Nuclear Deter... | Skrevet 31/07 19:55 | Tak for tippet.
Sad og ventede på at Power satte det ned til den pris her klokken 20.00, men nu kunne jeg jo lige så godt købe det hos Mutanten. Bliver en vild opgradering fra mit 55" tommer Samsung KS7000 til LG Oled C4 77". Prisen har været den samme :0 | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
Q | Skrevet 31/07 20:01, rettet 31/07 20:03 | Sumez>
Jeg kommer også snart ud i at skulle have et nyt TV.
Jeg fik også et C4 77” hos Proshop for 10099 i onsdags. Så vidt jeg kan se er det mange år siden LG’s OLED har været så billige. Så et usædvanligt godt tidspunkt for dig at købe på. Jeg ville smide 6500 for et 55” C4 hvis jeg var dig. | It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
|
|
Konsolkongen | Skrevet 31/07 20:09 | Naiera>
Konsolkongen>
På bud ligger 55” OLED stadig omkring de 8k.
Det kan nu sagtens komme ned på 6,5 og endda en smule under ;)
Ja det kan jeg se :D | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
|
Sumez | Skrevet 04/08 11:31 | Det er fristende med OLED, men desværre stadig meget høje priser, eller størrelser der er lige lave nok. :(
Når man først har vænnet sig til 65" i stuen er det svært at gå ned igen. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Nuclear Deter... | Skrevet 04/08 14:10 | | De 10.500 kroner jeg gav for LG OLED C4 77" er ca. samme pris jeg gav for mit nuværende Samsung KS7000 55" i 2016. | You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
|
|
Naiera | Skrevet 04/08 15:06 | Sumez>
Det er fristende med OLED, men desværre stadig meget høje priser, eller størrelser der er lige lave nok. :(
Når man først har vænnet sig til 65" i stuen er det svært at gå ned igen.
Men er det noget der ikke kan vente til du har nogle flere tusinde at flytte med?
77" for en tand over 10k er jo helt vildt. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
Jmog | Skrevet 04/08 22:21, rettet 04/08 22:23 | Med tanke på hvor meget man bruger et tv og hvor mange år man typisk har det, kan det helt klart svare sig at vente til man har råd til det rigtige.
Det er vildt hvor meget størrelse og kvalitet man kan få for 8-10.000 i dag. Røverkøb. |
|
Sumez | Skrevet 05/08 08:28 | Ja, hvis man har så mange penge at smide om sig med. Det er ikke alle der har det :)
6000kr er allerede rigtig meget for en dagligdags brugsgenstand, uanset hvor meget man bruger den. | Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
|
|
Konsolkongen | Skrevet 05/08 11:32 | Hvad er der i vejen med det TV du har nu siden du gerne vil skifte?
Det er super træls at skulle bruge flere penge end man havde sat til side, men hvis dit nuværende er et fem år gammelt LCD, så vil du nok ikke opleve særlig stor forskel ved at købe et nyt af samme slags. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
|
|
|
|
Naiera | Skrevet 09/08 20:20 | | Jeg skulle fifle med min søsters LG OLED i dag. Hold da ferie hvor er det der webOS noget hø. Hvordan det formår at have loadetider på simple menuer forstår jeg virkelig ikke, og så den der skide pegefidus der hele tiden dukker op... Hold da op hvor er det godt, at hun kan nøjes med at bruge LG-betjeningen, hvis hun skal se en Blu-ray eller spille Switch. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
|
|
|
|
Naiera | Skrevet 10/08 00:33 | | Det der spionage de alle udfører på deres kunder (som bliver deres produkter) er også for langt ude. Man bør kun slutte sådan nogle TV til indernettet hvis firmwaren skal opdateres. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
Jmog | Skrevet 10/08 01:39, rettet 10/08 01:41 | Pointeren kan man jo bare lade være med at bruge. Den kommer kun frem, hvis man ruller på hjulet. Jeg ser aldrig min medmindre jeg vil. Typisk ved tekstindtastning, hvor den er ganske praktisk.
Skulle man være kommet til at kalde den frem ved en fejl, fjernes den nemt ved to hurtige tryk på op. |
|
|
|
Konsolkongen | Skrevet 10/08 12:48 | Naiera>
Det der spionage de alle udfører på deres kunder (som bliver deres produkter) er også for langt ude. Man bør kun slutte sådan nogle TV til indernettet hvis firmwaren skal opdateres.
Ja det er for sindssygt. Min kærestes Samsung TV gør det samme. Jeg undrede mig over at der var blevet uploadet over 15GB fra TV'et over et par måneder. Det viste sig at være fordi Samsung tillader sig at tage screenshots løbende og uploade til dem selv.
webOS er træls, men Samsungs er da helt ude og skide ringe i forhold :D | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Naiera | Skrevet 10/08 12:59 | | Det ville ikke undre mig at Samsung er klart de værste, men så vidt jeg forstår, bør man gå ud fra at de alle gør det, til en vis udstrækning. | THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Outer Worlds 2, The, Final Fantasy VII: Rebi...
|
|
Konsolkongen | Skrevet 10/08 15:27 | Det tror jeg også.
Det heldigt at ATV på alle måder fungerer så meget bedre, så der er faktisk ingen grund til at have TV på netværket, med mindre man vil styre over home assistant eller lign., men så kan man heldigvis stadig blokere adgang til internettet fra sin router. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
enfen | Skrevet 11/08 18:56, rettet 11/08 18:56 | Naiera>
Den kommer frem hvis man bevæger fjernbetjeningen.
Kun hvis man bevæger fra side til side flere gange - i hurtigt tempo.
Jeg ser sjældent pointeren, når jeg bruger fjernbetjeningen. Ifølge Google kan den slås helt fra på nyere LG OLED TV - men det kan jeg ikke bekræfte. | What is the Matrix?
|
|
Greaseball | Skrevet 04/09 23:17 | Så satte mit LG OLED tv sig pludselig til at dø. Slukkede det lidt efter lidt brug. Tændte det igen, så var det gået tilbage til start... Som HELT tilbage. Sprog, land og alt det l....
Kom igennem. Updated lidt apps. Så frøs det, gik ud. Nu nægter det af tænde. Fik lidt loading skærm animation frem. Det er det. Nu er der bare sort skærm når man tænder. Har prøvet alt. Selv sætte det direkte i stikkontakten for at undgå strømskinne. Intet virker.
Overvejer at hente det gamle plasma i kælderen og sætte op. Det virker endnu. Ved ikke om nogen apps virker endnu dog.
Men ja, hvad kan i anbefale. Nuværende har været et 55" fra lg. OLED.
Haft det i over 5 år, mindst.
Nogen ideer til om det kan vækkes eller vi ude i noget nyt.
Kunne det være en ide at bruge plasma skærmen indtil vi nærmer os november eller januar udsalget? |
|
Jmog | Skrevet 05/09 23:21 | Der vil helt sikkert være nogle gode tilbud når vi når til Black Friday, så det giver god mening at vente når nu du har en backupløsning.
Har du forresten tjekket om din indboforsikring eventuelt dækker elektronik? |
|
Greaseball | Skrevet 07/09 10:46 | Ja, op til fire år så vidt jeg husker. Det TV er fra 18 så vidt jeg husker.
Men jo, kan da altid undersøge. Selv om jeg har brugt den på min mobil telefon. Så ved ikke hvor åbne de er for endnu en sag ^^; |
|
Jmog | Skrevet 07/09 23:42 | | Det plejer at være noget med at de dækker 100% af købsværdien de første fire år og derefter ryger der procenter af hvert år. Nul dækning burde du ikke have. |
|
Konsolkongen | Skrevet 08/09 07:31 | Min elektronikforsikring dækker kun 100% første år, 85% andet og 75% tredje. Herefter intet, så vidt jeg husker.
Da jeg flyttede sammen med kæresten og skulle slå forsikringer sammen, ringede jeg rundt til forskellige forsikringsselskaber for at høre om forskelle for netop elektronik-delen, men fandt ikke nogen der var meget bedre end hvad jeg tidligere havde.
Hvem har I der dækker så godt? | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Jmog | Skrevet 08/09 08:15 | | Hmm, jeg tror det er LB jeg har. Faktisk lidt i tvivl om jeg stadig har dem eller skiftede til nogle andre. Det må jeg lige tjekke op på. |
|
|
|
Greaseball | Skrevet 02/10 18:12 | Nogen der har erfaring med LG evo G4 serien. Så power har et det sat ned.
Plus hvad syns i et godt gaming tv ligger på, sådan pris mæssigt.
Er 12k for meget eller?
Ja det en del år siden jeg har købt tv ^^; |
|
Konsolkongen | Skrevet 02/10 20:13, rettet 02/10 20:23 | Det er et fremragende TV. Du finder ikke noget bedre til pengene, især ikke hvis gaming er en prioritet :)
https://www.youtube.com/watch?v=F_npypvyO1E
Jeg har selv lige fået et 65" LG C5 ind ad døren i går. Mit C2 var så småt begyndt at dø (hundredevis af pixelfejl rundt i kanten af panelet). Ringede til LB forsikring og på under fem minutter havde hun frigivet penge til et nyt tilsvarende. Imponerende :)
Ærligt, så ærger det mig lidt at se G serien til de priser. Det kostede de ikke da jeg kiggede for få dage siden :D
Men nu har jeg været heldig at få et C5 uden pixelfejl (hvide i hvert fald), og med rigtig god screen uniformity, så gider jeg ikke returnere og tage chancen med et andet :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Greaseball | Skrevet 02/10 20:31, rettet 02/10 20:34 | Det lyder godt. Jeg er lidt fristet til måske at købe en outlet udgave. Der endnu mere at spare.
Kan kommer under 10k for den før nævnte model.
Hvad siger jeres erfaringer med outlet tv køb?
Jeg skal også lige se om jeg kan finde noget kvittering eller lign på mit gamle tv. Måske jeg kunne hente lidt tilskud fra forsikringsselskabet på det. |
|
Konsolkongen | Skrevet 02/10 21:00 | | Jeg gætter på at outlet TV primært er skærme returneret af sådan nogle som mig. Med dårlig screen uniformity eller døde pixels. Eller det er TV der har stået i butikkerne tændt, og der ville jeg være lidt nervøs for burn-in. Har hørt om butikker der bare slukkede al strømmen til skærme ved lukketid, og det er et problem for OLED, da de har brug for at lave compensation mod burn-in når de er i standby. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Greaseball | Skrevet 03/10 00:02 | | Kunne godt lyde som om der en hvis risiko ved den slags. |
|
Konsolkongen | Skrevet 03/10 06:06, rettet 03/10 06:07 | | Det er også et TV der ved udgivelse kostede 24k for 65” modellen, så det er en latterligt god pris uanset :) | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Greaseball | Skrevet 03/10 09:47 | Men vil det være pengene værd. Eller ville man kunne få ca samme effekt ud af et fra c serien måske?
Forsikringen dækker ikke det gamle tv. Har lige fået svar fra dem. Det for gammelt ^^; Tænkte jeg nok. Men ville lige undersøge |
|
Konsolkongen | Skrevet 03/10 12:04 | Jeg kan ikke svare for om du vil mene det er pengene værd. Det er objektivt et af de bedste TV på markedet.
C-serien (non Pro) kan ikke blive lige så lys i HDR som et G4. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Greaseball | Skrevet 03/10 13:38 | | Det var så en ting jeg savnede ved mit gamle c serie. Mere lys styrke. |
|
Beano | Skrevet 07/10 12:47 | Konsolkongen>
Jeg har selv lige fået et 65" LG C5 ind ad døren i går. Mit C2 var så småt begyndt at dø (hundredevis af pixelfejl rundt i kanten af panelet).
Min CX (købt 2020) begyndte for nogle måneder siden at få nogle sorte områder i bunden af panelet (et par mm højt), ligner at det er ved at rådne op langsomt. Ved ikke om det er det samme du oplever eller om det bare vil forsætte til TV'et står helt af? Pt. orker jeg ikke at skulle købe nyt TV, så jeg kan leve med det, bare det ikke bliver meget værre :/ |
|
|
|
Konsolkongen | Skrevet 07/10 15:26, rettet 07/10 15:27 | Beano>
Konsolkongen>
Jeg har selv lige fået et 65" LG C5 ind ad døren i går. Mit C2 var så småt begyndt at dø (hundredevis af pixelfejl rundt i kanten af panelet).
Min CX (købt 2020) begyndte for nogle måneder siden at få nogle sorte områder i bunden af panelet (et par mm højt), ligner at det er ved at rådne op langsomt. Ved ikke om det er det samme du oplever eller om det bare vil forsætte til TV'et står helt af? Pt. orker jeg ikke at skulle købe nyt TV, så jeg kan leve med det, bare det ikke bliver meget værre :/
Det er det samme jeg oplevede. Det sker for mange hvis man googler det. Da mit CX fik det, kunne jeg dog ikke finde et eneste eksempel fra andre, så mit har været et af de første det skete for (hurra). LG ville intet gøre for at hjælpe mig, men folk i andre lande har haft held med at få paneler udskiftet, også efter at garantien udløb.
Havde håbet at det var et enkeltstående tilfælde, men det sker åbenbart også på 2022-modellerne. Hvorvidt det sker på alle TV ved jeg ikke. Forhåbentlig er det kun hvis man er uheldig. Jeg mistænker at forseglingen rundt om skærmen er dårlig og der kommer luft til med tiden. Det forklarer hvorfor det kun sker langs kanterne af skærmen.
Mit nye C5 har 2mm tyndere kanter end mit C2. Så de har ændret et eller andet i forhold til skærmen. Jeg håber at det betyder at det ikke længere er et problem, ...men det kan også være det er er blevet langt værre nu :D
Det har ikke umiddelbart noget med varme eller brug at gøre heller. Snakkede med en der har et E9 fra 2019, med 150 timers brug. Hans har også døde pixels hele vejen rundt. | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Beano | Skrevet 07/10 17:36, rettet 07/10 17:36 | Jeg mistænker også at forsejlingen er roden til ondskaben :/
dRxL>
Rådne op? Så O'et i OLED står helt bogstaveligt for Organic? (jeg leger bare med ord, ved ikke så meget om hvor organiske cellerne er i praksis).
Naturligvis ikke bogstaveligt ment, det ligner bare at tvet er ved at rådne op :) |
|
Greaseball | Skrevet 08/10 23:24 | Så fik jeg mit hjem i dag. Valgte et 65" OLED G4 fra LG. Fik det til en fin pris gennem mit arbejde. Tror sgu ikke jeg får det samme TV ved at vente til Black Friday eller Januar udsalg.
Nu skal jeg bare havde det sat op i morgen aften. Venter lidt på der kommer en ven forbi og hjælpe med at få det op på væggen. Vil ikke lige stå op flager rundt med det alene, det lige til en YouTube fail video hvis jeg prøver. |
|
|
|
Dunwich | Skrevet 10/10 01:22 | Konsolkongen>
Beano>
Konsolkongen>
Min CX (købt 2020) begyndte for nogle måneder siden at få nogle sorte områder i bunden af panelet (et par mm højt), ligner at det er ved at rådne op langsomt. Ved ikke om det er det samme du oplever eller om det bare vil forsætte til TV'et står helt af? Pt. orker jeg ikke at skulle købe nyt TV, så jeg kan leve med det, bare det ikke bliver meget værre :/
Det er det samme jeg oplevede. Det sker for mange hvis man googler det. Da mit CX fik det, kunne jeg dog ikke finde et eneste eksempel fra andre, så mit har været et af de første det skete for (hurra). LG ville intet gøre for at hjælpe mig, men folk i andre lande har haft held med at få paneler udskiftet, også efter at garantien udløb.
Havde håbet at det var et enkeltstående tilfælde, men det sker åbenbart også på 2022-modellerne. Hvorvidt det sker på alle TV ved jeg ikke. Forhåbentlig er det kun hvis man er uheldig. Jeg mistænker at forseglingen rundt om skærmen er dårlig og der kommer luft til med tiden. Det forklarer hvorfor det kun sker langs kanterne af skærmen.
Mit nye C5 har 2mm tyndere kanter end mit C2. Så de har ændret et eller andet i forhold til skærmen. Jeg håber at det betyder at det ikke længere er et problem, ...men det kan også være det er er blevet langt værre nu :D
Det har ikke umiddelbart noget med varme eller brug at gøre heller. Snakkede med en der har et E9 fra 2019, med 150 timers brug. Hans har også døde pixels hele vejen rundt.
Jeg synes godt nok det lyder voldsomt, at mange / tilfældige LG TV modeller, går i stykker efter 4-5 år. |
|
Konsolkongen | Skrevet 10/10 05:02, rettet 10/10 05:07 | 2-3 år :/
Jeg kan se at Panasonic yder fem års garanti på deres nye OLEDs. De bruger også LGs paneler, så forhåbentlig betyder det at fejlen er fikset nu? | Spiller nu: Phantasy Star IV
|
|
Beano | Skrevet 10/10 13:30 | Dunwich>
Jeg synes godt nok det lyder voldsomt, at mange / tilfældige LG TV modeller, går i stykker efter 4-5 år.
Det er absolut ikke godt nok :( |
|