X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

3DS post mortem


Reply
millenniummillenniumSkrevet 23/05-20 21:52, rettet 23/05-20 21:54 
Det er med en vis vemod at Nintendo er ved at slukke lyset for 3DS. Selvom det har været en svær fødsel med en masse komplikationer undervejs, og nogle features der ikke helt lykkedes (SpotPass wtf?), så fik de til sidst nailed den konsol med New 3DS XL. Tung robusthed til mobil gaming, 3D features som både efterlevede drømmen og gode, unikke spil som blev bedre og bedre til at udnytte 3D effekterne. Det er helt trist at der ikke kommer mere software til den. Jeg har kigget i historikken og set, at jeg har haft nogle kriser med 3DS - i store perioder samlede den støv, men en stærkt katalog af spil har åbenbart trukket den ud af mørket.

Og så tænker jeg over hvilket spil... Ocarina of Time og Starfox fandt deres fulde potentiale på 3DS. Bravely Default kunne konkurrere med Final Fantasy (måske bedre?). A Link Between World samlede Zelda i fortid og nutid. Mario har både kapret konsollen i 2D og 3D. Mighty Switch Force er IMO noget af det bedste WayForward har lavet. Luigi’s Manson er et af mine yndlingspil, og er så fedt at have med i lommen. Helt frem til sidste akt blev der presset enestående spil ud til 3DS, så som Detective Pokemon, Animal Crossing New Leaf og en længe ventet ny Metroid. 3DS-ejere er satme blevet forkælet.

På den ene side er det fedt at tage et spil fra storskærmen med sig og fortsætte i toget. På den anden side kommer jeg til at savne de spil som var skræddersyet til mediet.
The medium is the message.
scavengerscavengerSkrevet 24/05-20 11:34 
Nintendo har jo også formået at sætte sig tungt på hele det mobile spillemarked. PS Vita var vel aldrig rigtig nogen konkurrent. Med fastlåste priser på spillene der aldrig faldt, selv flere år efter udgivelsen, og så få titler, blev Sony nærmest kørt over.

Selv mobiltelefoner er heller ikke blevet nogen rigtig spilplatform, fordi man nærmest permanent skal have telefonen koblet til en powerbank for at kunne spille på den. Der har været nogle fejlskud, som f.eks. 2DS og måske også Switch Lite (det må tiden vise), men alt-i-alt, er det ganske godt gået af Nintendo.
Nemo me impune lacessit
SumezSumezSkrevet 24/05-20 11:47 
Var 2DS et fejlskud? I min søgen efter en brugt New 3DS har jeg kun kunnet konkludere at 2D-versionen må have solgt uendeligt meget bedre end den med 3D.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 24/05-20 13:57, rettet 24/05-20 13:58 
2DS og Switch Lite har begge været storsælgere for Nintendo. Jeg tror deres ledelse vil være meget uenige i, at det var fejlskud. 3DS ved launch var et fejlskud - for dyr og for få spil, men det rettede de hurtigt op på.

Vita var (desværre) klart ikke et hit, men fastlåste spilpriser eller for få spil var ikke årsagen. 3DS (og enhver Nintendo konsol) har langt længere fastlåste spiltitler. Vitas to eneste problemer var, at memorykort var for dyre (og proprietære) og at den de første par år havde en alt for stor overvægt af spil der ikke var egnet til en håndholdt. Det var 3DS store force - gode spil designet med en håndholdt i mente.
GreaseballGreaseballSkrevet 24/05-20 14:06 
Jeg leder stadig efter en New3DS XL som ikke koster så meget.

Trækker stadig min 3DS frem engang imellem. Det er en dejlig lille håndholdt konsol. Rart med rigtige knapper, til forskel for hvad man har på en mobil.
millenniummillenniumSkrevet 24/05-20 16:55, rettet 24/05-20 17:08 
Spøjst, nu I nævner det - troede egentlig stadig det var nemt at opstøve en 3DS XL i de danske shops, men den er pift forsvundet. Kan nærmest kun finde nogle farverige 2DS’ere.

Egentlig ærgerligt at de nærmest efterlod 3D. Med New 3DS generationen fik de virkelig nailed 3D-effekten, i modsætning fra den første generation ... som nærmest var en ubrugelig prototype hvor man skulle holde konsollen dødsstille.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 24/05-20 18:45 
Hvad med New 3DS uden XL - er den lige så svær at finde? Den har selvfølgelig mindre skærme, men opløsningen er den samme, så der er højere pixeldensity, så den virker faktisk skarpere. Størrelsen er også genial, når det gælder at transportere den. De få gange jeg har leget med den efter jeg fik Switch har virkelig været en øjenåbner. Den større skærm (og laaaaangt bedre sticks og ergonomi) er vindere på Switch, men hold da op hvor har 3DS god portability.
millenniummillenniumSkrevet 24/05-20 21:42, rettet 24/05-20 21:43 
IMO er Switch en downgrade på portability. 3DS (og DS i det hele taget) arvede den indbyggede skærmbeskyttelse fra Game&Watch double screen samt meget af robustheden fra Gameboy. Det er med god grund, at mange GBA SP konsoller i dag ligner noget der har været tygget på af en T-rex, men de stadig virker. De var bygget til det.
En Switch skal pakkes ind i en foret hard shell taske, hvis man skal have den med sig.

Mens jeg stadig bruger 3DS bliver jeg lige mindet om hvor fucked dens stand-by mode er. Batteriet drænes når den er klappet sammen, så man SKAL nærmest altid ind og slukke den helt. Også en grund til at SpotPass aldrig motiverede til anvendelse.
The medium is the message.
JmogJmogSkrevet 25/05-20 02:44 
Jeg tror ikke du behøver IMO’e det udsagn. Der er ingen i verden der vil påstå Switch er mere portabel end... faktisk enhver håndholdt nogensinde. Den er RET stor sammenlignet med alt andet.

Ja, 3DS standbymode er en grim strømsluger. Der vandt Vita stort. Den kunne ligge i en skuffe i månedsvis og stadig have strøm. Switch er bestemt ikke lige så strømsparende men dog en forbedring i forhold til 3DS.
GreaseballGreaseballSkrevet 16/06-21 18:51 
Ved ikke lige om dette er tråden at spørge i. Ellers må vi flytte spørgsmålet.
Jeg har for nogle dage siden fået købt en New 3DS XL og den er i fin stand og med den gode skærm.

MEN! Den vil for alt i verden ikke boote andet en 3DS spil. Den nægter at boote DS spil, om de er download eller fysisk kort. NÆ! Går bare i sort skærm og man er tvunget til at holde powerknappen nede for at få den til at slukke så man kan komme tilbage til menu. Har en flok NES og SNES spil som download på den, fra dengang Nintendo gav nogen som gave pga. en pris nedsættelse eller noget. De fleste NES spil vil godt, men SNES, nej. Heller ikke downloadet DS spil vil den boote.
Eneste jeg kan finde online er at andre har haft samme problem. Men de løsning der er noget med noget hack af software og det ikke lige det jeg vil rode med.
Nogen der ved hvad der kan være galt?
JmogJmogSkrevet 16/06-21 21:44 
Jeg ville prøve at nulstille den hvis det var mig men jeg ved ikke om du så stadig kan hente de NES/SNES spil du fik.
GreaseballGreaseballSkrevet 17/06-21 10:25 
Kunne se på online store at alle spil ligger som hentet eller re-download. Så kunne godt nulstille den, hvilke jeg gjorde. Ja spil kunne godt hentes igen, ingen problemer der. MEN! Fejlen er der stadigvæk. Den vil ikke afspille DS spil. Ser ud til at det kun er spil der kodet til 3DS der virker, også selv de ikke er i 3D. Mærkeligt.

Heldigvis har ham jeg købte den af en extra en til salg, en af dem med den gode skærm. Så jeg kan få den i stedet for. Så må vi lige teste den først, se om den virker.
JmogJmogSkrevet 17/06-21 11:27 
Man skulle næsten tro at den specifikke del af chipsettet der står for DS kompatibilitet er stået af. Meget underligt.
Login for at besvare
Username
Password
Remember me