X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

X-Acade Stick til RetroPie


Reply
AmbyAmbySkrevet 01/06-20 12:37 
Er det muligt at modde et gammel X-Acade Stick, så den virker med USB, og kan læses af RetroPie eller en PC?

Jeg kan se man kan købe en PCB opgradering, men det koster 400 kroner bare at få til DK. Er der en anden løsning?
Det er det helt gamle med PS2 og "VGA"(?) stick.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
BeanoBeanoSkrevet 01/06-20 13:11, rettet 01/06-20 13:11 
Jeg kender ikke sticket men anvender den alm. PS2 stik og intet andet?

I så fald man det være en alm PS2-> USB adaptor virker...
https://www.av-cables.dk/playstation-2-kabler/ps1-ps2-til-ps3-pc-kontroller-adapterkabel.html
AmbyAmbySkrevet 01/06-20 13:47 
Jeg synes jeg har læst at det ikke vil virke, da det er et board til 2 spillere.

Ligner det er noget seriel -> adapter -> USB?


Image
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
AmbyAmbySkrevet 02/06-20 12:52 
Tænkte man kunne hive noget af indmadden ud, og indsætte en controller man bruger når man selv bygger et board og få det til at virke? Evt med en PI i selve kabinettet.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-20 13:20 
Det kan du sagtens gøre. Bare find en fornuftig USB-controller du vil ofre. En af Retro-bits Sega-controllere ville være oplagte.

https://www.slagcoin.com/joystick/pcb_wiring.html
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 02/06-20 15:02 
Tænkte lidt på denne?

Men det er en 2 player x-arcade, som jeg ville få 2 ledninger ud af kabinettet.


Link...
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/06-20 15:25 
Ja det vil du, du skal så bruge to stk. Husk at forbinde spænding og jord til det andet elektronik i sticket, ellers vil det nok ikke virke. Der er information nederst på den side jeg linker til.
Spiller nu: Phantasy Star IV
AmbyAmbySkrevet 03/06-20 10:31 
Ville det være bedre at bruge en Retro-bits Sega-controller som du nævner?

Jeg forestiller mig at kunne bruge en stump af en del af de arcademaskiner guides, der ligger derude.
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/06-20 12:52, rettet 03/06-20 12:54 
Nej det vil nok ikke gøre nogen forskel om du bruger det ene eller andet, den du linker til virker nemmere at forbinde. Jeg forstår ikke hvad du mener med det sidste. Hvis du stadig skal bruge arcadesticket med andre systemer skal du forbinde det som der står nederst på den side jeg linker til.
Spiller nu: Phantasy Star IV
FancyPantsFancyPantsSkrevet 03/06-20 13:17 
Er det ikke i princippet bare sådan en fætter her du leder efter?

https://www.arcadeshoppen.dk/controller-2p-usb.html
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
AmbyAmbySkrevet 03/06-20 22:15 
Jo! Den ser da helt perfekt ud. Mange tak for det!
Have no thing I'd rather see, Since I found Serenity.Spiller nu: Mirror's Edge, Resistance 2
FancyPantsFancyPantsSkrevet 03/06-20 23:34 
Det var så lidt. :)

Arcadeshop.de har også en lignende encoder, men den står i ca. 27 Euro plus fragt.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
Login for at besvare
Username
Password
Remember me