X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Outer Worlds


Svar
NaieraNaieraSkrevet 24/10-19 17:05 
Mit eksemplar ankom i dag. Tak, Coolshop ;)

Spillet er ret godt :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
XiwanaXiwanaSkrevet 24/10-19 17:25 
Det skulle også være kommet til Xbox Gamepass. Ser frem til at prøve det, når jeg får en ledig stund.
[inspirational quote here]
SumezSumezSkrevet 25/10-19 09:30 
Hvad er det? Har overhovedet ikke hørt om det. Fortæl lidt om det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 25/10-19 10:15 
Fallout med farver... og bedre gameplay, forhåbentligt for jeg har selv købt det.
NaieraNaieraSkrevet 25/10-19 11:02 
Det er Fallout møder Firefly og Mass Effect. Ikke så omfangsrigt eller open world, men indtil videre åbent nok. Det er udviklet af dem der lavede New Vegas.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 25/10-19 11:24 
Jeg er vild med Firefly, Fallout, Mass Effect, Obsidian og New Vegas. Jeg tror det her er noget for mig :)

Meget opløftende at flere snakker om, at der er relativt få bugs genren taget i betragtning. IGN var vist kun rendt ind i en enkelt på 30 timers spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
FancyPantsFancyPantsSkrevet 25/10-19 11:29 
Naiera>
Det er udviklet af dem der lavede New Vegas.

De to skabere af hele Fallout serien har også været med :)

Jeg skal helt klart have det engang, men min nuværende backlog er simpelthen for stor!
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
NaieraNaieraSkrevet 25/10-19 11:34 
Jeg spillede lidt over tre timer i går, og den eneste designfejl, ikke nødvendigvis bug, jeg rendte ind i var, at "træk våben" bruger samme knap som aktivér/snak. Så hver gang man skal snakke med nogen stikker man en skyder i fjæset af dem. Det regner jeg med at de får rettet.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 25/10-19 11:38 
Den designfejl havde RDR2 også :/
SumezSumezSkrevet 25/10-19 12:01, rettet 25/10-19 12:01 
Er det ligeså tørt/trægt som de senere Fallout-spil, eller er det lidt mere gang i den?

Kan godt lide at der er lidt mere farve på. Synes virkelig New Vegas var trist.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 26/10-19 00:13 
Jeg har ikke været så meget til de moderne Fallout spil og Skyrim og sådan, men humoren hjælper ret meget med at holde gang i den og gøre personerne interessante. En lille, men vigtig forskel er at alt hvad man kan loote kan bruges eller sælges. Man skal ikke stå og kigge på om man er ved at samle tallerkner eller andet affald op.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 26/10-19 08:24, rettet 26/10-19 12:35 
Jeg begriber ikke hvorfor man laver et sådant spil uden mulighed for at spille i 3rd person. Ekskluderer ret mange spillere.

Men det er vel et budgetspørgsmål.

Ærgerligt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/10-19 10:41, rettet 26/10-19 10:42 
Jeg tror ikke det så simpelt som bare at føre kameraet længere bagud. Det er ganske sikkert meget anderledes at få aim og movement til at føles korrekt når man går fra first person til 3rd.
Fallout og Skyrim havde begge muligheden, men spillene føles forfærdelige at spille i 3rd person sammelignet med 1st.

Cyberpunk har i øvrigt også droppet 3rd person gameplay, sikkert af samme grund.

Det eneste spil jeg umiddelbart kan komme på hvor begge views fungerer lige godt (dårligt) er RDR2, men det er jo forfærdeligt at spille uanset hvad man vælger :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 27/10-19 13:39, rettet 27/10-19 13:42 
The Outer Worlds
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
XiwanaXiwanaSkrevet 27/10-19 14:09 
Det slog mig også med det samme, da jeg fik adgang til The Unreliable, at det minder skib minder m-e-g-e-t om Serenity.
[inspirational quote here]
NaieraNaieraSkrevet 27/10-19 15:01 
Yep. De har ladet sig inspirere på mange punkter :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 27/10-19 22:39 
Konsolkongen>
Jeg tror ikke det så simpelt som bare at føre kameraet længere bagud. Det er ganske sikkert meget anderledes at få aim og movement til at føles korrekt når man går fra first person til 3rd.
Fallout og Skyrim havde begge muligheden, men spillene føles forfærdelige at spille i 3rd person sammelignet med 1st.

Samme. Jeg forstår ikke hvorfor folk gider rollespil i førsteperson - med mindre det er decideret stemningsfulde dungeon crawlers (King's Field osv.) så kan jeg slet ikke se hvilket formål det tjener - men når spillet er designet til det, så tjener det trods alt intet formål at kliste en dårligt fungerende tredjepersons-mode på. Det er Elder Scrolls-spillene især et godt bevis på.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 28/10-19 07:02 
Naiera>
The Outer Worlds

Lægger Jewel Staite (Kaylee fra Firefly) stemme til? Eller hvad er joken?
Bede-xBede-xSkrevet 28/10-19 11:42, rettet 28/10-19 11:46 
Joken er at de er meget inspireret af Firefly. Det er selvfølgelig ikke 100% en-til-en gengivelser, men tæt nok på til at inspirationen er tydelig, om det så er forekomsten ovenover eller Badger vs. Reed Tobson, Vicar Max vs. Shepard Book osv. Selv musikken er stilmæssigt tæt på mange steder og det står klart allerede fra titelskærmen, at Unreliable er udformet som Serenity, hvilket man kun yderligere overbevises om, når man kommer indenfor i det.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
NaieraNaieraSkrevet 28/10-19 12:09 
Lige præcis Parvati og Kaylee er MEGET ens.

To af de bedste ting nogensinde er Fallout og Firefly, så at TOW blander de to ting er bare fantastisk :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 11/11-19 03:28 
The Outer Worlds
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/12-19 22:38, rettet 22/12-19 22:42 
Jeg tror aldrig jeg før er faldet så hårdt af på et spil som jeg er med Outer Worlds. Dyrkede det ret intenst i en periode og har været super grunding med at finde alting og tage alle sidequest jeg kunne komme i nærheden af, sådan som jeg også spiller Fallout. Outer Worlds er jo også kun omkring 30 timer langt har jeg ladet mig fortælle så det har været om at få så meget med som muligt.

Men hold da op, når man når tredje planet, som bare er endnu en pallete swap af farver og fjende-modeller der ellers opfører sig fuldstændig som alle andre og hvor alt for mange bygninger i spillet næsten er 1:1 kopier af hinanden, begynder jeg godt nok at blive træt af det. Sidstnævnte lyder som dét man kender fra Fallout og Skyrim, men trods teknisk juks er Bethesda SÅ meget bedre til at jonglere med assets at de meget ofte får bygninger og dungeons til at fremstå unikke på trods af at de på mange måder er ens.

Jeg valgte at spille på hard, som jeg gør de fleste spil nu om dage. Dette fungerede fint, men blev også hurtigt meget let. Jeg synes det var spændende at spillet tilbød flaws til ens character så man på den måde kunne øge sværhedsgraden og samtidig få et perk point.
I virkedeligheden synes jeg ikke det gavner gameplayet overhovedet at man kan spece sin character i sådan en grad at fjender bliver bullet sponges og du selv går ned lidt hurtigere, og perk points viser sig hurtigt ret ligegyldige da hovedparten af perks er meget uinteressante.

Characters og quests er generelt meget højere niveau end Bethesdas nogensinde har været. Jeg er imponeret over at de har fået companions til at fungere uden at de nogensinde er irriterende at have med eller høre på. Det fungerer virkelig godt når de byder ind i samtaler og giver anledning til hvad jeg gætter på er unikke samtaleemner.

På mange gameplaymæssige måder er vi langt foran Fallout, men når spillets verden er så røvkedelig kan jeg ikke holde interessen. Jeg håber på en langt bedre toer, for fundamentet er solidt nok, men det er svært ikke at være skuffet oven på den massive mængde positive omtale det her har fået.

Havde planlagt at spille det igennem her til aften da jeg 30 timer inde regnede med at være nær slutningen. Men jeg ser ifølge en liste jeg fandt over mainquests at jeg kun er ca. halvvejs!? Så det bliver pænt nej herfra. I hvert fald ryger det på hylden i ubestemt tid.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 22/12-19 23:15, rettet 22/12-19 23:21 
Jeg gik død i det. Det er sådan et, der virkelig ser ud til at gøre meget rigtigt, når man starter ud, men jo længere man kommer ind i det, jo mere står det klart, at det slet ikke har omfanget eller detaljerigdommen fra Bethesdas spilserier. Og ja, man bliver meget hurtigt overpowered. Ikke kun til kampene, men til det hele. Jeg fik lynhurtigt 100 i persuade og følte egentlig at det meste kunne løses, ved at vælge den option i dialogerne. Derfra bliver man kun stærkere og stærkere.

Loot er også frygtelig kedeligt der i og der er et utal af potion boosts, der kan benyttes uden det nogensinde føles relevant. Perks er næsten ligeså kedelige og giver aldrig følelsen af at lave et build, når man i forvejen er så overpowered. Et stykke inde på Monarch gav jeg op.

Ser dog stadig gerne, at det er den her type spil Obsidian forsætter med, frem for det survival bras de har annonceret.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 23/12-19 21:56 
Jeg gik også død i det et stykke inde i tredje planet. Jeg har sjældent spillet et spil der er så dårligt balanceret. Ekstremt nemt selv på hard, lootsystemet passer slet ikke til resten af spillet, og pacingen er ikke særligt god. Det hele bliver ret hurtigt ligegyldigt, selv hovedhistorien er uinteressant, på trods af velskrevne karaktere.

Jeg endte på sådan ca 6/10.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
la0sla0sSkrevet 24/12-19 22:17 
Enig, samme oplevelse her.
Hvad sker der?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig