startede deres grading pis, hvilket øjeblikkeligt betød at bl.a. Ebay blev oversvømmet af samtlige krejlere der prøvede at snyde folk. Derefter troede jeg egentligt, at folk var kloge nok til at lade dette syge koncept dø.

Desværre lader det ikke til at være tilfældet, og jeg må sige at kompleksiteten i nutidens spekulation overrasker mig - det stikker godt nok dybt, tilsyneladende med aftaler på kryds og tværs.

Såfremt gamerhobbyen har en decideret "fjende", så er det møgsvin som Halperin og WataGames.
3of193of19Skrevet 25/08-21 21:14 
Kapitalisme ødelægger alt det kommer i nærheden af.
Når der er folk der begynder at eje "andele" af bestemte spil, er det ved at gå over gevind...
flottenheimerflottenheimerSkrevet 25/08-21 23:08 
Vild video, dRxL.
Tak for delingen!
· ··~''' Insert coin to continue '''~·· ·
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/08-21 05:17 
Håber Nintendopusheren kommer af med sine i en fart inden han brænder inde med dem, for jeg tror boblen brister meget snart oven på den video

https://www.nintendopusheren.dk/vare-kategori/wata-gradede-spil/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/08-21 09:52, rettet 26/08-21 09:54 
Prisen skal vidst divideres med ti før det kan lade sig gøre.

Nu er der både folie OG blister pack man skal igennem for at kunne spille spillene. Det er da irriterende :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 28/08-21 07:59 
3of19>
Kapitalisme ødelægger alt det kommer i nærheden af.
Når der er folk der begynder at eje "andele" af bestemte spil, er det ved at gå over gevind...

Mere kapitalisme når det er værst. Men det en debat til en anden dag,
Som den sydkoreanske stjerneøkonom Ha-Joon Chang skriver i sin bog "23 ting man fortier om kapitalismen".
"Jeg er ikke modstander af kapitalismen, men den er verdens mest elendige økonomiske system – bortset fra alle andre!"

Sjovt, jeg har samlet på spil i mange år... lidt for mange måske ^^; Men har aldrig hørt om WATA eller søgt efter hvad det er før i dag.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig