X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mario 3D World + Bowser’s Fury


Svar
3of193of19Skrevet 12/02-21 22:31, rettet 13/02-21 08:55 
Første indtryk af 3D World delen
Rart at 100% completion ikke længere kræver at man gennemfører alle baner med alle karakter. Det var unødvendig padding.
Det lidt højere tempo er egentlig godt, men kombineret med at spillet nu har mere fintfølende kontrol (der kan styres i 16 retninger nu istedet for kun otte), føles styringen en smule upassende med det meget blok-drevne leveldesign og det fjerne kamera. Jeg er allerede hoppet i adskillige huller fordi jeg troede jeg styrede direkte i ef de 8 retninger men så missede fordi jeg faldt i en anden vinkelzone.
Enten lav direkte analog kontrol eller 8-vejs, eller lad spilleren i det mindste vælge hvilken kontrol man ønsker. Og nej man kan ikke bruge d-pad på en Pro Controller eller Hori Joycon, der ligge kontrollen til photo mode.
Håber jeg kan vænne mig til det.

Edit:
Må have husket forkert med styringen i WiiU versionen, for den analoge styring er den samme. Men jeg har ofte brugt d-paddet til at spille det, hvilket man ikke kan på Switch desværre.
HankyHankySkrevet 14/02-21 19:52, rettet 14/02-21 19:53 
Jeg vil skyde på jeg efterhånden har spillet Wii U spillet +200 timer (4-5 gennemførelser, både alene og co-op + 100% gennemførelse) og efter at have samlet de første 50 stjerner i Switch-udgaven, er konklusionen med sikkerhed, at styringen føles markant anderledes, og jeg falder i huller, timer slag på fjender helt forkert... det føles næsten fremmed for mig.

Jeg vil tro den markant hurtigere bevægelse, både ved løb og alm. gang spiller en kæmpe rolle også, så det kræver helt klart tilvænning.

Bowser's Fury eller Fury World, som det hedder i JAP (og i virkeligheden en mere passende titel) overraskede mig til gengæld positivt. Jeg fik samlet alle 100 Cat Coins i dag, og brugte vel i omegnen af 7-8 timer. Det føles som et stand-alone Mario spil, og er hele pakken værd i sig selv :)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
3of193of19Skrevet 15/02-21 06:30 
Har samlet de 50 Cat Shines der kræves til den almindelige slutning i Bowser’s Fury, og var også glad for den del af pakken.
Performance og opløsning kunne være bedre, men nåja, Switch...
Det føles som et hyggeligt og stramt designet 3D Mario med alt fedtet skåret væk.
Er ikke venner med kameraet, som er næsten helt manuelt.

Stor anbefaling hvis man ikke har ejet WiiU spillet, ellers synes jeg at 450kr er lidt i overkanten og det havde været godt hvis Nintendo havde splittet udgivelsen i to, eller givet rabat for ejere af WiiU udgaven.
dRxLdRxLSkrevet 17/02-21 18:10 
Ungerne og jeg er på 45 cat shines i fury nu, og for mig fungerer hub strukturen ala Galaxy/Odyssey bedre end den sammenhængende verden i fury.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 19/02-21 17:15 
Slutningen på Bowsers Fury løftede lige spillet en del.

SPOILER-TEKST:
De sidste 5'ish shines hvor Bowser ikke længer kan skræmmes væk, og man derfor skal samle dem imens man har ham på nakken.

Det hjalp heller ikke at RJK sad ved siden af imens jeg havde svært ved det ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig