X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Steel Assault


Svar
SumezSumezSkrevet 04/02-21 12:05 
Steel Assault er lige (endelig!) kommet med en demo, og alene ud fra den kan jeg sige at det her spil fortjener mere opmærksomhed end både Cyber Shadow og Blazing Chrome. Det er sindssygt fedt. Det er super udfordrende arcade-action lige fra starten, og det stopper ikke for at få vejret indtil demoen er overstået.

Kæmpe anbefaling, og trist at ingen konsol-udgivelse er planlagt på nuværende tidspunkt. Men forhåbentlig kommer det på tegnebordet når demoen begynder at få folks opmærksomhed.

https://store.steampowered.com/app/1280300/Steel_Assault/

Steel Assault Steel Assault
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 04/02-21 17:57 
Har det også min wishlist, det ser nice ud :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 04/10-21 11:07, rettet 04/10-21 11:09 
Spillet kom endelig i tirsdags, på både PC og Switch. Og for mit vedkommende lever det helt klart op til forventningerne!
Hele spillet er ikke helt så tight som demoen var, der er mange setpieces, hvor nogle fungerer bedre end andre, og et par "Hard Corps"-agtige minibosser hvor al action stopper til fordel for gengivelse af simple mønstre.
Men generelt holder det tempoet, og kan kun anbefales, hvis man er til ordentlige actionspil, hvilket der ikke kommer meget af disse dage. :D

Steel Assault
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/10-21 13:18 
Hvor kan det købes henne?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/10-21 14:50, rettet 04/10-21 14:50 
Kun online desværre. Men i det mindste er det billigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-21 09:37 
Øv :/ Håber det får en rigtig udgivelse og måske også en PS4-version en dag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/10-21 09:41 
Mon ikke - det ser man så ofte, syntes jeg.
SumezSumezSkrevet 05/10-21 09:51, rettet 05/10-21 10:06 
Det er en ret lille indie-udgivelse så forståeligt nok at det ikke har været på programmet. Jeg er egentlig bare glad for at der er en Switch-udgave. Den kører fint, så PS4 ville ikke rigtig gøre nogen forskel.
Jeg tænker at hvis spillet får nok traction så skal der nok være nogle LRG-agtige folk der samler det op, men for at det skal ske kræver det jo at folk køber det digitalt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 05/10-21 09:55 
Det er der jo så heldigvis også :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-21 21:14, rettet 05/10-21 21:15 
Hvordan er spillets grafiske indstillinger? Dét jeg har kunne finde har enten været med voldsomt blurry CRT-filter eller dårligt skaleret skarpe pixels. Begge dele er øjeblikkelig diskvalifikation for mig.

Er der mulighed for skarp bilinear eller integer-skaleringer (ingen shimmering) samt evt simple scanlines uden blur og den grimme CRT curve?

EDIT: Den GIF Sumez har linket ser fin ud.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/10-21 00:03, rettet 06/10-21 00:03 
Ser ok ud på min skærm (Switch, docked)

Steel Assault
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/10-21 00:20 
Ja det ser umiddelbart fint ud, men nok lidt for uskarpt til at kunne dømme ud fra.

Et af de captures jeg fandt på YT var helt sikkert ramt af skæv skalering. Har man mulighed for at strække billedet som man vil? Hvis ikke vil jeg tro at det som standard ikke er skaleret ordentligt. Hvilket selvfølgelig er totalt dumt når moderne retrospil ikke tager højde for den slags :/

Et andet meget udpræget problem på Switch er at mange spil der er skaleret perfekt på 1080p ofte ikke er i håndholdt 720p.

Ninja Saviors og Wild Guns bla. ser helt forfærdelige ud håndholdt og er for mig helt uspillelige :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/10-21 00:52 
Du er godt nok striks med dine krav, jeg tror ikke jeg ville kunne vurdere det på dine vejne. :)
Men nej, det kan ikke strækkes som man vil. Det er lavet til 1080p, og pixelsne er ikke -knivskarpe-, men de er allesammen samme størrelse, og man skal ret tæt på for at kunne se forskellen.
Spillet er fantastisk flot, og jeg kunne ikke drømme om at sætte en finger på det. Hvis man skal kritisere grafikken så er det at den er så rodet at det nogle steder kan være meget svært at se hvad der sker første gang man spiller. Men det bliver meget nemmere når man kender banerne. Værste issues jeg har oplevet er i anden del af bane 4 har spillet en tendens til at hakke en del. Heldigvis sker det mest i områder uden meget action.

Jeg prøvede at optage en 60fps 1080p video til YouTube, men spillet ser stadig en anelse mere gnidret ud i den video, hvilket jeg må formode er enten komprimeringen, eller noget med min capture boks.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/10-21 14:35 
Bedømt på videoen her er det i hvert fald ikke skaleret ordentligt. Jeg er meget OCD med den slags og det springer øjeblikkeligt i øjnene på mig efter blot ganske få sekunder.

https://www.youtube.com/watch?v=suUdq2otd8A

Steel Assault

Det er meget tydeligt at de lodrette linier mellem de grønne firkanter er af forskellig tykkelse. Jeg begriber ikke at de kan lave de fejl når det er et spil der er bygget op fra bunden til 1080p. Som sagt så ser den GIF du linkede fin ud til sammenligning, så det var derfor jeg håbede at man kunne indstille sig fra det :(

Blazing Chrome som er 720p kan heller ikke sige sig fri for det. Det har en kæmpe shimmerline lige smack i midten på både X og Y-aksen, derfor (dog mest fordi det er ekstremt buggy) røg det hurtigt på hylden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 06/10-21 15:48, rettet 06/10-21 15:49 
Det er synd, for både Steel Assault og Blazing Chrome (og Ninja Warriors Once Again) er nogle af de bedste actionspil der er udkommet i mange år. Det betyder mere for mig at de er rigtig sjove at spille, og ikke lider af mærkbar input lag. :) Jeg kunne forstå det hvis smørfilteret var umuligt at slå fra.

Jeg får dog ikke de uens pixels som ses i det screenshot:

Steel Assault
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/10-21 16:03, rettet 06/10-21 16:03 
Nej det kan jeg se. Så er det jo i orden, tak fordi du gad tjekke igen :)

Ninja Warriors kan godt indstilles til perfekt integerscaling i 1080p, så no worries der. Desværre er scanlines i stykker, men det er det mindste problem trods alt :)

Prøv evt. at sætte din Switch til 720p hvis du har et UHD TV. Det kan være at spillet native faktisk er 720p og at grunden til de blurry pixels er Switchens upscaler.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 07/10-21 21:22 
Er vist et punkt nu hvor jeg kan no-death spilllet rimelig konsekvent. Tror godt jeg kunne klare et helt no-damage run også, men vil prøve mig med arcade mode i stedet for, den virker voldsomt udfordrende.

Mit bedste run indtil videre:
https://www.youtube.com/watch?v=lhMWz50n0M0
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 08/10-21 09:13, rettet 08/10-21 09:14 
Unlinear scaling er nok en af de problematikker, som man bare ikke kan "unsee" igen.
Ligesom input lag og lip synch. Når man først har set det bliver man overfølsom. Personligt har jeg det heldigvis (indtil videre) kun i højeste grad med input lag og lip synch :D

Sumez>
Jeg får dog ikke de uens pixels som ses i det screenshot:

Er dit seneste screenshot fra switchen's egen skærm, eller docked?
j/k
SumezSumezSkrevet 08/10-21 09:14 
Docked i 1080p mode. Jeg synes ikke det ser mærkbart anderledes ud i 720.
Jeg forstår heller ikke hvorfor det er vigtigere end selve spillet. :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 08/10-21 09:15 
Se min edit :)
j/k
SumezSumezSkrevet 08/10-21 10:51, rettet 08/10-21 10:52 
Du skal satme tæt på skærmen for at se at pixelsne ikke er 100% skarpe, og jeg skal ikke engang kunne sige om det bare er min skærm (eller for den sags skyld mit kamera) der gør det. :P
Er der nogen spil på PS4 eller Switch der giver et skarpere 2D billede via HDMI? Kan prøve at hive nogle M2 ports op måske, og se hvordan mit TV håndterer dem.

På Switchens egen skærm er pixelsne iøvrigt helt knivskarpe, men hvis jeg prøver at tage et billede af det med mit mobilkamera bliver det udtværet. Det er heldigvis nemt at købe spillet og se det selv, tror stadig prisen er nedsat. :) Der er også en gratis demo på PC.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 08/10-21 10:57, rettet 08/10-21 10:59 
Een ting er om pixels er helt skarpe, hvilket sjældent er tilfældet på en 4k skærm, der laver bilinear upscaling fra 1080p, en anden ting er om scalingen er ujævn, som Konsolkongen nævner. Det er sidstnævnte, der er problematisk :)

Aleste Collection har ihvertfald en pixel perfect scaling mode og er knivskarp på PS4, men det har alle M2 ports vist efterhånden.
j/k
SumezSumezSkrevet 08/10-21 12:39, rettet 08/10-21 12:40 
Indtil nogen kan vidne om det modsatte vil jeg vove at påstå at det ikke er et problem for det her spil, og aldrig har været det, så jeg forstår ikke at det skal være det gennemgående emne her :D
Det værste jeg kan sige er at der er et virkelig grimt smørfilter aktiveret som default, og jeg forstår ikke hvorfor det er standarden. Der er også nogle framedrops og stuttering på en af banerne, men generelt kører det heldigvis 60fps.

Folk burde prøve spillet i stedet ;)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 08/10-21 20:17 
Jeg forsøgte egentlig bare at forklare hvorfor det kan blive et issue for nogen. Jeg skrev netop at det ikke var så problematisk for mig - i modsætning til de andre nævnte ting ;)

Ja, man burde nok bare prøve det ..
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/10-21 00:11 
Hvis udviklerne ikke gider opfylde hvad der er objektivt det nemmeste (integer scaling) så mister jeg også al tro på at spillet er specielt godt.

De må gerne tilføje muligheden for at man kan ødelægge billedet på alverdens forskellige muligheder. Det kommer ikke mig ved, men det bør som minimum kunne stilles ordentligt.

Det gør sig ikke rigtig gældende for Steel Assault da det lader til at være okay, men for alle andre spil ryger de nederst i bunken hos mig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 11/10-21 09:51, rettet 11/10-21 09:53 
Clearede arcade mode, virkelig en tilfredsstillende udfordring. Jeg er glad for at spillet har en mode hvor der ikke tilbydes nogen medlidenhed. Tror jeg fik bandet ret højlydt over slutbossen i et par af de tidligere forsøg, men fik ham ned uden at tage skade denne gang:

https://www.youtube.com/watch?v=Gjkcy5_CHOk
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 24/10-21 18:43 
Spillede lige en halvtime af det og syntes det var mega frustrerende, det fik mig helt op i det røde felt. Prøver at se om jeg kan få pengene tilbage på Steam nu. Er lige kommet igenmme Blazing Chrome, der nød jeg hver minut og havde lyst til at gennemføre det flere gange, selvom det også var old school svært. Det er ikke et dis af spillet, det var bare slet ikke min smag :=)
Hoid to colony C05 where the computer is...
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig