X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Horizon: Forbidden West


Svar
BeanoBeanoSkrevet 26/05-21 14:30 
State Of Play i morgen kl. 23:00 med første H:FW gameplay, ca. 14 min. lover de.

https://blog.playstation.com/2021/05/25/discover-the-forbidden-west-in-our-next-state-... Se hele indlægget
71 emne(r).
1 2 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 26/05-21 14:30 
State Of Play i morgen kl. 23:00 med første H:FW gameplay, ca. 14 min. lover de.

https://blog.playstation.com/2021/05/25/discover-the-forbidden-west-in-our-next-state-of-play/

Jeg er stor fan af Zero Dawn så jeg glæder mig til at se hvad de disker op med i opfølgeren, dog forventer jeg at det bliver en 2022 titel :/
ExceptionExceptionSkrevet 26/05-21 14:52 
Som en der for nylig påbegyndte HZD på PS4 Pro, er jeg også meget interesseret i denne nyhed. Fedt koncept indtil videre. Lad os håbe at 2'eren bliver samme "benchmark" for grafik og gameplay.
WehnerWehnerSkrevet 26/05-21 17:12 
Det er noget af det, jeg ser allermest frem til!
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 26/05-21 18:43 
Ja, den kommer i hvert fald ikke samme år som God of War: Ragnarok - Sony foretrækker at sprede den slags ud og oktober november er næste “slot” efter Ratchet.

Spørgsmålet er selvfølgelig om nogen af dem kommer i år. Er der ikke eksakte datoer annonceret på E3, så bliver det ikke i år. Marts 2022 kunne blive måneden for en af dem, hvis der ikke er en stor titel til slutningen af året.

Førhen ville det have været utænkeligt men med manglen på maskiner kunne de måske finde på at vente lidt.
BeanoBeanoSkrevet 26/05-21 19:04 
Ragnarok kommer i hvert fald ikke i år :)
JmogJmogSkrevet 26/05-21 20:40 
Ja, siden vi ikke har set andet end et logo, så er det næppe sandsynligt det er før næste år.

Jeg gætter på Horizon er til marts.
BeanoBeanoSkrevet 26/05-21 20:41 
Tror jeg også mest på :)
BeanoBeanoSkrevet 27/05-21 18:22, rettet 27/05-21 18:41 
Live stream link, pt. med in-game landskaber fra spillet, showet starter kl. 23.

https://youtu.be/wLR5gaQNQBk
BeanoBeanoSkrevet 27/05-21 23:49 
Savle... det ser lovende ud :O
BeanoBeanoSkrevet 28/05-21 08:17 
4K version:
https://youtu.be/wQATS4HOxdo
DunwichDunwichSkrevet 28/05-21 09:12 
Teknisk er det blandt det flotteste jeg har set. Og det er så det eneste positive jeg kan sige om den video.

For hvis man kigger på det sådan mere kunstnerisk, ligner det en glorificeret techdemo, og jeg synes virkelig, at det er grimt. Det er bare kaskader af farve miskmask uden nogen særegen stil og charme.

Nej, giv mig til enhver tid det univers som Guerrilla Games skabte med Killzone, i stedet for det her glanspolerede bras.

Men det første Horizon Dawn solgte jo vist meget godt, til trods for at det var strictly B materiale, og endnu et forsøg på, fra en etableret udvikler, at lave et *suk* openworld spil, med alle dets fejl til følge, i første forsøg på denne type spil.

Der er bare det ved det, at kan du ikke lave et helt suverænt openworld spil, men kun et okay et af slagsen, så er det bedre at lade være. Det lykkedes jo brilliant med Zelda BOTW, så det KAN lade sig gøre. Hvis talentet er der.
GreaseballGreaseballSkrevet 28/05-21 12:52 
Når man ser traileren og gameplay fra spillet så det virkelig imponerede. Det utroligt hvad nogen hold kan sætte sammen. Når man så tænker at Series X og PS5 stort set har samme styrke, så virker Sony's eksklusive titler ofte lige en tand flottere på nogen punkter. Om det et spørgsmål om stilen fra de forskellige udviklere eller er de bare gode til at sætte en gameplay demostration op så det virkelig fanger øjet.

Ser frem til spillet Horizon om nogle år når det muligt at købe en PS5.
BeanoBeanoSkrevet 28/05-21 13:32 
Desværre nævnte de ingen lanceringstidspunkt, kunne tyde på det er en 2022 titel :!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/05-21 13:39 
Greaseball>
Når man ser traileren og gameplay fra spillet så det virkelig imponerede. Det utroligt hvad nogen hold kan sætte sammen. Når man så tænker at Series X og PS5 stort set har samme styrke, så virker Sony's eksklusive titler ofte lige en tand flottere på nogen punkter. Om det et spørgsmål om stilen fra de forskellige udviklere eller er de bare gode til at sætte en gameplay demostration op så det virkelig fanger øjet.

Ser frem til spillet Horizon om nogle år når det muligt at købe en PS5.

Xbox'en er kraftigere, men har vel bogstavelig talt ingen eksklusive titler længere? :)

Jeg synes det er helt vildt flot også, men hold nu kæft det ser kedeligt ud :O Jeg er egentlig meget enig med Dunwich hvad openworld-spil angår. Jeg brækker mig snart over dem, uanset om det er Ubisoft, Rockstar eller Sony. Der er intet længere der er unikt nok til at få nogle af dem til at skille sig ud fra mængden. Så det er de samme spil man spiller igen og igen og de er ovenikøbet ALT for lange hver gang.

Jeg prøvede Horizon da det var gratis for nyligt. Jeg stoppede efter en halv times tid da spillet skulle til at forklare mig hvordan stealth virker (for 120'ende gang i mit liv). Det sagde mig ikke en fis :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 28/05-21 13:42 
Du har snydt dig selv ;D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/05-21 13:54 
Ja det kan være :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 28/05-21 14:31, rettet 28/05-21 14:31 
Den eneste forskel i Horizon er vel at det spiller super godt og at moment to moment gameplay, når man konfrontere dino'erne er fedt. Sådan er de fleste open worlds desværre ikke :/

Og dinoer! ALT er bedre med dinoer!

Ja, tutorial'en var lidt langtrukken, selvom pointen ikke var så meget hvordan man stealther, men mere hvordan det virker i det her spil.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/05-21 14:33 
Det virkede som alle andre spil nogensinde? Måske lidt dårligere faktisk fordi hun stikker knolden en halv meter op over buskadset og er ekstremt synlig. Det gør hun i øvrigt også i traileren til det nye spil, det ser helt vanvittigt ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 28/05-21 17:32 
Jeg kan godt lide openworld spil men jeg vil til hver en tid foretrække et poleret lineært spil. Uncharted 4 er nok mit favoritspil fra sidste generation. Ikke fordi gameplayet er unikt eller bedre end så mange andre spil, men det formåede at få mig til at leve mig ind i historien og karaktererne som få andre spil kan.

Last of US 2 var også et glimrende eksempel på et lineært spil, hvor områderne blev større, men ikke på bekostning af gode story beats. Det føltes næsten semiopenworld, men hvad der teknisk set kunne kaldes skippable sidequests føltes som essentielle dele af verdenen og bidrog derfor til historien.

Tomb Raider spillene (særligt 2014 og Rise) er også lige min form for semi-openworld. Store områder, lidt metroidvania, lidt sidequests, men det tog aldrig overhånd, så man gik glip af den indlevelse man ellers får i lineære spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/05-21 18:57, rettet 28/05-21 19:12 
Helt enig mht Tomb Raider-spillene. Rise pressede citronen lige til grænsen for hvad jeg vil kalde kvammelt spildesign hvor gentagelserne bliver for mange, hvorfor jeg heller ikke har prøvet Shadow of the Tomb Raider endnu. Jeg frygter det er gået full retard :(

Jeg ser også frem til at prøve Last of U.S. 2 især nu med 60fps. Som jeg har forstået det er det hovedsageligt lineært som du beskriver, men i store troværdige omgivelser. Problemet med det spil er at det med sikkerhed er mindst 2-3 gange for langt, så jeg er lidt bange for om jeg mister interessen og aldrig kommer igennem det :(
Håber at historien vil kunne holde mig fanget, det er de (Naughty Dog) virkelig gode til som du også skriver :)

Yakuza og lignede spil i mindre sandbox-områder er mere mig. Det er meget mere tætpakket med relevant indhold uden at være tæppebombet af copy-paste fetchquests eller kilometer imellem unikke områder.

Jeg var også virkelig betaget af perioden hvor spilverdener blev presset til at være større og større og underligt nok så jeg kvalitet i et enormt map frem for egentlig indhold. Just Cause 2 var dér hvor filmen knækkede for mig.
Nu har vi vidst set og oplevet at der ikke længere er tekniske grænser for hvor store de kan gøres. Nu skal det gerne gå den anden vej igen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 28/05-21 19:11 
Last of Us 2 er ca. ti timer for langt, men de sidste ti timer var stadig fremragende (indtil da er det decideret genialt). Og på det tidspunkt er man så fanget af historien, at man labber det i sig.

Det er også ubetinget det teknisk mest imponerende spil nogensinde. Animation og karakterer er så overbevisende at det virkelig føles som ægte mennesker.

Jeg vil kraftigt anbefale at holde en pause fra third person actionspil efter du har gennemført det. Alt andet i den genre føles utroligt simpelt og groft til sammenligning.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/05-21 19:14, rettet 28/05-21 19:21 
Det lyder sgu godt! De af mine venner der har spillet det har også alle anbefalet det fuldt ud :)

EDIT: Er toeren virkelig SÅ stort et fremskridt gameplay-mæssigt i forhold til etteren siden du siger at alt andet føles simpelt i forhold?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 28/05-21 23:26 
Nej, det var primært animation, skuespil, historie, fortællestil, karakterer jeg mente. Gameplay er bedre end etteren men ikke markant.

Jeg gik med vilje efter rene arcadeoplevelser efter jeg havde gennemført toeren, da de ovenstående elementer blegner kraftigt ved siden af TLOU2.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/05-21 00:00 
Det tror jeg gerne på. Kun Spider-man er kommet tæt på hvad det angår :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 30/05-21 16:28 
Sjovt så delt folk kan være over hvad de synes er godt og skidt. Kender en del der ikke syns godt om Last of us 2 og så der nogen her som er helt vild med det. Personligt kunne jeg godt lide det første spil. Har ikke spillet 2'eren på baggrund af en del negativ omtale, hvilke kan jeg ikke lige huske.
JmogJmogSkrevet 30/05-21 16:48 
Hvis du kan lide etteren så vil du helt sikkert også kunne lide toeren.

Hovedparten af dem der ikke kan lide toeren, der er det fordi de ikke ville have en lesbisk pige som spilkarakteren. Sørgeligt, for hun er en af de mest velrealiserede karakterer i noget spil nogensinde.
ExceptionExceptionSkrevet 30/05-21 18:33 
Hovedparten af dem der ikke kan lide toeren, der er det fordi de ikke ville have en lesbisk pige som spilkarakteren. Sørgeligt, for hun er en af de mest velrealiserede karakterer i noget spil nogensinde.

Jeg tror mere at det skyldes, at folk var ved at være en smule matte i sokkerne over at selv ND nu pludselig skulle begynde at bejle til det kvalmenden PC/WOKE segment.

IMO er jeg lidt ligeglad med ovenstående, og vil meget gerne prøve 2'eren når jeg en dag anskaffer en PS5, og spillet ligeledes kan afvikles i 60hz.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 30/05-21 23:32 
Jmog>
Hovedparten af dem der ikke kan lide toeren, der er det fordi de ikke ville have en lesbisk pige som spilkarakteren. Sørgeligt, for hun er en af de mest velrealiserede karakterer i noget spil nogensinde.

Og så var der de kløgtige mennesker der lige gik skridtet videre, og sendte dødstrusler til Laura Bailey, fordi de ikke kunne li' en fiktiv spilkarakter som hun lagde stemme til. <3
(Og dødstrusler til flere andre der arbejdede på spillet)

https://www.polygon.com/2020/7/6/21314543/the-last-of-us-2-harassment-neil-druckmann-laura-bailey-naughty-dog-abby-death-threats-ps4

@Exception
Jf. ovenstående artikel, så ved jeg sgut lige om det er PC/WOKE segmentet der er mest kvalmende i denne sammenhæng. :D

Som jeg husker det, blev der i øvrigt hintet (ret kraftigt) til, at Ellie var bøsbisk allerede i Left Behind DLC'en.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/05-21 06:19, rettet 31/05-21 06:22 
Det har ikke noget med lesbisk at gøre. (Det så vi i det første spil)

Men noget at gøre med hvad som sker i de første 15 min. inden i spillet.
Og man kan mærke at de er påvirket af alt det SJW , i spillet.

Men jeg kunne godt li spillet
Dog ville det være rart at slippe for WOKE I video spil.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 31/05-21 06:42 
Mekanisk og teknisk er toeren overlegen, men historien i etteren er klart bedre. Har for mig intet med wokeness at gøre (selv om det er meget tydeligt og distraherer) - historien er simpelthen for dyster, skæres for meget ud i pap og trækkes unødigt i langdrag. Ikke at historien er dårlig - langt fra - etteren er blot bedre.
Trist at de vil lave en remake af etteren :/
GreaseballGreaseballSkrevet 31/05-21 09:18, rettet 31/05-21 09:20 
Jmog>
Hvis du kan lide etteren så vil du helt sikkert også kunne lide toeren.

Hovedparten af dem der ikke kan lide toeren, der er det fordi de ikke ville have en lesbisk pige som spilkarakteren. Sørgeligt, for hun er en af de mest velrealiserede karakterer i noget spil nogensinde.

Det var hvis ikke pga mennesker at de var utilfredse. Var hvis noget med måden man dræbte hunde på og noget med en populær figur fra det første spil dør. Der var bare så meget snak om at spillet ikke var lige så godt som det første, så nok der for jeg ikke har spillet det endnu.

Beano>
Mekanisk og teknisk er toeren overlegen, men historien i etteren er klart bedre. Har for mig intet med wokeness at gøre (selv om det er meget tydeligt og distraherer) - historien er simpelthen for dyster, skæres for meget ud i pap og trækkes unødigt i langdrag. Ikke at historien er dårlig - langt fra - etteren er blot bedre.
Trist at de vil lave en remake af etteren :/

Ja det var hvis noget af det en del var inde på. Hvilke gjorde jeg så heller ville vente eller bare nyde det første spil igen.
KTCKTCSkrevet 31/05-21 11:44, rettet 31/05-21 11:44 
Ondt i røven kan man altid få...
Jeg var selv bange for at blive skuffet, da jeg startede med at spille det, og selv om jeg godt kan forstå og delvist være enig i nogle af kritikpunkterne, så fylder de så lidt i den store sammenhæng, at jeg blev så opslugt af spillet, så jeg gennemførte det to gange, stort set back to back, og fik alle trophies.
Historien og fortællestilen er faktisk noget af det, der virkelig fangede mig, og synes også det er fedt at de tør at gå så meget længere end i det første spil - det er immervæk en postapokalyptisk verden, så tragedier bør være at forvente.

Så, dan jeres egen mening og giv spillet en chance - for mig er det i hvert fald en af de største spiloplevelser jeg har haft.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
BeanoBeanoSkrevet 31/05-21 11:48 
Enig - man bør ikke afvise spillet på forhånd fordi der er noget at kritisere ift. det første spil, nuveauet i TLOU var skyhøjt.

*nudge* *nudge* det koster 199,- hos CDON lige nu *nudge* *nudge*
ExceptionExceptionSkrevet 31/05-21 16:41 
Jf. ovenstående artikel, så ved jeg sgut lige om det er PC/WOKE segmentet der er mest kvalmende i denne sammenhæng. :D

Desværre er det ikke første, og sikkert heller ikke sidste gang at vi hører om den slags psykopater. Det en den slags individer hvor man kan diskutere om gaming vitterligt er sundt for dem.

Som jeg husker det, blev der i øvrigt hintet (ret kraftigt) til, at Ellie var bøsbisk allerede i Left Behind DLC'en.

Jeg har ikke gennemført TLOU 1 endnu, så det vidste jeg ikke. Efter at have anskaffet en PS4 Pro er der så mange titler og så lidt tid. Er lige nu i gang med HZD, og MGS:TPP på Xbox. :)

Jeg mangler timer i døgnet....


PS. Jeg skal da som sagt, helt sikkert prøve TLOU 2 når der er. :)
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/05-21 16:47 
Helt sikkert at man skal prøve spillet selv.

Det er ikke mange spil som sætter mine tanker i gang efter rulleteksterne.

Og jeg havde ikke det store problem med de første 15-30min af spillet , som folk gik amok over.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 31/05-21 19:40 
Folk er id... ok, det er måske lige for skarpt. Men det var helt EKSTREMT tydeligt i første teaser hvad emnet for spillet ville blive.

Og så er det nu engang basis for så mange elementer i den (synes jeg) fremragende fortalte historie, at det ville have været svært at gøre spillet halvt så interessant som det første, hvis det ikke var gået den vej.

Det er ikke en rar historie men den er både spændende og interessant. Klart en oplevelse man ikke bør snyde sig selv for.
BeanoBeanoSkrevet 02/06-21 19:27 
Beano>
Ragnarok kommer i hvert fald ikke i år :)

Det er lige blevet udsat til 2022 officielt.
XiwanaXiwanaSkrevet 02/06-21 23:00 
Det samme gælder muligvis også for Horizon: Forbidden West. Men så er der vel også større chance for, at vi almindelige dødelige også kan nå at få en PS5 inden da.

https://kotaku.com/playstation-boss-says-horizon-forbidden-west-in-2021-is-1847018767
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 02/06-21 23:16 
Den manglende dato ifm. State Of Play forleden, var også meget sigende.
GreaseballGreaseballSkrevet 03/06-21 09:31 
Xiwana>
Det samme gælder muligvis også for Horizon: Forbidden West. Men så er der vel også større chance for, at vi almindelige dødelige også kan nå at få en PS5 inden da.

https://kotaku.com/playstation-boss-says-horizon-forbidden-west-in-2021-is-1847018767

Jeg tror næsten at vi først kan få fat i en PS5 når de kommer med slim udgaven om nogle år. Sådan som marked ser ud lige pt. :'(
BeanoBeanoSkrevet 03/06-21 10:05 
Eller en Pro... :/
JmogJmogSkrevet 03/06-21 12:13 
Det her kommer til at skubbe den normale kadence mht slim. Det er som regel noget man introducerer for at resette efterspørgslen efter den er faldet. Også en måde at holde prisen på samme niveau, fordi det er en ny maskine med små forbedringer. Det har de mildest talt ikke brug for at gøre.

En slim ligger meget langt væk.

Horizon er nok til marts næste år.
JmogJmogSkrevet 03/06-21 12:16 
Horizon er i øvrigt crossgen, så medmindre de laver et 60fps mode til PS5, så kunne det være værd at overveje at få på PS4 Pro.

Måske. Jeg indrømmer gerne at for mit vedkommende, så skal der stort set intet til mht "men den her version har det her ekstra" før jeg kun kan få mig selv til at vente på den bedre version :-D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/06-21 13:49, rettet 03/06-21 13:52 
Slim-maskiner er da altid blevet introduceret til lavere pris? I hvert fald fra Sony.

Andet ville heller ikke give mening da det ofte involverer drastisk redesign af hardware i form af mindre chips = lavere pris og mindre strømforbrug. Det handler altid om at kunne lave hardwaren billigere.

I PS2-dagene gik det fra separat CPU, GPU og RAM på fat, til kombineret CPU+GPU og RAM på slim, for til sidst at kombinere alle tre dele i samme chip på de sidste slim-modeller som også havde indbygget strømforsyning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/06-21 17:07 
Jmog>
Horizon er i øvrigt crossgen, så medmindre de laver et 60fps mode til PS5, så kunne det være værd at overveje at få på PS4 Pro.

Der skulle være en 60fps mode på PS5.
JmogJmogSkrevet 03/06-21 17:29 
Nice!
JmogJmogSkrevet 03/06-21 17:31 
Konsolkongen>
Slim-maskiner er da altid blevet introduceret til lavere pris? I hvert fald fra Sony.

Andet ville heller ikke give mening da det ofte involverer drastisk redesign af hardware i form af mindre chips = lavere pris og mindre strømforbrug. Det handler altid om at kunne lave hardwaren billigere.

Du har sørme ret - jeg huskede forkert. Pro modellerne ville nok have været et bedre eksempel. De er måden at komme tilbage til launchprisen.
GreaseballGreaseballSkrevet 03/06-21 21:45 
Øv hvis et redesign/slim udgave ligger meget langt ude i fremtiden. For den nuværende er, imho, virkelig ikke køn. Jo hvis man fik fat i et par sorte paneler til den.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/06-21 22:32 
Jmog>
Konsolkongen>
Slim-maskiner er da altid blevet introduceret til lavere pris? I hvert fald fra Sony.

Andet ville heller ikke give mening da det ofte involverer drastisk redesign af hardware i form af mindre chips = lavere pris og mindre strømforbrug. Det handler altid om at kunne lave hardwaren billigere.

Du har sørme ret - jeg huskede forkert. Pro modellerne ville nok have været et bedre eksempel. De er måden at komme tilbage til launchprisen.

Jep, det er helt sikkert tendensen. Jeg er også klar på en PS5 Pro om tre år til 4200kr :)

Egentlig er det vildt hvor meget hardware man får for pengene med de nye konsoller :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 04/06-21 01:48 
Ja, de er faktisk pissebillige. Når man altså kan købe dem :-D
71 emne(r).
1 2 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig