X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Steam Deck: Håndholdt PC fra Valve


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 16/07-21 10:45, rettet 16/07-21 15:45 
Valve har lavet en håndholdt PC, der kører SteamOS, men som selvfølgelig også kan køre Windows, hvis man vil. Q&A med Valve omkring hardwaren:

https://youtu.be/h9eihvhM_KE

IGN har prøvet den:

Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
158 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/04-22 13:44 
Rigtig sejt. Det virkede også som en underlig feature at udelade netop til PC-folket :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 28/04-22 08:44 
Refresh rate switching er ude nu for beta brugere:

There is a new slider in the Quick Access Menu > Performance tab that allows you to choose a screen refresh rate between 40-60Hz

The framerate limit slider values will update accordingly, and will include 1:1, 1:2, 1:4, or uncapped framerate options.

https://steamcommunity.com/app/1675200/discussions/0/3269060419612777126/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/04-22 09:18 
Hvis Nintendo vælger at fortsætte med en ny Switch ville det være fedt hvis skærmen på den kunne det samme, eller rigtig VRR.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 28/04-22 12:06, rettet 28/04-22 12:08 
Ja, det ville være sejt. Nintendo skal dog passe på, at det ikke bliver for kompliceret for en mainstream maksine, hvor Steam Deck er mere målrettet en specifik niche, selv om kategorien nok skal blive en fast og større bestanddel af PC markedet fremover. Jeg har mine tvivl om, at Nintendo ser brugerhåndteret refresh rate switching som en positiv ting. Microsoft og Sony ville sikkert gøre det, hvis de stadig var i markedet og især Microsoft burde overveje en håndholdt, men de synes alt for fokuseret på, at mobile gaming skal løses med streaming.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/04-22 21:19 
Jeg tænkte ikke på brugerdefineret refresh rate, men noget udviklerne kunne definere pr titel. Det ville nok give den bedste brugeroplevelse.

Det kræver selvfølgelig at Switch 2-spil kan komme op på 40 frames eller højere. I så fald ville almindelig VRR eller Gsync til docked også være en meget kærkommen tilføjelse.

HDR ville også klæde Nintendos spil. Jeg tror mange af dem ville være rigtig flotte med det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-22 09:27 
Digital Foundry sammenligner Steam Deck med den svageste current gen konsol:

https://m.youtube.com/watch?v=U5Zb8UFLNsY
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 11/06-22 19:59 
Det er imponerende hvad den kan, og samtidigt også imponerende, at Switch nærmest matcher den, i Alien Isolation, og spillet på nogle punkter er teknisk bedre, på Switch.

https://www.youtube.com/watch?v=y2mG2az1SVc&t=373s
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-22 22:00 
Jo, men er det ikke en ret ligegyldig sammenligning? Switch-porten udkom fem år senere og havde derfor mulighed for mere avanceret antialiasing. Det samme havde gjalt PC, PS4 og Xbox One hvis de var udkommet senere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 12/06-22 09:44 
Jeg synes det er et fint argument, i og med Deck'et er kraftigere hardware. Uanset om Switch udgaven kom år senere, burde Deck versionen være teknisk bedre, qua den bedre hardware, samt at det nu er Deck versionen som er den nyeste udgave, og derfor burde have alle bells and whistles, og dermed blæse Switch versionen langt væk.

Hvis de gider supportere Alien Isolation på Deck, mon så ikke den version også får nogle opdateringer, som kan bringe den op på siden af de bedre udgaver af spillet. Det eneste Switch versionen ikke har kørende for sig, må være 60 fps, og det er hele årsagen til, at jeg ikke spiller spillet der, men på Series S.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-22 09:51 
Men det er vel ikke en ny udgave af spillet? Det er blot den gamle PC-version der kører på Deck. Det er jo hele pointen at den kan køre alle ens PC-spil.

Det har intet med hardwaren at gøre at Isolation har dårligere antialiasing. Det er udelukkende forskel i release dato af spillet som jeg skrev. Deck er unægteligt en meget kraftigere håndholdt end Switch.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-22 10:01 
Det er altså bizarro world, det der bliver skrevet. Deck versionen af Isolation er lysår forbi Switch udgaven. Det ligner en remaster på hardware en generation senere. Switch udgaven kører 30fps, har en opløsning der kan svinge ned til 504p og med langt lavere settings. Isolation er en fantastisk PC udgave.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 12/06-22 10:13, rettet 12/06-22 10:36 
Til Konsolkongen >

Ja, jeg er med på, at det er en PC version der kører på Deck. Det er derfor jeg skriver:

"Hvis de gider supportere Alien Isolation på Deck, mon så ikke den version også får nogle opdateringer, som kan bringe den op på siden af de bedre udgaver af spillet."

Det er muligt at Deck er kraftigere end Switch, men jeg vil sgu hellere spille håndholdt på en Switch med Oled skærm, i stedet for den skærm de i vildfarelse har givet Deck. I sidste ende handler det vel om, hvilke spil man i det hele taget vil spille håndholdt, og der vil en Switch Oled vinde hver gang, for mit vedkommende.

Half-Life 2 i 60 fps, er det eneste der ville få mig til at overveje en Steam Deck, så måske en dag.

EDIT: Det var egentligt et svar til Konsolkongen, men Bede kom i forvejen med sit svar :)
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-22 10:15, rettet 12/06-22 10:15 
Oled skærmen på Switch er helt sikkert meget bedre. Deck skærmen er noget hø. Er et af de store kompromisser, Valve har indgået, for at holde prisen nede.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 12/06-22 10:21 
Bede-x>
Det er altså bizarro world, det der bliver skrevet. Deck versionen af Isolation er lysår forbi Switch udgaven. Det ligner en remaster på hardware en generation senere. Switch udgaven kører 30fps, har en opløsning der kan svinge ned til 504p og med langt lavere settings. Isolation er en fantastisk PC udgave.

Ja, det gør det (ligner en remaster), og det er derfor det er weird, at de ikke har givet PC versionen det ekstra nøk, i forhold til den flere år gamle Switch version, og smidt de sidste grafiske effekter på.
DunwichDunwichSkrevet 12/06-22 10:34 
Bede-x>
Oled skærmen på Switch er helt sikkert meget bedre. Deck skærmen er noget hø. Er et af de store kompromisser, Valve har indgået, for at holde prisen nede.

https://store.steampowered.com/steamdeck/?l=danish

4000 kr, er alligevel også en slat, hvis man primært "bare" vil spille HL 2 i 60 fps.

Mon ikke der kommer en opdateret Deck version, på et tidspunkt, med Oled skærm også? Måske vil den så blive så uforholdsmæssig dyr, at det bare ikke dur, for den almindelige forbruger, med mindre de så begynder at nedgradere på selve hardwaren, for at holde prisen nede, og så kan det hurtigt blive trælst. Så kan man i princippet vel ligeså godt bare købe en gaming PC i Elgiganten, og spille HL 2 der.
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-22 10:49, rettet 12/06-22 10:58 
Håndholdte bliver en mere normal kategori på PC markedet fremover pga. Steam Deck, i hvert fald indtil streaming evt. tager over og jeg tænker også, at Valve laver en opfølger på et tidspunkt. Den bliver helt sikkert dyr, men omvendt har PC hardware også været uforholdsmæssigt dyrt og er først for nyligt ved at falde lidt igen.

Half-Life 2 er også bagudkompatibelt til Xbox (I Orange Box), hvis det er lysten til at genvisitere det, som trækker. Ellers kan det køre på det meste moderne PC hardware.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
la0sla0sSkrevet 12/06-22 11:57 
Jeg kan i hvert fald sige, at jeg er virkelig glad for min 512gb version.
Hvad sker der?
JmogJmogSkrevet 12/06-22 12:34, rettet 12/06-22 19:41 
Jeg ved ikke om det her vil give en bølge af pc håndholdte. Der vil ikke være mange penge i det. Deck er prissat, så Valve ikke tjener meget på den, fordi de ved folk vil købe Steam spil til den.

Hvis en anden producent laver en lignende model er deres eneste indtægtskilde hardwaren, hvilket betyder den enten er nødt til at være dyrere eller langsommere end Deck.

…og så er der ikke meget grund til at købe den.
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-22 14:21, rettet 12/06-22 14:42 
Det er ikke en bølge af håndholdte, som jeg snakker om, Jmog (selv om det nok skal gå lidt op også). Det jeg mener er, at håndholdte har eksisteret som kategori på PC markedet gennem længere tid, men næsten ingen bruger dem, fordi de er enten for dyre eller for dårlige.

Det skifter med Steam Deck, så vi fremadrettet vil se det som en “normal” kategori, ligesom med alt andet PC hardware. Når du går ind på Steam forums og en eller anden snakker om, hvordan et givent spil fungerer på en specifik Lenovo PC, en snakker om hvordan det kører på deres Surface tablet og en tredie vil vide om deres GTX what ever grafikkort, kan klare at køre spillet med bla bla, så vil der være nogen, som snakker om det på Steam Deck. Det er en fast bestanddel af “PC snakken” nu.

Det er det jeg mener, når jeg skriver at håndholdte bliver en mere normal kategori.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 12/06-22 19:21 
Bede-x>
Håndholdte bliver en mere normal kategori på PC markedet fremover pga. Steam Deck, i hvert fald indtil streaming evt. tager over og jeg tænker også, at Valve laver en opfølger på et tidspunkt. Den bliver helt sikkert dyr, men omvendt har PC hardware også været uforholdsmæssigt dyrt og er først for nyligt ved at falde lidt igen.

Half-Life 2 er også bagudkompatibelt til Xbox (I Orange Box), hvis det er lysten til at genvisitere det, som trækker. Ellers kan det køre på det meste moderne PC hardware.

Jeg har skam The Orange Box, og hiver det af og til frem, på Series S'en ;)
DunwichDunwichSkrevet 12/06-22 19:26 
la0s>
Jeg kan i hvert fald sige, at jeg er virkelig glad for min 512gb version.

Hejsa,

Jeg tænkte på, om vi ikke skulle begynde at være venner, og så låne ting af hinanden? Så kunne jeg låne dit Steam Deck, og du kunne låne...et eller andet af mig? Mangler du kuglepenne, feks? Dem har jeg en del af.
la0sla0sSkrevet 12/06-22 21:13 
Haha… har du en kongeørn?
Hvad sker der?
JmogJmogSkrevet 18/06-22 19:43 
Det føles lettere magisk at spille Metal Gear Solid: Ground Zeroes på en håndholdt. Perfekt performance og spillet ser pisseflot ud på den lille skærm.
Bede-xBede-xSkrevet 19/06-22 18:15 
Synes jeg har den oplevelse hele tiden :)

Har testet over 200 spil fra verified eller playable kategorierne nu og bliver ved med at være imponeret over, hvor godt mange spil kører. Der har været nogle enkelte svipsere som Ashen, der bare nægter at køre 60fps, ligegyldigt hvad man stiller på og så en del moderne AAA titler, hvor man er nødt til at låse refresh rate og FPS til et sted mellem 30-50, men langt det meste føles magisk at have på så lille et system.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 17/09-22 18:29, rettet 17/09-22 18:38 
Digital Foundry har testet de nye Aya Neo Air og Aya Neo Air Pro og jeg synes godt, der kan være plads til dem i Deck tråden. Både fordi publikummet for PC gaming er mikroskopisk herinde, så seperate tråde giver ikke så meget mening, men også fordi de har sat testen op, som en sammenligning med Steam Deck:

https://youtu.be/aei6_e5k4so

Steam Deck: Håndholdt PC fra Valve

Er virkelig cool at se så mange forskellige PC håndholdte for tiden. Jeg har haft enorm fornøjelse ud af Steam Deck og omend jeg sandsynligvis venter med at opgradere, til Valve har næste version af den klar, er det alligevel sjovt at se, hvordan de andre producenter på markedet takler samme problemstillinger.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-23 16:07, rettet 25/05-23 16:18 
Digital Foundry kigger på den nye Asus Rog Ally, der virker som et ret anstændigt alternativ til Steam Deck, selv om softwaren er upoleret og Windows 11 er uegnet til formatet:

https://youtu.be/I5oHS7CA6Qo

Steam Deck: Håndholdt PC fra Valve

Der kommer en del håndholdte PC'ere i øjeblikket, men priserne stikker ofte af på mange af dem, da de ikke kan tjene penge på spilsalget ligesom Valve. Rog Ally virker nogenlunde fornuftigt prissat ift. de fleste ($599-$699).

Det bliver oversat til 6000kr ved Elgiganten, som selvfølgelig stadig er godt det dobbelte af Deck'ens billigste alternativ:

https://www.elgiganten.dk/product/gaming/gaming-pc/handholdt-gaming/asus-rog-ally-handholdt-enhed-16512gb/617311
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
la0sla0sSkrevet 25/05-23 19:33 
Det er en kompetent maskine, og det er jo kun godt for det segment, at der kommer flere maskiner ud. Jeg er stadig glad for min Steam Deck, Valve supporter den virkelig flot, og man kan mærke at de ejer hele stack'en, så at sige. Det giver en forholdsvis konsol-agtig oplevelse, samtidig med, at man selvfølgelig godt kan mærke at det er en PC.

Jeg tror Steam Deck'ens killer app er dens integration, hvorfor de andre må konkurrere på specs. Jeg er spændt på at se, hvor godt Asus supporter Ally'en, og om de har tålmodighed med maskinen. Spændende er det.
Hvad sker der?
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-23 22:32, rettet 26/05-23 16:46 
Jeg er også stadig virkelig glad for min. Har haft mange håndholdte gennem tiden, alle mainstream systemerne og flere der ikke var og jeg ville ikke tøve med at kalde Steam Deck min favorit håndholdt. Meget af det kommer selvfølgelig af det enorme spilkatalog, der efterhånden er på Steam, men Valve gør også meget for at integrere Deck'en i økosystemet, som du siger.

Har været imponeret af bredden af spil, jeg har fundet spilbare. Havde troet der ville være større problemer med kompatibilitetslaget og der er selvfølgelig titler som ikke virker uden at installere Windows, men som helhed ser jeg ikke nogen grund til det, når så mange af de spil, jeg er interesseret i, virker.

Det var også svært på forhånd at forstille sig, at fx point & click som Technobabylon kunne fungere optimalt på så lille en skærm og med track pads, men det gør det og det gælder meget andet også. Selvfølgelig er der tilfælde, hvor noget er uegnet eller bliver for småt, fx synes jeg Command & Conquer 3 blev for anstrengende for øjnene i længden, selv om det sagtens kunne spilles til casual brug med track pads. Deus Ex var også umuligt at sigte på fjenderne på bare en lille afstand, da de bliver til helt små prikker på skærmen. Som en helhed har jeg dog været tilfreds med platformens alsidighed.

Jeg håber på lavere vægt, samt bedre og større skærm, det sidste i hvert fald i top modellen, når de opgraderer den om nogle år. Der er også andre småting, der kunne fikses, men det ville da være et godt sted at starte.

IGN har anmeldt GPD WIN 4, der er endnu en af de nyeste PC håndholdte og til forveksling næsten kunne minde om en større udgave af Vita, med offset analog sticks:

https://youtu.be/hQFfC2bY5uE

Steam Deck: Håndholdt PC fra Valve

Steam Deck: Håndholdt PC fra Valve
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 26/05-23 01:35 
Den ser godt nok lækker ud, men 6 tommer skærm og 1080p? Det virker som en dårlig idé. Jeg synes 7” er det absolutte minimum (og flere steder for småt) til spil der er designet til større skærme.
la0sla0sSkrevet 26/05-23 11:27 
Kan anbefale Retro Game Corps på YouTube, der anmelder handhelds. Det er helt vildt så mange, og varierede, modeller der kommer ud.

Retro Game Corps
Hvad sker der?
la0sla0sSkrevet 26/05-23 11:33 
Har i øvrigt opgraderet min Steam Deck med en 2TB NVMe, det kan absolut anbefales, og er slet ikke svært. Næste ting, er nok at smide et par hall effect sensor sticks fra Gulikit i.
Hvad sker der?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/05-23 12:40 
Var ikke klar over at der fandtes hall effect erstatnings-pinde. Du må gerne skrive hvad du synes hvis du skifter til dem. De må også kunne fås til PS5 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 26/05-23 12:47, rettet 26/05-23 15:19 
Linus har en film oppe, hvor de smider hall effect sticks i. Målet er at bygge den ultimative Steam Deck:

https://youtu.be/JXhT13oZchA

Phawx også, men her er der kun fokus på sticks'ene: https://youtu.be/vK2MjhWkpAM
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/05-23 13:39 
Tak, dem vil jeg se når jeg kommer hjem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 26/05-23 16:33, rettet 26/05-23 16:44 
En ting jeg godt kan lide ved nogle af de nye PC håndholdte, er at man er gået væk fra at fokusere på, at gøre systemerne så transportable eller stilfyldte som muligt og i stedet fokuserer på funktionalitet. Der vil selvfølgelig altid være kompromisser på en håndholdt, hvor vægten på Deck'en og placeringen af inputs kan være minusser, men det føles alligevel som at holde en “rigtig” controller.

Der er et stort kurvet greb, som følger håndfladen naturligt og man er gået over til analog sticks i normal størrelse. De måtte dog godt være lidt mindre glatte og ikke helt så flade, men pointen er, at det langt hen af vejen føles behageligt at holde, ligesom det gør med ens hjemme controllere.

Det foretrækker jeg at producenterne bliver ved med, så man ikke skal sidde og bøje fingerne i alle mulige retninger, kan se mærker i håndfladen efter hver session, fordi kanterne er for hårde eller skal benytte sticks der er så små, man næsten skal bruge en lup for at finde dem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/05-23 20:33, rettet 26/05-23 20:36 
Fuldstændig enig.

Jeg kunne sjovt nok godt se mig selv bruge den der PS5 skærm-controller i hjemmet, hvor jeg omvendt aldrig bruger min Switch håndholdt af mange af de grunde du nævner.

Jeg er også begyndt at stille spørgsmålstegn ved hvor berettiget en Switch 2 vil være nu hvor der kommer så mange PC-alternativer der både er kraftigere og mere komfortable. Det er kun de eksklusive Nintendo-titler tilbage, men for dem der ikke er interesseret i dem, giver det så mening at købe en Nintendo-konsol?

Switchen må være virkelig tæt på end of life nu. Mon ikke Zelda ender med at blive det sidste store spil på maskinen?
Det bliver spændende at se hvad der sker fremad :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 26/05-23 20:56, rettet 26/05-23 21:04 
Ja, jeg synes der er masser af grunde til forsat at købe Nintendos maskine. Priserne på mange af de håndholdte PC'ere er forholdsvis høj, eksklusiverne kan for nogen være den primære grund og for grupper herinde er der også fysiske spil, hvor PCen næsten fuldstændigt er overgået til digitalt og de DRM fri udgivelser - typisk CD Projekt og spil fra mindre udviklere - der er tilbage, virker ikke på de håndholdte*

I sidste ende er det jo også PC'ere, vi taler om. De kommer altid med en vis mængde bøvl, som ikke vil passe til alle kundetyper.

Personligt ville jeg aldrig kunne undvære Nintendos eksklusiver. Der er simpelthen for mange af deres franchises, jeg er begejstret for, men begyndte de nu det usandsynlige - at udsende spillene på PC - så ville jeg købe dem der.

*Jojo, jeg er klar over, at hvis man vil bøvle med det eller benytte vittige løsninger, som at hook'e et drev til sin Steam Deck, godt kan få det til at virke ;)

EDIT: Hov, havde misset dit forbehold med eksklusiverne, så det argument giver jo ikke mening. Beklager :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 29/05-23 11:43 
Selv hvis der ikke var Nintendos spil på maskinen, så ville Switch stadig give mening for mig. Jeg er meget glad for min Steam Deck, men der ER en del PC bøvl.

Nogen gange virker sleep mode ikke og man er nødt til at genstarte spillet.
Nogle spil virker slet ikke.
Nogle spil kræver man slår guides op online for at få dem til at virke.
Nogle spil SKAL være online, når man booter dem. Man kan derfor ikke bare sidde i toget/flyet og starte dem.
Nogle spil der kan startes offline…. kan pludselig ikke. De skal have et onlinetjek for at genskabe den evne.
Nogle spil skal startes via udgiverspecifikke launchers, der kræver man logger ind og er online. Og i det hele taget HAR et EA eller Ubisoft login, selvom spillet er købt på Steam.
Shader stutter sker i nogle Unreal Engine spil, hvilket betyder man får ujævn performance de første part timer man spiller spillet.

Steam Deck er en fremragende computer, men Switch er en langt bedre håndholdt. Jeg bruger dem primært på farten og der er den stabilitet og “tryghed” mht hvad jeg kan forvente fra min Switch 100%, mens Deck er baseret på håb. Der er i høj grad stadig plads til håndholdte konsoller vil jeg mene. Færre muligheder, javist, men en langt bedre brugeroplevelse.
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-23 19:00, rettet 09/11-23 19:41 
Steam Deck OLED annonceret med lidt større skærm, længere batteri tid og lidt lavere vægt:

Steam Deck: Håndholdt PC fra Valve

Steam Deck: Håndholdt PC fra Valve

Steam Deck: Håndholdt PC fra Valve

https://store.steampowered.com/steamdeck

Der står ikke en udgivelsesdato eller pris endnu, men det kommer nok indenfor meget kort tid.

EDIT: Udkommer 16 november ifølge annoncerings traileren:

https://youtu.be/_vTsZMvjJ-A?si=JtLEELoeLotcZh1b

EDIT 2: De gamle 64GB og 512GB LCD modeller bliver udfaset og vil være til nedsat pris så længe lager haves.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-23 19:06, rettet 09/11-23 19:26 
Digital Foundry anmeldelse af OLED udgaven: https://youtu.be/Z1KLj06fn2s?si=LCXF3MsEcbcgtrwa

Steam Deck: Håndholdt PC fra Valve

EDIT: Meget rosende anmeldelse, der fremhæver mange mindre forbedringer og kalder den nye model “the best handheld out there bar none”.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 09/11-23 19:45 
Oversigtsside til OLED modellen: https://www.steamdeck.com/en/oled
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
nerosnerosSkrevet 23/02 21:47 
Jeg har fået mig en OLED og jeg elsker den :-)

Lige et spørgsmål. Jeg oplever at jeg får sort skærm efter jeg har startet et spil, også selvom det er verified til at virke på Steam Deck?

Andre der oplever det samme og kan man gøre noget ved det?
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 25/02 11:27 
Et specifikt spil hver gang eller tilfældigt? Har du prøvet at lave en fuld reboot?
nerosnerosSkrevet 25/02 22:32 
Det var med Sine Mora EX? Det burde jo virke og jeg kan se andre spiller det og viser det på YouTube.
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 26/02 03:58 
Og det crasher til sort skærm også efter en reboot?

Er det Steam eller via en anden launcher.
nerosnerosSkrevet 26/02 15:47 
Ja der kommer bare en sort skærm, men jeg kan høre lyden?

Det er bare igennem Steam OS systemet.
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 27/02 10:27 
Prøv at gå ind, og sæt en anden version af Proton til at køre det. Det kan du gøre specifikt fra spil til spil, hvis du ønsker.

Jeg har min originale, og er stadig virkelig glad for den. Pt. spiller jeg Thimbleweed Park på den, og har en fest. Før var det Starfield (crap spil), så den er virkelig alsidig.
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 29/02 20:46 
Ok læste godt noget om det med Proton men hvordan gør man lige det? :-)

Jeg er super glad for min OLED. Spiller Hell Divers 2 på den. Fuldstændig fantastisk spil :D
Bashful Neophyte
la0sla0sSkrevet 01/03 10:31 
Under Properties for spillet, så Compatibility, klik Force the use of a specific... og så i rullemenuen under, prøver du en anden. Jeg vælger som regel mellem Proton Experimental eller Proton 8.

Noget andet, har du prøvet at slettet og installere spillet igen? Og sikre dig, at du i din performance profile, ikke har noget skævt stående?
Hvad sker der?
nerosnerosSkrevet 01/03 21:52, rettet 01/03 21:53 
Tak for input det vil jeg så lige se på så :-)

Men der står faktisk i den nye update at det med den sorte skærm skulle være løst i forskellige spil så jeg vil da lige se om det ikke har løst problemet.
Bashful Neophyte
158 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig