X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Ghosts 'n Goblins Resurrection


Svar
SumezSumezSkrevet 04/03-21 17:56 
Ghosts 'n Goblins Resurrection

Det tog mig et par timer, og 129 retries at gennemføre første bane. Jeg er vild med det.
Det er det højeste jeg har betalt for en digital udgivelse, men det er alle pengene værd for fans af serien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 06/03-21 09:41 
Sønnen købte det på release date og gennemførste første runde på 3 dage (Hard mode). Har ikke fået chancen for at spille det endnu, men har kun kigget med. Og kan virkelig godt lide hvad jeg ser. Det er fedt at se de klassiske fjender og bosser med i nyt frisk paint job på stor skærm. Man kan klandre det for euro-look, UbiArt look-and-feel og højere tempo, men sjælen fra GnG er helt klart i kernen.
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 07/03-21 01:56 
Ja, fra første trailer synes jeg også det så meget euro-agtigt ud, men spillet føles virkelig fuldstændig arcade agtigt som det skal. Der er tænkt virkelig meget over de mindste detaljer i spillet, og styringen er perfekt og ultra responsiv, tæt på identisk med Ghouls n Ghosts. Det føles fantastisk at skifte skyderetning flere gange midt i et hop for at fjerne fjender til alle sider.

Hvilken sværhedsgrad betegner du som "Hard"?

Jeg har været fristet til at prøve en af de lavere, men deler en Discord med en bande andre Arcade fans som også spiller det på Legend lige nu, og vi følges ret godt ad, så det er sjovt at udveksle erfaringer. Vi er et par stykker på bane 4 nu, og resten er vist stadig på bane 3.
Tør slet ikke tænke over at der er et andet loop XD
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 09/03-21 14:54 
Er pt. godt i gang med "shadow" loop'et, og har det alt for vildt over det her spil. Det er fantastisk godt.

Første shadow bane var ubegribeligt svær og ærligt talt ret unfair. Det tog mig et par dage at komme gennem den, men den anden var faktisk nemmere end den var på første loop. Virker som om sværhedsgraden er meget svingende. I hvert fald i forhold til at spille det på Legend - har netop unlocked en magi der gør alting en del nemmere, så er spændt på hvor meget resten af spillet bliver justeret til at tage højde for det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 09/03-21 15:06 
Krydser fingre for en fysisk release et eller andet sted fra.
j/k
SumezSumezSkrevet 09/03-21 15:21, rettet 09/03-21 15:24 
Ifølge et leak for nogen tid tilbage, kommer spillet til andre platforme efter en 3 måneders eksklusiv aftale hos Switch.
Jeg håber også på en fysisk udgave når den tid kommer. Jeg har intet problem med at dobbeltdippe på det her mesterværk. Og hvis der kommer en collector's, så er jeg nok nødt til også at have den.

Det er helt ubegribeligt at Capcom har været så diskrete med markedsføringen af det her spil i forhold til hvor meget arbejde der tydeligvis er lagt i det, og det skyldes muligvis at Nintendo har været primus motor på den del. Det føles som et "passion project" fra Tokuro Fujiwara, i langt langt større grad end Ultimate Ghosts n Goblins var, og virker som om det tager afsæt direkte i seriens anden titel og bygger videre derfra i sin egen retning.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 14/03-21 19:21, rettet 14/03-21 19:22 
Har gennemført tre gennemspilninger på samme save nu (udover "shadow"-udgaverne af banerne der er helt anderledes end de originale, bliver de baner man har klaret også endnu sværere på gentagende gennemspilninger), og unlocket og besejret spillets "hemmelige" ekstra slutboss for den bedste slutning. :)

Udover at finde alle de skulte bier på alle banerne, er der vist ikke meget mere tilbage at gøre, men er du vimmer et fedt spil. :)
Hvis man har tålmodighed til det, vil jeg anbefale folk at spille på Legend sværhedsgraden. Det virker overvældende først, men det er fantastisk tilfredsstillende at gennemføre.

Et af de bedste spil jeg længe har spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 27/04-21 12:50 
Spillet kommer snart til PS4, XB1 og PC... yay :D

https://www.eurogamer.net/articles/2021-04-26-ghosts-n-goblins-resurrection-coming-to-playstation-xbox-and-pc-in-june
millenniummillenniumSkrevet 27/04-21 20:59 
Så mangler vi bare en LRG edition :D
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 27/04-21 21:40 
Eller en helt normal fysisk udgivelse. Kender man Capcom skal det dog hentes udenfor Europa.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
GreaseballGreaseballSkrevet 28/04-21 08:54 
Ja hellere en normal udgivelse end de der LRG nogen.
slk486slk486Skrevet 28/04-21 09:47 
Jeg er fløjtende, bare det får en fysisk, så jeg kan købe det og spille det!

Beggars can't be choosers ;)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/04-21 12:03 
En normal udgivelse ville sikkert bare betyde download kode i coveret for Switch-versionen. Capcom er super øfferen hvad det angår.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 28/04-21 13:10, rettet 28/04-21 13:12 
Hvornår er det sket?
Har flere af Capcom's Switch-udgivelser (bælte-action, mm11, zero legacy), og de er alle rimelig legit.

Plads har vist sig at være et problem for nogle ports pga. den dyre pris på større kort, men for et spil som GnGR burde det næppe være et issue.

Jeg er selv ret konservativ hvad angår fysiske udgivelser, men lige mht. dette spil er jeg glad for at jeg pungede ud efter et fiktivt ejerskab af spillet - det bliver næppe overgået som årets spil 2021, så glæder mig til I andre forhåbentlig får mulighed for at opleve det :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/04-21 13:37 
Mega Man collections og Residente Vil har været delvist koder i coveret. Med mindre man købte de japanske udgivelser :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig