X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Wars Squadrons ser godt nok lækkert ud


Svar
JmogJmogSkrevet 19/06-20 15:22, rettet 19/06-20 15:23 
Trailer med gameplay:
https://youtu.be/nCcfJ9uEwvs

Som gammel fan af X-wing og Tie Fighter til PC er det her rent guf. Power management - jatak! Single player kampagne, hvor man både kæmper for rebellerne og imperiet, oh-la-la. Fuld VR support (både PC og PSVR) - talk dirty to me, baby. Ingen microtransactions eller battle pass (officielt), niiiice. Masser af cosmetics, der kan låses op via bare at spille spillet, herligt.

Det kommer til at koste 40 dollars og udkommer til oktober til PC, PS4 og Xbox One. Jeg er SÅ klar.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/06-20 15:44 
Ja det ser udmærket ud. Jeg undrer mig dog over at der ikke er crosshairs i en “gameplay” demo så mon ikke de snyder lidt? Forhåbentlig kommer det endelige produkt til at ligne.
Ubisoft har også nogle helt blæste idéer om hvad ordet gameplay betyder.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 19/06-20 15:51 
Det er en UI option. De slog det fra for traileren.
slk486slk486Skrevet 19/06-20 16:09 
Jeg er også forsigtigt spændt - det er jo EA.
Hvis det er mere Tie Fighter end Rogue Squadron bliver jeg godt nok glad :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/06-20 16:11 
Jmog>
Det er en UI option. De slog det fra for traileren.

Okay :) EA Har ellers altid haft et rygte for at snyde med den slags, så jeg regnede med at det var tilfældet her også.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AzzkikrAzzkikrSkrevet 20/06-20 18:05, rettet 20/06-20 18:06 
Det ser godt ud i videoen, men det gør de fleste spil jo.

Motive, som udviklet spillet, har kun tidligere været involveret i det elendige Battlefront II. Men vi kan da håbe de har lært noget af de mange fejl og dårlige design valg fra Battlefront II.

Derudover er det spændende om dette spil også bliver "pay to win", som battlefront II.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 20/06-20 20:01 
^ Ingen microtransactions/lootboxes, ud fra hvad jeg har set og hørt om det indtil videre. :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Bede-xBede-xSkrevet 20/06-20 20:28 
Har de specifikt sagt det? For ellers plejer den remse om, at man kan optjene alt ved bare at spille, som traileren forkynder, jo at være PR strategi, for at få folk til lettere at acceptere microtransactions. Med mindre andet er blevet sagt, ville jeg som minimum forvente rå mængder af kosmetiske microtransactions.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/06-20 00:25 
https://www.gameinformer.com/2020/06/18/star-wars-squadrons-wont-have-microtranactions-and-isnt-a-living-game

Det kan selvfølgelig nå at ændre sig efter release, men hvis de holder sig til samme fremgang som ved sidste SW spil, så er der da håb.
Kosmetiske mtx aner jeg dog ikke om der er planer for... Men fornuftig skepsis er nok meget sundt :)
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
DarkenDarkenSkrevet 21/06-20 17:40 
Lige som Battlefront 2 ikke havde lootboxes (blot surprise mechanics), så kommer Squadrons ikke til at have microtransactions.... de kommer dog til at indeholde "Fun Points" som opnås ved at spille et lille mini-arcade-game, (der koster bare en bette smule for at spille hvergang, men man er jo ikke tvunget til at spille det), men til gengæld, så vil man kunne benytte disse Fun Points, til at åbne op for exclusive tints og trails...

Som Bede skriver, så er der vel ikke nogen af os der stoler på de store mere. Med de krumspring de laver, så som ikke at have en MTX store med fra starten (men sjovt nok en tom plads i menuen til den), så det ikke kommer med i reviews og EA og deres "Surprise Mechanics", så er der ikke tvivl om at de nok skal prøve sig frem, for at finde ud af hvad de kan slippe afsted med.

Og når os gamle gamere dør fra, så er løbet kørt, for de nyere generationer, blinker ikke engang med øjnene når de bruger deres lommepenge eller surt tjente penge på at købe FIFA pakker >_<
"Watch your back, conserve ammo, and never cut a deal with a Dragon"
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/06-20 18:37, rettet 21/06-20 18:41 
Helt enig. EA er simpelthen så fucking usle, og har været det næsten så længe jeg kan huske, at jeg også vil tage mine forbehold og vente og se hvad de finder på før jeg køber. Ved godt at de holdt hvad de lovede med det sidste Star Wars, men jeg forventer ikke at det holder fremad.
Kun Activision Blizzard er værre end EA... og Ubisoft kan man heldigvis ignorere da de alligevel næsten aldrig udgiver noget interessant alligevel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 21/06-20 20:47, rettet 21/06-20 21:06 
Jeg tror der er rimeligt gode chancer for det bliver fornuftigt. Disney satte foden ned sidste gang fordi de følte det skadede brandet. Det er ikke utænkeligt EA er meget forsigtige med Squadrons, så de ikke risikerer at tabe licensen/ikke få fornyet den.

Micro transactions gør ikke spor, hvis bare de laves ordentligt. Så længe det er cosmetics, så kan de tage en milliard for dem hvis de vil. Når bare alt gameplay content er tilgængeligt, så er jeg glad. Overwatchs model fungerer fremragende. Man låser konstant op for nye tilfældige ting og man kan betale for specifikke, hvis man ønsker det. Jeg har aldrig brugt en krone i det spil og har lagt flere hundrede timer.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/06-20 21:04 
For mange mennesker er cosmetics ikke ligegyldige og det er netop dem de prøver at ramme og det virker. Jeg er enig med dig, det rager også mig en papand hvordan en figur eller et fly ser ud, eller endnu dummere ens våben i et FPS, men jeg synes stadig det er et problem selvom det faktisk talt ikke gør nogen forskel for mig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 21/06-20 21:08 
Tjaa, hvis der skal være et incitament til at holde et multiplayerspil i live, så er de jo nødt til at tage penge for cosmetics. Så længe det er muligt at låse op for dem uden at det kræver urimeligt grind, så burde de fleste være tilfredse.

Så længe det er sjovt at spille...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/06-20 22:10 
Jeg ville ikke have så meget imod det hvis der også var sat en grænse for hvor mange penge man maksimalt kunne bruge per måned.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 23/07-20 12:19 
Niiiiiiice, der er kommet previews af spillet nu og det er langt mere fokuseret på sim end på arcadeaction. Så det er slet ikke som de modes der var i Battlefront spillene men istedet som de klassiske X-Wing og Tie Fighter spil. Det lyder pisse godt.

Her er en video hvor alle systemerne gennemgås grundigt:
https://youtu.be/yGSkCalsisU

Jeg er helt solgt. Drønærgerligt at konsolversionerne desværre ikke vil understøtte HOTAS. Jeg ville elske at spille det med et rigtigt flightstick, men oh well. Det skal nok blive sjovt med controller også.
SumezSumezSkrevet 23/07-20 12:32, rettet 23/07-20 12:32 
Niiiiiiice, der er kommet previews af spillet nu og det er langt mere fokuseret på sim end på arcadeaction.

Det lyder da ikke særlig nice :(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/07-20 12:34 
Haha jeg tænkte det samme :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 23/07-20 13:35 
Kommer selvfølgelig an på om man kunne lide de gamle spil. Jeg elskede dem :-)

Når det handler om dogfight mod andre spillere og ikke AI, så er en vis form for dybde også en nødvendighed, da det ellers blot handler om hvem der har flyet der kan dreje skarpest.

For dem der ikke har set videoen, så snakker han om:

Man kan indivuelt styre hvor meget af skibets power der går til hhv. motor, skjolde og våben. Man kan også fokusere kraften i skjoldene mod hhv front og bag.

Hvert af de tre områder har et boost-mode, som man oplader hurtigere, når man fokuserer power der.

Der er ikke noget autoaim eller target lead indikator (dvs en pointer der viser hvor man skal skyde foran fjenden for at ramme den). Det handler udelukkende om at være god til at sigte/regne ud hvor fjenden vil være når ens skud når frem.

Rum action-sim lever igen, hurra.
SumezSumezSkrevet 23/07-20 14:21 
Ja, det er lidt ærgerligt at der ikke er noget dybde i arcade action :)

Jeg kunne nu også rigtig godt lide de gamle spil. I hvert fald de to første Rogue Squadron spil var fremragende. Det ser nu stadig flot ud det her, men desværre meget EAficeret.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/07-20 14:44 
Det hedder også Star Wars: Squadrons: EA

:(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SøgAArdSøgAArdSkrevet 23/07-20 16:55 
Sumez>
Jeg kunne nu også rigtig godt lide de gamle spil. I hvert fald de to første Rogue Squadron spil var fremragende. Det ser nu stadig flot ud det her, men desværre meget EAficeret.

Rogue Leader til Gamecube var virkelig mindblowing dengang! Lyd, grafik og gameplay var on point! Gad vide om det stadig "holds up" i dag. Men er det ikke også en helt anden spil-serie end det tråden handler om? Flight simulators siger mig absolut intet i hvert fald... :D
Home is where the hardware is..
millenniummillenniumSkrevet 23/07-20 18:54, rettet 13/09-20 14:58 
Rogue Leader var en Star Wars drøm der blev virkelig, især de første levels. Derefter blev missionerne IMO trættende, lange og ret ubehjælpsomme med flaws der fik mig til at slukke for spillet.
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/07-20 18:59 
Enig. Kom aldrig videre end missionen hvor man skulle bombe nogle baser på en måne. Det var super kedeligt :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 23/07-20 19:45 
SøgAArd>
Sumez>
Jeg kunne nu også rigtig godt lide de gamle spil. I hvert fald de to første Rogue Squadron spil var fremragende. Det ser nu stadig flot ud det her, men desværre meget EAficeret.

Rogue Leader til Gamecube var virkelig mindblowing dengang! Lyd, grafik og gameplay var on point! Gad vide om det stadig "holds up" i dag. Men er det ikke også en helt anden spil-serie end det tråden handler om? Flight simulators siger mig absolut intet i hvert fald... :D

Der er meeeeeget stor forskel på en flight simulator og så det vi ser i Squadrons. Det er mere sim-agtigt end Rogue-serien, men nærmeste sammenligning er nok Ace Combat. Altså af moderne ting. Perfekt sammenligning er X-Wing vs Tie Fighter.
JmogJmogSkrevet 13/09-20 14:26 
Jeg skrev jo tidligere at flight sticks desværre ikke ville være understøttet på konsol. De har nu meldt ud at de alligevel vil undestøtte flight sticks såvel som HOTAS. Fedt!
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig