X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Evercade


Svar
BeanoBeanoSkrevet 06/05-21 09:02, rettet 06/05-21 09:02 
Evercade

Det har vist ikke været nævnt på P:R før, men sidste år dukkede der endnu en retro-fokuseret håndholdt konsol op på markedet, kaldet Evercade. Der er efterhånden mange billige og suspekte Kina-dimser at finde som kan noget lign, men denne pla... Se hele indlægget
164 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/09-22 15:03 
Spændt på høre hvad de siger :)
Også om de svarer på dit 60hz option forslag.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/09-22 15:05 
Ellers må jeg prøve at foreslå det på deres Discord. Jeg venter dog lige og ser hvad support siger til det før jeg spammer dem fra flere vinkler :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/09-22 15:44 
Jeg har lige foreslået det på Discord og e-mail :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/09-22 15:51 
Haha :D

God stil, så er de nødt til at gøre noget ved det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/09-22 15:56 
Næppe, men så har vi trods alt gjort det vi kunne ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/09-22 13:36, rettet 12/09-22 13:36 
De har svaret at de vil overveje muligheden for at låse hastigheden til 60Hz som jeg foreslår.

Men de mener også at maskinen er defekt og at jeg skal få den ombyttet, så jeg er ikke helt sikker på om de forstod at min oplevelse med spillene faktisk stemmer overens med de YouTube-videoer jeg har set.

Ikke desto mindre, så vil jeg prøve at få den byttet. Opstartsproblemerne tyder i hvert fald på at der godt kunne være noget galt, også selvom spillene vidst nok spiller som de bør :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/09-22 08:38 
Jeg fik dette svar:

"We set all the games to run at 50Hz PAL speed for consistency. The screen itself is still 60Hz but emulation runs at PAL speed."

Det er naturligvis noget vås.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/09-22 09:11 
Ja det giver nul mening :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 13/09-22 12:47 
Altid betryggende når de folk der udgiver den slags har 100% styr på hvad de ting betyder :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 13/09-22 15:19 
Forhåbentligt ikke deres udviklere som sidder på supporten :D
slk486slk486Skrevet 14/09-22 09:37 
Beano>
Jeg fik dette svar:

"We set all the games to run at 50Hz PAL speed for consistency. The screen itself is still 60Hz but emulation runs at PAL speed."

Det er naturligvis noget vås.

Det er *forhåbentlig* noget vås, ellers er det da endnu værre end antaget, for så er vi jo i Playstation Classic område af dumhed :o
j/k
BeanoBeanoSkrevet 01/12-22 00:14 
I deres nye EXP demo video, omtaler de en ny "Dynamic Rate Control" Display option som lyder til at være det vi har efterspurgt :)

ca 6:40 inde...
https://youtu.be/sjbWBuU1rFg

Det forventer jeg kommer med i VS firmwaren også.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/12-22 07:01, rettet 01/12-22 07:06 
Nice. Ja det lyder sådan :)

Jeg returnerede min VS da jeg syntes at den var ubrugelig for mig. Al den hakken gjorde spillene uspillelige for mig trods de ofte var præsenteret fornuftigt og med meget lav lag.

Hvis det kommer på VS og det virker som ventet køber jeg en maskine igen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/12-22 13:20 
Jeg er glad for min vs , som jeg lige har købt.
Måske en Update har gjort maskinen bedre ? For jeg mærker ikke nogle problemer med den. :)
Har Update til 2.1.9
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 01/12-22 14:41 
Der er nogle arcade titler som hakker pga. de afvikles i en anden frekvens end displayet (60hz), f.eks. Gaelco Arcade hvor spillene kører i PAL/50hz (svjv) - det giver genererende juddering.
Samlingerne som er baseret på konsolversioner af spil, f.eks. NES, SNES, MD, osv , kører fint.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 01/12-22 23:22 
Er det kommet ud hvor grænsen for hvor langt evercade kan max klare indenfor arcade/konsol?

Ville det kunne klare op til dremcast/Naomi ?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 02/12-22 08:44 
Jeg har ikke hørt noget officielt om det, men den første håndholdte kan garanteret ikke.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/12-22 10:04 
Jeg mener at udviklerne i DF-videoen sagde at PS1 var max. Det forklarer ogs hvorfor de brugte PS1-versionen af Worms og ikke DC som har fire gange højere opløsning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 02/12-22 13:53 
Øv. Håbet på Naomi titler. Men måske de smider en stærkere vs maskine ud?

Tror der ville være et marked for arcade spil kun på en konsol.

Arcade på fysisk cart fra 1989ish til 2000ish :D
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
BeanoBeanoSkrevet 02/12-22 14:12, rettet 02/12-22 14:15 
Svært at vide hvad deres strategi er, men tror de er ret forsigtige med at introducere titler som kræver hurtigere Evercade hardware, specielt så hurtigt efter VS og EXP. Pt. virker alle carts på alle maskiner, dog minus to Namco samlinger pga. licensfnidder (kan omgås via jailbreak).
BeanoBeanoSkrevet 22/12-22 11:04 
Jeg fik min Evercade EXP i går... og den ryger retur i dag :(

Produktet føles bedre end den originale håndeholdte, også IPS skærmen er en markant opgradering - nydeligt og har ikke view-angle problemer, dog langt fra OLED kvalitet mht. sortniveauer og farveklarhed .

Mine problemer med enheden starter med at der er tydelig lysblødning (?) fra skærmens bagbelysning og power/indikator lampen (som er ALT for stor) når den er tændt. Og på min enhed var der en fejl i bagbelysningen (tror jeg) som gjorde der er en konstant lysende plet. Det ligner ikke en defekt pixel men pletten gik direkte i min OCD.

Evercades produkter er ikke highend - den alligevel uacceptabelt med disse fejl.

TATE funktion virker fint, men ergonomien i TATE tilstand er en udfordring for mig. Man kan muligvis vænne sig til det, men jeg fandt ikke en håndstilling der var behagelig.

Jeg prøvede de indbyggede Capcom spil som emuleres godt. Det ser ud til flere titler kører ca 59hz hvilket kan give udtryk i små framedrops på enhedens 60hz skærm, noget som mange næppe bemærker. men den nye "Dynamic Rate Control" features ser ud til at fixe problemet (i min test). Denne option er slået fra som standard. Jeg har ikke prøvet med andre arcade titler som Konsolkongen havde issues med, men jeg hører at VS får en FW update i januar med DRC, så vil jeg teste disse titler igen :)

Nu og her syntes jeg ikke EXP er kr 1300 værd når der er problemer, ergonomien forbedres naturligvis ikke men lysblødning og lysende pletter er noget som jeg håber de får styr på i produktionen - så kan det være jeg prøver igen til en lavere pris.
slk486slk486Skrevet 22/12-22 12:39 
Det er da godt at høre at "DRC" i det mindste fikser problemet med de spil, der ikke kører 60. Har du oplevelsen af, at emulationen bare speedes en smule op, som den burde gøre det? Det er ikke til at vide, hvad de putter under deres opfundne begreb :D

ærgeligt med skærmen og ukomfortabel TATE :(
j/k
BeanoBeanoSkrevet 22/12-22 13:02, rettet 22/12-22 13:12 
De har ikke talt om hvordan de virker svjv, men jeg *tror* de låser spillene til 60hz men nok ikke de som køre meget lavere end 60hz, f.eks. 50hz som Gaelco vist gør. Det vil kræve flere tests :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/12-22 13:18 
Super ærgerligt at maskinen er problematisk :( Så lidt af My Life In Gamings stream med maskinen og han nævnte det samme problem at maskinen ikke var behagelig at holde på i TATE :/
Jeg lod dog ikke mærke til noget problem med skærmen, men jeg kiggede heller ikke efter.

Mht Gaelco så skal vi have dem til at outputte den i 50Hz nu :D
Et speed up vil være lidt voldsomt her.

En VRR model af maskinen engang ville være det sejeste, men det ligger nok meget langt ude i fremtiden :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/12-22 13:33 
Jeg har set light bleeding på i flere videoer, men mest synligt i mørke omgivelser. Det er i sig selv ikke en deal-breaker for mig, men det tæller med.

Ja speed fra 50hz ville være frygteligt, en 50hz output option ville være at foretrække på VS (EXP skærmen kan nok ikke 50hz?). TheC64 Mini/Max og TheA500 Mini har det og det fungerer fint der. Evercade skulle være på vej med et Amiga cart, så håber flere presser på med den option.
BeanoBeanoSkrevet 22/12-22 13:58 
Reddit om EXP light-bleeding. Lyset fra power-LED er endnu værre men den er ikke tændt konstant.

https://www.reddit.com/r/evercade/comments/zmpzse/exp_lcd_bleeding_through_casing_normal/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/12-22 15:05 
Ja Amiga uden 50Hz giver ikke rigtig mening, så lad os håbe at den option kommer :)

Det ser ikke specielt høj kvalitet ud at lyset skinner igennem maskinen :/ Til 1300kr kunne man godt forvente bedre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/12-22 17:24 
Ja det virker som en sjusket designfejl.
BeanoBeanoSkrevet 24/12-22 12:02, rettet 24/12-22 12:02 
Jeg kan se på deres Discord at de er opmærksomme på problemerne og bl.a. light-bleeding fra skærmen vil blive løst - de har vist også skiftet leverandør af skærmen. Så jeg vil anbefale at vente med at købe maskinen et par måneder, så er prisen også faldet.
BeanoBeanoSkrevet 10/03-23 18:58 
Den kommende VS firmware får mulighed for 50hz output - det burde hjælpe på PAL titler som bl.a. Gaelco, C64 og Amiga.

Første Team 17/Amiga coll. også annonceret:
https://evercade.co.uk/cartridges/team17-collection-1-amiga/
JmogJmogSkrevet 10/03-23 19:40 
Ahh, mange gode minder i den collection. Body Blows, det minder mig om da jeg fik Body Blows Galactic. Grafikken var vildt imponerende dengang og der var en fremragende variation i karaktererne.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/03-23 22:13, rettet 10/03-23 22:14 
Beano>
Den kommende VS firmware får mulighed for 50hz output - det burde hjælpe på PAL titler som bl.a. Gaelco, C64 og Amiga.

Første Team 17/Amiga coll. også annonceret:
https://evercade.co.uk/cartridges/team17-collection-1-amiga/

Er dynamic rate kommet på VS også? Lyder som et god tidspunkt at hoppe på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 11/03-23 00:12 
Nej :(
Jeg kan ihverfald ikke finde det og så mange menuer er der heller ikke.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 11/03-23 07:56 
Konsolkongen>
Er dynamic rate kommet på VS også? Lyder som et god tidspunkt at hoppe på :)

Nej, de har været under pres pga. EXP problemer der skulle fixes først. Men nu har de lige frigivet den sidste FW 3.0 til den originale håndholdte, så mon ikke snart der sker noget på VS også...
BeanoBeanoSkrevet 13/03-23 10:51 
Piko Coll. 3 på vej.. indeholder bl.a. Sword Of Sodan i MD udgave :O
https://evercade.co.uk/cartridges/piko-interactive-collection-3/
slk486slk486Skrevet 14/03-23 13:46, rettet 14/03-23 13:46 
Beano>
Nej, de har været under pres pga. EXP problemer der skulle fixes først. Men nu har de lige frigivet den sidste FW 3.0 til den originale håndholdte, så mon ikke snart der sker noget på VS også...

Det håber jeg virkelig :)

Sword of Sodan kan desværre ikke andet end at se godt ud i screenshots på previews - for Amiga vel at mærke. Mega Drive udgaven kan da virkelig ingenting :D
j/k
BeanoBeanoSkrevet 14/03-23 15:24 
Så vidt jeg husker er spillet bras på alle platforme :)
slk486slk486Skrevet 15/03-23 10:48 
Men det så såå godt ud i blade :D

Mange eu udviklere kunne godt have brugt nogle ordentlige spildesignere.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 15/03-23 11:09 
Ja det var kendt for de store sprites og grafikken, og fordi det var dansk udviklet :)
BeanoBeanoSkrevet 15/03-23 23:41 
3.0 firmware nu oppe til VS:
https://evercade.co.uk/support-vs/vs-patch-notes/

Jeg prøvede kort PAL/50hz option som fint virker med C64 coll, men ikke med Gaelco. Måske spil/cart specifikt? Vil teste mere i morgen, også DRC skal undersøges.
BeanoBeanoSkrevet 16/03-23 19:22, rettet 16/03-23 19:23 
Øv, den nye DRC feature løser ikke issues med de arcade titler som kører ujævnt/juddery. I hvertfald ikke nævneværdig effekt på de titler jeg har testet, f.eks. Break Thru, Sly Spy, etc. :(
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-23 20:39 
Øv :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/03-23 09:28 
Måske har jeg testet med de forkerte titler - dunno. På EXP kunne jeg se Capcom spillene køre bedre med DRC slået til.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-23 12:14 
Ja måske :) Men det er lidt underligt at Break Thru ikke kører perfekt smooth. Det gjorde det jo for mig med RetroPie med default settings.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/03-23 13:27 
Kommer vel an på hvad spillets native frekvens er - hvis det er lavere end 59hz?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-23 13:32, rettet 17/03-23 13:32 
Ja det var dumt formuleret af mig. Default settings på RetroPie = Boost hastighed til 60Hz = smooth og lækkert :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 17/03-23 13:43 
Jeg forstår dig godt, men hvis spillet er native langsommere end 59hz og DRC kun tvinger 60hz for 59hz titler, så kan det være grunden?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/03-23 23:14 
Ja hvis der er sat sådan en limit kunne det godt være forklaringen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 06/04-23 18:19 
Aprils gratis spil til VS/EXP er Donut Dodo... et festligt lille arcade spil med inspiration fra bl.a. Donkey Kong og Popeye :) Det udgives også på Indie Heroes 3 cart i starten af 2024.

https://youtu.be/5TBARfTJ6W4
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 31/05-23 21:32, rettet 31/05-23 21:33 
Ser ud til at evercade får mere support. Sunsoft kommer med stærke titler som blaster master/mr gimmick bl.a
Og en duke nukem collection.
Hvor vi se hvordan evercade kan klare 32bit :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
164 emne(r).
« < 1 2 3 4 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig