X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo E3 2021 direct


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 15/06-21 11:36, rettet 15/06-21 11:44 
Nintendo holder deres E3 2021 direct kl 18 i aften. Den skulle være ca. 40 minutter lang og de fleste af spillene vil være 2021 udgivelser, med deres sædvanlige treehouse halløj i tre timer bagefter.

Muligvis kommer der også til at være et lille Xbox indslag. Når Xbox chefen Phil Spencer her i corona tiden har givet interviews fra sit hjem, har deres marketing placeret små hints på hylderne i baggrunden, om projekter der er undervejs. Således var der fx placeret en Xbox Series S på hylden, inden den blev annonceret og for nyligt var der så en Switch der også (Og ja, den Kojima figur står så tæt på det Xbox logo, at de næsten helt sikkert har et eller andet samarbejde):

Nintendo E3 2021 direct

Om det så er betyder ports af nogle spil, Master Chief i Smash, Game Pass streaming eller noget andet, må vi vente at se.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 15/06-21 11:57, rettet 15/06-21 12:00 
Yuck.

Men Switch Pro er 100%... ish.
Bede-xBede-xSkrevet 15/06-21 14:03 
Ja, Switch Pro må næsten være nu, hvis de vil nå at have den ud i september eller oktober, som rygterne har gået på.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 15/06-21 17:47 
Links til streamet:

https://youtu.be/IQz_ECTGGyA

https://www.twitch.tv/nintendo
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 15/06-21 18:33, rettet 15/06-21 18:36 
Så kom der endelig et Metroid Dread, som blev listet som Metroid 5, der fører historien fra Fusion videre, ligesom DS spillet skulle have gjort:

https://youtu.be/4tYzveufd9Q

Mon det er MercurySteam, som igen står bag det? Udgivelse i oktober.

Shin Megami Tensei 5 trailer:

https://youtu.be/gT8HRwuKoRk
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 15/06-21 18:40 
Kedelig omgang - burde være mottoet for dette E3 :/
Bede-xBede-xSkrevet 15/06-21 18:43, rettet 15/06-21 18:47 
Ingen Switch Pro, men den får sikkert sin egen direct så.

Der var for meget spotlight på tredieparts spil og små udvidelser til at det blev rigtig interessant, men taget i betragtning af, at fokus primært var på 2021 udgivelser, kunne det nok ikke være anderledes.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 15/06-21 18:51, rettet 15/06-21 18:52 
Ja der er trods alt tid nok hvis de vil have Pro ud i efteråret.

Zelda G&W tæller som ny HW i denne omgang :)

Det nye 2D Metroid var det mest interessante imo, deres reveal var bare kedelig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/06-21 19:13 
Jeg synes Nintendo leverede det absolut mest interessante. Capcom har været de mest ligegyldige for de viste ingenting nyt overhovedet.

Microsoft var okay synes jeg. De viste da lidt det kunne være interessant, men det har de også gjort de sidste par år og det formår aldrig rigtig at ændre min opfattelse af total spiltørke på maskinen når det kommer til stykket :/

Square var bedre end Microsoft.

Ubisoft er sikkert de objektivt værste, men dem kommer jeg ikke til at se :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 15/06-21 22:44 
Har lige set Nintendo Direct. Fedt at se lidt mere af det næste Zelda spil, som om det var lidt.
Hvad jeg ikke helt forstår er, hvad er Guardian of the Galaxy Cloud version. Betyder det at Switch udgaven kun kan streames?
JmogJmogSkrevet 15/06-21 23:36 
Sikkert. Det har de gjort et par gange. Resident Evil 7 og.... var det Control? Der har været et par AAA spil som Switch aldrig ville kunne køre, som så kunne streames til Switch. Har vist kun været på det japanske marked.
GreaseballGreaseballSkrevet 15/06-21 23:42 
Hvor fascinerende. Det viste jeg ikke de gjorde.
3of193of19Skrevet 16/06-21 07:18 
Switch sælger stadig som varmt brød, Nintendo ser ingen grund til at ødelægge sommerferie salget ved at annoncere Switch Pro allerede nu. Men den kommer. Der er for mange lækager/spekulationer fra seriøse finansmedier til at det bare er varm luft.
Hatten af til Microsoft med at annoncere One X halvandet år inden den kom, så kunder kunne gøre informerede valg.
GreaseballGreaseballSkrevet 16/06-21 10:12 
Så må vi bare håbe at Switch Pro ikke lider sammen skæbne som New 3DS, den fik hvad, 3 titler der understøttede NEW hardwaren?
Tvivler selvfølelig på det bliver tilfældet med Switch.
BeanoBeanoSkrevet 16/06-21 10:20 
Jeg tror ikke der kommer titler som kun kan køre på Pro, det vil være en fejl. Jeg forvender en lign situation som med PS4 og PS4 Pro.
GreaseballGreaseballSkrevet 16/06-21 10:33 
Ja lige som vi ser på Xbox, hvor spillet køre alt efter hvilken hardware det bliver afviklet på.Kunne være fedt hvis de så også gav lidt boost til tidligere titler på Switch.
DunwichDunwichSkrevet 16/06-21 11:49 
Greaseball>
Så må vi bare håbe at Switch Pro ikke lider sammen skæbne som New 3DS, den fik hvad, 3 titler der understøttede NEW hardwaren?
Tvivler selvfølelig på det bliver tilfældet med Switch.

Så vidt jeg ved, understøttede alle 3DS spil New hardwaren i New 3DS. Hvilket vil sige, at alle spillene, gjorde brug af New hardwaren og den bedre skærm. Det er i hvertfald indiskutabelt, at spillene så bedre ud på New 3DS.
DunwichDunwichSkrevet 16/06-21 11:54 
Min Switch Lite er klar til Metroid Dread, og hvis det er rigtig godt, smider jeg det sikkert også på den almindelige Switch og op på skærmen. Men det var så også vist det eneste spil jeg rigtigt havde lyst til at spille, efter at have set deres præsentation.

Hvad er det i øvrigt den måske/måske ikke kommende Switch Pro skal kunne gøre, som den nuværende model ikke kan? Jeg har læst at den skulle kunne køre i 4K, men hvad er pointen, eftersom ingen nuværende spil alligevel understøtter det? Og skulle de kunne understøtte 4K textures osv, så er det bye bye til storagepladsen på konsollen.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-21 11:59 
Jeg forstår ikke hvad du mener med at de gør brug af en bedre skærm? Det er samme opløsning. Nogle af New 3DS XL-skærmene var IPS-displays som ganske rigtigt har bedre farver, men det var et lotteri når man købte og ikke noget spillene var designet efter.
3D trackingen var klart bedre på New hvis det er det du mener?

Der er ingen grafiske forbedringer for gamle 3DS-spil på New-maskinerne. Nogle spil performer bedre på New-maskinerne uden det er nævnt på spillenes cover, men er ikke sikker på det gælder for alle. Mener at Hyrule Warrior og Monster Hunter gør.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-21 12:07 
Dunwich>
Hvad er det i øvrigt den måske/måske ikke kommende Switch Pro skal kunne gøre, som den nuværende model ikke kan? Jeg har læst at den skulle kunne køre i 4K, men hvad er pointen, eftersom ingen nuværende spil alligevel understøtter det? Og skulle de kunne understøtte 4K textures osv, så er det bye bye til storagepladsen på konsollen.

Jeg tror ikke på 4K. Maskinen i nuværende form har svært nok ved at køre spil i 720p så en 9 gange så høj opløsning lyder komplet urealistisk. Med mindre nvidia pludselig kan hive noget helt uhørt bleeding edge hardware op ad hatten.

Der går rygter om at hardwaren vil understøtte DLSS som kan opskalere fra lavere opløsninger, men det er jeg helt ærligt ikke særlig stor fan af. Der er stadigvæk tydelige sharpening og gamma-artefacts ikke ulig et TV der er indstillet forkert. Det er stadig ekstremt imponerende at det trods alt så ser godt ud, og det varierer fra spil til spil hvor slemt bivirkningerne ser ud, men personligt er jeg glad for at AMD ikke har noget lignende på PS og Xbox :)

DLSS 720p > 4K i et Switch-spil vil nok være en del mere rough end de eksempler Digital Foundry har vist fra high end PC’er. Jeg frygter noget ala sharpness-filteret i Xenoblade Chronicles 2 >_<
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 16/06-21 14:22 
AMD har noget lignende på PS og Xbox ;)

FidelityFX Super Resolution (FSR)
j/k
JmogJmogSkrevet 16/06-21 14:57, rettet 16/06-21 14:58 
Dunwich>
Hvad er det i øvrigt den måske/måske ikke kommende Switch Pro skal kunne gøre, som den nuværende model ikke kan? Jeg har læst at den skulle kunne køre i 4K, men hvad er pointen, eftersom ingen nuværende spil alligevel understøtter det? Og skulle de kunne understøtte 4K textures osv, så er det bye bye til storagepladsen på konsollen.

Outputte OS menuen i 4K og opskalere spil til 4K. Menuen vil gøre den største forskel for de fleste. Opskalere spillene vil være forholdsvist ligegyldigt medmindre Nintendos skaler er væsentligt bedre end den der sidder i folks TV.

Der er masser af spil på Switch med fald i framerate. De spil vil så kunne køre stabilt.

Hvis rygterne holder stik, så bliver det en OLED skærm. Det vil nok være den største mærkbare forskel, da LCD skærmen på de nuværende Switches er fin, men så ikke længere. Perfekt sort vil gøre en stor forskel og forhåbentlig også bedre farver. Det kunne også gøre en stor forskel i batterilevetid, da hver enkelt pixel ikke er tændt hele tiden.

Og fordi de bruger mindre plads på bezels, så vil skærmen kunne være lidt større.

Større skærm og OLED er faktisk nok til mig, da det ikke er ret mange spil jeg spiller hvor performance er ustabil, men det er da en rar bonus.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-21 17:31, rettet 16/06-21 17:35 
slk486>
AMD har noget lignende på PS og Xbox ;)

FidelityFX Super Resolution (FSR)

Det er vidst ikke helt det samme :)

Jmog> Tænker du spillenes OSD eller maskinens OS? Sidstnævnte er 720p nu opskaleret til 1080p. Prøv at sætte maskinen til 720p og du vil øjeblikkeligt kunne se hvor ringe Nintendos scaler er. 720p native spil er ekstremt blurry opskaleret til 1080p. I teorien kan opskalering til 4K gøre meget her da både 720 og 1080p skaleres i rene tal til 4K, men jeg forudser at det ikke bliver mærkbart bedre.

Edit: Tjek mine Octopath-billeder i tråden her for et godt eksempel på hvor elendigt maskinen opskalerer til 1080p.

https://www.playright.dk/forum/emne/37589-octopath-traveler#804131
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/06-21 17:37 
Ah, kører OS’et ikke native 1080p via docken i dag? Det var jeg ikke klar over. Så forstår jeg bedre det ser ud som det gør.

“Folk er da ligeglade med hvad opløsning maskinens OS kører i”

Altså, det er ikke noget jeg selv går op i, men Nintendo har fået meget flak for hvor uskarp Switchens menu ser ud i forhold til konkurrenterne. Er det vigtigt hvad opløsning OS’et kører? Nej, det er spillene der tæller. Men det er et easy win at gøre noget ved og gør at folk føler det er lidt lækrere.
JmogJmogSkrevet 16/06-21 17:38 
Og det er selve system menuen jeg mener. Den du navigerer rundt i og vælger settings, hvilket spil du vil starte etc. OSD menuen er folk helt ligeglade med.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/06-21 17:44, rettet 16/06-21 17:48 
Okay det kan jeg slet ikke sætte mig ind i skulle være et problem.

Jeg nåede at ændre mit indlæg. Det er mig Jmog citerer ovenover. Sorry :)

Noget mere RAM for bedre textures og en mere stabil framerate. Det ville barskt for en Pro. Opløsninger over 1080p virker tåbeligt på så svag hardware.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/06-21 17:58 
Jeg er helt enig. Folk der tror de kommer til at spille spil på Switch (docked selvfølgelig) i 4K…. Har muligvis ret, men de bør virkelig håbe på det ikke sker. Det vil være et vildt spild af ressourcer på den hardware. Gå efter 1080p med bedre framerate eller textures.

Jeg tror al den snak der har været via leaks om at den vil “do 4k” er den klassiske at dem der rapporterer lækagerne videre ikke er tekniske nok til at vide at der er kæmpe forskel på rendere i 4k og outputte i 4k. Jeg tror det bliver sidstnævnte. Hvilket helt klart vil være det rigtige valg uanset hvilket hardware der kommer i Pro. Dem der tror den vil kunne rendere i 4k bliver ved med at hive frem hvad der er teknisk muligt på en håndholdt, hvilket er fuldkommen irrelevant.

Nintendo. Går. Ikke. Efter. Cutting. Edge.

De er teknisk konservative og går altid efter maksimal profit på maskinerne. Og batteritid er også en stor faktor. Selv hvis de kunne lave en maskine til 200 dollars som kunne performe som en Xbox Series X, så ville de aldrig gøre det, hvis batterilevetiden ikke var god nok.
SumezSumezSkrevet 17/06-21 00:18 
De havde glemt et af indslagene i den engelsksprogede Nintendo Direct:
https://www.youtube.com/watch?v=mOOsH2qny4g

Sådan nogle underlige kineserspil med for mange ting på skærmen, det er sikkert ikke noget for os.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig