X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Trek: Strange New Worlds


Svar
3of193of19Skrevet 15/05-20 18:01, rettet 15/05-20 18:01 
Så er det officielt:
Anson Mount trækker igen i den gyldne uniform som kaptajn Pike på USS Enterprise NCC 1701 sammen med Rebecca Romijn som første officer Una “Number One” og Ethan Peck som Spock.

Link...
slk486slk486Skrevet 18/05-20 11:34 
Han er nu god som Pike, men jeg er ikke så vild med Spock.

Oh well, vi tager det Star Trek, som vi kan få :)
j/k
NaieraNaieraSkrevet 24/05-20 13:36, rettet 24/05-20 13:41 
Anson Mount sparker virkelig røv som Pike. Helt sikkert min næstbedste Star Trek-kaptajn.

Discovery-afsnittet som agerede fortsættelse til TOS-piloten var virkelig noget andet :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 25/05-22 00:39 
Holy. Fucking. Shit.

Jeg er midtvejs i tredje afsnit og er helt tovlig over hvor godt det her er.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 26/05-22 08:05 
Ja serien er nøjagtig hvad der er brug for nu
3of193of19Skrevet 24/06-22 10:20 
Det er virkelig top-shelf Trek.
Charmen fra TOS gennem en moderne linse, hvor figurene ikke har glemt fra en uge til en anden hvad der er sket, produktionsdesignet er verdensklasse.
Variationen mellem afsnittene er dejligt, og at serien formår at skifte fra social kommentar til sci-fi mysterie til camp til taktisk rumslag til klassisk eventyr gør hvert afsnit til en overraskelse.

Efter blot 8 afsnit føler jeg mig allerede nærmere forbundet til dette crew end efter flere sæsoner med Voyager, gamle ret flade figurer som Chapel får en helt ny dybde.

Håber vi ser mindst 5 sæsoner af den her.
la0sla0sSkrevet 24/06-22 20:01 
Er der en sammenhængende historie eller er det kun enkeltstående afsnit?
Hvad sker der?
NaieraNaieraSkrevet 24/06-22 20:20 
Det er Star Trek som i gamle dage.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 25/06-22 09:03 
la0s>
Er der en sammenhængende historie eller er det kun enkeltstående afsnit?

enkelte afnsit med lettere gennemgående tråde.
Så ting kan lægges ud i et afsnit eller to i starten af sæsonen for noget der bliver relevant senere.

Sådan lidt imellem Voyager og Deep Space Nine
la0sla0sSkrevet 25/06-22 14:41 
Naiera>
Det er Star Trek som i gamle dage.

Haha, det kan jo både være godt og skidt…

3of19>
enkelte afnsit med lettere gennemgående tråde.
Så ting kan lægges ud i et afsnit eller to i starten af sæsonen for noget der bliver relevant senere.

Sådan lidt imellem Voyager og Deep Space Nine

Tak for svar.

Jeg fornemmer lidt, at I er meget glade for retro-stilen. Jeg har egentlig været ok tilfreds med Discovery, selvom jeg synes sæson 3 sluttede elendigt, og sæson 4 simpelthen blev for grådlabil og tæt på uinteressant, Stamets er jo ren føle-føle nu.

Picard s1 var jeg meget glad for, der var en anstædighed og værdighed over Picard, som det kom bag på mig, at jeg havde savnet. Plottet var lidt noget rod, men der var fantastiske idéer i det. S2 var noget mere svingende, men ikke helt tosset.

Så er spændt på at se Strange New Worlds, om den bringer andet nyt end at være retro i sin fortællestruktur.
Hvad sker der?
3of193of19Skrevet 26/06-22 22:05 
Jeg har været meget glad for alle de nye serier.
Fra Disco til Picard, Lower Decks til Prodigy, og nu også SNW.

Netop fordi serierne er så forskellige.

Der har været nogle mindre plotsvipsere her og der samt nogle mærkelige valg (såsom rumopgøret i S1 af Picard med de to alt ALT for store flåder, samt at erstatte Clancy med Riker i finalen).

Discovery har nok været den modigste satsning af alle serierne, blot det at have en hovedperson der er så plaget af sin fortid, traumer der skal rulles op, og sæson-fyldende plots der ikke er bange for at satse stort på metaforer i stedet for “blot” at fortælle et godt plot om en krig f.eks.
Jeg synes at netop sæson fire har været noget af det bedste Trek vi har haft længe, hvor det måske fejlede lidt var ikke at rent faktisk vise mere af hvordan uroen bredte sig, og de rent praktiske følger af DMA’ens hærgen.
Til gengæld har jeg hørt fra en del folk der har lidt meget under usikkerheden under covid pandemien eller har mistet familie at netop Booker’s historie og plot har hjulpet dem meget.
3of193of19Skrevet 01/07-22 10:15 
1.09.

Woah!!!!
3of193of19Skrevet 08/07-22 10:24 
1.10.

Der var jo folk der efterlyste en “What if…” episode.
Næsten perfekt.
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig