X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Jeres favoritopsamlinger


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 31/03-21 21:16 
Inspireret af et spørgsmål jeg stilllede i YouTube tråden, så før den spinder ud af kontrol så flytter jeg snakken om opsamlinger her over.
En af mine personlige favorit opsamlinger er Sonic Jam til Saturn, de fire oprindelige Mega Drive spil med Sonic. Lock-function mellem alle 3 første spil og Sonic & Knuckles, ja selv No way skærmen fra Sonic 1 er med. Plus en sjov lille 3D verden med en masse Sonic godbidder.
Mange af de senere Sega gen-udgivelser hvor der er Sonic spil med, der mangler Sonic 3. Hvis det er med, sammen med Sonic & Knuckles, så mangler lock-on funktionen

Hvad er jeres favorit opsamling og hvad gør den så speciel for jer?

Den video som gav inspiration til emnet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-21 21:58, rettet 31/03-21 22:15 
Jeg synes desværre at alt for mange moderne opsamlinger er ornli’ øfferen med inputlag, dårlig skalering og/eller blurfiltre, ellers var der rigeligt at tage fat i her :(

Sonic Jam er super som du selv nævner, men hvis jeg skal nævne en anden vil jeg fremhæve Residente Vil: Origins Collection som dog kun indeholder to spil, men begge er af ret barsk kvalitet. Jeg tænker at det er en opsamling jeg vil spille igennem mange gange endnu :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 01/04-21 07:58, rettet 01/04-21 08:01 
Min GTA double pack til PS2 er stadig noget helt særligt for mig. Kan ikke åbne den, uden en lille smule savl undslipper mundvigen.

Derudover var Super Mario All-Stars 3D en no-brainer for mig på release datoen. Man kan altid bitche over noget, og hvor er Galaxy 2? Men som helhed er det bare ufatteligt meget gameplay-kvalitet i én pakke.

Og nu vi er ved kvalitets gameplay i én pakke... Tetris+Dr. Mario til SNES.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 01/04-21 10:18 
Hey, Super Mario Allstars (SNES) var satme også en god pakke. Ikke bare nogle af de bedste platformers nogensinde, men de var også shinet op rent grafisk, så de lignede SNES spil.
GreaseballGreaseballSkrevet 01/04-21 21:06 
Der kom også en udgave af Super Mario All-stars hvor Super Mario World var inkluderet. En udgave af SMW hvor der var små grafiske ændringer. Sjovt den version ikke er den de genudgiver i dag.
Nogen her der ejer den udgave af Super Mario All-stars?
ExceptionExceptionSkrevet 01/04-21 23:33 
Jeg synes desværre at alt for mange moderne opsamlinger er ornli’ øfferen med inputlag, dårlig skalering og/eller blurfiltre, ellers var der rigeligt at tage fat i her :(

Enig, desværre.

Af "nyere" collections synes jeg, at Mega Man X Legacy Collection er godt udført all-round.
JmogJmogSkrevet 02/04-21 10:53 
Greaseball>
Der kom også en udgave af Super Mario All-stars hvor Super Mario World var inkluderet. En udgave af SMW hvor der var små grafiske ændringer. Sjovt den version ikke er den de genudgiver i dag.
Nogen her der ejer den udgave af Super Mario All-stars?

Ja, den har jeg. Det var vist til Wii mener jeg (er ikke hjemme).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/04-21 11:11, rettet 02/04-21 11:13 
Nej det er til SNES. Super Mario All-stars + Super Mario World. Det er ikke med på Wii-versionen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 02/04-21 11:25 
Der også noget med at de udgivelser af Super Mario World som findes i dag på f.eks Switch og SNES mini. De er alle taget fra den oprindelige udgivelse og ikke den som findes på Super Mario All-stars.
vyssenvyssenSkrevet 02/04-21 22:47 
Jeg var kæmpe fan af den der Mega Games "opsamling", som nogle af de danske Mega Drives blev solgt med. Streets of Rage og Golden Axe blev spillet til døde i første omgang. Dernæst fik Super Hang On opmærksomheden. Til sidst Revenge of Shinobi, som var crazy svært, men bare havde noget funky musik og nogle skræmmende bosser. Sindssygt mange timer i det Cartridge, selvom Columns og det der fodboldspil ikke sagde mig en døjt.

Dernæst vil jeg lige hejse et flag for Command & Conquer the first decade, som bare indeholdt så meget value for money at det gjorde ondt. Der manglede måske lidt scans af manualer og andet, men jeg var bare så glad for den skive.

Slutteligt, så fik jeg en Blizzard trilogi engang i julegave, som jeg ønskede mig pga Warcraft 2. Først et par år senere gennemspillede jeg Starcraft og Brood War, som også var med. Vild overraskelse, og jeg fattede ikke hvordan jeg havde overset spillet i boxen. Warcraft 2 havde simpelthen taget al fokus. Historien gentog sig siden med Diablo. Bedste julegave nogensinde tror jeg faktisk.
millenniummillenniumSkrevet 03/04-21 07:24 
Hov, ingen har indtil videre nævnt den bedste opsamling nogensinde udgivet...

The Orange Box

Alene det at de ikke døbte den “Valve Collection” eller “Half-Life All Stars” er genialt i sig selv.

Opsamlinger er sjældent noget særligt interessant samleobjekt i længden (Der findes undtagelser), men Orange Box er så unik, at jeg stadig har den på hylden, selvom jeg aldrig får brug for disc’en.
The medium is the message.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 03/04-21 08:41 
^ "All Stars" navnet ville være mere passende, hvis det første Half-Life også var en del af The Orange Box :P

Havde langt hellere set det første spil (og evt. Blue Shift + Opposing Force, eller sågar bare Half-Life Source uden de to andre) - frem for Team Fortress 2, som alligevel hurtigt blev efterladt af udviklerne på konsollerne. :(
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/04-21 10:47 
Jmog nævnte det faktisk i YouTube-tråden.

Jeg er ikke så pjattet med Portal og Team Fortress 2, men Half-Life 2 er meget fint. Coveret er dog så grimt at det diskvalificerer opsamlingen :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 03/04-21 16:20, rettet 03/04-21 18:44 
Men boksen er jo orange :D

EDIT: Hvis det ikke var fordi jeg i forvejen har Dishonored 2 og Death of the Outsider i selvstændige eksemplarer til PS4, og har Dishonored til PS3, så havde jeg straks købt denne Arkane Collection.

https://www.coolshop.dk/produkt/dishonored-and-prey-arkane-collection/2367ZA/

Jeg er faktisk stadig fristet, for at spille Dishonred igen på PS4.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 03/04-21 21:48, rettet 03/04-21 21:53 
Exception>
Af "nyere" collections synes jeg, at Mega Man X Legacy Collection er godt udført all-round.

Har den ikke netop været under voldsomt kritik på baggrund af input lag? Har ikke selv prøvet den endnu, men lykkedes mig at bestille et fysisk eksemplar før jeg opdagede den ærgerlige modtagelse den har fået.
Modsat Mega Man Zero/ZX Legacy Collection, som der virkelig er kælet for. Bare ærgerligt at spillene i den opsamling er adskilige niveauer under de bedste af X-spillene.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 03/04-21 21:52 
Sjovt nok, er Portal det eneste der rigtig interesserede mig i Orange Box - super hyggeligt spil, der er værd at købe den for. Team Fortress 2 siger mig ikke noget, men hvis man er til holdbaserede online FPS spil er det garanteret kremen. Half-Life 2 er også et solidt spil, men synes ikke det er voldsomt mindeværdigt. God pakke fordi det svjh. var første mulighed for at spille nogen af de spil på konsol.

Jeg må igen slå et slag for Dark Souls Trilogy opsamlingen. DS1 Remastered er alene en fantastisk oplevelse, og den klart ultimative udgave af et af de bedste spil i verden. Og for en som mig der sjældent køber DLC (i disse spils tilfælde dog mest fordi den udkom længe efter jeg var færdige med dem i første omgang), er der godt nok meget ekstra guf at komme efter i de nye udgaver.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/04-21 22:45 
Half-Life 2 var også på OG Xbox. Mega Man Zero/ZX collection er heller ikke skaleret ordentligt. Selvom flere påstår at Zero-spillene er integer skaleret så passer det ikke.

Mega Man X-spillene tænker jeg er langt bedre i PS2-opsamlingen, som også understøtter korrekt 240p-opløsning i alle titler.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 04/04-21 00:41, rettet 04/04-21 01:10 
Har den ikke netop været under voldsomt kritik på baggrund af input lag?

Det har jeg ikke hørt noget om (har så heller ikke undersøgt det specielt dybt).

Jeg kan ikke mærke nogen nævneværdig input-lag på Xbox versionen. Tror de testede samlingen på Xbox, PS og Switch. Mener at have læst, at Switch klarede sig af helvede til, hvor PS og Xbox faktisk var en del bedre på det område.

Blot en random udtalelse fra en Reddit tråd vedr. emnet.
"If you aren't used to playing Mega Man X, you might not really notice it. It's not a huge issue, but it messed with my timing, personally. I usually run through the game easily with no upgrades and only the buster, but I'm having a much rougher time on the Switch than on the SNES.

That said, it still works fine."

Da jeg ikke var "first-mover" på X Legacy Collection, skal jeg ikke sige om de er bleve patchet på de forskellige platforme mht. input.lag mv.

Personligt tror jeg ikke at PS2/GC opsamlingen er bedre af den simple grund, at emuleringen som regel er mere skod jo længere man går tilbage i tiden. Metal Slug Anthology er igen et glimrende eksempel her...
At "scaling" så muligvis sidder lige i skabet er - for mig - irrelevant hvis selve afviklingen af spillet er skod.

TILFØJET:
https://www.youtube.com/watch?v=EvZkty_FQHA
Xbox versionen er faktisk den foretrukne version at spille X Legacy Collection på mht. latency, såfremt man ser bort fra X1, som underligt nok kører af lort på alle platforme.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-21 00:53, rettet 04/04-21 00:55 
Jeg ville naturligvis ikke fremhæve PS2-versionen hvis jeg synes den var skod. Der er måske nogle småting med SNES-afviklingen, men PS1-spillene formoder jeg kører ret 1:1 på en PS2.

At spillene kører i korrekte opløsninger synes jeg netop bevidner at der er kræset for detaljerne. Mange opsamlinger fra den tid ser herrens ud, bla Mega Man Anniversary, Capcom Classics, Taito Legends osv.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 04/04-21 01:53 
Hvordan er emuleringen, input-lag mv. så ift. originalerne på SNES på PS2 opsamlingen?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-21 02:29, rettet 04/04-21 02:38 
Det ved jeg ingenting om. Det er ikke mig der nævner inputlag på den nye X Collection.

Jeg har ikke lavet en 1:1 sammenligning mellem PS2-opsamlingen og mine originale spil på SNES. Så om der er nogle grafiske småfejl hist og her kan jeg ikke svare på. X-serien har altid haft svært ved at fange mig, er ikke ret glad for all det wall-jumping :)

Sumez nævnte jo sådan set bare at den nye X-collection har fået meget kritik pga inputlag, hvilket må være mærkbart hvis det er blevet en generel kritik.
Og så nævnte jeg bare at der nok var et bedre alternativ som ovenikøbet beholder de oprindelige opløsninger på spillene.

Edit: Ved hurtigt at skimme den video igennem du linker til i din edit mht inputlag kan jeg se at PS2-opsamlingen også optræder. Det er tydeligt at den har meget mindre inputlag.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 04/04-21 14:14 
Jeg har ikke lavet en 1:1 sammenligning mellem PS2-opsamlingen og mine originale spil på SNES. Så om der er nogle grafiske småfejl hist og her kan jeg ikke svare på. X-serien har altid haft svært ved at fange mig, er ikke ret glad for all det wall-jumping :)

Jeg spørger som jeg gør, da jeg ikke helt kan greje om du faktisk besidder den gamle X collection til PS2. Du bruger ord som "tænker" og "formoder":
Mega Man X-spillene tænker jeg er langt bedre i PS2-opsamlingen
og
men PS1-spillene formoder jeg kører ret 1:1 på en PS2...

Derudover plejer du jo at have godt styr på detaljerne når vi snakker om noget, så jeg regnede bare med, at du faktisk snakkede fra et reelt sammenlignings perspektiv (ejer begge compilations). Det gjorde du så ikke, fair nok.
Så det er nok bare der den ligger.

Sumez nævnte jo sådan set bare at den nye X-collection har fået meget kritik pga inputlag, hvilket må være mærkbart hvis det er blevet en generel kritik.
Og så nævnte jeg bare at der nok var et bedre alternativ som ovenikøbet beholder de oprindelige opløsninger på spillene.

Sumez citerede mig, så hans spørgsmål går på mit svar, tænker jeg.
Og nej, latency på Xbox versionen som jeg har er ikke specielt udtalt, medmindre du snakker om X1, hvilket igen er skod (som jeg også skriver) på samtlige platforme - her klarer PS2 opsamlingen sig så ganske fint, sjovt nok.

PS2 opsamlingen ser ud til at klare sig ganske ok på input latency delen (mere udtalt på de tidligere titler). Går vi op på de senere X udgivelser så er marginen mindre, i hvert fald på Xbox'en.
Igen, mit spørgsmål til dig gik på den samlede oplevelse af PS2 pakken, da jeg fejlagtigt troede at du snakkede fra et reelt empirisk perspektiv. Det gjorde du så ikke, min fejl, beklager.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-21 14:25, rettet 04/04-21 14:29 
Du drager de allervildeste konklusioner på intet grundlag. Jeg ejer PS2-opsamlingen, men jeg er også så ærlig at indrømme at jeg ikke vil gøre mig til ekspert da serien ikke er noget jeg har dyrket ret meget.

Inputlaggen er markant højere i X Legacy jvf. dit eget link. Det kan godt tænkes at der er nogle småting med SNES-spillene på PS2. Jeg mener at X-spillenes wireframe 3D har givet emulatorer bøvl førhen, det er den primære grund til at jeg siger at de måske ikke er helt perfekte. Forskellen i inputlag gør dog PS2-opsamlingen indiskutabelt bedre, for det spiller bedre, uanset om der så skulle være lidt knas i SNES-udgaverne.

At inputlaggen er identisk for X4 mellem PS1 og PS2 understøtter meget fint min teori om at de ikke er emuleret på PS2-opsamlingen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 04/04-21 14:46 
Du drager de allervildeste konklusioner på intet grundlag. Jeg ejer PS2-opsamlingen, men jeg er også så ærlig at indrømme at jeg ikke vil gøre mig til ekspert da serien ikke er noget jeg har dyrket ret meget.

Jeg tager dig på det du skriver, hvilket så igen er en smule vagt ift. om du faktisk snakker ud fra erfaring eller holdninger.

Du indrømmer jo ikke noget som helst (det kan jeg så heller ikke se at du skal?), dine skriv bærer modsat præg af, at du stålfast har evidens for dine argumenter (PS2 opsamlingen er bedre). Dette sammenkoblet med ord som tænker, og formoder, ja så er det jo kart at man bliver en smule forvirret. Hvad er rigtigt, og hvad tror/synes du bare?

Når du skriver som du gør, så er det da naturligt at spørge ind til hvordan du synes PS2 versionen kører, sammenlignet med de originale SNES spil, eller hvad? Selvom du ikke bryder dig om serien, så har du jo åbenbart spillene til både SNES og PS2.

Forskellen i inputlag gør dog PS2-opsamlingen indiskutabelt bedre, for det spiller bedre, uanset om der så er lidt knas i SNES-udgaverne. Igen, jeg er ikke ekspert.

Uenig. For dig måske, men det kommer så sandelig an på hvad "lidt knas" i udgaverne betyder, hvilket jeg spurgte dig om. Dette vidste du ikke, og det er fair nok.

At inputlaggen er identisk for X4 mellem PS1 og PS2 understøtter meget fint min teori om at de ikke er emuleret på PS2-opsamlingen.

Det ville også være lidt mærkeligt, da de titler udkom på PS1. Derfor der blev spurgt ind til SNES titler specifikt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/04-21 15:03, rettet 04/04-21 16:14 
Det lugter meget af at du ikke kan tåle at der tales kritisk om en opsamling du fremhævede. Det er helt fair at du synes den er god nok, men for mange er inputlag et stort problem og jeg tænker at mange er glade for at Sumez nævnte det. Jeg er.

Det eneste jeg har gjort er at foreslå et potentielt bedre alternativ. Det behøver jeg ikke vidst ikke være overdreven Mega Man X-fan for at må, hvilket jeg har indrømmet at jeg ikke er.
Men den stopper nu herfra, det er ikke noget jeg gider bruge mere tid på. Hvis du køber PS2-opsamlingen er jeg selvfølgelig interesseret i at høre om eventuelle SNES-problemer som jeg så vil tage med i overvejelserne fremover inden jeg foreslår den til andre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/04-21 20:17 
Jeg har ingen hands-on erfaring med nogen af de der X opsamlinger selvom jeg ejer både den til Switch og PS2, jeg refererer bare hvad jeg har hørt mere erfarne folk kommentere på, og jeg ved at det selv ærgrede mig lidt at høre det om (i hvert fald Switch-udgaven af) X Legacy Collection *efter* jeg havde bestilt den, da det ellers ville være en fin måde at have nem adgang til alle spillene.

Jeg bryder mig ikke om nogen af X-spillene efter de første fire (der til gengæld alle er gode), og dem har jeg alle dage spillet på henholdsvis SNES og PS1, og der fungerer de selvfølgelig optimalt. :)

Så vidt jeg husker er det også kun X opsamlingen på PS2 der er god. Den anden med klassiske Mega Man spil samt Power Fighters serien er en anden historie - der er både 480i og igen rapporter om input lag. Den skulle vist også være ok på Xbox og GC.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ExceptionExceptionSkrevet 05/04-21 14:33 
Det lugter meget af at du ikke kan tåle at der tales kritisk om en opsamling du fremhævede

Arhh, så havde jeg vel ikke spurgt ind til hvordan PS2 versionen klarede sig i sammenligning. Du sælger den ihærdigt, så er det vel også naturligt at spørge ind til en sammenligning, såfremt den nu skulle være værd at bruge mere tid på. Men det gider jeg sgu heller ikke bruge mere tid på, undersøger det selv såfremt det bliver aktuelt.

Derudover så er der vel ingen går jeg ud fra, voksne mennesker her, som lever arbitrært igennem hvorvidt deres favorit konsol, eller spil for den sags skyld, bliver kritiseret konstruktivt. Den slags fanboy pis tænker jeg også du er for gammel til?

men for mange er inputlag et stort problem og jeg tænker at mange er glade for at Sumez nævnte det. Jeg er.

Det er bare super fint for dig, det mener jeg. Men når Sumez "quoter" mig, så er det vel undskyld mig, for fanden min mening han spørger efter, hvad er ellers mening med at citere mig?

Den mening fik han. Jeg gav endda et langt fyldestgørende skriv vedr. X-box versionen af spillet, samt tilkendegav at spillet muligvis kunne være blevet patchet efter det udkom. Er du med? Han spørger mig, jeg giver ham min hands-on erfaring mht. afviklingen på en platform jeg selv spiller det på.

Vi lukker den bare her.
WehnerWehnerSkrevet 05/04-21 16:44 
Og vi holder især en bedre tone i fremtidige indlæg. Tak.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/04-21 21:39 
SNK 40th Anniversary Collection på Switch/PS4 syntes jeg er én der gør det godt. Der er mange af SNKs gamle arcade spil som brugte Rotary Joysticks som de har hacket lidt rundt, således at de spiller som mere moderne Dual Joystick spil. Så bliver de måske en lille smule lettere end de var originalt, men det er en rigtig fornuftig måde at opleve deres klassikere på.
Le RoofLe RoofSkrevet 06/04-21 01:13, rettet 07/04-21 04:30 
Hmm, Namco Museum til PS1 er nok min favorit, hvis vi snakker opsamling. Ingen emulation. Alle spillene er konverteret til PS1, selvom de ikke nødvendigvis er 100% arcade perfekt, så er de fleste ret tæt på og alle spil som var i tate på arcade (Pac-Man, Galaga, Dragon Spirit, The Legend of Valkyrie etc), kan tates/roterers her også + der er et hav af options i dip switch settings.

Mange af spillene er selvfølgelig blevet genudgivet i Namco Museum opsamlinger et hav af gange til nyere konsoller sidenhen, men kun via emulation og indtil videre aldrig alle de samme 38 titler fra PS1 opsamlingen igen :)

Jeres favoritopsamlinger
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
ExceptionExceptionSkrevet 06/04-21 12:27 
Mange af spillene er selvfølgelig blevet genudgivet i Namco Museum opsamlinger et hav af gange til nyere konsoller sidenhen, men kun via emulation og indtil videre aldrig alle de samme 38 titler fra PS1 opsamlingen igen :)

Meget flot samling, og ja, det forstår man jo ikke. Jeg tror mange ville betale beløbet, såfremt udviklerne gad at kræse om deres "arv" på samme måde som vist ovenover.
vyssenvyssenSkrevet 06/04-21 19:00, rettet 06/04-21 20:18 
Le Roof>
Hmm, Namco Museum til PS1 er nok min favorit, hvis vi snakker opsamling. Ingen emulation. Alle spillene er konverteret til PS1, selvom de ikke nødvendigvis er 100% arcade perfekt, så er de fleste ret tæt på og alle spil som var i tate på arcade (Pac-Man, Galaga, Dragon Spirit, Legend of the Valkyrie etc), kan tates/roterers her også + der er et hav af options i dip switch settings.

Mange af spillene er selvfølgelig blevet genudgivet i Namco Museum opsamlinger et hav af gange til nyere konsoller sidenhen, men kun via emulation og indtil videre aldrig alle de samme 38 titler fra PS1 opsamlingen igen :)

https://i.imgur.com/h84ybQN.jpg

Der var den. Den gad jeg virkelig godt eje. Er der nogen god måde at få en ret komplet nyere udgave op under neglene på?
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 06/04-21 20:23 
Er også fan af SNK til ps4.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Le RoofLe RoofSkrevet 07/04-21 04:24, rettet 07/04-21 16:11 
vyssen>
Der var den. Den gad jeg virkelig godt eje. Er der nogen god måde at få en ret komplet nyere udgave op under neglene på?

Namco Museum udkom på eshop til Nintendo Switch for et par år siden. Denne udgave indeholder 11 af Namco's klassikere (Rolling Gunner 2 og Pac-Man Vs er nye tiløjelser), men blev senere bundlet sammen med Pac-Man Championship Edition 2 i en fysisk udgivelse som hedder Namco Museum: Arcade Pac.
Jeg købte den selv da jeg alligevel manglede Pac-Man Championship Edition 2. Pac-Man Championship Edition DX er til dato trodsalt det eneste PS3 spil hvor jeg har fået platinum trophy ><
Det er et lidt skuffende udrag af det oprindelige udvalg, men hvad der er her er præsenteret fint nok, med gode muligheder for display settings.

Namco Museum 50th Anniversary (PS2, Gamecube, Xbox) har ca halvdelen af indholdet fra Namco Museum Collection til PS1, men desværre udelades de mest spændende titler, såsom The Legend of Valkyrie, Ordyne og Dragon Saber - de mangler faktisk i alle efterfølgende genudgivelser.

Namco Museum Virtual Arcade (Xbox 360) inderholder lidt over halvdelen af den oprindelige PS1 opsamling. Samlingen fokuserer igen på de ældre klassikere, men tilføjer nogle Xbox Live Arcade spil, som Galaga Legions, Mr. Driller Online og Pac-Man Championship Edition.

Namco Museum Vol. 1 - 5 & Encore findes desuden på den japanske PlayStation Store som PS1 Classics til PS3, PSP og PS Vita (og Vol. 1 - 5 på den amerikanske PlayStation Store), såfremt man kan leve med digitale udgivelser. Bare husk at PlayStation Store lukker den 2. Juni 2020 for de pågældende platforme.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
Le RoofLe RoofSkrevet 07/04-21 05:38 
Exception>
Meget flot samling, og ja, det forstår man jo ikke. Jeg tror mange ville betale beløbet, såfremt udviklerne gad at kræse om deres "arv" på samme måde som vist ovenover.

Så gik de endda skridtet videre og tilføjede understøttelse af NeGcon controller til Pole Position og Pole Postion II, samt understøttelse af Namco Volume Controller til Cutie Q og Bomb Bee. Det ville helt sikkert være lækkert at se den slags i dag, men jeg tror i virkeligheden at det vil ende med at blive for dyrt for de fleste.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
vyssenvyssenSkrevet 08/04-21 20:08 
Tak for gennemgangen Le Roof. Jeg håbede på et godt, komplet og nemt bud på en nuværende konsol eller pc minus switch. Det er nok alligevel for niche til at branchen gider bruge krudt på det, eller strække sig til en ordentlig gang value for money.
ExceptionExceptionSkrevet 09/04-21 01:06 
Det ville helt sikkert være lækkert at se den slags i dag, men jeg tror i virkeligheden at det vil ende med at blive for dyrt for de fleste.

Det tror jeg desværre du har ret i.
Det sidste "vilde" jeg kan huske i den retning må være Capcoms mastodont af en kontroller til Steel Batalion.

PS: Ville da helt sikkert købe en "sniper riffel" til min Silent Scope opsamling, såfremt der var en til OG Xbox. :)
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig