X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox Series X


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 13/12-19 11:32 
Så blev MS næste Xbox fremvist.
Meget godt lide designet. Der også kommet en trailer til Hellblade 2 som er eksklusiv på konsollen.
https://youtu.be/g76M2x2tQCA

Xbox Series X
453 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 11/11-20 23:36, rettet 11/11-20 23:36 
Hot tip til DMC5 baseret på Digital Foundrys test. Spillet kører altid med unlocked framerate (kan ikke slås fra) i alle modes. Op til det output man har valgt i konsollens displayindstillinger - dvs enten 60hz/fps eller 120hz/fps.

Spillet rammer stort set aldrig 120fps, framerate er så ustabil at VRR ikke kan følge med. Det er 63-120 - oftest 90-100fps. Man kan ikke sætte en fps cap i spillet, men sætter man Series X til at outputte 60hz, så bliver det effektivt framerate cap og spillet kører låst 60fps i alle modes (performance, 4k, 1080p) bortset fra raytracing mode som er 40-60fps.

Desværre ikke muligt på PS5, da man ikke kan vælge refreshrate i video output, da konsollen istedet autodetecter. Så der er kun unlocked framerate der.

Fjollet måde Capcom har lavet det på.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/11-20 23:43 
Ja det er virkelig dumt med PS5-versionen. Man får en meget bedre oplevelse ved bare at spille PS4-versionen på PS5 som det er nu.

Håber ikke det bliver et problem for PS5 fremover. Bliver spændede at se hvordan Dirt 5 håndterer 120Hz. Det vil give et rimelig godt svar på om det er spillene eller maskinens skyld.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 12/11-20 00:00, rettet 12/11-20 00:09 
Det er lidt af hvert her men mest Capcom.

Spillet burde reelt ikke have et 120fps mode, men det havde ikke været et problem hvis man kunne vælge 60fps mode.

Så Capcom fuckede op. En OS setting til 60hz ville fungere som en forsikring mod at udviklere “glemmer” fps caps.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/11-20 00:04 
Ja helt enig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
LarsGLLarsGLSkrevet 12/11-20 08:44 
Så fik jeg også min Series X hjem i går. Min første Xbox siden 2007, så jeg er da lidt spændt! :-)

Imponeret over, hvor stille den er, hvor hurtig UI er, og så er Game Pass jo bare en gave. Har spillet lidt Gears 5, Forza Horizon 4 og Dead Cells. Er ved at hente Sea of Thieves, Master Chief Collection, Sunset Overdrive, Tetris Effect, Planet Coaster, No Man's Sky og Ori, så der skulle være en masse at spille, inden PS5 forhåbentlig kommer om en uge. :D
Spiller nu: Call Of Duty: WWII, What Remains Of Edith F..., FIFA 18
slk486slk486Skrevet 12/11-20 12:50, rettet 12/11-20 14:08 
Så lige at elgiganten har Velocity udvidelsesstorage til 1499,-

https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/harddisk-ssd-og-netvarksharddisk-nas/223919/seagate-hukommelsesudvidelse-til-xbox-x-s

Det er stadig dyrt, men et godt tilbud ift normalprisen.
j/k
3of193of19Skrevet 12/11-20 13:52 
Og den er væk :)
slk486slk486Skrevet 12/11-20 14:09, rettet 12/11-20 14:09 
Linket var bustet. Har pastet et nyt,
j/k
silverstarsilverstarSkrevet 12/11-20 14:26 
Pyyh, det er godt nok en lidt pebret udvidelse af diskpladsen.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
NaieraNaieraSkrevet 12/11-20 19:23 
Så er min død...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 12/11-20 19:35 
Din Xbox? Nåede den overhovedet at virke eller tændte den aldrig?
NaieraNaieraSkrevet 12/11-20 19:40 
Den virkede perfekt i går aftes. Det' som om den bare ikke får strøm.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 12/11-20 19:50 
Så der kommer ikke engang kortvarigt lys og lyd fra powerknappen hvorefter den slukker - det er decideret nul respons? Så lyder det desværre som om det er dens PSU der er gået. Æv.
NaieraNaieraSkrevet 12/11-20 20:36 
Jeg tror slet ikke der kommer strøm fra stikket bag på maskinen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/11-20 20:47 
Jeg troede Xbox var primært var henvendt det US markede? De tabte da i hvertfald europa på gulvet i sidste gen.

Lad os håbe det samme gentager sig ;)
NaieraNaieraSkrevet 13/11-20 03:39 
Jeg fik skiven ud af konsollen, så jeg sender den til Microsoft, da det nok er dem der hurtigst kan skaffe mig en ny. Så kan jeg i det mindste færdiggøre den nuværende sæson i Fallout 76, når jeg lige vænner mig til de stygge loade-tider og frame-drops igen :(
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 13/11-20 08:35 
Har de ikke direkte byt indenfor 14 dage?
j/k
GreaseballGreaseballSkrevet 13/11-20 08:41 
Azzkikr>
Jeg troede Xbox var primært var henvendt det US markede? De tabte da i hvertfald europa på gulvet i sidste gen.

Lad os håbe det samme gentager sig ;)

Hvorfor skulle vi håbe på at det gentager sig igen? :/
DunwichDunwichSkrevet 13/11-20 09:12 
slk486>
Har de ikke direkte byt indenfor 14 dage?

Jo. Personligt ville jeg bare kontakte Elgiganten og få en ny, eller annullere handlen.
JmogJmogSkrevet 13/11-20 09:27 
Elgiganten har næppe nogen på lager, det er jo derfor han går til MS, da der er større chance for de har nogen til direkte ombytning.
silverstarsilverstarSkrevet 13/11-20 10:40, rettet 13/11-20 10:46 
Der er noget jeg har undret mig over i forbindelse med de udvalgte spiltitler, der tilbyder gratis opgradering til next-gen konsoller, f.eks. AC: Valhalla

Hvis man gratis kan opgradere fra sit Xbox one spil til Xbox series X og fra sit PS4 spil til PS5, hvorfor eksisterer der så f.eks. både en PS4 og en PS5 fysisk version af spillet, som er forskelligt prissat? På Xbox ser det ud til at der kun eksisterer en version af Valhalla, som dækker både Xbox One og series X, hvilket i min verden giver bedre mening, men på playstation er det anderledes.

Hvorfor skulle man give f.eks. 599 kr for PS5-versionen, når PS4 versionen kan fås til knap 400 kr og kan gratis opgraderes til next-gen? Får man noget extra med i PS5 versionen, som ikke findes i PS4-versionen?

Edit:
P.S. Og jeg snakker selvf ikke om de forskellige Gold og Ultimate editions, hvor der følger season pass og andet lir med, de er selvf prissat højere end standard edition.

free next-gen upgrade ubisoft
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
BeanoBeanoSkrevet 13/11-20 11:17, rettet 13/11-20 11:18 
Det er vist kun Sony som laver det nummer med nogle af deres egne udgivelser - f.eks. Ubisofts egne titler til PS4/PS5 er prissat ens vejlendende svjv. Nogle butikker kan så vælge at prisætte dem forskellige alligevel.
slk486slk486Skrevet 13/11-20 11:21, rettet 13/11-20 11:28 
Hvis der er en decideret new gen version er det formentlig en 100gb disc, der ikke kræver download til den mest fancy udgave og det tager de vel så i nogle tilfælde 100,- for :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 13/11-20 11:40 
Næppe årsagen :)
slk486slk486Skrevet 13/11-20 11:52 
Nej, næppe :D

Men hvis de kan malke et par hundrede mere ud af os, der gerne vil have det på disc'en, så hvorfor ikke?
j/k
NaieraNaieraSkrevet 13/11-20 12:24 
Jmog>
Elgiganten har næppe nogen på lager, det er jo derfor han går til MS, da der er større chance for de har nogen til direkte ombytning.

Ja, jeg havde fat i Elgiganten, og de har præcis nul på lager i hele landet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 13/11-20 12:26, rettet 13/11-20 12:26 
@slk: Jeg kan ikke se nogen anden årsag end grådighed for titler som Sackboy og Miles Morales :P
tastasSkrevet 13/11-20 21:44 
Nogle der ved hvad der sker med de spil som får en x!s upgrade. Kan de så fortsat afspilles fra en usb HDD? Tænker fx på gears 5, Forza 4 og Masterchef Collection. Ret store spil så var rart t vide om de så skal være på intern SSD eller man kan fortsat kan bruge sin eksterne.
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DunwichDunwichSkrevet 14/11-20 10:41 
Hvis man bytter sin spritnye Xbox hos Microsoft, ryger den to års garanti så ikke hos Elgiganten? Jeg har ikke købt en konsol hos Elgiganten før, men tænker de registrerer den med serienr ved salg til kunden, og bytter man den andre steder end hos dem, så matcher serienr jo ikke, og så ved jeg ikke om de honorerer de to års garanti. Sådan er det vist med iPhones feks.
JmogJmogSkrevet 14/11-20 13:07 
tas>
Nogle der ved hvad der sker med de spil som får en x!s upgrade. Kan de så fortsat afspilles fra en usb HDD? Tænker fx på gears 5, Forza 4 og Masterchef Collection. Ret store spil så var rart t vide om de så skal være på intern SSD eller man kan fortsat kan bruge sin eksterne.

Godt spørgsmål. Umiddelbart vil jeg tro alt der er smart delivery ikke vil virke fra HDD. Alle de BC spil der får fordele blot fordi de har unlocked framerates burde virke men med Smart Delivery er det vel teknisk set et Series X spil, så det kræver SSD’en.
tastasSkrevet 14/11-20 16:17 
Yes, giver nok menig, det er sådan. Håbede lige de fortsat kunne afspilles fra usb3 disc... Ville have gjort Series S ok stadig. Men, man kan jo hurtigt få fyldt den lille SSD deri op med gamle spil hvis de har fået en series s/s optimering så
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
3of193of19Skrevet 14/11-20 18:18 
Nu er det heller ikke SÅÅÅÅ mange spil der har fået en Series opdatering.
Jeg har over 200 spil i mit katalog ca og det er kun 6-7 der har (inklusiv Yakuza Like a Dragon).
DunwichDunwichSkrevet 14/11-20 19:11 
Havde fornøjelsen af at spille et par timer på en Series X i går aftes, hos en kammerat.

Quick Resume er i bund og grund quick save, og det virker. Vi havde gang i 3-4 spil ad gangen, som vi skiftede i mellem, og i hvert spil stoppede vi og gik til dashboard, og startede et andet, og spillet kunne forsættes hvor vi havde sluppet det. Imponerende.

Jeg er ret begejstret for controlleren. Det er ikke en revolution som den første originale Xbox controller var det, for gaming på konsoller. Men det er en refinement af Xbox One controlleren, og det er klart de små forskelle der tæller her. Forbedret D-Pad, med hævede kanter, på alle fire sider, synes jeg er lækkert, da tommelfingeren skal flyttes mindre, for at registrere tryk, og man flyver hurtigere gennem menuer osv.

Jeg testede hurtigt UHD afspilning, og observerede ikke larm fra drevet, bare en svag summen, som man kunne høre, når man stod tæt ved maskinen. Jeg testede så samme film på min egen One X, senere på aftenen, og den havde samme lave summen, og ikke støj, som på Series X, så det kommer vitterligt an på hvilken UHD film man smider på sin Xbox, hvor meget, eller hvor lidt, man hører til drevet.

Series X er lille. Mindre end jeg troede. Den ligner en lille monolith fra 2001, når den står oprejst, med sine 32 cm i højden. Mit rum, i mit tv møbel, er 35 cm høj, så ved ikke om det er nok, til at have en Series X stående i det, når varmen udledes i toppen? Nogen der har info om det? Ellers har jeg fået tilbudt et lille bord, jeg kan stille konsollerne på, som kan placeres ved siden af mit tv møbel. Dette bord er også stort nok til en PS5, og det er sgu lidt svært at beslutte sig for, hvilken konsol jeg helst vil have.
enfenenfenSkrevet 14/11-20 19:21, rettet 14/11-20 19:54 
Når jeg kigger på designet, så vil jeg helst have en Xbox SX, men jeg hælder mest til PS5 grundet de spil, jeg har nu. Havde dog ønsket, at PS5 havde været sort. Jeg har dog ikke set dem live endnu. Og jeg venter med at beslutte noget, til jeg har fået set nogle head to head.

En anden ting, der holder mig tilbage er controller options. I dag benytter jeg Scuff og Astro C40 controller (primært til FPS spil), og jeg kan ikke undvære de ekstra knapper. Jeg ved, at controlleren er supporteret på PS5, hvis man spiller PS4 spil. Men desværre ikke med PS5 spil.

Angående luftcirkulation, så er jeg ret sikker på, at Microsoft ikke vil mene, at de 3 cm er nok. Om det så ødelægger konsollen på sigt, vil stå i det uvisse :)
What is the Matrix?
JmogJmogSkrevet 14/11-20 22:26 
Dunwich, du vil med sikkerhed skade din konsol med så lidt vent space over den primære varneudledning.
enfenenfenSkrevet 15/11-20 00:23 
Jeg læste lige, at der er kommet en update til MW: Warzone, der bringer fps op på 120. Det lyder ikke dumt.
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 16/11-20 11:21, rettet 16/11-20 11:22 
Super fed ny feature, som også gør sig gældende på Xbox One, er predownload af spil, om man har dem eller ej. Lige fundet et Division billigt i elgiganten, eller bestilt Valhalla hos Coolshop? Ind på den nye Xbox app, find spillet og klik download. Når man så kommer hjem, eller modtager spillet næste morgen, kan man bare stikke disken i som licens validering. Good to go!
Det har jeg allerede haft en del glæde af :) Man slipper simpelthen for at vente på install og download af patches, når man bare gerne vil spille første gang.
Den må Sony sgu gerne kopiere!
j/k
silverstarsilverstarSkrevet 16/11-20 11:50 
silverstar>
Der er noget jeg har undret mig over i forbindelse med de udvalgte spiltitler, der tilbyder gratis opgradering til next-gen konsoller, f.eks. AC: Valhalla

Jeg valgte at købe AC. Valhalla PS4 til 349 kr hos elgiganten i weekenden (pt har de nu hævet prisen 100 kr), og iflg omslag er det blot at installere det på PS5 ved at indsætte skiven, det er ikke via code redeem som jeg havde frygtet.
Det kræver sikkert en stor download af hele PS5-spillet, da jeg ikke tænker at både PS4 og PS5 kan installeres fra PS4-skiven, men det er også det.

Det er i min optik vanvittigt, at elgiganten tager 349 kr (nu 449 kr) for PS4 versionen, der gratis kan upgrades til PS5-versionen, når de samtidig tager 599 kr for PS5-versionen (gad vide om den kan installeres på en PS4, det har jeg ikke hørt om). Køb PS4-versionen og spar dine penge, du får ikke noget ekstra med ved at betale ekstra for PS5-versionen (med mindre du køber det for at have mindst muligt download for at installere på PS5, men du slipper jo nok ikke for ret meget download alligevel pga patches etc).
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/11-20 12:50 
Eller vent et halvt år og køb spillet til 99kr som alt andet Ubisoft nogensinde. Så har de forhåbentlig også muget godt ud i de værste bugs. Det var da vidst endnu smartere :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/11-20 16:48 
Silverstar, PS5 discen er nok en 100gb Bluray, hvilket PS4’s drev ikke kan læse.
KamekKamekSkrevet 16/11-20 16:57 
Andre som har oplevet at disc-drevet larmer helt vildt når man installerer et spil?
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
silverstarsilverstarSkrevet 16/11-20 17:45 
Konsolkongen>
Ja, spil er generelt dyrest på udgivelsesdatoen (det gælder ikke kun Ubisoft), det kommer nok ikke som den store åbenbaring for de fleste :-)

Jmog>
Du har sandsynligvis ret, hvilket vil betyde at den billigere version giver adgang til både PS4+PS5 spillet, mens den dyre kun giver adgang til PS5. Det er lidt et paradoks :-)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
NaieraNaieraSkrevet 16/11-20 17:58 
Kamek>
Andre som har oplevet at disc-drevet larmer helt vildt når man installerer et spil?

Næh, men til gengæld døde min så efter tre dage...

Står din på højkant? Jeg har læst noget om, at det kan give lyde.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KamekKamekSkrevet 16/11-20 18:09 
Surt :-(

Ja, det gør den - det lige skal lige siges jeg kun har oplevet det en enkelt gang. Da jeg installerede Yakuza forleden var der ingen larm og jeg har også lige afspillet film uden der var noget.

Måske kan den bare ikke lide Call of Duty ;p
Oh hai Mark!Spiller nu: Spider-Man 2 (2023), Super Mario RPG (2023), Super Mario Bros. Wonder
ViolatorViolatorSkrevet 17/11-20 09:47, rettet 17/11-20 09:48 
Nogen der har hentet MCC på Series X? Min starter op på koreansk, og det gør det sgu lidt svært at finde sprogsettings :)
rapsacrapsacSkrevet 17/11-20 16:12 
Den gjorde det samme hos mig. En søgning på YouTube hjalp mig på vej til et forståeligt sprog.
Spiller nu: Killzone 2, Gears Of War 2, Banjo-Kazooie
NaieraNaieraSkrevet 17/11-20 16:24 
Det er for slapt at I ikke engang kan læse koreansk :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/11-20 18:14 
Xbox Series X kan ikke outputte rigtig sort når den afspiller Blu-ray, et problem især for OLED.

https://m.youtube.com/watch?v=cQ-1rTIHmMI

Bliver sikkert fikset med tiden, men hold da kæft hvor Microsoft bare bliver ved med at kage rundt i gamma-problemer og har gjort lige siden Xbox 360 :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 17/11-20 18:29 
Hundehoveder.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 17/11-20 19:00 
Dunwich>
Havde fornøjelsen af at spille et par timer på en Series X i går aftes, hos en kammerat.

Quick Resume er i bund og grund quick save, og det virker. Vi havde gang i 3-4 spil ad gangen, som vi skiftede i mellem, og i hvert spil stoppede vi og gik til dashboard, og startede et andet, og spillet kunne forsættes hvor vi havde sluppet det. Imponerende.

Quick resume / instant on virker desværre super ustabilt PT - MS har bekræftet at en stor gruppe spil (herunder Enhanced versioner) ikke virker lige i øjeblikket. Jeg kan bekræfte at det ikke virker ordentligt. Det fejler f.eks. hver evige eneste gang i Gears Tactics - det samme har jeg hørt om Gears 5.

Det er ret træls, for det gør funktionen stort set ubrugelige hvis den ikke er ti at regne med, men mon ikke det bliver løst ret hurtigt.

Controlleren er jeg meget lidt imponeret af - men min er også en mandags-model hvor abxy-knapper er ret ustabile, og jack-porten umulig at have med at gøre.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
453 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig