X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Xbox Series X


Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 13/12-19 11:32 
Så blev MS næste Xbox fremvist.
Meget godt lide designet. Der også kommet en trailer til Hellblade 2 som er eksklusiv på konsollen.
https://youtu.be/g76M2x2tQCA

Xbox Series X
453 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/07-20 21:25 
Tror det er The Medium du tænker på :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
GreaseballGreaseballSkrevet 25/07-20 23:21 
Ja det er The Medium. Det ser ret interessant ud.

Fik set det fra Digital Foundry. Det ser spøjst ud når man sådan stopper og ser lys mangler på fjender, de ser flade ud. Gad vide hvordan spillet ser ud om nogle måneder?
JmogJmogSkrevet 26/07-20 01:06 
Den artikel fra Gamereactor laver tolkning. Citaterne siger ikke at det var et tidligt build. De siger blot, at de stadig arbejder på spillet og at det udvikler sig hele tiden.

Tre-fire måneder fra launch burde der ikke være massiv forskel på det visuelle.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/07-20 01:23 
De har dog sagt at de planlægger en raytracing patch på et senere tidspunkt, men ikke specielt heldigt for et næste generations launchspil.

Jeg ville nu alligevel ikke springe på et Halo-spil day one efter det clusterfuck der var Master Chief Collection. Måske om 5-6 år kan Infinite kaldes nogenlunde færdigt :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/07-20 01:26 
MS fører sig frem med de har den stærkeste konsol, har ray-tracing, osv... og så ser deres flagtitel så flad og kedelig ud 4 måneder før lancering, og spiser fans af med løfter om en post-launch raytracing patch. Ikke et godt signal at sende, spøjst ham Alex fra DF skøjter hen over det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/07-20 01:27 
Jeg synes de var hårde nok ved spillet i deres anden video hvor tre af dem snakkede om demoen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 26/07-20 01:33 
Ok, den har jeg ikke set, må jeg se om jeg orker :)
GreaseballGreaseballSkrevet 28/07-20 07:44 
Når det nu koster så freaky mange penge at udvikle en ny motor til at udvikle sine egene spil på. Ville det ikke være billigere for dem at bruge en der allerede findes.
Hvilke fordele giver det her 343 når de bygger Halo op?
JmogJmogSkrevet 28/07-20 10:50 
Billigere, måske. For den enkelte udgivelse, sikkert. Men man betaler royalties per solgt eksemplar til Epic for Unreal, så de har nok tænkt at long term med udvidelser og/eller nye titler, så vil det bedre kunne betale sig med egen engine. Og så kan de skræddersy den specifikt mod deres egne behov.

Det er dog vildt risky. Helt klart meget nemmere at hoppe på en eksisterende moden engine som har en hær af udviklere der konstant holder den tip-top fordi den er deres levebrød fremfor at det er en del af Halo projektet. Det suger også resourcer, da udviklere der ellers kun ville koncentrere sig om at lave Halo så også skal bruge tid på engine-udvikling og optimering.

Det er ikke noget der er pissesmart op til launch, men det var nok heller ikke planen. Det er derfor spillet ser ud som et pænt Xbox One spil. Det var sikkert det de troede de lavede de første tre år. Det er det som sådan stadig, hvilket er grunden til at next gen features såsom ray tracing er noget der bliver patchet ind senere.
GreaseballGreaseballSkrevet 28/07-20 17:02 
Jmog, det er nok den bedste forklaring jeg har hørt om studiers brug af egne og andres spil motorer. Tak for det :)
RaGeRaGeSkrevet 29/07-20 03:14 
HALO ligner knap nok et spil fra nuværende generation, det ville næsten være for generøst at sige det.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Bede-xBede-xSkrevet 31/07-20 15:36, rettet 31/07-20 15:43 
Der går rygter om, at Live Gold forsvinder og online dermed bliver gratis på Xbox, samt at Halo Infinites multiplayer er F2P og en separat del af spillet.

EDIT: Kan også være det bare er F2P spil der bliver gratis og at Halo er et af de første af dem. Ville lyde mere sandsynligt da man ikke skulle tro de ville opgive Live pengene..
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 31/07-20 16:15 
Jeg kunne godt forestille mig at online multiplayer bliver gratis, at det man så betaler for bliver Game pass og måske de månedlige gratis spil. Bare en tanke.
Bede-xBede-xSkrevet 31/07-20 16:18 
Det ville være fedt og sådan er det jo teknisk på PC, hvor man betaler for Game Pass, men kan benytte online i spillene gratis.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
GreaseballGreaseballSkrevet 31/07-20 16:30 
Ja det ville gøre forskellen mindre mellem PC og konsol udgaver af spil. Man kan selv vælge hvor man vil spille dem og skal ikke tænke om der nu er betalt for muligheden på konsol.
DunwichDunwichSkrevet 11/08-20 23:53 
Halo Infinite kommer først i 2021

https://www.gamespot.com/articles/halo-infinite-release-date-delayed-to-2021/1100-6480835/

"The game did receive some criticism for its visual fidelity, which Microsoft defended in the time following the showcase. Observers pointed out the low texture quality and argued that it didn't show off the power of the Xbox Series X to the degree they expected. 343 Industries noted that it understands the criticisms and the feedback is "not falling on deaf ears."

Nå, det bemærkede de alligevel, og det lyder mistænkeligt som om, at det egentligt var meningen at spillet skulle se sådan ud, men da folk bemærkede det så kikset ud, så får de lige lidt ekstra tid, til at gøre spillet færdigt.

Konsollen launcher til november, og så kan man bla spille Fifa og Fortnite på den på dag et...

https://www.gamespot.com/articles/xbox-series-x-every-game-available-at-launch/1100-6480841/
JmogJmogSkrevet 12/08-20 14:57 
Man må sige at Phil Spencer var hudløst ærlig i seneste showcase

Xbox Series X
dRxLdRxLSkrevet 12/08-20 22:12 
Hvordan ærlig?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
WehnerWehnerSkrevet 12/08-20 23:00 
Halo: Finit
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 12/08-20 23:55 
Nemlig. Jeg sad hver gang Spencer kom på skærmen og tænkte “tag nu den jakke af!”. Det så... uheldigt ud :-D
BeanoBeanoSkrevet 13/08-20 10:33 
Komisk at de ikke selv spottede det :D
SøgAArdSøgAArdSkrevet 15/08-20 19:57 
Lol :D
Home is where the hardware is..
GreaseballGreaseballSkrevet 15/08-20 21:14 
Måske var det med vilje ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/08-20 22:00 
Hvad er der på maskinen day one?

Jeg synes hardwaren virker super interessant, men det lader til at jeg kommer til at spille 99% på PS5 i næste generation også.

Igen er det BC der er det eneste interessante for mig. Det er naivt, men jeg håber lidt at man vil kunne installere alle sine titler fra skive og dermed også kan spille de titler fanget i licenshelvede som Out Run 2.
Det er sørgerligt at næste generations kraftigste maskine kun er interessant i forhold til at spille Org Xbox og 360... :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/08-20 00:36, rettet 16/08-20 00:36 
Som ikke er multigenerationstitler?


....
........
............
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-20 00:53 
Jeg går ud fra at det betyder at der ikke kommer ret meget :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/08-20 01:05, rettet 16/08-20 01:15 
Der er nok noget men jeg følger en del med og kender ikke til en eneste titel. Halo var jo ikke engang på den liste. Det er (indtil videre) et Xbox One spil.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-20 02:16, rettet 16/08-20 02:17 
Jeg synes også jeg følger ret godt med, men har virkelig heller ikke hørt noget. Det virker som om at de fortsætter Xbox One-strategien, hvor der heller aldrig nåede at udkomme noget, og guderne må vide hvordan det er profitabelt for dem :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 16/08-20 05:49 
De har jo udmeldt de ikke selv kommer med XSX-only spil de første 2 år - deres spil skal også køre på XB1. Alt vil også være af finde på PC.
De har annonceret ca. 22 konsol tids-eksklusive 3.parts titler (flest indies) til launch vinduet, dvs. de som minimum kommer til PS4/5/NSW senere.

Jeg ved ikke helt hvad de har gang i (ud over alle spil skal være en service) - ihvertfald ikke en smart lancering af en ny konsol som skal vinde markedsandele tilbage.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/08-20 11:08 
Det virker som om at de burde droppe konsollen og satse på PC’en hvis det er sådan de vil køre det.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/08-20 15:28 
Så vil de tabe alle de gamepass abonnenter, der ikke gider game på en pc. Jeg er selv en af dem. For slet ikke at snakke om Gold abonnenter.

Konsollen eksisterer kun for at sælge abonnementer.
Bede-xBede-xSkrevet 08/09-20 07:08, rettet 08/09-20 07:10 
Det rygtes at priserne bliver $499 for Series X og $299 for Series S (som har helt andre specs), med udgivelse 10 november. Her er angiveligt en sammenligning af maskinerne:

Xbox Series X

https://www.windowscentral.com/xbox-series-x-and-xbox-series-s-release-date-and-price-finally-revealed

Jeg synes deres first party leverer i øjeblikket, modsat resten af generationen og har stadig lang tid hvor jeg spiller “gratis” på grund af deres Game Pass tilbud, så jeg er klar på X'eren, hvis den pris holder, selv om deres 2021 line-up pt. ser sørgeligt ud.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 08/09-20 08:20 
Pæn højtaler :D
Bede-xBede-xSkrevet 08/09-20 09:22 
Så blev den ene af priserne og S annonceringen i hvert fald officiel:

Xbox Series X
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DarkbeatDarkbeatSkrevet 08/09-20 09:42 
Så kan det være at PlayStation endelig får fingeren ud og annoncere noget pris og release.
3of193of19Skrevet 08/09-20 10:18, rettet 08/09-20 10:30 
Ja, Sony plejer jo at være nogen kyllinger hvad de angår :)

Anyways, smart træk fra MS at have en next-gen maskine til så lav pris (selvom den ER væsentlig svagere grafikmæssigt end Series X). Der er mange der ikke har 4K fjernsyn og er ret ligeglade, så hvis de hurtige loadtider er på plads og den her en CPU der er kraftig nok til at sikre at der ikke skal gås på kompromis med spilbarheden ved 1080p er det her en fed maskine til den del af markedet.
Oven i det kan den leases i USA i kombination med et Xbox Live og Game Pass abonemment til 25$/måned (24 måneders binding, hvilket er 60$ mindre end at købe dem seperat ved vejl pris; Series X ligger ved 35$/måned, en besparelse på 20$, så ikke så interessant hvis man har pengene liggende).

Link...
JmogJmogSkrevet 08/09-20 12:59 
Ændrer intet mht hvornår Sony annoncerer. Series X er jo det afgørende mht hvad de skal konkurrere imod. Og mens MS har to meget forskellige produkter er PS5 og PS5 DE så ens at hvis du kender den enes pris så kender du også den anden.

Det mest spændende bliver hvor tæt PS5 DE er i pris ifht Series S. Hvis prisen er den samme er det vanvittig value.

Det er det nok ikke. Regner med 400 for PS5 DE.
3of193of19Skrevet 08/09-20 13:52 
Skyder snarere på 500+ for PS5 DE, UHD drevet gør kun en lille forskel på prisen ift til resten af hardwaren.
BeanoBeanoSkrevet 08/09-20 14:17, rettet 08/09-20 14:19 
Prisforskellen bliver større end hvad drevet koster dem at sætte det i maskinen - de vil sætte prisen ekstra lavt for så at tjene det tabte hjem på det digitale salg. En forskel på under $100 vil ikke give meget mening. Mit bud er stadig $399 for DE og $499 for den rigtige model.
3of193of19Skrevet 08/09-20 14:55 
Tja, hvis Sony har lyst til den skideballe fra folk der kommer til at se det som en “diskdrev skat” snarere end en “digital-only rabat” ville det da være godt.
BeanoBeanoSkrevet 08/09-20 15:01 
Hvorfor skulle de dog det? Med modellen vil forbrugeren betale for DE besparelsen med mindre frihed og højere spilpriser.
JmogJmogSkrevet 08/09-20 18:09 
Enig. Forskellen er nødt til at være 100. Ellers er der ingen der køber den billige.

Med den forskel vil jeg personligt så sige at man bør holde sig fra DE uanset hvad. Selvom man sjældent køber fysiske spil, så afskærer man jo sig selv fra alle de PS4 spil forretningerne vil sætte ned, når de skal skabe hyldeplads til PS5 spil.

Man skal ikke købe den for at spare penge. Det skal være, fordi man aldrig kunne drømme om at købe et spil eller film på skive. Eller at ønske sig et spil i julegave.
WehnerWehnerSkrevet 08/09-20 18:53 
Nemlig. Jeg overvejer meget at nuppe den digitale.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/09-20 19:22 
Den er også ekstemt meget pænere. Discdrevet ligner en svulst på den rigtige :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 08/09-20 22:57 
Ja, det er egentlig det eneste minus ved den fulde udgave. Det er tydeligt, at maskinens design startede med DE og så føjede man et drev til.
SumezSumezSkrevet 09/09-20 08:11, rettet 09/09-20 08:18 
Jeg kunne ikke finde på at droppe fysiske spiludgivelser, men med undtagelse af det manglende disc-drev så er S-modellen godt nok også langt mere attraktiv for mig (end både X og PS5). Den er ikke bare billigere, men væsentlig pænere og så har den en fornuftig størrelse for en gangs skyld. Jeg ved ikke hvad forskellen er "grafikmæssigt", men der er nok 98% chance for at det er noget jeg er voldsomt ligeglad med :D

Man kunne godt forestille sig at alene eksistensen af en disc-løs "discount udgave" også er med til at holde prisen på den anden model oppe. Mon ikke det er en del af strategien.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 09/09-20 10:27 
Er Xbox Series S, fuldstændigt det samme hardware som Xbox Series X, bare uden fysisk diskdrev, og til billigere penge? Så er det ligefør jeg ville overveje at købe sådan en, og så gå mere digital end jeg gør i forvejen.

Eller bare primært fokusere på en PS5, hvor jeg skal bruge diskdrevet til at se UHD film på alligevel, hvis jeg ikke gider fortsætte med det, på min nuværende Xbox.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/09-20 10:32 
Nej den vil være markant svagere. Hvor meget vides ikke endnu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 09/09-20 10:39 
Det var alligevel for godt til at være sandt. Så bliver det sikkert en PS5 med UHD drev i stedet.
slk486slk486Skrevet 09/09-20 12:39, rettet 09/09-20 12:41 
Så vidt jeg kan se er Series S 4TF, så svagere grafisk end One X:
j/k
453 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig