X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Forbløffende gode UHD Blu-ray-udgivelser


Svar
millenniummillenniumSkrevet 22/10-20 14:41 
Mens det er blevet ret op af bakke at gå i biografen, har jeg i stedet satset flere penge på hjemmebiografens billedkvalitet. Har fået fået nyt LG OLED TV, Sony 4K blu-ray afspiller og et ultra high speed HDMI.

Men jeg orker simpelthen ikke starte forfra på filmsamlingen - for tredje gang. Vil hellere investere i de 4K udgivelser af både nye og gamle film, hvor udgiveren både forkæle... Se hele indlægget
The medium is the message.
326 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 30/06-22 13:32 
Det vedrører ikke (direkte) film, men jeg fik lige en fin og løgnagtig besked fra Bring, om at de havde forsøgt aflevering. Men det havde de ikke.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 01/07-22 13:01, rettet 01/07-22 13:01 
Kalder du dem løgnere...?!?! Godt vi har troværdige alternativer som f.eks. PostNord.
X-D
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 16/07-22 10:53 
Har I modtaget jeres film fra CDON tilbuddet? Jeg har ikke købt noget hos CDON i lang tid, så vil lige høre, om det er gået godt, i forhold til deres UHD tilbud og levering.
BankyBankySkrevet 16/07-22 11:27 
Der gik 7 dage fra bestilling til filmene blev leveret.
XiwanaXiwanaSkrevet 16/07-22 11:30 
Ditto. Film fra cdon plejer at komme indenfor en uges tid. Jeg har dog selv oplevet forlænget ventetid, hvis den pågældende film er i restordre. Hvis din ordreside slet ikke har været opdateret siden køb, så send dem en mail. De svarer typisk indenfor 48 timer.
[inspirational quote here]
millenniummillenniumSkrevet 14/08-22 15:00 
Talrige rygter skriver at The Abyss endelig kommer på 4K inden for 2022.

Åhhh håber ikke de fucker det op med dårlig colorgrading som T2.

Link...
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 14/08-22 15:37 
Lyder godt men artiklen er fra december sidste år og der har været tavshed siden, håber ikke ambitionerne er skrottet siden.
XiwanaXiwanaSkrevet 14/08-22 17:18, rettet 14/08-22 17:19 
Det ville da være herligt, hvis den endelig blev udgivet. Så mangler vi vist bare lige True Lies.

Af andre scifi-klassikere er Event Horizon for øvrigt også netop udkommet i 4K, og har fået en ret så fin modtagelse: https://www.blu-ray.com/movies/Event-Horizon-4K-Blu-ray/316451/.
[inspirational quote here]
BeanoBeanoSkrevet 14/08-22 17:23, rettet 14/08-22 17:24 
Beano>
Lyder godt men artiklen er fra december sidste år og der har været tavshed siden, håber ikke ambitionerne er skrottet siden.

The Digital Bits spekulerer dog i den udgives i starten af 2023...
https://thedigitalbits.com/columns/my-two-cents/011822-1030

True Lies så jeg også gerne på 4K Bluray :)
millenniummillenniumSkrevet 18/08-22 14:28 
True Lies har jeg i det mindste på DVD i god kvalitet, af en DVD. (Så den fornyligt).
Har også The Abyss på DVD, men i et format som skalerer helt af h... til. Og vil virkelig gerne se den igen.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 18/08-22 20:25 
Jeg har denne True Lies BD, som jeg er ganske tilfreds med.

https://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1591966826185220028

Den vil nok uden tvivl blive overhalet af en officiel BD udgivelse, når/hvis den kommer, men indtil da er den rigtig fin. Den står rigtig godt, og lyder mindst lige så godt. Det er en rigtig flot HD transfer og lossless 5.1 lyd.
millenniummillenniumSkrevet 19/08-22 23:14 
Tror den har været nævnt før. Selvom det sikkert er god kvalitet, så er det nok også en uofficiel bootleg. :P
The medium is the message.
3of193of19Skrevet 29/08-22 21:41 
Star Trek: The Motion Picture - Director’s Edition - The Complete Journey rammer topscore på the digital bits:
“ I’m very pleased to report that the Star Trek: The Motion Picture – Director’s Edition: The Complete Adventure Limited Edition is a triumph, not only for its sheer quality and completeness, but for the fact that it represents the culmination of a forty-three year journey to do right by Gene Roddenberry and Robert Wise’s original vision. For all those fans who enjoyed the original 2001 DVD version, but later realized that seeing it in HD would require nothing short of a miracle… well, it’s as if Scotty himself produced one. Not only do we finally have a superb HD presentation on Blu-ray, we have a future-proof 4K Ultra HD version too, each with best-ever picture and sound quality that Gene and Bob would surely be proud of.”

Link...
slk486slk486Skrevet 30/08-22 11:21 
Det er sgu godt at høre. Sad lige og overvejede et køb da jeg længe har haft lyst til at gense den og selvom min laserdisc udgave er hyggelig, ville det være lækkert med 4k.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 30/08-22 14:55 
Godt at høre udgivelsen lever op til forventningerne, har allerede bestilt den hos coolshop :)
DunwichDunwichSkrevet 31/08-22 09:28 
Er den første Star Trek film ikke almindeligvis kendt, som en af de dårligste film i serien? Jeg har kun set den en enkelt gang for år tilbage, og fandt den selv ret tung og halv kedelig, med et pace der næsten var sat i bakgear.

Wrath of Khan var den i hvert fald ikke, rent kvalitetsmæssigt, så har aldrig haft lyst til at se den igen. Jeg ejer den dog på BD i den sidste udgave der næsten lige et kommet, så det må være biograf udgaven, remastered i 4K. Det kan være den får en chance til.
BeanoBeanoSkrevet 31/08-22 09:44 
Dårligste ST film syntes jeg langt fra det er, men nok den ST film som mest skiller vandene. Jeg kan godt li den, ellers ville jeg ikke købe den igen :)
DunwichDunwichSkrevet 31/08-22 09:52 
Jeg læste lige en anmeldelse af den udgave jeg har, og får da også lyst til at se den igen :)

https://www.blu-ray.com/movies/Star-Trek-The-Motion-Picture-Blu-ray/294790/#Review
DunwichDunwichSkrevet 31/08-22 11:31 
Red Dawn
Heavy Metal
The Untouchables

Er nogle af de sidste jeg har købt og set, og de er alle kæmpe opgraderinger, i forhold til deres mange år gamle blu ray udgivelser. Alle titler er, så vidt jeg ved, restaureret fra de originale kamera negativer. Red Dawn er i hvert fald, da det står på bagsiden af coveret, men jeg mener også at have læst, at de to andre også er.

Hvis man har lyst til at dykke endnu længere ned i Red Dawn trivia, udover det som allerede er tilgængeligt på denne UHD og den gamle BD, så ligger FBI's egen video, på Youtube, fra det skyderi på den McDonald's i 1984, som var årsagen til at filmen fik klippet en scene ud, inden den fik premiere.

Jeg bringer ikke linket her. Det må man selv finde, hvis man er interesseret i at se det.
3of193of19Skrevet 31/08-22 14:09 
Dunwich>
Er den første Star Trek film ikke almindeligvis kendt, som en af de dårligste film i serien? Jeg har kun set den en enkelt gang for år tilbage, og fandt den selv ret tung og halv kedelig, med et pace der næsten var sat i bakgear.

Det store problem med TMP er (eller med den nye DE nu, var) at produktionen var et kæmpe kaos.
Paramount havde låst sig til en udgivelsesdato, der gjorde at filmen ikke kunne skubbes.
Firmaet der blev hyret til at lave effekter viste sig til at være uduelig og måtte erstattes men hvis jeg husker rigtigt mindre end otte måneder til udgivelse.

Klipningen var knap nok færdig (hvilket er den store grund til at der er mange scener der hænger), Robert Wise fløj til premieren i DC med de stadig fugtige filmruller i baggagen.
På premieredagen modtog biografer til dels den sidste filmrulle med kurer MENS filmen allerede kørte.

DE strammer mange af scenerne op og har et langt bedre flow end theatrical.
Også lyden er bedre, efter at nogle af de manglende ADR optagelser blev fundet og implementeret (hvilket fjerner baggrundsstøj fra scener).
Det her er filmen som den skulle have været.
BeanoBeanoSkrevet 26/09-22 19:59 
Jeg fik mit eksemplar af ST:TMP DE på 4K UHD BD i dag, virkelig flot udgivelse!
SumezSumezSkrevet 27/09-22 06:36 
Seks forkortelser i en sætning på 14 ord må alligevel være en eller anden form for rekord :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 27/09-22 08:14 
Beano>
Jeg fik mit eksemplar af ST:TMP DE på 4K UHD BD i dag, virkelig flot udgivelse!

Jeg besluttede at vente og købe det samlede sæt. Glæder mig enormt meget til at opleve originalen som det er meningen :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 27/09-22 11:05 
@Sumez: Jeg glemte en "IMO" i slutningen, spildt chance :D
millenniummillenniumSkrevet 23/10-22 09:39 
Fik The Untouchables 4K ind af døren.

En af mine gamle favoritter har virkelig fået et løft - ikke for meget, ikke for lidt. Filmen er i mange scener ret afdæmpet og tilpas doseret i farvepaletten, hvilket er perfekt bevaret. Den rette mængde grain, mens der samtidig træder nye detaljer frem i mønstrene på deres Armani garderobe eller ildevarslende indikationer af Andy Garcias kropsbehåring. Allerede i introsekvensen er det tydeligt 4K kræs. En transfer med stor respekt for den originale oplevelse.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 07/11-22 20:05 
Uha hvor er Top Gun Maverick flot på 4K bluray :O
NaieraNaieraSkrevet 07/11-22 22:34 
Det er helt vildt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 31/05-23 01:03 
Er Godfatherne totalt mega gode på 4K, eller kan jeg slippe med en brøkdel af prisen og nøjes med Blu-ray? :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 31/05-23 13:45, rettet 31/05-23 13:46 
Jeg fik fat i den store Anniversary Edition af Godfather Trilogien på 4K (som koster en bondgård), men havde aldrig blu-ray udgaven så kan ikke lave en god sammenligning. Hvad der IMO kvalificerer Godfather til 4K er dels de detaljerige totalbilleder som Coppola bruger meget. De store familiefester hvor der dvæles længe i billeder af en masse mennesker. Med 4K kvaliteten kommer der mange fede detaljer frem i de ikoniske billeder. Og så dels den velkendte gul/brune farvepalette (især i 2'eren) som får en flot glød med 4K. Den filmfotografiske kvalitet har altid været god og gennemarbejdet med skarpe kameraindstillinger, så 4K løftet afslører heller ikke mange fodfejl (modsat andre film) og den har det helt rigtige niveau af grain.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 31/05-23 14:15, rettet 31/05-23 14:15 
Tusind tak. Ja, ikke overraskende er det jo nok 4K'erne der skal hentes hjem. Jeg ser The Offer på Paramount+ for tiden, så selvfølgelig bliver jeg nødt til at se i hvert fald den første af filmene snart :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 31/05-23 16:46 
Godfather filmene er blevet lækkert restaureret på UHD, så de er bestemt et køb værd.

Man er også heldigvis gået bort fra det sepiatonede farveskema, som man mente alle filmene skulle have i sin tid, på BD. Selv Part III, skulle dengang, åbenbart, ligne en film fra 40'erne. Sådan ser den gudskelov ikke ud på UHD. Nu har alle filmene de farver, som de skal have.
DunwichDunwichSkrevet 31/05-23 16:53 
millennium> Og så dels den velkendte gul/brune farvepalette (især i 2'eren) som får en flot glød med 4K.

Dén farvepalette har de heldigvis skruet godt ned på, med 4K udgivelsen, og heldigvis for det. Nu ligner John Cazale ikke længere en bronzestatue, og Al Pacino ikke længere en indianer, i visse shots.
WehnerWehnerSkrevet 05/08-23 22:11 
Jeg skal have opgraderet mine LotR-dvd'er (extended) til blu-ray. Er det 4k-udgivelsen, jeg skal gå efter? Nogen der har den og er tilfredse med den?

Det kunne eksempelvis være denne
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
NaieraNaieraSkrevet 05/08-23 23:06 
Jeg har set 4K-udgivelsen en enkelt gang og havde umiddelbart intet at udsætte, men der skulle være brugt en del digital støjreduktion, hvilket har givet udgivelserne et dårligt ry blandt entusiaster.

De forlængede Blu-rays er gode, men den første film har, som du måske ved, grønstik, hvilket jeg selv finder ret svært at sluge. På den anden side er det kun en tredjedel af serien.

Indtil jeg har fået set dem igen har jeg ingen planer om at skifte mine UHD-skiver ud. Jeg har selv den tyske udgivelse, fordi det var den billigste. Mine Hobbit-4K'er er franske :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 05/08-23 23:07 
Mens jeg sad og kiggede på forskellige udgivelser på forskellige Amazons kom jeg i tanke om, at nedenstående vist nok har fået ordnet det grønne på første film. Men hvis de er nedskaleringer af UHD-udgaverne, så er der jo andre problemer med...

Link...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 05/08-23 23:22, rettet 05/08-23 23:26 
Wehner>
Jeg skal have opgraderet mine LotR-dvd'er (extended) til blu-ray. Er det 4k-udgivelsen, jeg skal gå efter? Nogen der har den og er tilfredse med den?

Den boks du linker til, har jeg og den kan du trygt købe. Filmene ser blændende godt ud i 4K.

Anmeldelse af udgivelsen:

https://www.blu-ray.com/movies/The-Lord-of-the-Rings-The-Motion-Picture-Trilogy-4K-Blu-ray/278517/#Review
millenniummillenniumSkrevet 08/08-23 12:27 
Tror jeg gav knap tusind kroner for LOTR 4K trilogien lige efter release, men fortrød det absolut ikke :P En af den slags udgivelser der løfter filmene til nye opdagelser. Der er kræset for den.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 08/08-23 13:58 
Det skal også lige understreges, at uanset hvilken udgivelse man køber, så er det de samme skiver man får. Sådan er det oftest med UHD Blu-rays, fordi de er dyre at lave, og fordi markedet jo er endnu mindre end for normale Blu-rays. Derfor er der ofte også en hel masse undertekster på skiverne.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 08/08-23 14:32 
Jeg har sjovt købt et par 4K Marvel-film fra Coolshop som er uden DK tekster.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 08/08-23 15:09 
Det er noget med at kun 4K-skiverne mangler dansk tekst.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 15/11-23 20:01, rettet 15/11-23 23:35 
Aliens, Dybet og True Lies, 12. marts.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 15/11-23 21:07 
Yay :D
NaieraNaieraSkrevet 15/11-23 23:35, rettet 17/11-23 14:45 
Forkert dato; det er d. 12. marts :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 17/11-23 14:42 
Så kan jeg få gigt i fingerne af at krydse dem helt frem til marts, i frygt for at Cameron laver den samme lorte-colorgrading der gjorde T2 til den dårligste 4K udgivelse.

Jeg håber inderligt de har lyttet og lært. :)
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 17/11-23 14:45 
Aliens ser jo fantastisk ud på Blu-ray, så jeg synes ikke det giver mening at frygte for dén. Jeg har også læst et indlæg fra en der har set den nye 4K-udgave, som skrev at det er det samme som Blu-ray, bare bedre. Der har aldrig været en decideret god Blu-ray-udgivelse af T2.

T2, har jeg læst, får måske en ny chance næste år.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 18/11-23 16:49, rettet 18/11-23 16:50 
Ville være interessant .. :P

En "T2 Second Chance Edition".

James Camerons film er oftest meget stål-blå og det klæder dem. Ikke en fesen grønlig nuance.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 20/11-23 05:27 
Bill Hunt har været ude at snakke om at der findes en god remaster, men StudioCanal brugte den forkerte 3D-tingest til 4K-udgivelsen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 25/11-23 17:57 
Hov, jeg fik vidst aldrig skrevet hvor latterlig flot Star Trek The Motion Picture er på 4K. Ikke kun pga en flot transfer, men også fordi nogle af de mindre vellykkede hyperspace-effekter fra originalen er blevet udskiftet med nye effekter, uden det virker out-of-place. Film der foregår i rummet, med knivskarpe lysende stjerner, ser bare pokkers godt ud i UHD.

The Complete Adventure Box (med den kritiske indpakning af skiverne) kan man ellers få på tilbud i Coolshop nu. Jeg købte standardversionen. Uanset hvad synes jeg ikke man skal være nogen særlig stor Trekkie for at købe den til 4K samlingen.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 11/12-23 12:27 
Wargames 4K

Ok, det er ikke nødvendigvis en reference-film, men jeg synes alligevel jeg vil give den nogle rosende ord på med vejen, fordi det er en af mine gamle yndlingsfilm. Og i stor træk ældet med yndet og har stadig en repræsentativ værdi.

Jeg købte den hos iMusic. Ser ikke ud til der er så mange nationale valg af denne udgivelse. Der er kun engelsk tekst for hørehæmmede eller uden. Men eftersom de i denne type 80'er film taler meget tydeligt, så savner man sjældent teksterne. Der er et par enkelte scener der snubler, fordi det oprindelig materiale var lidt out of focus, men 98% af den står både knivskarpt, tilpas grain og har lækre, varme 80'er farver. Især de ikoniske storskærme i NORADs kontrolcenter er flotte i HDR med knivskarpe vektor-linjer og pang-farver.

Og ros for at 4K coveret er fra den oprindelige filmplakat. Det blu-ray cover der blev lavet er beyond rædselsfuldt. Udgiverne ved hvem der vil købe denne. :)
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 05/01 13:39 
Ifølge webshops så er Aliens, True Lies og The Abyss klar til at blive sendt ud d. 31. marts.

SÅ har vi godt nok også ventet nok. :D
The medium is the message.
326 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig