X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Forbløffende gode UHD Blu-ray-udgivelser


Svar
millenniummillenniumSkrevet 22/10-20 14:41 
Mens det er blevet ret op af bakke at gå i biografen, har jeg i stedet satset flere penge på hjemmebiografens billedkvalitet. Har fået fået nyt LG OLED TV, Sony 4K blu-ray afspiller og et ultra high speed HDMI.

Men jeg orker simpelthen ikke starte forfra på filmsamlingen - for tredje gang. Vil hellere investere i de 4K udgivelser af både nye og gamle film, hvor udgiveren både forkæle... Se hele indlægget
The medium is the message.
326 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 12/09-21 01:14 
Jeg har også købt den og giver dig helt ret - overraskende lækker i 4K og UHD. Sindsyg flot fotograferet.
NaieraNaieraSkrevet 14/09-21 14:15 
Jeg fik Blank Window fra Coolshop, og den er i sådan et klamt, tykt cover :(
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 14/09-21 22:27 
Hvor tykt?
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 14/09-21 23:02 
UK-tykkelse.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/09-21 23:25 
Er det et problem i forhold til de reoler du bruger, eller har du OSD med sådan noget?

Jeg kan til dels sætte mig ind i begge dele :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 14/09-21 23:32 
Kun enkelte live action Blu-rays og anime har tilladelse til at have tykke covers :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 15/09-21 09:52 
OSD?

On Shelf Disorder?
BeanoBeanoSkrevet 17/09-21 11:12, rettet 17/09-21 11:14 
Denne er kommet ind til "test" i weekenden...

Forbløffende gode UHD Blu-ray-udgivelser

#BrianBlessedLaughter.gif
millenniummillenniumSkrevet 18/09-21 12:48 
FLASH!!! Aaaa-aaaaaaah….
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 18/09-21 21:15 
Det er en flot udgivelse, kan anbefales hvis man syntes om filmen :D

Brian Blessed har sit eget kommentatorspor - optaget til en tidligere udgivelse (DVD måske?), men hans overbegejstring og glæde over filmen, er underholdende :)
SumezSumezSkrevet 19/09-21 22:06 
Det er altid underholdende at høre ham snakke, man kunne godt købe den kun for det :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 28/09-21 17:48, rettet 28/09-21 17:48 
Puuuha puha puha puha :O ......

Forbløffende gode UHD Blu-ray-udgivelser
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 01/10-21 12:19 
CDON har lige nu 3 x 4Kfilm for 400 kr kampagne, hvis der er noget man mangler til samlingen...

Link...
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 16/10-21 23:52, rettet 16/10-21 23:52 
Så jeg købte Dunkirk, dels fordi det er en pokkers ferm film, men også fordi den bliver brugt som 4K referencefilm. Og den skuffer satme ikke. Eminente HDR billeder uden en finger at sætte, men denne gang synes jeg også lyden virkelig satte sig fast i oplevelsen.

10/10 hvad angår 4K
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 23/12-21 20:02, rettet 23/12-21 20:02 
CDON har tilbud på A Clockwork Orange 4K 3disc til 129kr ex fragt.

En helt ny restaurering som skulle være ret sublim.

Link...
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 29/12-21 02:33 
Det er sgu vildt nok hvor godt Ringfællesskabet ser ud på UHD Blu-ray, nu uden grøn tint. Hvis så bare jeg lige kunne finde 50k, så jeg kan få al opløsningen og det større farverum med...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 29/12-21 11:59 
Ja, det er rigtig godt. Giver virkelig filmene nyt liv og en genopdagelse i alle detaljerne. Helt klart en must-own, selvom den er lidt pricy.
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 16/02-22 08:07 
Jeg kan godt forstå at Dune 4K lynhurtigt blev en referencefilm i 2022. Måske ikke pga de åbenlyse fordele - varme farver, knivskarpe detaljer - men fordi filmens æstetik stiller andre krav til 4K mediet. Det er jo en meget "soft" filmet film med golde farver, men jeg er vildt imponeret over udgivelsens evne til at fange elementer som fugt i luften, sandpartikler, baggrundsbelysning, lysets aura og silhouetter af mennesker der stadig rummer masser af informationer i deres skyggelagte ansigter.

Kort sagt: Jaw dropping.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 01/03-22 13:21 
Black Hawk Down ser fantastisk ud på UHD BD, endda uden den ekstra opløsning, HDR og udvidet farverum. Det er en vildt flot ny udgave, de har lavet.

Den forlængede udgave er til gengæld noget hø. Den havde jeg aldrig set før, åbenbart, og ingen af de nye scener var nødvendige. Nogle virkede decideret malplacerede, så halvvejs igennem skiftede jeg til den rigtige udgave, selvom de cirka seks minutters ekstra tid nok allerede var skudt af.

Baseret på Alien, Blade Runner Final Cut, Gladiator og Black Hawk Down kan vi altså konkludere, at hvis det er sci-fi fra Ridley Scott skal man vælge den forbedrede udgave (Alien i director's cut, eller hvad den nu kaldes, er jo en smule kortere), og hvis det er noget andet, skal man absolut ikke :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 02/03-22 06:22 
Jeg synes godt nok Aliens Special Edition fucker med filmens pacing. Det er også en mindre uhyggelig film.
millenniummillenniumSkrevet 02/03-22 06:59, rettet 02/03-22 07:01 
Det er IMO sjældent at en Director’s Cut gør noget bedre end den originale version. Og når jeg siger sjældent, så er Blade Runner den eneste undtagelse jeg kan komme i tanke om. Black Hawk Down er god som den er, og super sprød på 4K. Enig.

Men som sagt er det IMO.

The Shining 4K ligger i øvrigt i pakkeboksen til mig nu. Ser jeg frem til.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 02/03-22 09:12 
Jmog>
Jeg synes godt nok Aliens Special Edition fucker med filmens pacing. Det er også en mindre uhyggelig film.

Der var ikke nogen som at der lissom snakkede om Aliens :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 02/03-22 09:32 
Alien i director's cut? Den version vi har set lige siden 1979, er director's cut. Den version med cocoon sekvensen, var noget Scott lavede i anledning af jubilæum af filmen, og mere et studio stunt, end noget andet. Den er okay at se, men scenerne hører altså mest til på rummet i klipperummet.

Aliens var også fed at se dengang, i Special Edition udgaven, men i dag - not so much. Enig med Jmog her. Hele starten med kolonisterne på LV-426, savlede jeg over, at få lov at se dengang. Senere opdagede jeg, at den smider meget af uhyggen og opbygningen af filmen lidt på gulvet. Jeg var bare ikke villig til at se det, til at begynde med, fordi det var så fedt at få lov at se det.
SumezSumezSkrevet 02/03-22 12:54 
Jmog>
Jeg synes godt nok Aliens Special Edition fucker med filmens pacing. Det er også en mindre uhyggelig film.

Det ændrer i hvert fald pacingen, men er ikke sikker på at det ødelægger noget... jeg kan bedre lide den længere udgave af Aliens.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 02/03-22 14:29, rettet 02/03-22 14:29 
Jeg er bare helt generelt gammelmand-bitter over, at Mr. Cameron ikke vil få fingeren ud og genudgivet sine film på 4K. Og at T2, den eneste af hans film der blev udgivet på 4K, er landet i kategorien over "worst 4K transfers ever".
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 02/03-22 14:44, rettet 02/03-22 14:44 
Er den slags noget instruktøren på nogen som helst måder har indflydelse på? :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 02/03-22 15:21 
Han har godkendt 4K transfers til True Lies og The Abyss, så ja til indflydelse.
millenniummillenniumSkrevet 03/03-22 08:59, rettet 03/03-22 08:59 
Det er da en god start.

Og på en eller anden måde lidt betryggende, at en instruktør har carte blanche for sine film.
The medium is the message.
DunwichDunwichSkrevet 03/03-22 09:18, rettet 03/03-22 09:24 
Om True Lies så nogensinde udkommer på UHD, er en anden ting; Det er vel Disney som skal stå for det, og sandsynligheden for, at de bare smider den på Disney+ / Star, er vist ret stor. Det samme gør sig gældende for The Abyss.

Jeg har denne True Lies BD, som jeg er godt tilfreds med:

https://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1591966826185220028

Den har også en fin mængde ekstramateriale.
millenniummillenniumSkrevet 03/03-22 14:05 
"Mentiras Arriesgadas" :D
The medium is the message.
John DoeJohn DoeSkrevet 03/03-22 17:05 
Dunwich>
Jeg har denne True Lies BD, som jeg er godt tilfreds med:

https://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=1591966826185220028

Den har også en fin mængde ekstramateriale.

Hvordan er kvaliteten?

Hvad jeg kan læse mig til, så er det en bootleg.

https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=328966
Do not let Dr. Mario touch you, he is not a real doctor!
DunwichDunwichSkrevet 03/03-22 19:27 
Kvaliteten er bestemt godkendt, og ofte virkelig god. Lyden er også god. Spanske udgivelser, er lidt hit and miss, men denne er bestemt i den gode ende, da det er folk som har villet kreere noget særligt, vedr. True Lies - der er lagt et stort stykke arbejde i udgivelsen, kan man både se og høre.

Når / hvis der kommer en officiel udgivelse, vil den sandsynligvis sparke denne langt væk, men indtil det sker, er jeg helt tilfreds med denne BD.
millenniummillenniumSkrevet 10/03-22 09:44 
The Shining

Lyden efterlader lidt at ønske sig, men på billedkvalitet ligner UHD The Shining overhovedet ikke en film fra 1980. (Det skulle da så kun være pga deres tøjstil). De eksterne totalbilleder, helikopter-shots og nærbilleder af karakterernes ansigter er en oplevelse at se igen i så markant et kvalitetsløft. Forbløffende rating: 4,5/5
The medium is the message.
millenniummillenniumSkrevet 23/06-22 10:12 
Det er ved at være et godt marked for 4K samlere... :D

CDON har en del tilbud på fede titler - særlig re-releases - til 99 - 129kr stk.

Link...
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 23/06-22 12:53 
Og koden MIDSUMMER2022 giver 50,- rabat ved køb for over 300,-.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 23/06-22 15:29 
Den kode kunne jeg godt have brugt for 30 minutter siden :D

Oh well - det er mindre end to pakker smør (nutidspriser)
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 23/06-22 15:47 
Jeg snuppede M:I 4, Jerry Maguire (den har jeg aldrig fået set) og Black Panther. Sidstnævnte er den eneste MCU'er der er blevet lavet færdig i 4K. De optog den 3.2K, ligesom f.eks. HBO-serien Chernobyl.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 23/06-22 18:02 
Snuppede Alien og Scream - et par genudgivelser jeg har haft i 4K kikkerten. Og The Suicide Squad, fordi jeg aldrig har fået den set, og kvaliteten skulle være referenceværdig.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 23/06-22 19:57 
Den er også mega go’.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
millenniummillenniumSkrevet 28/06-22 09:00 
Men de er ikke ligefrem hurtige hos CDON. Nu har ordren stået som "behandles" siden d. 23.
The medium is the message.
NaieraNaieraSkrevet 28/06-22 09:05 
Der er heller intet sket med min. Det er også mega træls at de bruger Bring.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 28/06-22 09:30 
Jeg har aldrig haft problemer med Bring, jeg synes de plejer at være drønhurtige? Men CDON kan være ret lang tid om at få sendt ting ud, deres lager er vist meget decentraliseret :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 28/06-22 12:52 
Det afhænger selvsagt helt af hvem der kører der hvor man bor. Hos mig forsøger de at aflevere pakker med hjemmelevering måske 1/5 af tiden; resten af tiden bliver de dumpet i en tilfældig pakkeboks eller kiosk op til flere kilometer væk.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 28/06-22 15:50 
millennium>
Men de er ikke ligefrem hurtige hos CDON. Nu har ordren stået som "behandles" siden d. 23.

Det samme her :/
millenniummillenniumSkrevet 29/06-22 07:44 
Har mere erfaring med at det er CDON som er sløve. Nogle gange bestiller man varer som først liiige skal bestilles hjem. :/
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 29/06-22 07:58 
Man skal også holde sig fra at bestille fra nogle af CDONs partner shops - CDON sylter ens sag hvis der opstår problemer.
millenniummillenniumSkrevet 29/06-22 08:57 
Nu fik jeg så en sms fra Bring om, at ordrer snart bliver afleveret. Selvom den stadig står som "Behandles" ved CDON.
The medium is the message.
BeanoBeanoSkrevet 29/06-22 09:50, rettet 29/06-22 10:13 
Normalt at Bring sender disse beskeder ud så snart en forsendelse er registreret i deres system, selv om pakken ikke er afsendt - jeg fik samme mail i dag :)
3of193of19Skrevet 29/06-22 14:00, rettet 29/06-22 14:00 
Jeps. Det betyder blot at der er nogen der har genereret og måske endda printet et adresselabel til din forsendelse.
Hvornår det så rent faktisk bliver klistret på en/et pakke/brev som så
Bliver sendt er en anden sag.
millenniummillenniumSkrevet 30/06-22 08:50, rettet 30/06-22 08:51 
De ser ud til at være sendt nu ... hov, og tilbage til emnet. :P

For jeg fik The Batman ind af døren. Fuld pris - den gad jeg ikke vente på. Denne ultra mørke film er et perfekt match med de mørke detaljer som en fysisk 4K udgivelse kan berige den med. Der sker meget i de mørke nuancer og de mørke rum som man får med på skærmen.

Jeg nægter at tro at The Batman kan komme til sin ret via streaming.
The medium is the message.
326 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig