X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox E3 2021 show


Svar
Bede-xBede-xSkrevet 12/06-21 17:37, rettet 13/06-21 10:03 
Søndag starter Microsofts 2021 E3 “pressekonference”, som vi vel bør have en tråd til, hvis der ellers stadig er folk tilbage til at nyde og diskutere E3 herinde :)

Status for Xbox lige nu er, at de er midt i en transition, hvor Microsoft som en helhed er gået all in på gaming, i forhåbningen om at de på sigt vil være de bedste til at dominere fremtidens marked, grundet synergier mel... Se hele indlægget
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
70 emne(r).
« < 1 2

Svar
jaesjaesSkrevet 13/06-21 23:23 
@Bede-x>

"Det har det bestemt været igennem hele One generationen, men for at vurdere, hvor meget de burde have udgivet, så lad os lige få styr på tidslinjen."

Det kan være jeg husker forkert, men jeg mener, at flere spilmedier ret kort efter Spencer trådte til i 2014, snakkede om at de var i fuld sving med investeringerne og det videre forløb.

Dertil kan jeg huske, at jeg for et par år siden sad og tænkte, at der ikke var sket ret meget siden 2014.

I sidste ende kommer det vel meget an på hvilke spil man følger, og hvordan man ser udviklingen, men personligt havde jeg forventet mere i 2019 :)
JmogJmogSkrevet 13/06-21 23:57 
Tjaa, den slags tager jo tid. Der er kæbt en del studier siden dengang, men de fleste af dem skulle først være færdige med de spil de arbejdede på, før de kunne starte en Xbox eksklusiv og det tager jo ca. fire år at lave et spil. For spil der var halvvejs eller tidligere, da pandemien brød ud skal man nok lægge 2 år oveni udviklingstiden.

Sidste år var nogenlunde normal, fordi de spil, der skulle udkomme da, var næsten færdige. Næste år bliver tørkeåret, hvor vi vil mærke, at produktionen i en periode har stået næsten stille.
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-21 00:06, rettet 14/06-21 00:08 
jaes>Det kan være jeg husker forkert, men jeg mener, at flere spilmedier ret kort efter Spencer trådte til i 2014, snakkede om at de var i fuld sving med investeringerne og det videre forløb.

Nu er det jo lidt hvad de mener med investeringer, for de købte jo fx Mojang i 2014, som jeg nævnte, men så langt som angår de studier os herinde interesserer sig for, begyndte indkøbene først i 2018 og har varet frem til 2021. De blev annonceret i den rækkefølge og datoer, som jeg listede i det tidligere indlæg.

jaes>I sidste ende kommer det vel meget an på hvilke spil man følger, og hvordan man ser udviklingen, men personligt havde jeg forventet mere i 2019 :)

De starter transformationen fra 5 til 23 studier midt i 2018, så i 2019 havde de ikke ejet dem særligt længe og flere af dem slet ikke. Ikke at forstå at de ikke udgav spil, for det gjorde de jo med titler som fx Wasteland 3 og The Outer Worlds. De var bare ikke eksklusive og først med det efterfølgende Grounded, Avowed og nu Outer Worlds 2 er fx Obsidian i gang med eksklusive titler til økosystemet. Jeg synes det er enormt hurtigt, at de har tre nye spil på vej, efter udgivelsen af det første Outer Worlds.

Men altså, vi er enige om, at de burde have udgivet meget mere. Ikke fra de nye studier, som slet ikke var i nærheden af at være købte eller færdige med allerede indgåede forpligtelser, men set bredt over hele One generation. Det var en elendig generation for first party spil på maskinen.

Siden midten af 2018 har de dog investeret i omegnen af 50 milliarder kroner. Det er fuldkommen latterligt, med en vækst i et uhørt tempo for en first party, til der hvor de i dag, har industriens største af slagsen. På den måde er der faktisk sket så meget, at jeg godt kan sidde og være lidt bekymret for, hvilket spor af ødelæggelse de kan trække efter sig, hvis deres satsning ikke lever op til forventningerne. Men det er, hvad det er og i sidste ende er det beslutninger, vi ikke har nogen indflydelse på, om det så er Disney der køber Fox eller Star Wars eller Microsoft der køber Zenimax.

Jeg ved bare, at jeg skal spille Avowed, Fallout, Elder Scrolls, Fable, Outer Worlds 2 og de andre. Og det er Microsofts franchises nu.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 14/06-21 06:22 
Jeg er ikke i tvivl om at MS ønsker at sælge flere gamepass end konsoller.

Når de får stor succes med gamepass (som Netflix) så stopper de med at bygge konsoller.
Så må vi se hvad Sony og nintendo gør? Ønsker de at laver konsoller ? Kræver det stærk exclusive titler. For gamepass er virkelig billigt og nemt!

Bliver gamepass lige så stærk som Netflix ? Tror jeg nintendo og Sony bliver nød til at sælge deres spil på gamepass?
Men heldigvis er der noget tid i nu, før vi kommer der til?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 14/06-21 09:00, rettet 14/06-21 09:01 
Stor succes med Gamepass behøver ikke betyde de stopper med at lave konsoller. Det ville kun give mening hvis de mener et flertal af konsolspillerne så skifter til PC. Udover at en PC med tilsvarende performance vil være dyrere, så er der også stue aspektet. Konslspillere er vant til at spille på et stort tv i dagligstuen. For mange er det håbløst upraktisk at have en pc sluttet til tv’et. Og så er der usability - det er markant nemmere at tænde og betjene en konsol. Og så er der alle familierne. Mor og Far har det fint med at give Lucas på 7 fri adgang til Xboxen, men en PC på nettet? Not so much.

Det er et kæmpe marked at give slip på. Der er også en langsigtet konsumer cyklus at tage højde for. Det er meget mere udbredt at spille på konsol som barn end PC. Når de bliver teenagere, så enten fortsætter de med konsol eller går over til at spille på PC. Microsoft ville gøre en stor fejl, hvis de giver afkald på at vænne børn til at have Gamepass, som de så fortsætter med at have når de får en computer og til sidst flytter hjemmefra og selv betaler for abonnementet.

Chrono, hvis Gamepass bliver så stærkt som Netflix ændrer det intet for Sony og Nintendo. Deres pendanter ville være HBO og Amazon Prime.
EltanEltanSkrevet 14/06-21 09:26 
Tror du tager fejl, konsolspiller vil fremover kunne nøjes med enten xbox stick eller game pass app til deres smart tv.
Dermed kan de fortsætte med at spille på big screen - overbevist om at det er den vej det går med MS, langt mindre fokus på den traditionelle konsol og fokus på Games pass på alle platforme, mobile enheder som Android, Smart tv, PC mv.

Xbox tv app og stick
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-21 10:01, rettet 14/06-21 10:08 
De store firmaer kommer til at benytte streaming i forsøget på at nå flere kunder, hvis det er muligt. Det er da derfor Sony i sin tid opkøbte Gaikai:

"By combining Gaikai's resources including its technological strength and engineering talent with SCE's extensive game platform knowledge and experience, SCE will provide users with unparalleled cloud entertainment experiences," said Andrew House, President and Group CEO of Sony Computer Entertainment Inc. "SCE will deliver a world-class cloud-streaming service that allows users to instantly enjoy a broad array of content ranging from immersive core games with rich graphics to casual content anytime, anywhere on a variety of internet-connected devices."

https://www.engadget.com/2012-07-02-sony-buys-gaikai.html

I dag er deres streaming løsning under PS Now banneret, ligesom Micrsosofts er under Game Pass, hvor du uden at have en Playstation kan streame titler fra servicen til en app på din PC:

https://www.playstation.com/da-dk/ps-now/getting-started/

Microsoft og Sony har endda et samarbejde kørende på området:

https://www.theverge.com/2019/5/20/18632374/microsoft-sony-cloud-gaming-partnership-amazon-google

Streaming bliver en del af fremtidens marked, hvis markedet accepterer de kompromisser, som det indebærer og det bliver fra “alle” producenterne, om det så er Microsoft eller Sony. Sony har dog haft et forspring, da de startede med det tidligere end de andre. Microsofts løsning er kun lige på vej ud af early access her i 2021.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-21 10:02 
Microsoft snakkede i øvrigt lidt om deres næste konsoller tidligere i sidste uge:

https://www.eurogamer.net/articles/2021-06-10-microsoft-says-its-already-working-on-new-xbox-consoles-some-of-which-wont-come-to-light-for-years
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 14/06-21 11:30 
Eltan>
Tror du tager fejl, konsolspiller vil fremover kunne nøjes med enten xbox stick eller game pass app til deres smart tv.
Dermed kan de fortsætte med at spille på big screen - overbevist om at det er den vej det går med MS, langt mindre fokus på den traditionelle konsol og fokus på Games pass på alle platforme, mobile enheder som Android, Smart tv, PC mv.

Jeg er nok mere enig med Jmog på den her. Af den grund at en dedikeret konsol kan de sælge over hele verden, uanset hvordan det lokal internet er, eller dets betalings betingelser. Ikke alle steder i verden har samme hurtige net som vi har her, og mange steder der har. Så er betaling noget hvor du har en begrænset mængde data til rådighed, lige som vi ser det på mobil abb. Så kan streaming af HD eller 4k spil hurtig sluge deres data pakker. Så er en PC eller konsol med HDD en bedre løsning, En download af ønskede titel og så det ikke meget data den kræver for at køre f.eks multiplayer i forhold til stream.

Kan godt se en streaming boks eller app til Smart TV kunne blive en mulighed. Men så længe der et marked for en konsol eller anden mulighed for download og fysiske udgivelser. Så vil det forsætte endnu.
Bede-xBede-xSkrevet 14/06-21 14:05 
Forudsat at datoerne ikke rykkes, gav E3 svar på Microsofts line-up for resten af året:

Psychonauts 2
Age of Empires 4
Microsoft Flight Simulator
Halo Infinite
Ghostwire Tokyo
Grounded
Deathloop
Forza Horizon 5

Oven i det kommer der selvfølgelig udvidelser til deres service spil:

Sea of Thieves
Fallout 76
Minecraft
Elder Scrolls Online

Washington Post har i øvrigt et interview med Todd Howard om Starfield, der giver lidt mere indsigt i hvad spillet handler om:

"It's like 'Skyrim' in space."

That’s how Bethesda Game Studios Executive Producer Todd Howard described the upcoming game “Starfield” in an exclusive video interview with The Washington Post. “Starfield,” in development since 2017, represents the first new IP in 25 years for Bethesda, the video game studio behind the critically acclaimed action role-playing series “The Elder Scrolls” and “Fallout.” The new space-based role-playing game will be released Nov. 11 of 2022 for PC and Xbox Series X and S.

https://www.washingtonpost.com/video-games/2021/06/13/starfield-bethesda/

Xbox E3 2021 show

Xbox E3 2021 show

Xbox E3 2021 show

Er dog stadig så vagt, at man sagtens kunne forstille sig, det kunne blive skubbet til 2023, selv om det har være fire år under udvikling allerede. Billederne er in-engine ifølge Bethesda, hvilket i praksis selvfølgelig betyder, at det aldrig kommer i nærheden af at se sådan ud, når det udkommer :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 14/06-21 18:07 
Man kan være heldig at der kommer en ny udgave af Xbox omkring den tid.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 14/06-21 18:14 
Ghostwire og Deathloop i år? Det var satans. Troede de var 2022.
DunwichDunwichSkrevet 16/06-21 11:56 
Bede-x>
Dunwich>Mht MS, så må de gerne snart udgive Flight Simulator på Xbox.

Rygterne går på udgivelsesdato i juli, men som altid skal den slags tages med et gran salt..

Datoen i den nyeste trailer siger den 27 juli, så jeg håber det holder. Det ser fantastisk ud på Series X, i videoen, så er lidt spændt på hvordan det egentligt performer på Series S. Kan ikke finde videoer, hvor det kører på Series S.
JmogJmogSkrevet 16/06-21 17:31, rettet 16/06-21 17:32 
Det kommer du heller ikke til før embargo løftes. En udgiver viser stort set aldrig klip fra den svageste hardware. PR bruger altid topmodellen.

Jeg tror dog ikke du skal være bekymret. Jeg mindes ikke der har været nogen Series spil i 30fps, hvor der var væsentlig forskel i performance mellem S og X.

Deres performance mode bliver dog nok eksklusivt til Series X.
DunwichDunwichSkrevet 16/06-21 20:11 
Det ville ikke rigtigt give nogen mening, hvis spillet kun kører i 30 fps på Series S, så mon ikke de bare skærer ned på nogle ting, og så det kører i 60 fps.
Bede-xBede-xSkrevet 16/06-21 20:19, rettet 16/06-21 20:33 
Jeg ville gætte på 30fps på både Series S og X. Det er et afsindigt tungt spil at køre, måske det tungeste i øjeblikket, så man bør nok forventningsafstemme fra starten af. Måske det kan understøtte VRR med en uncapped mode, men det er nok så godt som det bliver på det punkt og selv der, bør man ikke forvente mirakler, da de udsving spillet kører med, sandsynligvis vil være for store, til at få det til at føles jævnt nok. En 30fps cap vil sikkert ende med at give det bedste resultat.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 16/06-21 20:55, rettet 16/06-21 20:55 
Gad vide om det der Indiana Jones spil fra Machine Games er multiplatform? Jeg sad lige og så et interview, hvor Pete Hines siger, at de er i “ very very very early stages” af udviklingen (ved 22.15):

https://youtu.be/ebNlaSEfc5w

Hvis det er tilfældet, hvorfor skulle det så annonceres i januar 2021 få måneder før de bliver købt af Microsoft? Kunne det være fordi aftalen om Indy licensen inkluderer flere platforme og at de så tænker, at det er bedre at få annonceringen ud nu (januar), sådan at når de udsender det, kan de henvise til, at det er en annoncering fra før, de blev opkøbt?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 16/06-21 21:47 
De har skam meldt ud at man på Series X vil kunne køre med højere framerates via VRR.

Og ja, det er decideret det de har sagt - ingen yderligere detaljer. Ikke noget med “targetting 60” etc. Det kan stort set kun betyde “performance mode, men det rammer aldrig 60, så det bliver noget lort, hvis dit tv ikke understøtter VRR”.
JmogJmogSkrevet 16/06-21 21:49 
Bede-x>
Hvis det er tilfældet, hvorfor skulle det så annonceres i januar 2021 få måneder før de bliver købt af Microsoft? Kunne det være fordi aftalen om Indy licensen inkluderer flere platforme og at de så tænker, at det er bedre at få annonceringen ud nu (januar), sådan at når de udsender det, kan de henvise til, at det er en annoncering fra før, de blev opkøbt?

Måske fordi de var igang med forhandlingerne med MS. Et forsøg på at presse prisen op.
Bede-xBede-xSkrevet 16/06-21 22:00 
Prisen er fastsat allerede da de annoncerer intentionen om at købe dem tilbage i september 2020, hvor efter Machine Games annoncerer Indy januar 2021, så det kan ikke være det. MS overtager dem få måneder efter annonceringen af Indy, så de har presset den ud lige inden og på et tidspunkt, hvor spillet er ekstremt tidligt i udviklingen.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
70 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig