X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox Series X


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 13/12-19 11:32 
Så blev MS næste Xbox fremvist.
Meget godt lide designet. Der også kommet en trailer til Hellblade 2 som er eksklusiv på konsollen.
https://youtu.be/g76M2x2tQCA

Xbox Series X
453 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 18/11-20 14:07, rettet 18/11-20 14:07 
Konsolkongen>
Xbox Series X kan ikke outputte rigtig sort når den afspiller Blu-ray, et problem især for OLED.

https://m.youtube.com/watch?v=cQ-1rTIHmMI

Bliver sikkert fikset med tiden, men hold da kæft hvor Microsoft bare bliver ved med at kage rundt i gamma-problemer og har gjort lige siden Xbox 360 :/

Gamma/black level i spil ser i øvrigt ud til at være kunstigt sat til non standard ligesom på tidligere konsoller, så kontrast er for høj for at give det mere “pop”. Det er ret tydeligt i de splitscreen sammenligninger der har været med PS5.

Dette bliver med sikkerhed ikke fikset.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/11-20 14:13 
Nej det er typisk for Microsoft. Så skal udviklerne selv kompensere for det. Kan huske at der var voldsom black crush i Dead Rising 3.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 20/11-20 23:21 
Xbox Series X
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
RaGeRaGeSkrevet 21/11-20 12:12, rettet 21/11-20 12:13 
silverstar>
silverstar>
Der er noget jeg har undret mig over i forbindelse med de udvalgte spiltitler, der tilbyder gratis opgradering til next-gen konsoller, f.eks. AC: Valhalla

Jeg valgte at købe AC. Valhalla PS4 til 349 kr hos elgiganten i weekenden (pt har de nu hævet prisen 100 kr), og iflg omslag er det blot at installere det på PS5 ved at indsætte skiven, det er ikke via code redeem som jeg havde frygtet.
Det kræver sikkert en stor download af hele PS5-spillet, da jeg ikke tænker at både PS4 og PS5 kan installeres fra PS4-skiven, men det er også det.

Det er i min optik vanvittigt, at elgiganten tager 349 kr (nu 449 kr) for PS4 versionen, der gratis kan upgrades til PS5-versionen, når de samtidig tager 599 kr for PS5-versionen (gad vide om den kan installeres på en PS4, det har jeg ikke hørt om). Køb PS4-versionen og spar dine penge, du får ikke noget ekstra med ved at betale ekstra for PS5-versionen (med mindre du køber det for at have mindst muligt download for at installere på PS5, men du slipper jo nok ikke for ret meget download alligevel pga patches etc).

Føtex havde Gold Edition til PS4 for 499,- det synes jeg var overraskende billigt, dog sikkert en fejl.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
3of193of19Skrevet 21/11-20 15:30 
Det ser ud til der også er kommer flere titler ind på Quick Resume, i hvert fald virker det nu med Yakuza: Like a Dragon
NaieraNaieraSkrevet 23/11-20 09:38 
Der står INGEN PROBLEMER FUNDET ved min netop afsendte XSX. Jeg håber sgu de mener EFTER reparation...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 26/11-20 14:46 
Jeg har fået den samme Xbox tilbage, uden reparation af nogen art foretaget. Den må altså være blevet slået i orden under forsendelse, for den var helt død da jeg sendte den. Utroligt, men så længe den ikke går i stykker igen... :-/

Jeg installerer Fallout fra Game Pass, da det virker som om det er hurtigere end fra skive :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 26/11-20 14:48 
De beholdte i øvrigt den originale kasse. Den var godt nok også noget lort, men alligevel...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 26/11-20 14:50, rettet 26/11-20 14:51 
Det er den samme install, men ja, det er nok hurtigere bare at hente, end at kopiere og patche :)

Men godt nok besynderligt.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 26/11-20 14:51, rettet 26/11-20 14:53 
Den var virkelig langsom til at installere fra skive for to uger siden, og i mellemtiden har jeg fået Game Pass. Så kan jeg også skifte mellem Fallout og Cyberpunk uden at skifte skive ;)

slk486>
Men godt nok besynderligt.

Jeg har muligvis mistet to uger, men hvis så bare den gider blive ved med at virke, så går det nok. Fallout var trods alt bare mere af det samme. Det er først om to uger det, måske, bliver rigtig interessant. Steel Dawn kom selvfølgelig i forgårs, så nu er Fallout jo blevet dét mere interessant igen, i et stykke tid.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 09/12-20 14:10, rettet 09/12-20 16:45 
Halo Infinite er udsat til næste efterår, hvilket sikkert ender med at blive september eller oktober, for at undgå de store november spil:

https://www.halowaypoint.com/en-us/news/inside-infinite-december-2020

Det betyder Series S/X first party line-up over det næste år er en port af Flight Simulator, Psychonauts 2 som er multiplatform og måske Grounded, der har muligheden for at forlade early access. Der er selvfølgelig nogle partnerskabsudgivelser (As Dusk Falls, The Gunk, The Medium osv), men ikke nogle man rigtig forventer rykker noget.

Kan dog være de har noget på Game Awards, men ellers gad de nok godt, at de var startet med at investere i studier et år eller to tidligere.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 09/12-20 19:15, rettet 09/12-20 19:16 
Det er ikke meldt officielt ud, men insidere siger, at det næste Forza Horizon kommer i 2022. Forza Motorsport 8 ser ud til at være 2023. Intet konkret om Fable, men det er helt sikkert ikke næste år.

The Medium synes jeg godt nok ser interessant ud, men der er vist stadig ikke nogen konkret dato. Burde dog være indenfor det næste halv år, da de snakkede om at de måske ville have været klar til launch af Series X.

Edit: Ser ud til det er 28/1 at The Medium kommer.
PlaykidPlaykidSkrevet 17/12-20 22:41 
Dem af jer der købte en XSX hos Elgiganten med 24 måneders Ultimate, kan i huske om de 24 måneder kom med i papirform sammen med Xbox’en, blev sendt digitalt eller på en eller anden måde er inkluderet i Xbox’en?
Jeg har ledt og ledt, men synes ikke jeg kan finde en kode eller mail :/
Spiller nu: Halo 3
ViolatorViolatorSkrevet 17/12-20 23:10, rettet 18/12-20 00:05 
Du skal bare claime dit Ultimate. Det er præinstalleret på din box :)
Bede-xBede-xSkrevet 18/12-20 06:47, rettet 18/12-20 06:58 
Jmog>
Det er ikke meldt officielt ud, men insidere siger, at det næste Forza Horizon kommer i 2022. Forza Motorsport 8 ser ud til at være 2023.

Det undrer mig dog lidt, hvis Horizon ender med at udkomme før det normale Forza, hvorfor de så ikke annoncerer det først, frem for den tidlige Forza demo, de havde på E3? Må vel give mest mening at starte hype-cyklussen på det af spillene, som er tættest på udgivelse.

Jmog> Intet konkret om Fable, men det er helt sikkert ikke næste år.

Jeg tænker Fable er 2023, da de skal opbygge teamet, samtidigt med spillet. Bliver jo et helt nyt hold under Playground banneret, som skal producere det.

Under alle omstændigheder er der lange ventetider for Xboxen, med mindre Zenimax studierne har noget, som er tættere på, end man ved (nyt fra Machine Games eller Bethesdas Starfield). De har flere spil fra egne udviklere annonceret, end nogen anden first party, men der kommer til at gå noget tid, før det udkommer.

2021 ser tomt ud.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 18/12-20 10:01 
Bede-x>
Halo Infinite er udsat til næste efterår, hvilket sikkert ender med at blive september eller oktober, for at undgå de store november spil:

Er der allerede spil sat til november næste år?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 18/12-20 15:40, rettet 18/12-20 15:40 
Call of duty er jo en årlig titel. Ubisoft har også altid mindst en af nedenstående:
Far Cry
Assassin’s Creed
Watch Dogs

Så er der Dice som burde have det næste Battlefield klar da.
Bede-xBede-xSkrevet 18/12-20 19:17 
Ja, der er nogle ting der er givet med november i spilindustrien. Battlefield bliver måske oktober og spørgsmålet er så om Far Cry kommer tidligere på året eller om Ubisoft udsender det oven i de andre.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 18/12-20 23:11 
Hov, Far Cry 6 står faktisk til at komme 18. februar.

Kan selvfølgelig være der så kommer en expansion a la New Dawn senere på året.
PlaykidPlaykidSkrevet 20/12-20 19:41 
Violator>
Du skal bare claime dit Ultimate. Det er præinstalleret på din box :)

Det lyder godt! men hvordan dælen gør man det?
Jeg synes kun jeg kan finde måder at købe det inde fra Xbox’en.
Spiller nu: Halo 3
ViolatorViolatorSkrevet 20/12-20 23:12 
Sådan sætter du gang i medlemskabet under Indstillinger:

1. Sørg for, at du er logget på med den Microsoft-konto, du ønsker at anvende til Xbox Game Pass Ultimate-medlemskabet.
2. Tryk på Xbox guide button for at åbne guiden.
3. Vælg Settings > All settings > Account.
4. Under Account, vælg Included with this Xbox.
5. Vælg Xbox All Access, derefter vælger du Claim it.
PlaykidPlaykidSkrevet 21/12-20 11:57 
Efter at have snakket med Elgiganten og MS, så er situationen lige nu at jeg skal have Xbox’en ned til support så de kan aktivere det.
“Included with this Xbox” findes ikke som menupunkt.
Spiller nu: Halo 3
ViolatorViolatorSkrevet 21/12-20 12:20 
Så har de enten glemt at aktivere eller givet dig en forkert maskine. Det skal ikke være let :)
PlaykidPlaykidSkrevet 21/12-20 13:23 
Det viste sig at være mig der havde misforstået tilbudet, jeg havde ikke købt Xbox’en på afbetaling.
Spiller nu: Halo 3
GreaseballGreaseballSkrevet 02/01-21 15:01 
Gad vide hvor lang tid der går endnu før man kan samle en Series X op i en butik?
3of193of19Skrevet 02/01-21 15:11 
Sålænge utålmodige idiotiske egoister med for mange penge bliver ved med at købe maskiner fra scalpers er det nok desværre en tilstand der trækker i langdrag.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/01-21 16:09 
Og det bliver tidligst d. 18 hvis du gerne vil købe i fysisk butik :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 03/01-21 20:56 
Sku da kun hvis de har nogle ;)

Jeg tror vi skal helt frem til midt februar/marts før vi begynder at se normale levering på Series X og PS5.
tastasSkrevet 16/01-21 14:22, rettet 16/01-21 14:23 
Ved ikke lige om det har været op vende, men er der nogIe der ved hvordan man kan se hvilke Series s/x optimized spil som ikke behøves at være på intern hdd? Jeg har noteret mig at Halo MCC, Ori og Sea of Thieves ikke behøves. For Ori og Sea of Thieves kan jeg se de får sådan et mærke med en dobbelt pil, men det har Halo ikke, så den kan man åbenbart ikke regne med.

Nu har jeg jo en Series S, så det som ikke behøves at være på intern er jo værdsat. Det har jeg bare på en USB ssd istedet.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
JmogJmogSkrevet 17/01-21 10:40 
Hmm, teknisk set gælder det vel alle spil der er Series S/X optimised. Dem det ikke gælder er dem, hvor der findes en decideret S/X version.

Kunne man egentlig sige, det vil være alle spil med smart delivery, da det jo bruges til at skelne mellem de to versioner, eller er der spil, der findes til begge generationer, som ikke understøtter smart delivery?
slk486slk486Skrevet 18/01-21 07:24 
Nej, der findes endnu ikke spil til XSX, der ikke også understøtter XO og vice versa (altså "Smart Delivery").
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 18/01-21 08:55 
The Medium og WH40k Darktide ser ud til at blive nogen af de første Series (og pc) eksklusive titler.
JmogJmogSkrevet 18/01-21 09:20 
slk486>
Nej, der findes endnu ikke spil til XSX, der ikke også understøtter XO og vice versa (altså "Smart Delivery").

Jojo, men virker til og optimized til og har decideret Series X version er ikke det samme.

Der er:

Xbox One spil: virker på alle maskiner og har kun fordele på Series X, hvis spillet har dynamisk res/framerate eller hvis det har performance dips på XO.

Optimized til Series X: Virker på alt men er patchet til at udnytte den nye hardware. Fallen Order for eksempel.

Cross gen titler med smart delivery: Her findes der deciderede versioner af spillet som slet ikke vil virke på en XO (pgs andre texture packs og kode der udnytter SSD etc). Pga smart delivery så får man bare aldrig den version på en XO. Det er reelt den digitale pendant til det med at der findes hhv PS5 og PS4 skiver med Miles Morales.
slk486slk486Skrevet 18/01-21 12:05 
Lad mig omformulere. Der er ikke nogen spil, der findes i forskellige udgaver på Xbox. Det er samme "stregkode", ligegyldigt om det er optimeret til, eller virker på XSX.
I forhold til de optimerede versioner til Series X har du nok ret i, at der internt er 2 udgaver, men hvis de er smarte er det stadig kun en opdateret executable med en resource pack :)
j/k
JmogJmogSkrevet 18/01-21 17:56 
Det kan jeg godt følge, men spørgsmålet var jo hvordan man finder ud af hvilke spil der udnytter den nye hardware udover brute force. Der tænker jeg man måske godt kunne bruge smartdelivery som pegepind.
slk486slk486Skrevet 18/01-21 22:19 
Jeg forstår ikke hvad du mener med at bruge Smart Delivery som pegepind?
j/k
JmogJmogSkrevet 19/01-21 12:55 
Han ville vide, hvilke spil der udnytter Series X/S, som ikke kræver installering på SSD’en, men godt kan afvikles fra ekstern disk. Min teori går på, at hvis spillet understøtter smart delivery, hvilket man burde kunne slå op, så vil det ikke kunne afvikles fra ekstern disk.
slk486slk486Skrevet 19/01-21 13:01 
Ah ja, det kunne godt være en pegepind.
j/k
tastasSkrevet 19/01-21 21:14 
Jmog>
Han ville vide, hvilke spil der udnytter Series X/S, som ikke kræver installering på SSD’en, men godt kan afvikles fra ekstern disk. Min teori går på, at hvis spillet understøtter smart delivery, hvilket man burde kunne slå op, så vil det ikke kunne afvikles fra ekstern disk.

Hmm, det kunne jeg prøve at teste.
Det er lidt svært at få helt overblik. Fx så er der jo på Halo, Ori og Sea og Thieves markeret at de er optimlzed til X!S med logo, men de kan stadig afvikles fra ekstern. Men er ret sikker på at Halo MCC understøtter smart delivery.

Men et spil som fx Jedi Falken Order har de bare lavet en patch som gør den udnytter Series X!S bedre, men det tæller ikke som en optimization hvor den har logo påført, så der kan man faktisk ikke se på spillet at de har optimeret den til next gen konsollerne.

Jedi Fallen order patch beskrivelse
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DunwichDunwichSkrevet 23/01-21 10:24, rettet 23/01-21 10:28 
Jeg fik en Series S, for en uges tid siden, og har spillet løs, med stor fornøjelse, lige siden.

Hvis den nuværende, nye, generation's tre hoved bulletpoints ser således ud:

FOV slider til snart sagt alle spil.

Stort set ingen loadetid i spil mere, grundet SSD.

60 FPS som standard i alle spil.

Så er jeg sikker på, at det bliver rigtig godt de næste mange år.

FOV slider i alle Halo spillene, har gjort en dejlig, positiv, forskel, overalt hvor jeg har tjekket det. Det er så fedt med at bedre overblik i tense situationer, specielt på Heroic og Legendary i Halo 2. Det samme gør sig gældende i feks Destiny 2 - et spil som jeg egentligt ikke havde forestillet mig, at jeg ville begynde at spille - hvor FOV der er skruet noget op, ud over default, simpelthen giver et meget bedre overblik, over det kaos der hurtigt kan opstå i kampene.

Og den nærmest ikke mærkbare loadetid i alle mine spil, jeg stadig spiller - Gears 5, Halo MCC, Destiny 2 osv - vil jeg ikke undvære.

Quick Resume, lever lidt sit eget, positive liv, i alle spillene jeg indtil videre jeg kigget på. Den kicker ind, uanset om jeg helt vælger at afslutte et spil, efter jeg går til dashboard. Det generer bestemt ikke, at feks Gears 5 loader ekstremt hurtigt til hovedmenu, hver gang jeg starter det op, uanset om jeg har afsluttet spillet helt først. Men jeg gætter på, at konsollen selv tildeler Quick Resume til spil, efterhånden som jeg bruger dem, og bruger andre i stedet, og på et tidspunkt, er der vel nogle, som skal loade forfra, hvis de ikke har været brugt i et stykke tid.

Men der er også kastet lidt tryllestøv over ældre titler. Panzer Dragoon Orta, har feks aldrig set så godt ud før. Jeg tror de har erstattet de fleste assets med nyere og flottere ditto - og auto HDR ser faktisk også ret godt ud, i dette spil.

Auto HDR, havde jeg til at starte med, et lidt akavet forhold til, fordi jeg reelt ikke ved, hvad det præcist gør ved den originale kode, og om det egentligt passer til de pågældende spil. Men et hurtigt kig på feks Doom 3 og Inside fortæller, at her ser det faktisk ganske fornuftigt ud, i de to meget mørke spil.

Et tip: Den mulighed Xbox'en giver, for at kalibrere ens tv, er faktisk ekstrem brugbar - det var den under alle omstændigheder for mig. Jeg mente selv, at mit tv var kalibreret rigtig godt, og jeg har været tilfreds med det i et stykke tid. Men efter nærmere undersøgelse, opdagede jeg, at der skulle rettes lidt på kontrast og sortniveau, plus skrues ned for brightness. Jeg har altid godt kunne li høj kontrast - og høj kontrast skal der til, i feks afspilning af UHD film, da HDR elsker kontrast. Men det er ikke helt det samme, som gør sig gældende, til når man spiller spil, kan jeg så konstatere. Men nu ser det fandme rigtig godt ud, både til spil og film, og jeg er ret sikker på, at mit 4K Sony 55" er maxed ud nu.

Hvorom alting er, så er det sgu en fremragende lille konsol det her, og prisen er jo nærmest bemærkelsesværdig lav. Jeg har på intet tidspunkt, hverken savnet eller manglet et diskdrev i den. Bruger kun Gamepass Ultimate, og så de spil jeg har købt, og det er det eneste jeg har brug for.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/01-21 14:06 
Der bliver ikke ændret i assets eller sourcekode for BC-spillene. Det er udelukkende dét at de renderer i højere opløsning der får dem til at se så meget bedre ud :)

Hvis du har skulle skrue ned for brightness på dit TV lyder det som om du har et mismatch mellem limited og full RGB-range på TV og konsol. Med mindre dit TV er meget underligt vil default brightness value næsten altid være korrekt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 23/01-21 21:45 
Dunwich>
Jeg fik en Series S, for en uges tid siden, og har spillet løs, med stor fornøjelse, lige siden.

Hvorfor ikke en X ?
What is the Matrix?
DunwichDunwichSkrevet 24/01-21 08:10 
Konsolkongen>
Hvis du har skulle skrue ned for brightness på dit TV lyder det som om du har et mismatch mellem limited og full RGB-range på TV og konsol. Med mindre dit TV er meget underligt vil default brightness value næsten altid være korrekt.

Jeg lever af princip, ikke på default settings; Heller ikke på mit tv's brightness setting.

Skal ikke kunne sige, om tv'ets default brightness, bare var sat lidt for højt til min smag, men billedet ser mere naturligt ud, når der er skruet lidt ned. Det er jo så også her hvor settings som kontrast og sortniveau kommer i spil, sammen med brightness, i skøn forening, hvor man kan tweake, indtil man er helt tilfreds.
DunwichDunwichSkrevet 24/01-21 08:13 
enfen>
Hvorfor ikke en X ?

Som med PS5 ville jeg ikke ane hvor jeg skulle placere den, plus den ikke er på lager nogle steder, og jeg bare ville have en Xbox at spille på, og så var valget nemt, og billigt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-21 08:32 
Dunwich>
Jeg lever af princip, ikke på default settings; Heller ikke på mit tv's brightness setting.

Det var da en vanvittig tilgang til tingene, men fair nok hvis du bevidst vil gå til yderligheder for at sætte det forkert op. Hver sin smag :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 24/01-21 08:41 
Skulle du ikke forestille at arbejde med de her ting til dagligt? Så burde du, om nogen, vide hvad jeg taler om.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 24/01-21 08:46 
Tjo det kommer da op på regelmæssig basis. Hvis du ved default brightness oplever at sort er lysegrå så er det fordi dit TV er sat til Full RGB range og din konsol er sat til Limited. Også kendt som henholdsvis 0-255 og 16-235. Det var sådan set bare et forsøg på at hjælpe.

Men det er da godt du har valgt Xbox som siden 360’eren har haft black crush i mere eller mindre grad, så det kan da kompensere lidt for det du laver :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 24/01-21 11:22 
Ok, men hvis du ønsker at hjælpe, så skulle du måske kommunikere det anderledes, i stedet for at gå ud fra, at jeg ikke ved hvad jeg laver, og bevist sætter tingene forkert op.

Jeg oplever ikke at sort er lysegrå - sort er sort. Full RGB range, er det ikke kun en option, hvis man bruger en PC skærm? Det er ikke noget jeg umiddelbart kan finde på mit tv, og heller ikke Xbox. Under kalibrering på Xbox'en, står der noget om, at hvis man bruger en PC skærm, kan denne sættes til Full RGB, eller noget i den stil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/01-21 05:24, rettet 25/01-21 05:26 
Hvis du har et mismatch som jeg mistænker så kan du rigtig nok godt få sortniveauet sat nogenlunde ved at skrue ned for brightness, men så har du et problem med hvid i stedet.

På gamle TV var RGB range ikke altid noget man kunne indstille. Men så var de fastlåst til limited range. Jeg vil tro at du på et nyere 4K tv har muligheden. Det ER forvirrende for det hedder noget forskelligt på mange TV og konsoller. På Xbox hedder indstillingen Color Space hvor Standard = Limited og PC RGB = Full.
Det nemmeste du kan gøre er at sætte både TV og Xbox til limited, det plejer også at være det normale. På nogle TV og konsoller er Auto en mulighed, men det er ikke givet at TV'et kan finde ud af det, hvorfor det er smartere at sætte manuelt for en sikkerheds skyld. Måske det er her det går galt for dit TV?
Sony's menuer er meget forvirrende og på nogle TV er RGB range gemt i andre menuer end under billedindstillingerne. Hvis jeg husker korrekt skal det for nyere Sony TV sættes i en separat menu for hver HDMI-indgang, men jeg kan desværre ikke huske hvad den hedder og hvor du finder den henne.

Jeg er sådan set enig med dig i at et TV aldrig bør stå på out of the box standard-indstillingerne for det ligner oftest noget der er løgn, men lige netop brightness plejer altid at være korrekt ved default såfremt RGB range matcher. Jeg kunne forstå hvis der var tale om et discount Kvickly-TV, men Sony plejer nu nok at have styr på den slags :)

Jeg har ikke adgang til en Xbox Series X!S så ved ikke om kalibrerings-menuen er anderledes. Jeg har dog tidligere prøvet denne fra en Xbox One X og vil lige knytte et par kommentarer til deres guide:
https://www.ign.com/wikis/xbox-one/How_To_Calibrate_Your_TV_For_Xbox_One_X

Jeg husker at deres test-patterns er fine nok at arbejde ud fra, men i flere trin lader deres beskrivelser alt for meget være overladt til personlige preferencer.
Ved step 04 står der at man bør sætte sit TV til enten "Cinema, Movie or Standard". Og først allernederst står der at man bør slå game mode til. Som IGN også nævner er der mange TV hvor game mode slet ikke fungerer sammen med førnævnte picture modes, det burde de gøre mere klart. Desuden er forskellen helt enorm mellem Cinema/Movie og Standard. Hvor de fleste sikkert vil vælge Standard da de er vandt til de kolde farver, men det er Cinema/Movie der er mest korrekt. At de overhovedet nævner Standard er kontraproduktivt i forhold til at "kalibrere" sit TV.

Det samme gælder i øvrigt delen om Color Temperature hvor der står man skal vælge "warm 1, low, mid, or neutral". Det betyder jo ingenting da de indstillinger er SÅ forskellige at man ikke kan bruge det til noget. En varmere farvetemperatur er næsten altid den korrekte indstilling, i hvert fald på alle TV jeg har erfaring med. Og på LG's OLED, og også de Sony jeg har rodet med, er det faktisk Warm 2 der er tættest på korrekt hvidbalance. Så også her er deres beskrivelse mangelfuld og misledende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RaGeRaGeSkrevet 30/01-21 16:31 
Er det stadig muligt at konvertere Xbox Live Gold til Ultimate?
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
453 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig