X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mega CD har svært ved at læse spil


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 03/04-21 22:48 
Håber nogen kan hjælpe mig mod en løsning på et problem. Min MegaCD 2 er begyndt at havde lidt svært ved at læse nogen af mine spil. Flimmer i tekst og genstarter tilbage til system loading skærm. Har prøvet forskellige spil og det næsten det samme, nogen crasher hurtigere end andre. Selv ville jeg gætte på at det laser hovedet der måske er ved at være slidt. Hvis det tilfældet, kan det skiftes og hvem kan lave det?
Den har noget personlig historie så ville være rart at få den til at virke godt igen. Plus har en del gode spil til den.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/04-21 22:54 
Hvis der er flimmer vil jeg tro det er et problem med connectoren mellem MD og MCD2.

Det kunne måske også være kondensatorerne, på MCD1 skal de absolut udskiftes ASAP da de er begyndt at leake og ødelægger printbanerne. Jeg har dog ikke hørt at dette skulle være et problem på MCD2, men det er da en mulighed.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 04/04-21 12:19 
Den sidder koblet sammen med en Mega SG. Den som sagt flimmer i grafikken, laver fejl i den. Især i baggrundslag. Hvor efter den crasher spillet og går tilbage til Mega CD boot skærmen. Hvilke leder mig til at tror at den har problemer med at læse diskene ordentligt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-21 12:21, rettet 04/04-21 12:21 
Jeg synes ikke det lyder sandsynligt at laser-problemer skulle få allerede indlæst grafik til at flimre. Det tyder på andre problemer. Har du prøvet med en rigtig Mega Drive i stedet for en Mega SG? Det ville være det første jeg ville prøve for at isolere fejlen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 04/04-21 20:25 
Kan teste prøve at sætte min gamle MD2 til den. Se hvordan den reagerer. Den har ellers virker fint før sat sammen med mega SG

Skriver lige en update i morgen når jeg får set på det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-21 20:29 
Jeg har selv haft lignende problem mellem MD1 og MCD1 så jeg håber det fikser det.

Hvis ikke er CPU og RAM-fejl naturligvis også en mulighed :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 05/04-21 15:28, rettet 05/04-21 15:54 
Hmm... Prøvede at sætte dem til min gamle MegaDrive 2 og der virker spillene perfekt. Men sætter jeg den tilbage sammen med Mega SG så glitcher det og crasher. Er det software fejl i Mega SG eller forbindelse mellem de 2 enheder?

Update: Mega Drive spil virker fint på den. Det kun CD spil der fejler. Så det enten noget software mellem de 2 eller selve forbindelsen.
Nogen idéer?

Plus, hvordan opdaterer man en Mega SG?
silverstarsilverstarSkrevet 05/04-21 23:57 
Jeg går ud fra det er en Mega SG fra analogue du har?

Har den ikke selv, men prøv at kigge i deres support-sektion her, der er både en Mega SG FAQ, link og beskrivelse af firmware upgrade, og du kan oprette en support ticket. Det ligner et fornuftigt sted at starte.

Analogue support
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
GreaseballGreaseballSkrevet 06/04-21 20:45 
Det er den fra Analogue(kender ikke andre Mega SG). Dejlig maskine.
Har lige givet den en firmware update. Skulle lige rykke SD kort lidt frem og tilbage og tænde/slukke før den fik fat. Måske det samme er med CD porten, at den sidder for "tæt" sammen. Vil teste og rykke lidt på dem næste gang. Lige nu er det arbejds dage og så jeg for flad til at rode med mere hardware efter have arbejdet med det hele dagen ;)

Skal nok give en update hvis jeg finder ud af noget.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig