X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Hvad kom IKKE ind ad døren i dag


Svar
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/11-20 15:51, rettet 20/11-20 15:52 
Jeg fornemmede, at Naiera lagde indirekte op til en separat tråd sidestillet med...

https://www.playright.dk/forum/emne/4875-hvad-kom-ind-ad-doeren-i-dag#831410]Hvad kom ind ad døren i dag[/LINK]" target="blank">Hvad kom ind ad døren i dag

o<;o)

I forlængelse af ovenstående - eller nok rettere kontra ovenstående...

"Hvad kom IKKE ind ad døren i dag"

Ting, I forventede ville dukke op i dag (eller i går for dens sags skyld), men ikke dukkede op.

Fx:

- PS5 fra Coolshop, Happii, Dustin osv.

Kræver nok et "julemirakel" at få den i hænderne i år til retail-pris (f*ck overpriserne på DBA) :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SøgAArdSøgAArdSkrevet 20/11-20 17:10 
Det er godt nok vildt, hvis nogle mennesker forudbestiller nye konsoller, UDELUKKENDE for at videresælge dem til svimlende overpris. Og lige så vildt er det, hvis nogle rent faktisk er villige til at betale selvsamme sindssyge overpris. Det lyder som en "niche" der ret hurtigt ville dø ud, hvis folk lige lagde en kold klud på panden i bare 5 minutter, og de glubske sælgere derfor ville brænde inde med en masse hardware. Eller hvad? Er det bare 100% "win" for de grådige opkøbere/sælgere? Jeg er bestemt ikke ekspert på området :)
Home is where the hardware is..
JmogJmogSkrevet 20/11-20 19:23 
Det virker endnu skørere end tidligere launches, da Xbox vist har nul spil, som kun kan spilles, hvis man investerer i ny konsol, og PS5 har et enkelt, som endda er et remake.

Utroligt folk ikke kan vente.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-20 19:30 
Hvordan skal det sidste forstås? At det er utroligt at folk gider give ublu overpriser for en maskine, eller er det os der er underlige fordi vi havde forventet at modtage en maskine i går? :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/11-20 21:31 
Synes det reelt skøre her er at jeg - og sikkert andre - modtog PS5-spil en uge eller tidligere før launch (Dark Souls for mit vedkommende) og ikke kunne spille dem på launchdagen (og muligvis ikke i år!).

Det har som sådan ikke noget at gøre med ikke at kunne vente - snarere irritation over at blive nødt til at vente...fordi Sony ikke har n*sser til sende et tilstrækkeligt antal maskiner ud til butikkerne (!?)

Af hvad jeg ved, er der kun én mulig forhandler her i byen (Expert), som ringede til hovedkontoret for at forespørge om bare et mindre parti til butikken. Der kom ikke en dyt :/

EDIT: Og "n*sser" skal ikke læses som nisser :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-20 21:38 
Enig, det er pisse irriterende at have købt spil som man forventede at kunne spille på dagen, for man følte sig ret sikker på at modtage maskinen.
Dem kunne man godt have ventet med at bestille og måske endda sparet penge ovenikøbet.

Har hørt at Dustin kun modtog 25 maskiner, så gud ved hvornår de kan få en maskine sendt afsted til os? :O

Hvis nogen herinde pludselig skulle blive træt af deres PS5 kan jeg godt overtales til at købe. Kunne snildt indgå i en handel med et LG C8 OLED, når jeg modtager mit CX :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/11-20 21:46 
SøgAArd>
Det er godt nok vildt, hvis nogle mennesker forudbestiller nye konsoller, UDELUKKENDE for at videresælge dem til svimlende overpris.

Tilsvarende - dog i mindre grad - skete med grafikkortet RTX 3080 fra Nvidia, hvor kun et fåtal fik fat i kortet ved lanceringen 17. sep.

Kan passende føjes til tråden...

RTX 3080 GPU (Founders Edition)

Jeg har RTX 2080 Super fra 2019, men får vel i snit 30 fps i 4K med Observer: System Redux fra Steam, når Ray Tracing er aktiveret (endte med at spille det i 1440p 60-120 fps).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/11-20 21:57, rettet 20/11-20 22:01 
Jeg bytter så ikke gerne mit LG OLED C9 til en PS5 eller mit LG 3D OLED (fra et restlager) for den sags skyld :)

Men evt et HTC Vive Pro VR-headset. Dog ikke de 2 stk Base Stations 2.0, som jeg bruger til Valve Index VR-headset - folk har derfor næppe interesse i en byttehandel lige over :P

Vive Pro stod officielt til overpris i sin tid (11K for komplet sæt men solgte først mit oprindelige Vive-sæt!).

EDIT: Back to topic, btw (men evt PM for byttehandel til PS5 :)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-20 21:58 
Jeg bytter så ikke gerne mit C9 til en PS5 eller mit LG 3D OLED (fra et restlager) for den sags skyld :)

Det behøver du altså heller ikke :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/11-20 22:05, rettet 20/11-20 22:14 
Desperate tider kræver desperate handlinger :)...har ikke brugt mit 65" LG 3D OLED i over et år...men lysten til Avatar 3D kan jo melde sig henover julen o<8]
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/11-20 22:09 
Du har nogle vilde lyster! :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 20/11-20 22:19 
Ville klart hellere spille Dark Souls til PS5 henover julen :]
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
WehnerWehnerSkrevet 20/11-20 23:07 
PS5 DE
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/11-20 05:14 
Ift. PS5, så har Coolshop, trods alt, skrevet en undskyldning på deres Fjæsbog:

Det er bare ikke godt nok…
Coolshop blev overvældet af trafik i går, og hjemmesiden gik ned.
Vi havde glædet os til feststemning, da vi endelig havde fået fingrene i flere PlayStation 5 til alle jer. Den feststemning blev totalt spoleret.
Vi slog rekord på ‘besøgende’, ‘læg-i-kurv’ og ‘refreshes’, og det hele skete på samme tid. Det kunne systemet ikke holde til.
Resultatet?
Det, der ikke måtte ske, skete. Vi oversolgte vores PlayStation 5. Og det er vores egen skyld. Vores strategi var ellers helt klar. Vi ville ikke skuffe med årets største udgivelse. Vi ville ikke oversælge. Det er også derfor, vi er så kede af det i dag. Vi havde virkelig kæmpet for, at det ikke skete…
Og så gik vi i panik.
Vi sendte en SMS ud til alle jer, vi ikke kan levere til, med beskeden: “Vi annullerer din ordre”. I dag har vi så samlet feedback fra jer og derfor:
Vi annullerer ikke din ordre.
Din ordre kommer i kø, og du vil modtage din PlayStation 5, når vi får flere på lager. Vi trækker i øvrigt ikke pengene, før din PlayStation 5 bliver afsendt.
(Vi kan endnu ikke sige, hvornår vi får flere på lager, men som det ser ud nu, tyder det desværre ikke på, at Sony kan levere før jul).
Ønsker du at annullere din ordre, er du naturligvis velkommen til det. Det kan du gøre på din Coolshop-konto eller ved at skrive til vores kundeservice.
Undskyld for pokker, undskyld :( Vi havde glædet os helt vildt til at hjælpe med årets største julegaveønske, så det gør ondt i Nørresundby i dag…
Vi arbejder på at finde et plaster på såret, det får du mere info på, hvis du er berørt af situationen.
Team Coolshop.

Ikke at det ændrer på, at folk ikke har fået de maskiner de havde håbet på, men det er da trods alt bedre end komplet stilhed fra Coolshops side.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 21/11-20 08:14 
Situationen er ret slem for Amazon kunder i UK, hvor PS5 enheder tilsyneladende hijackes af fragtfolkene :\

https://www.eurogamer.net/articles/2020-11-20-amazon-playstation-5-customers-report-receiving-toys-kitchen-appliances-instead
DarkbeatDarkbeatSkrevet 21/11-20 08:33 
Hvad er det efterhånden for en verden vi lever i... Tænk at tyveri af den slags er et “kendt problem” hos Amazon.
JmogJmogSkrevet 21/11-20 16:37 
Konsolkongen>
Hvordan skal det sidste forstås? At det er utroligt at folk gider give ublu overpriser for en maskine, eller er det os der er underlige fordi vi havde forventet at modtage en maskine i går? :D

Det første. Jeg er helt med på hvorfor man gerne vil have en ny konsol. Jeg forstår bare ikke de mennesker hvor det haster så meget at de giver to-tre gange normalpris for at få den nu i stedet for at vente et par uger.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/11-20 16:56 
Det kan vi kun være enige om :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 21/11-20 18:09, rettet 21/11-20 18:10 
Jmog>
Det første. Jeg er helt med på hvorfor man gerne vil have en ny konsol. Jeg forstår bare ikke de mennesker hvor det haster så meget at de giver to-tre gange normalpris for at få den nu i stedet for at vente et par uger.

Der bør vel lige gåseøjne på "et par uger" ;) Spøjst nok oplyser en sælger på DBA, at pågældende først modtager konsollen fra Elgiganten om et par uger (men åbenbart har kvittering på købet).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 21/11-20 21:10 
FancyPants>
Ift. PS5, så har Coolshop, trods alt, skrevet en undskyldning på deres Fjæsbog:

...
Vi arbejder på at finde et plaster på såret, det får du mere info på, hvis du er berørt af situationen.
Team Coolshop.

Ikke at det ændrer på, at folk ikke har fået de maskiner de havde håbet på, men det er da trods alt bedre end komplet stilhed fra Coolshops side.

"Plaster på såret" = frit valg af spil på PS5-hylden, tak :)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
scavengerscavengerSkrevet 23/11-20 10:25 
Ved tidligere releases har resellers brændt nallerne, fordi der viste sig at være konsoller nok. Men denne gang har både Sony og Microsoft jo netop meldt ud, at de producerer færre til release på grund af vigende markeder, Corona osv.

Når der så er curling-forældre der har lovet deres lille Peter en PS5 til jul, så er et jo meget nærliggende. Det er ikke særlig fint eller nobelt, men desværre er der jo et marked for det. Jeg læste i Norge har priserne været helt oppe omkring 50K for en PS5.
Nemo me impune lacessit
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-20 12:32 
Det passer vidst ikke, Jim Ryan sagde for et stykke tid siden at der ville være flere PS5 maskiner ved launch end der var PS4.

https://www.washingtonpost.com/video-games/2020/09/16/ps5-retail-units/
Spiller nu: Phantasy Star IV
scavengerscavengerSkrevet 23/11-20 17:12 
I stand corrected.
Det var ikke ikke producenterne der meldte det, det var markedsanalytikere.

CNN
Nemo me impune lacessit
SøgAArdSøgAArdSkrevet 28/11-20 15:53 
scavenger>
Ved tidligere releases har resellers brændt nallerne, fordi der viste sig at være konsoller nok. Men denne gang har både Sony og Microsoft jo netop meldt ud, at de producerer færre til release på grund af vigende markeder, Corona osv.

Når der så er curling-forældre der har lovet deres lille Peter en PS5 til jul, så er et jo meget nærliggende. Det er ikke særlig fint eller nobelt, men desværre er der jo et marked for det. Jeg læste i Norge har priserne været helt oppe omkring 50K for en PS5.

Der er forhåbentlig INGEN der har betalt 50 jern for en ny konsol? :O
Home is where the hardware is..
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig