X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox Series X


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 13/12-19 11:32 
Så blev MS næste Xbox fremvist.
Meget godt lide designet. Der også kommet en trailer til Hellblade 2 som er eksklusiv på konsollen.
https://youtu.be/g76M2x2tQCA

Xbox Series X
453 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Svar
NaieraNaieraSkrevet 09/11-20 21:38 
3of19>
Hvornår bestilte du din?

Flere dage efter.

Kan du forresten lide min tagline? ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 09/11-20 22:07 
Ja det er en meget fin tagline :)
slk486slk486Skrevet 09/11-20 22:36, rettet 09/11-20 22:57 
Stadig intet fra elgiganten for mit vedkommende. F***** knew it. Det virker næsten som om de har sendt dem i omvendt rækkefølge. Men glad for der i det mindste er nogen, der får den i morgen :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/11-20 23:08 
Jeg så en Giant Bomb video hvor de siger at man stadig ikke kan starte et spil op hvis der er en update tilgængelig. Det er for sindssygt :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 09/11-20 23:36 
Man kan vel gå offline?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-20 07:04, rettet 10/11-20 07:10 
Måske :) De snakkede ikke om hvorvidt maskinen tillader at man starter spillene op offline når de først har erfaret at der findes en patch. Uanset er det ikke en god løsning.

Men du har en pointe. Når jeg en dag køber en Series X kunne jeg seriøst godt finde på at have den offline. Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har ville spille på One X blot for at finde ud af at det kunne jeg så ikke for der var patches... ofte absurd store patches til first party titler. En times tid senere var de så nede, men meget ofte havde jeg helt mistet interessen igen og endte med at slukke maskinen.

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor maskinen ikke kan finde ud af at downloade patches et andet sted og så installere dem når de er hentet færdige, som på PS4. Det her er for dumt :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 10/11-20 07:27 
Ja, det er fandme for dumt :( Det må næsten være muligt at køre den offline.
j/k
JmogJmogSkrevet 10/11-20 07:35 
Apropos patches, så er next gen patchen til Control udsat til næste år.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-20 07:47 
Spøjst når det nu ligger på skiven... :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 10/11-20 08:26 
Ha ha :D

Kigger lidt efter et nyt spil at købe til Xbox'en, som kan vise lidt grafisk overlegenhed, men jeg kan kun komme på AC. COD snupper jeg til PS5. Nogen forslag?
j/k
3of193of19Skrevet 10/11-20 09:47 
så er postbuddet kommet :D
JmogJmogSkrevet 10/11-20 09:52 
Konsolkongen>
Spøjst når det nu ligger på skiven... :D

https://twinfinite.net/2020/11/controls-next-gen-update-delayed-to-2021/

Egentlig må det vel betyde at den del af spilkoden der udnytter de nye konsoller ikke er på discen men er en patch.
JmogJmogSkrevet 10/11-20 09:54 
slk486>
Ha ha :D

Kigger lidt efter et nyt spil at købe til Xbox'en, som kan vise lidt grafisk overlegenhed, men jeg kan kun komme på AC. COD snupper jeg til PS5. Nogen forslag?

Dirt 5 er nok bedste bud. Eller Gears 5, hvis du har Gamepass.
slk486slk486Skrevet 10/11-20 11:12, rettet 10/11-20 11:13 
Dirt 5 har jeg også bestilt på PS5 - der har jeg mit rat :)

Bør man have spillet alle de tidligere Gears før 5? Gik i stå med 3.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-20 11:27 
4'eren er udmærket synes jeg. Uden at have spillet det er det mit indtryk at femmeren er gået i en uheldig retning, men jeg tænker at jeg selv skal give det en chance en dag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 10/11-20 13:02 
Hold da op hvor føles controlleren lækker.
Må prøvet noget fighter :)
tastasSkrevet 10/11-20 14:18, rettet 10/11-20 14:18 
Gah, var helt lun på at nuppe Series S bare for at komme igang. Så kunne min søn altid overtage den senere og jeg kunne skifte til Series X. Men giver jo ikke altid umiddelbart menig når man har en One X. Hvis jeg forstår det rigtig, vil fx. Overwatc være bedre på one X med 60fps@4k, hvor Series s bliver låst til One S i 1080p@60fps.

Sikkert mange flere tilfælde, og bliver sikkert ikke det store udvalg af ældre spil som bliver patchet. Loading tid vil ellers være lækkert at få forbedret
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
DunwichDunwichSkrevet 10/11-20 15:49 
Kaos hos Elgiganten og Bring.

Kunderne har fået at vide, at konsollerne leveres i dag, men får ikke opdateringer via mail eller sms. Ringer man til kundeservice, påstår de at varen ER sendt, men Bring påstår det modsatte. Ikke særligt betryggende. Jeg forsøger at købe en, når der er gået lidt tid, og butikkerne må forventes at have dem på hylderne igen, for det her launch cirkus orker jeg ikke.
slk486slk486Skrevet 10/11-20 16:07 
Jeg har lige fået email om at min er afsendt. Den blev bestilt på klokkeslettet de gik live...
Fjolser.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 10/11-20 16:21 
Min blev sendt fra Elgiganten med Bring. Jeg havde valgt en SwipBox nær mig til udlevering, men da jeg tjekkede trackingen kl. 15.00 var den blevet afleveret hos en eller anden købmand et par kilometer væk. Men konsollen er i hus nu, og så er det bare at vente på, at Fallout bliver installeret :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 10/11-20 16:29 
Jeg må bare ruste mig med tålmodighed. Jeg havde alligevel ikke forventet at få den før i morgen, men det er sgu dårlig stil at afsende i omvendt rækkefølge.

Hvordan er førstehåndsindtryk?
j/k
NaieraNaieraSkrevet 10/11-20 16:46, rettet 10/11-20 16:49 
Controlleren synes at være en fin, mindre forbedring.

Den installerer mega langsomt fra skiven og larmer vist lidt mere end min One X.

Det er vildt nok at interfacet ikke længere er langsomt og laggy! :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 10/11-20 18:36 
Hvordan lyder UHD drevet i Series X, når man ser 4K discs på maskinen - larmer det? Drevet i min One X bruger jeg til at se 4K film på, og afhængig af filmen, larmer det af og til lidt under afspilning. Har læst andetsteds, at UHD drevet i Series X, larmer ca ligeså meget som på One X, hvilket er uheldigt.
ViolatorViolatorSkrevet 10/11-20 21:07 
LarsGL>
Nogen der har bestilt med All Access, der har fået besked om, at deres er afsendt?

Nope! Bestilte d 23/9 og havde levering i dag. Intet. Til gengæld har en kammerat fået sin på trods af at han bestilte en uge senere og på trods af den først sku leveres d 4 dec. Hold kæft det er en farce!
slk486slk486Skrevet 10/11-20 21:11, rettet 10/11-20 21:12 
Naiera>
Det er vildt nok at interfacet ikke længere er langsomt og laggy! :p

Det er det hele værd :D
j/k
3of193of19Skrevet 10/11-20 22:16, rettet 10/11-20 22:28 
Dunwich>
Hvordan lyder UHD drevet i Series X, når man ser 4K discs på maskinen - larmer det? Drevet i min One X bruger jeg til at se 4K film på, og afhængig af filmen, larmer det af og til lidt under afspilning. Har læst andetsteds, at UHD drevet i Series X, larmer ca ligeså meget som på One X, hvilket er uheldigt.

Jeg checker lige om lidt når jeg kommer til et safe point i Yakuza. Quick resume virker ikke med det pt :(

Edit:
Jeg synes faktisk det larmer for meget. 45 decibel måler min iPhone det til.
Det kan godt være PS5 bliver min standard afspiller.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-20 22:45 
Microsoft har fjernet Quick Resume ved launch pga. en bug. Hvis jeg husker rigtigt har de sagt det først bliver tilføjet næste år.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 10/11-20 22:51 
Daaaamn. Loadetider er nærmest forsvundet i Fallout.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/11-20 23:04 
De må gerne lige lave 60fps patches til Fallout 4 på Series X og PS5 :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 11/11-20 00:05 
Prøv lige at fortælle lidt mere om det Game Pass... Også et par spørgsmål:
-Følger der noget intro-tilbud med Xbox series X konsollen hvor man får et antal måneder prøve-medlemskab med?
-Jeg har set rygter om at der skulle følge AC: Valhalla med i Game Pass, men kan intet finde om det på officielle sider, er det en and, eller er der noget om snakken?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
JmogJmogSkrevet 11/11-20 01:03 
tas>
Gah, var helt lun på at nuppe Series S bare for at komme igang. Så kunne min søn altid overtage den senere og jeg kunne skifte til Series X. Men giver jo ikke altid umiddelbart menig når man har en One X. Hvis jeg forstår det rigtig, vil fx. Overwatc være bedre på one X med 60fps@4k, hvor Series s bliver låst til One S i 1080p@60fps.

Sikkert mange flere tilfælde, og bliver sikkert ikke det store udvalg af ældre spil som bliver patchet. Loading tid vil ellers være lækkert at få forbedret

Overwatch kører ikke 4K på One X. Menuer og HUD elementer er 4K men resten er 1080P.
JmogJmogSkrevet 11/11-20 01:17, rettet 11/11-20 01:20 
silverstar>
Prøv lige at fortælle lidt mere om det Game Pass... Også et par spørgsmål:
-Følger der noget intro-tilbud med Xbox series X konsollen hvor man får et antal måneder prøve-medlemskab med?
-Jeg har set rygter om at der skulle følge AC: Valhalla med i Game Pass, men kan intet finde om det på officielle sider, er det en and, eller er der noget om snakken?

Jeg ved ikke om der er et prøvemedlemskab med, men at AC Valhalla skulle være i Gamepass er med sikkerhed forkert.

Nu skriver du “fortæl lidt mere om det”. Det er reelt fuldkommen som Netflix, bortset fra at du downloader spillene istedet for at streame. Alt hvad du kan spille/se for en månedlig eller årlig pris. Det som tjenestens ejer selv producerer ligger permanent på tjenesten (og deres nye titler er der dag ét), mens andre udbyderes ting roterer ind/ud. Nogle ting ligger der 3-4 måneder mens andre ligger der et år. De fleste ting ligger der i mindst seks måneder.

Fornyligt købte Microsoft Bethesda, så stort set alle deres titler kan du regne med kommer ind på tjenesten permanent i løbet af næste år.

Microsoft har pt tre abonnementsordninger:

Gold: Du kan spille online multiplayer og får et par gratis spil om måneden, der virker så længe du er abonnent.

Gamepass: Netflix for gaming

Gamepass Ultimate: Gold + Gamepass + EA Play + Xcloud.

EA Play er EAs udgave af Gamepass men kun med deres egne titler, som er mindst 6-12 måneder gamle.

Xcloud er streaming af spil a la Stadia, men du har adgang til alt i Gamepass kataloget. Indtil videre kan du streame til Android. iOS support er på vej.
slk486slk486Skrevet 11/11-20 07:39, rettet 11/11-20 07:40 
Med Gamepass Ultimate kan man desuden frit spille på både Xbox og PC.
j/k
EltanEltanSkrevet 11/11-20 08:55 
Hvis det giver mulighed for at spille Xbox titlerne på PC overflødiggøre det så ikke den nye Xbox, men det er måske også deres overordnende strategi. Mindes også Phil Spencer løst har talt om at MS kunne trække sig helt ud af HW markedet og den nye Xbox meget vel kunne være den sidste.
3of193of19Skrevet 11/11-20 09:08 
Ikke alle titler er på PC og Xbox, og desværre har kun ret få titler, dem der er markeret med "Play Anywhere" cross save
EltanEltanSkrevet 11/11-20 09:29 
Det var mere om det var muligt og man kan "nøjes" med et Gamepass Ultimate uden at skulle anskaffe en Xbox, for den vej igennem at få adgang.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/11-20 09:33 
100% at de vil ud af hardware Xbox.
De satser så med på gamepass (også med deres bethesda køb)

Gamepass er også på vej til at blive til noget stort.
På ps7 og nintendo box ,kommer vi til at se gamepass på.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Bede-xBede-xSkrevet 11/11-20 10:11, rettet 11/11-20 10:43 
Eltan>Hvis det giver mulighed for at spille Xbox titlerne på PC overflødiggøre det så ikke den nye Xbox,

Majoriteten af konsoludgivelser udkommer jo på PC. Overflødiggører det så dem? Ser ud til at der alligevel er en guppe som vælger at spille på konsol af andre årsager fx folk herinde.

Eltan>Mindes også Phil Spencer løst har talt om at MS kunne trække sig helt ud af HW markedet og den nye Xbox meget vel kunne være den sidste.

De siger præcis det modsatte:

https://www.gamespot.com/articles/xbox-will-keep-making-hardware-after-series-x-s/1100-6482649/

Selv når de snakker mere generelt bliver kommende generationer tit nævnt. Fx fortalte Phil Spencer for nyligt om, hvordan han lige var kommet ud fra et møde om bagudkompatibilitet om syv år, fordi det var noget de prøvede på at sikre sig. Altså underforstået den næste generations hardware (27:15):

https://youtu.be/JcgOloVN-xk

De vil være Netflix for spil og vil forsøge at komme ud alle de steder, de tilfredstillende kan transplantere Xbox økosystemet til. Xbox'en er et ben i den strategi, men der vil være mange andre steder man kommer til at kunne købe eller leje deres spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
slk486slk486Skrevet 11/11-20 10:36 
Ja, jeg spiller på det hele, men foretrækker actionspil på konsol og strategi og taktik på PC :)
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 11/11-20 10:56 
Ja, der kan være alle mulige grunde til at foretrække at spille på forskelligt hardware. Spiller også på det hele, men foretrækker controller over keyboard/mus og stabil høj framerate i mine spil. I sidste generation var nogle spil også for ødelagte af loadetider på konsol (fx Darksiders 3 og Prey) til at jeg brød mig om at spille dem der.

Så det kan være masser af personlige grunde til at folk vælger det ene, frem for det andet.

Mht. Xbox hardware luftede Phil Spencer for nyligt også idéen om endnu en Game Pass subscription tier, Platinum, hvor man fik alt kommende Xbox hardware som en del af ens abonnement:

Spencer also teases the potential for an “Xbox Game Pass Platinum” with guaranteed access to new Xbox hardware. Microsoft has been bundling Xbox subscriptions and hardware together in something called Xbox All Access, which includes access to Xbox Game Pass and the latest Xbox Series X and Series X consoles. It’s a bundle that Spencer is obviously keen to experiment with in the future.

https://www.theverge.com/2020/10/23/21529925/xbox-tv-streaming-stick-xcloud-cloud-gaming-phil-spencer-interview
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EltanEltanSkrevet 11/11-20 11:02 
Der er ingen tvivl om at MS dropper HW salg og udvikling på sigt og kommer til at fokusere på det de er bedst til og det nu engang software og med Xbox/gamepass brandet som platform uafhængigt om det er på en stick du smider i tv'et, eller playstation, pc eller mobile enheder.
De gør heller ikke noget form at skjule den ny xbox er en small formfaktor PC i et mini tower.
Bede-xBede-xSkrevet 11/11-20 11:11, rettet 11/11-20 11:11 
Nu er det lidt hvor langt sigt, man vælger at kigge på, men påstanden om, at de skulle snakke om, at den (teknisk de :)) nye Xbox skulle være den sidste, er faktuelt forkert. Tværtimod siger de direkte det modsatte og nævner ofte nyt hardware indirekte i mange andre sammenhænge.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EltanEltanSkrevet 11/11-20 11:23 
Tror du selv de ville melde ud af at de går ud af HW markedet før den nye Xbox blev lanceret, ville næppe være en klog strategi.
Bede-xBede-xSkrevet 11/11-20 11:33 
Men det var jo præcis det, du påstod de havde gjort. At Phil Spencer havde snakket om, at den (de) nye Xbox meget vel kunne være den sidste.

Det er bare ikke tilfældet og modsat af hvad de rent faktisk siger i interviews.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 11/11-20 11:50 
Konsolkongen>
De må gerne lige lave 60fps patches til Fallout 4 på Series X og PS5 :O

Det blev annonceret, da de snakkede om BC for en måneds tid siden:

https://news.xbox.com/en-us/2020/10/13/xbox-series-x-and-xbox-series-s-backward-compatibility-update/
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EltanEltanSkrevet 11/11-20 12:01, rettet 11/11-20 12:01 
Bede-x>
Men det var jo præcis det, du påstod de havde gjort. At Phil Spencer havde snakket om, at den (de) nye Xbox meget vel kunne være den sidste.

Det er bare ikke tilfældet og modsat af hvad de rent faktisk siger i interviews.

Heh, det kan jeg godt se :)
DunwichDunwichSkrevet 11/11-20 14:01 
3of19>
Dunwich>
Hvordan lyder UHD drevet i Series X, når man ser 4K discs på maskinen - larmer det? Drevet i min One X bruger jeg til at se 4K film på, og afhængig af filmen, larmer det af og til lidt under afspilning. Har læst andetsteds, at UHD drevet i Series X, larmer ca ligeså meget som på One X, hvilket er uheldigt.

Jeg checker lige om lidt når jeg kommer til et safe point i Yakuza. Quick resume virker ikke med det pt :(

Edit:
Jeg synes faktisk det larmer for meget. 45 decibel måler min iPhone det til.
Det kan godt være PS5 bliver min standard afspiller.

45 decibel? Det lyder som ret meget, til film afspilning. Jeg vil lige prøve at måle det på min One X. Hvad hedder den app på iPhone, du måler decibel med?
SumezSumezSkrevet 11/11-20 14:39 
3of19>
Jeg synes faktisk det larmer for meget. 45 decibel måler min iPhone det til.

På hvilken afstand?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
tastasSkrevet 11/11-20 16:18 
Jmog>
tas>
Gah, var helt lun på at nuppe Series S bare for at komme igang. Så kunne min søn altid overtage den senere og jeg kunne skifte til Series X. Men giver jo ikke altid umiddelbart menig når man har en One X. Hvis jeg forstår det rigtig, vil fx. Overwatc være bedre på one X med 60fps@4k, hvor Series s bliver låst til One S i 1080p@60fps.

Sikkert mange flere tilfælde, og bliver sikkert ikke det store udvalg af ældre spil som bliver patchet. Loading tid vil ellers være lækkert at få forbedret

Overwatch kører ikke 4K på One X. Menuer og HUD elementer er 4K men resten er 1080P.

Så vidt jeg ved er det kun gældende for PS4 pro udgaven. Xbox one X er "4k" med den sædvanlige dynamisk scaler.
(Så ja, var måske lidt overdrevet at skrive 4k@60 fps, da den jo nok aldrig rammer det hele tiden, og sikker ofte noget mellem 1080p og 4k.)
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
JmogJmogSkrevet 11/11-20 18:17 
Det var sørens, du har ret.
453 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig