X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Aliens: Fireteam Elite


Svar
ExceptionExceptionSkrevet 24/06-21 16:49 
Da jeg kan forstå at vi er nogle fans af Alien universet her på forummet ifm. vores sidste diskussion vedr. selvsamme film tænkte jeg, at det kunne være spændende at høre folks mening til spillet Aliens: Fireteam Elite.

Personligt er jeg en smule ambivalent da spillets fokus er multiplayer. Jeg foretrækker simpelthen bare solide singleplayer spil med en god historie, specielt når det omhandler Aliens (Isolation sad lige i skabet). Derudover har Cold Iron Studios heller ikke nogen "track record" som man kan skæve til. Udvikleren er ny, så de skal naturligvis have en chance, men er en af de største sci-fi franchises for stor en mundfuld at starte ud med?
Sidst men ikke mindst brændte jeg mig noget så gevaldigt (som mange andre) på A:CM. Dette kan CIS selvsagt ikke gøre for, men som I kender ordsproget "brændt barn skyr ilden".

Alt ovenstående til side, så håber jeg naturligvis at Aliens: Fireteam Elite kommer til at sparke gevaldigt røv når det udkommer.

"Well that's great, that's just fuckin' great, man. Now what the fuck are we supposed to do? We're in some real pretty shit now man."
ExceptionExceptionSkrevet 30/06-21 02:16 
Jeg konkluderer at interessen for spillet kan ligge et meget lille sted...
millenniummillenniumSkrevet 30/06-21 07:17 
Ja, jeg ser kun én ting: Quick cashgrab. :P
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/06-21 13:10 
Jeg synes jeg er blevet skuffet rigeligt mht Allans og spil :D Nu vil jeg se nogle anmeldelser før jeg giver det mere af min tid.

Det ville være fantastisk hvis det blev godt, men online multiplayer fokuserede spil siger mig desværre ikke så meget længere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 01/07-21 08:47 
Jeg ved ikke, et action spil hvor man jagtet af en flok der alle hedder Allan, Det lyder da lidt skægt, eller som en våd weekend i Gedser.
millenniummillenniumSkrevet 02/07-21 16:51, rettet 02/07-21 16:52 
Tror det er pisse svært at lave et godt spil inden for Aliens-universet - som ikke bare bruger filmens brand til at tjene penge. Alien Isolation var det hidtil bedste forsøg, men efter flere timers gemmeleg med et Alien, måtte jeg spørge mig selv: “Is it fun….?”
The medium is the message.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 03/07-21 10:39 
Var også glad for Aliens infestation

Men ja, det budte ikke være så svært med et godt FPS spil med aliens.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
millenniummillenniumSkrevet 03/07-21 17:31 
Nå ja, Infestation glemte jeg. Det har virkelig noget Aliens-sjæl - en fin forlængelse af filmen.
The medium is the message.
ExceptionExceptionSkrevet 06/07-21 10:49 
Men ja, det budte ikke være så svært med et godt FPS spil med aliens.

Min bror og jeg har ofte talt om, at de bare skal smække Aliens (film nr. 2) på spilform. Vi er ligeglade med at vi kender historien, og ved hvad "outcome" er. Lad os nu bare spille den film, den tigger jo nærmest om det.

Der er alligevel ingen der kan skrive en federe historie end Cameron når det gælder dette univers.
millenniummillenniumSkrevet 06/07-21 13:41, rettet 06/07-21 13:41 
Gjorde Konami ikke det med Aliens arcade..? :P

Problemet var bare, at Ripley blev lyshåret og fjenderne muterede ret så kraftigt med mærkelige farver og slim-skydere.

Aliens: Fireteam Elite
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/07-21 14:21 
Exception>
Men ja, det budte ikke være så svært med et godt FPS spil med aliens.

Min bror og jeg har ofte talt om, at de bare skal smække Aliens (film nr. 2) på spilform. Vi er ligeglade med at vi kender historien, og ved hvad "outcome" er. Lad os nu bare spille den film, den tigger jo nærmest om det.

Der er alligevel ingen der kan skrive en federe historie end Cameron når det gælder dette univers.

Det ville være fantastisk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 06/07-21 15:51 
Gjorde Konami ikke det med Aliens arcade..? :P

Problemet var bare, at Ripley blev lyshåret og fjenderne muterede ret så kraftigt med mærkelige farver og slim-skydere.

Jo det var dengang hvor udviklere nogle gange tog sig nogle gevaldige kreative friheder. :D

Det er lidt samme princip med "Alien 3" til SNES, MD mv. De kalder titlen Alien 3, men i virkeligheden er det en lidt bizar amalgamering af Aliens og Alien 3 filmene kogt sammen i et spil.

Men snakker vi ren "arcade" oplevelse, så ramte Capcom sgu meget rigtigt med AvP, som jeg mener fulgte "Dark Horse Comics" historierne. :)

Aliens Infestation var også et godt spil, der IMO emmede af atmosfære på trods af den begrænsede hardware det blev udgivet på. :)
ExceptionExceptionSkrevet 06/07-21 16:00 
Det ville være fantastisk :)

Det ville også sælge en del bedre tror jeg. :)

Jeg kan huske i "gamle" dage da film som Batman (89) og T2 (91) udkom. Dengang lavede udviklere næsten altid spil som (prøvede) at følge filmens handling, med varierende succes.

I dag så vil alle sætte deres eget præg, eller på anden måde tilføje noget til en bestemt franchise. Problemet er blot, at du skal stå relativt tidligt op såfremt du skal "bedre" Camerons Aliens. :)

Jeg ville blive enormt glad hvis en udvikler kom frem og sagde:
"Vi synes dette univers er så fedt skruet sammen, at vi simpelthen bare gerne vil give gamere den fedeste spiloplevelse af filmen.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig