X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Elden Ring


Svar
SumezSumezSkrevet 08/06-19 21:35, rettet 08/06-19 21:37 
From Software prøver åbenbart på at lave et spil igen. Noget med Georg Martin.

Elden Ring

https://www.pcgamer.com/elden... Se hele indlægget
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
105 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
Bede-xBede-xSkrevet 25/02-22 00:09 
Ude nu på Steam.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 25/02-22 09:21, rettet 25/02-22 09:24 
Baseret på næsten ingen spilletid og kun at have løbet lidt rundt i åbningsområdet, er der helt sikkert problemer med PC versionen. Det er egentlig ikke ret tungt at køre. Min syv år gamle PC (i7-6700k/GTX 980Ti/Win 10) holder typisk 60fps ved 1080p med en blanding af low og medium settings. Skygger er man nødt til at holde på mindst medium, for ellers er der ret meget flicker i den måde de tegnes på træerne.

Det der er problemet, er ikke den generelle performance, men de her stutter områder, hvor spillet nærmest sænker hastigheden og efterfølgende speeder den op igen i varierende grad. Og det er fuldt reproducerbart, som fx når man løber op og ned af trappen nær tutorial området. Det er ligegyldigt, hvordan man sætter settings - og gætter jeg på, hvilket system man har - så kommer der til at stutter der. Og den slags er der altså en del af, selv i den meget korte tid jeg prøvede det.

Steam anmeldelserne taler for sig selv. Hvor Froms andre Souls/Sekiro spil ligger på “meget positive” ratings, er Elden Ring landet på “blandede” efter de første 14000.

Hvor meget det vil genere, vil nok svinge fra person til person og mange af anmeldelserne har været på PC, hvor det tilsyneladende ikke generet dem nok til at påvirke de tårnhøje karakterer. Desværre generer det mig :(

Bortset fra det glæder jeg mig til at spille det og performance virker ellers fornuftig. Fingrene krydsede for at det får en patch til at afhjælpe problemet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
AzzkikrAzzkikrSkrevet 25/02-22 11:31 
Virker til de har overgået sig selv med Elden Ring. Godt nok vilde reviews, lige udover eurogamer, men de har jo heller aldrig været specielt intelligente.
slk486slk486Skrevet 25/02-22 14:06 
Hvilken Eurogamer vrøvler du om? Uk har givet det Essential, som er deres højeste rating.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/02-22 16:04 
Mit eksemplar ankom i dag. Bestilte i går kl 21 fra Proshop. Det virker som om PostNord har oppet sig voldsomt på det seneste. Crazy :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 25/02-22 20:07 
Otte minutters Elden Ring på Steam Deck fra IGN:

https://youtu.be/Oh8kcKDR7A4
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/02-22 23:53 
Jeg har spillet det et par timer og lagde ikke mærke til nogen framedrops i PS4-versionen på PS5.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 28/02-22 14:33, rettet 28/02-22 14:33 
Jeg fik spillet tidligt og har lagt over 65 timer i det indtil videre. Det ser nok ikke så godt ud som på PS5, men det kører ganske habilt på en base PS4. Har ikke oplevet nogen mærkbare performance-problemer overhovedet. Det eneste man lige ser er fjender der er langt væk, som animerer meget langsommere end dem der er tæt på, det samme som DS3 også gjorde.


FromSoft har lavet en ren genistreg igen, det her er et spil der bliver ved med at levere, og jeg er målløs over hvor mange oplevelser der er i det.
Når spillet er blevet kaldt for Dark Souls med en hest, så er det ikke forsimplet, det er vitterligt hvad det er - Elden Ring er Dark Souls 4 i alt andet end navn. Så det er selvfølgelig også umuligt ikke at sammenligne med de tidligere Souls-spil. Den store openworld hvor man kan blæse forbi alting på sin hest uden at behøve at bekæmpe det, er den store forskel. Og selvom jeg er vild med spillet på dets egne præmisser, så fjerner det godt nok meget af den designfilosofi man kender fra de tidligere spil, navnligt Demon's Souls og Dark Souls 1, hvor hver eneste kvadratcentimeter af kortet har en betydning, og alting virker nærmest klaustrofobisk og truende. På det punkt er Dark Souls 1 i mine øjne stadig et bedre spil - men på samme tid er jeg meget tilfreds med at have fået et spil der gør noget nyt, i stedet for blot den samme formel om igen.

Og hvis man tror man vil savne det knudrede og detaljerede leveldesign med tusindvis af smutveje der forbinder til hinanden rundt omkring, hvor man pludselig finder sig selv dybt nede under jorden uden at have set skyggen af et checkpoint i alt for lang tid, så skal man heller ikke frygte det. Elden Ring har også den slags områder, og de er efter min mening fuldt ud på højde med flere af de bedste områder fra resten af Souls/Borne serien, ja der er faktisk et sted især som jeg vil mene overgår noget af det tidligere. Jeg blev blæst væk, kort sagt.

Spillet skorter heller ikke på vilde setpieces og mildest talt episke begivenheder som det føles helt utroligt at man kan opleve i et spil. Det er svært at beskrive, men det er den der oplevelse af at alt hvad der sker i spillet har meget mere tyngde end hvad man er vant til i computerspil - Det ramte mig første gang da jeg rendte på en drage i Demon's Souls, et møde som føles meget mere farligt og skræmmende på grund af den jordforbindelse hele spillets gameplay og worldbuilding etablerer. Elden Ring har så mange drager at de ikke betyder det store til sidst, men til gengæld er der mange andre oplevelser der efterlod mig helt rund på gulvet - og jeg har ikke engang set det hele endnu. Der er virkelig ikke andre spil som det her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 28/02-22 17:46 
Jeg er også kommet godt i gang. Til min positive overraskelse så har jeg ikke haft performance issues overhovedet på pc. Derudover er jeg faktisk enig med alt Sumez skriver. Jeg har fortsat lang vej igen, men jeg glæder mig hver eneste gang jeg starter spillet op, selvom jeg i min foreløbige vurdering også har det placeret en anelse under DS1. Jeg kan simpelthen ikke helt vende mig til at Dark Souls skal være open world.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 01/03-22 12:22, rettet 01/03-22 12:26 
Jeg så lige nogle videoer af PS5-versionen, og udover noget mere græs, så ligner det godt nok PS4-spillet meget. Hvis man alligevel har en PS5, så giver det mening at spille den, men det ligner stadig et PS4 spil, hvilket sådan set er helt OK. Det er rart at vide at man ikke rigtig går glip af noget af oplevelsen ved at spille det på PS4 :)

Det tog mig en del timer at forlige mig med det, men når først man fatter hvordan det fungerer, så er kamp til hest virkelig fedt i det her spil. Der er nogle fjender der er en fordel at kæmpe imod til fods (især større ridder-typer osv.) mens andre nærmest kræver at du rider, og helt klart er designet på en måde der giver den sjoveste oplevelse på den måde.
Systemet er reelt set ret simpelt, du har to typer angreb der kan udføres enten til højre eller til venste (det tog mig lidt for lang tid at finde ud af at man kunne gøre det til venstre...), og du kan få din hest til at spurte et kort øjeblik med dash-knappen. Og så har du selvfølgelig dit dobbelt-hop, der kun har reel værdi i de kampe hvor fjenderne gør gulvet farligt, men stadig er en fed del af oplevelsen.
Det føles meget meget simpelt i starten, men det giver alligevel en god dybde i forhold til footsies imod diverse større minibosser.

Til at starte med var min strategi at ride langt væk, og så dashe ind mod fjenden med sværdet parat og håbe på det bedste, hvilket på ingen måder er sjovt, og heller ikke særlig effektivt. Det er absolut nødvendigt at lave lock-on på de store fjender, og så holde sig i nærheden med en jævn lav fart, og sørge for hele tiden at bedømme en sikker afstand så man kan udnytte alle de åbninger der viser sig. Selv hvis man står stille, kan hesten nå max fart ved et enkelt tryk på dash knappen, så den er utroligt mobil når man får fornemmelsen for det. Det er nok også en fordel at vide at hesten bliver healet når du selv drikker estus. Hvis den dør midt i en kamp, kan de meget nemt gå galt.

Det er et sjovt alternativ til spillets traditionelle melee kampe, men formår stadig at føles som om det hører hjemme i samme spil. I forhold til melee kamp opdagede jeg også alt for sent hvor meget værdi det giver at udnytte spillets nye mekanikker - hop-angreb og guard counters er begge nemme at udføre, og kan hjælpe meget i kampe hvor det ellers er svært at få plads til counter jabs.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/03-22 15:32, rettet 01/03-22 18:57 
Ingen tvivl om at Elden Ring har den bedste heste-kontrol jeg endnu har prøvet i et spil.

Spillet har ikke kunne fange mig endnu. Det er en blanding af hvor ikke-kønt det er og hvor tomt det hele ser ud, og at jeg fejlagtigt gik ud fra at hesten ville være forfærdelig så jeg brugte de første tre timer på at rende rundt til fods hvilket hurtigt blev steneren.

Jeg har dog indset at al færden i openworld-delen bør foregå til hest og at det modsat Zelda, Skyrim, Witcher, Red Dead, Shadow of the Colossus mfl. bidrager positivt til gameplayet. At man kan vende på en tallerken, og endnu hurtigere i et double jump, gør en fantastisk forskel. Samt at dyret ikke forsøger at undvige forhindringer og styre dig ind på stier. Det er ikke realistisk, men det er sjovt. Noget der er meget fedt i et videospil. Rart at man for en gangs skyld føler at have kontrol.

Jeg har lidt svært ved at dreje om den er ubalanceret. Jeg synes den gør kampene meget lettere. F.eks mod dragen i starten, hvor det var alt for let at ride væk, få den til at spy ild og så ride ind og stikke lidt til den.
Det er postivt at hesten så hurtigt går i jorden, så man heller ikke kan cheape den alt for meget ud :)

Jeg var ikke nået ret langt og startede forfra i går, men med PS+. Det var måske meget klogt for jeg lader til at have misset en del alligevel og jeg håber at det kan guide mig lidt på vej. Det virker i hvert fald ikke helt så tomt længere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-22 00:32 
DF analyse:

https://m.youtube.com/watch?v=uVcfiBnX1c0

Performance er faktisk lidt værre end betaen. Crazy :D

Glad for at jeg valgte rigtigt med PS4-versionen på 5. Ellers burde der komme VRR support på PS5 i denne måned, som forhåbentlig hjælper nogle få :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/03-22 07:50, rettet 02/03-22 09:09 
Hesten gør de fleste kampe lettere, og jeg var også i tvivl til at start med, om at bruge hesten i bestemte tilfælde var are cheese overworld kampene.
Men efterhånden som jeg fik mere erfaring med at benytte "heste-styringen" fornuftigt i kamp, blev det hurtigt klart at det er tiltænkt at den skal benyttes 100%. Dragen i starten er en slags tutorial, og derfor kan man slippe afsted med rimelig basic hit-and-run taktik, det fungerer ikke senere hen. Mange senere kampe minder mere om de "klassiske" souls kampe, hvor man skal forsøge at holde sig bag fjenderne, og ellers befinde sig lige akkurat udenfor angrebs rækkevidde, så man hurtigt kan udnytte de åbninger der viser sig.
Det er muligt netop fordi det ikke er en "sotc hest", men en "gameplay hest" :)

Nogle bosser dukker op både i overworld, men også i områder hvor man ikke har hesten, og det ændrer scenariet meget. Deres AI-mønstre varierer imellem hver instans, og det kan gøre nogle møder meget sværere end man tror fordi man har klaret dem før.
Der er også enkelte fjender hvor at forsøge at slås imod dem til hest bare er en stor ulempe, inkl. mindst én bosskamp i spillet. Men det er undtagelsen snarere end reglen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 02/03-22 09:09, rettet 02/03-22 09:10 
"Agro", hedder hesten i SotC - hvorfor skulle den samarbejde med dig, hvis du ikke engang gider at huske dens navn :D

Jeg glæder mig til at se Elden Ring på et tidspunkt, og er efterhånden vant til at framerate og pacing er skidt i deres spil. Heldigvis er det generelt ikke så kritisk med denne type spil i forhold til f.eks. en arcade shooter.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-22 15:15 
Agro burde være splattet ud på bunden af den kløft den ryger i.

Jeg synes netop det er et kæmpe problem i Souls-spillene hvis performance er dårlig, da timing er alting.
Spiller nu: Phantasy Star IV
HankyHankySkrevet 02/03-22 16:09 
Jeg har ikke fulgt så meget med, selvom jeg har fået spillet ind af døren til XSX.
Kan det ikke spilles låst 30?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/03-22 16:15, rettet 02/03-22 16:18 
Nej desværre ikke. From forstår ikke 30fps, så selv PS4 der teknisk set er locked 30 har massive problemer med framepacing som får det til at føles meget værre end det er.

Xbox Series X-versionen er desværre ikke særlig god og det er ikke så ligetil at spille One X-versionen på Series X. Det kan godt lade sig gøre, men så skal du sætte maskinen i offline mode, ellers vil Retarded Delivery tvinge en upgrade igennem.
Og selv da er One X-versionen ikke engang låst 60 på Series X.

Elden Ring er i det hele taget meget sammenlignelig med performance i Sekiro, hvad sidste generation angår.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 03/03-22 07:34, rettet 03/03-22 08:27 
Jeg må være helt blind for den slags, jeg synes spillet kører fint på PS4. Det ville selvfølgelig være rart med 60fps (DS1 remastered er fantastisk i 60), men jeg kan godt overleve uden. Det er heldigvis ikke det vigtigste i et spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/03-22 16:52 
Når man køber våben ved en shopkeeper, er der så ikke en måde man kan sammenligne med det man allerede har equipped? Jeg synes at man har kunne det i nogle af de andre Souls-spil.

Jeg købte den der DS4 Back Button Attachment i går, så jeg kan løbe og hoppe på de knapper. Kræver tilvænning, men også en fordel ved PS4-versionen frem for PS5 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 04/03-22 22:08, rettet 04/03-22 22:12 
UI'et er som sædvanlig lidt rodet fordi det prøver at vise så mange informationer på samme tid, jeg har ikke lige kunnet finde nogen sammenlignings-knap i butikkerne.

Men det kan også være ret misvisende at sammenligne, da de våben du kan købe alle er uopgraderede, og kræver smithing stones for at få dem på et sammenligneligt niveau. Du kommer aldrig til at købe eller finde et våben der fra starten er stærkere end det våben du allerede har på det tidspunkt.
Og som i alle de andre Souls spil, så er der som sådan ikke noget våben der er "bedre" end andre, alle våben kan være det bedste når bare det bliver opgraderet højt nok. Det vigtigste er nok at finde et med et moveset der passer godt til din spillestil, og så selvfølgelig et der scaler godt med de stats du fokuserer på. Det kan dog være svært at forudse hvordan nogle våbens scaling udvikler sig når de opgraderes, hvis det scaler på flere stats.

Affinities er også ret simpelt i det her spil - Hver gang du tildeler en Ashes of War ved et checkpoint, får du muligheden for alle de affinities du har unlocket ved at finde whetblades, og den der giver f.eks. Heavy, Quality, osv. burde du gerne have fundet helt i starten af spillet. Så man kan frit skifte affinity så ofte som man har lyst, og ashes of war kan også genbruges så tosset man ønsker, man kan bare ikke equippe det samme på to våben samtidig medmindre man har duplikeret det hos smeden. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/03-22 00:32 
Så fik jeg gemmenført det.

Spillet er vildt godt. Og er nok kommet på min top 10 liste :D

Men godt nok nogle bosser som er virkelige svære. En boss tog mig mere end 3 timer før jeg fik ham.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 08/03-22 09:27, rettet 08/03-22 09:28 
Jeg havde det også ret svært ved mange af bosserne. Isoleret set er det nok de sværeste i noget Souls spil hidtil.

Men min oplevelse var også at det element peakede ca. halvvejs inde i spillet med SPOILER-TEKST:
Morgott
bossen, der tog mig over to timer at få ned med nakken.
I hele den sidste del af spillet var jeg efterhånden så overpowered at det ikke rigtig virkede som om det var nødvendigt at lære fjendernes mønstre for at kunne overleve en hel bosskamp, og unga-bunga'ede mig gennem det meste af det. Selv slutbossen gik ned uden den store modstand.

Men hvis man ved hvad man laver (eller bare er heldig, og investerer lidt i de rigtige aspekter) er det muligt at cheese de fleste kampe helt fra starten. Jeg snakkede med en kammerat som bare pløkkede sig tilfældigt gennem den førnævnte boss der gav mig en kæmpe udfordring, og tog den ned i første forsøg uden han overhovedet nåede at se de fleste af dens angreb...
Det ærgrer mig lidt at spillets ellers veldesignede bosser er _så_ nemme at springe let igennem som de er i det her spil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 08/03-22 10:53 
Ja. Jeg fandt et våben i spillet der gjorde at man kunne klare det meste uden at man tog skade. Heldigvis var det mod slutningen at jeg fandt ud af det.

Tror de retter det våben. Det må være en fejl. 100%
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 08/03-22 11:46 
Jeg tvivler. Det er ikke kun ét våben, der er hundredevis af ting man kan gøre i det her spil for at smelte bosserne hvis man virkelig vil. Elden Ring har helt klart taget det mere sandbox-agtige design fra de tidligere Dark Souls spil, og strukket det helt ud. Jeg tror det er ret overlagt.

Mimic Tear alene er nok til at flere bosser knap nok udgør en trussel.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-22 14:57, rettet 08/03-22 14:58 
Sumez>
UI'et er som sædvanlig lidt rodet fordi det prøver at vise så mange informationer på samme tid, jeg har ikke lige kunnet finde nogen sammenlignings-knap i butikkerne.

Men det kan også være ret misvisende at sammenligne, da de våben du kan købe alle er uopgraderede, og kræver smithing stones for at få dem på et sammenligneligt niveau. Du kommer aldrig til at købe eller finde et våben der fra starten er stærkere end det våben du allerede har på det tidspunkt.
Og som i alle de andre Souls spil, så er der som sådan ikke noget våben der er "bedre" end andre, alle våben kan være det bedste når bare det bliver opgraderet højt nok. Det vigtigste er nok at finde et med et moveset der passer godt til din spillestil, og så selvfølgelig et der scaler godt med de stats du fokuserer på. Det kan dog være svært at forudse hvordan nogle våbens scaling udvikler sig når de opgraderes, hvis det scaler på flere stats.
medmindre man har duplikeret det hos smeden. :)

Det ved jeg godt, og jeg synes det er et super fedt aspekt ved spillet også :) Det var blot for at have et udgangspunkt at sammenligne med, men som du siger er det er heller ikke så vigtigt da utroligt mange faktorer spiller ind som heller ikke optræder på stats-skærmen alligevel.

Jeg er begyndt at bruge en klo jeg fandt da den scaler med Dex, er mega hurtig og giver bleeding, som kan tage en voldsom chunk af fjendernes health hvis man er aggressiv nok til at bleeding træder i kraft.

Affinities er også ret simpelt i det her spil - Hver gang du tildeler en Ashes of War ved et checkpoint, får du muligheden for alle de affinities du har unlocket ved at finde whetblades, og den der giver f.eks. Heavy, Quality, osv. burde du gerne have fundet helt i starten af spillet. Så man kan frit skifte affinity så ofte som man har lyst, og ashes of war kan også genbruges så tosset man ønsker, man kan bare ikke equippe det samme på to våben samtidig medmindre man har duplikeret det hos smeden. :)

Jeg har ikke rigtig pillet ved Ashes of War. Dels fordi med skjoldet fremme så er det ikke muligt at bruge på sine våben. Det er faktisk først førnævnte klo der har fået mig til at two-hande et våben i et Souls-spil, og desværre er der umiddelbart ikke så mange Ashes of War der virker til den type våben :)

Mht affinities, så tror jeg kun jeg har fundet den whetblade der giver Quality, som umiddelbart sænker base attack på ens våben, mens "plusværdien" stiger en smule. Har ikke sat mig ind i hvad det reelt betyder. Heavy har jeg vidst ikke fundet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 08/03-22 15:17, rettet 08/03-22 15:23 
Bare rolig, du kommer til at finde MANGE ashes of war, det er helt tovligt så meget der at vælge mellem når man kommer lidt ind i spillet. :)
Jeg har ikke selv gjort brug af bleed våben endnu, men især for DEX builds skulle det vist være ret busted imod nogle fjender, så det er sikkert en fin idé hvis man vil maksimere sit damage output.

Hvis dit skjold er "i vejen" for dit våben-skill, så kan man købe en ashes of war fra en NPC et sted i Limgrave, der hedder "nothing" eller sådan noget, som fjerner den skill visse skjolde har. (man kan altid returnere dem til deres originale form ved Graces)

Base værdien er en fast værdi som er afhængig af hvor opgraderet dit våben er, og "plus værdien" er den bonus du får fra stat scaling (typisk STR eller DEX på fysisk skade). Selve scalingen forbedres også i takt med at våbnet opgraderes, men det giver dig også mulighed for at gøre mere skade løbende efterhånden som du putter flere point i dine stats. :)

Håber det blev forklaret nogenlunde fornuftigt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/03-22 16:13, rettet 08/03-22 16:44 
Jo tak det giver super god mening. Rigtig godt at vide hvordan plus værdien-fungerer :)

Det kan være jeg skal prøve at få fat i den "Nothing"-Ash til skjoldet, for jeg får aldrig taget mig sammen til at lære at parry i de her spil alligevel :D

EDIT: Jeg har åbenbart Heavy, Keen og Quality affinities nu. Aner ikke hvornår det er sket :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
PapandPapandSkrevet 08/03-22 20:00 
Er foreløbig på 26 timer. Jeg har virkelig omfavnet open-world mulighederne og udforsket alverdens ting. Det lykkedes mig sågar at skippe det første slot og ride laaaaaangt mod nord, hvor jeg har samlet alt på min vej. Samtidig var jeg nok lidt heldig og fik tidligt fat på sværdet Bloodhounds Fang, som med sine bleed egenskaber har været en ren dræbermaskine. Jeg har den opgraderet til +6, selvom jeg faktisk først nu har klaret den første historie boss. Det er uden jeg ellers har fået optimeret noget særligt.

Foreløbig så synes jeg faktisk, at det er det mest tilgængelige Soulsbourne spil. Spirits mekanikken er rigtig god og ovenikøbet virker der til at være ekstra NPC summons tilgængelige ved de sværeste bosser. Når man så samtidig kan løbe frit rundt og samle diverse upgrades, så giver det bare flere muligheder for at prøve noget andet hvis man sætter fast.

Jeg kan ikke lade være med at sammenligne lidt med Demon's Souls og ticket med at nappe det magiske sværd i verden 4-1. Nu har der pludselig dusinvis af den slags "kreative" muligheder for at gør spillet lettere og det synes jeg bestemt er en positiv ting.

I det hele taget så er spillet ved at snige sig forbi Dark Souls på min all-time greatest. Her er virkelig mange Anor Lando agtige wow-øjeblikket, et knivskarpt kampsystem og en dybde som tager det bedste fra Dark Souls 2. Samtidig så synes jeg det kører fantastisk og ser forrygende ud på pc - uden mods eller andet som var nødvendigt med Dark Souls.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/03-22 23:03, rettet 09/03-22 23:04 
Jeg er i gang med mit nr 3 spille gennemførelse. Bliver ikke træt af det.

Meget lang tid siden, der har været noget, tæt på dette kvalitet spil.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SumezSumezSkrevet 10/03-22 07:49 
Jeg er også lige blevet færdig med tredje loop og har startet nr. 4, men jeg tænker jeg prøver på en Level 1 gennemførsel i stedet. Det er utroligt så hurtig man kan komme gennem spillet, når man ved hvor man skal hen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 11/03-22 17:53 
Finder stadig Dungeons steder som jeg troet jeg har fundet alt :)

Dejligt at man blive belønnet for at udforske spillet.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Bede-xBede-xSkrevet 16/03-22 11:10, rettet 16/03-22 11:39 
Elden Ring har solgt over 12 millioner allerede, en million af dem i Japan (ifølge Famitsu er cirka en trediedel af japan tallene på Playstation):

https://www.fromsoftware.jp/ww/pressrelease_detail.html?tgt=20220316_eldenring_salesdata

I europa er det den største nye IP siden The Division i 2016 og PC er den bedst sælgende version, med 44% af salgstallene:

https://www.gamesindustry.biz/articles/2022-03-15-elden-ring-is-the-biggest-new-ip-since-the-division-european-monthly-charts

Selv med kun nogle få dages salgstal i USA i slutningen af februar, er det allerede den bedst sælgende launch måned for et spil over de sidste 12 måneder, med undtagelse af CoD:

Elden Ring

Elden Ring

Jeg har en del problemer med hvad den åbne verden betyder i form af repetition (det er altså stadig et aktivitetsspil), hvordan det skader de indbyrdes lokationers relation til hinanden og den påvirkning summoning + nye måder at udfordre erfarne spillere på, har på bosskampene, men det er stadig fantastisk at se de salgstal.

Så kompromisløst et spil burde ikke kunne sælge sådan her.

Jeg mener, for at komme videre i fx SPOILER-TEKST:
akademiet, skal man løbe hen over de, lidt under resten af banen hængende “bjælker”, der fører over til trappen med den rullende sten. Og for at komme til bossen på Castle Morne, skal man hoppe ned på taget af en anden bygning, for at komme ned til vandet
.

Det er steder, der er mere subtilt markerede, end de typiske farvekodninger, som AAA spil ellers benytter, som fx med den krakelerede kant i det sidste af tilfældene. Et sted på SPOILER-TEKST:
akademiet, fandt jeg en secret bag en bogreol, som svjh. primært var hint'et af et lig, der ligger udstrakt foran den
.

Det er meget sjældent, at man på den måde behandles som et selvstændigt tænkende individ i AAA spil og ikke bare får serveret løsningerne med det samme. Kombineret med hvad der er en usædvanlig høj sværhedsgrad - jojo, når man udforsker noget og finder lidt upgrades, kan det blive forbavsende let - hvis man primært følger hovedhistorien, burde det være noget som øjeblikkeligt skræmte folk væk.

Det gør det tydeligvis ikke. Trods flere ting som jeg mener, gør det til et af From Softs dårligste “Souls” spil, er jeg stadig totalt opslugt af det og isoleret set, er det selvfølgelig et fremragende spil. Jeg kan slet ikke ligge det fra mig :)

Fingrene krydsede for at de salgstal kan få det kan række ud over sig selv og få andre udviklere i de budgetklasser til at stole lidt mere på spillerne, frem for at være så bange for at tabe nogen, at de i stedet bliver nedladende. Elden Ring føles så singulært drevet af en specifik vision, at hensyntagen til spillerbasen først kommer i anden omgang. Det er friskt at se i det budgetlag.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-22 15:24, rettet 16/03-22 15:24 
Har ikke læst dine spoilers, men er enig i noget af det du skriver. Elden Ring er rigtig godt, men kan det kaldes et rigtigt Souls-spil når der ingen konsekvens er ved noget som helst, og når leveldesignet flere steder er svagt (openworld-delen især)?

Jeg er ikke selv igennem endnu, jeg har ikke haft tiden, men umiddelbart vil jeg skyde det til at være det svageste af alle Soulsborne-spil. Jeg håber at jeg ændrer mening jo længere ind jeg kommer og pludselig forstår hypen, hvis ikke er det også okay. Selv hvis niveau forbliver uændret er det stadig et overvejende godt spil :)

Hvad har George RR Martin egentlig bidraget med? Jeg kan ikke mærke hans indflydelse i spillet. Ikke at jeg har noget dårligt at sige om ham, men det passer mig egentlig fint :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/03-22 15:36, rettet 16/03-22 15:40 
Jeg er ikke sikker på at der er mere eller mindre "konsekvens" end i de andre Souls-spil? Man kan dræbe de fleste NPC'er, og man kan gå glip af nogle af deres questliness ved at gøre ting i en "forkert" rækkefølge eller overse visse detaljer - og så kan man ikke reloade tidligere saves. Akkurat samme opskrift som i
Der er også flere en eller to bossfights der teknisk set er permanent missable, men man skal vist gøre sig ret umage for at opnå det. :)

Level designet er flere stedet utroligt stærkt - ligeså stærk som i de bedste af Souls-spillene, men er enig i at open world-delen og spillets "chalice dungeons" ikke er på samme niveau.

Der er også en del ting i spillet jeg ikke er så vild med, og de fleste af dem er direkte tilknyttet open world designet, og i bund og grund uundgåeligt givet det design. Det ville måske være et bedre spil uden den del, men samtidig er jeg rigtig glad for at have fået et spil der gør det, i stedet for bare endnu et DS3. Det er jo stadig et rigtig godt spil.

Skrev et (rimelig spoilerfrit) [URL:Jeg er ikke sikker på at der er mere eller mindre "konsekvens" end i de andre Souls-spil? Man kan dræbe de fleste NPC'er, og man kan gå glip af nogle af deres questliness ved at gøre ting i en "forkert" rækkefølge eller overse visse detaljer - og så kan man ikke reloade tidligere saves. Akkurat samme opskrift som i
Der er også flere en eller to bossfights der teknisk set er permanent missable, men man skal vist gøre sig ret umage for at opnå det. :)

Level designet er flere stedet utroligt stærkt - ligeså stærk som i de bedste af Souls-spillene, men er enig i at open world-delen og spillets "chalice dungeons" ikke er på samme niveau.

Der er også en del ting i spillet jeg ikke er så vild med, og de fleste af dem er direkte tilknyttet open world designet, og i bund og grund uundgåeligt givet det design. Det ville måske være et bedre spil uden den del, men samtidig er jeg rigtig glad for at have fået et spil der gør det, i stedet for bare endnu et DS3. Det er jo stadig et rigtig godt spil.

Skrev et (rimelig spoilerfrit) https://shmups.system11.org/viewtopic.php?p=1485855#p1485855]længere indlæg på et andet forum[/LINK]" target="blank">længere indlæg på et andet forum om mange af de ting i spillet jeg *ikke* kan lide. Men det skal tages med et gran salt, for jeg synes stadig det er et fantastisk godt spil.

EDIT: PR's link-funktion crapper lige nu, tror ikke det er min fejl :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/03-22 15:40, rettet 16/03-22 15:50 
Jeg tænkte konsekvensfrit i forhold til at der er checkpoints ved siden af samtlige bosser (som jeg har set i hvert fald), i de gamle spil skulle man kæmpe sig igennem lange passager før man kunne udfordre bosserne, som gjorde det hele meget mere nervepirrerende. At jeg skrev "...ingen konsekvens er ved noget som helst" var en underlig tanketorsk :D

Det var heller ikke for at hate på openworld-delen. Foruden BotW er det stadig noget af det stærkeste på den front :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 16/03-22 20:06, rettet 16/03-22 20:09 
Valve har fikset Steam Deck versionen (teknisk PC versionen kørt gennem Proton) og Digital Foundry har testet den:

https://youtu.be/o1HuX2_Hhss

De kigger også på den normale PC udgave sidst i videoen og der er dramatisk forskel på de mega hitches, Alex har på sin PC og det Leadbetter oplever på sin. Det er måske lidt det Papand oplever, når han snakker om, ikke rigtigt at have oplevet performance issues. Har kun enormt sjældent haft så store stutters (en gang hver tyvende time eller sådan noget), selv om jeg har masser af irriterende mini stutters.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 16/03-22 21:10 
En trejedel af de japanske salg er på Playstation?

Det… er da i grunden meget lavt. Xbox konsoller sælger jo som sand i Sahara hvad angår Japan. Så det må vel betyde hovedparten er på pc. Historisk ikke en stor spilplatform i Japan troede jeg.
SumezSumezSkrevet 17/03-22 09:38, rettet 17/03-22 09:39 
Der er lige frigivet en patch der ændrer rigtig mange ting i spillet, fikser store bugs, og smadrer nuværende speedruns fuldstændig.
Af de større ting jeg har bemærket er at de lavere smithing stones nu er blevet meget nemmere at få fat på, og at våben skills som SPOILER-TEKST:
hoarfrost stomp og night and flame stance
er blevet nerfed, og selv SPOILER-TEKST:
mimc tear
skulle være blevet mindre robust, selvom jeg tvivler at det ændrer meget på sidstnævnte.

Jeg er kommet til spillets sidste område i mit level 1 run, men er i tvivl om hvorvidt jeg vil være i stand til at komme længere nu.

Konsolkongen>
Jeg tænkte konsekvensfrit i forhold til at der er checkpoints ved siden af samtlige bosser (som jeg har set i hvert fald), i de gamle spil skulle man kæmpe sig igennem lange passager før man kunne udfordre bosserne, som gjorde det hele meget mere nervepirrerende.

Jeg synes nu det er den retning Souls spillene er gået siden Demon's Souls, hvor man kun havde diverse genveje til at forkorte afstanden mellem checkpoint og bossen. Allerede i DS1 var runbacks noget kortere, og i Bloodborne og DS3 starter man ofte lige ved siden af bossdøren ved flere større bosskampe. Jeg synes Elden Ring's distribution af "sites of grace" er meget lig bonfires i DS3.

Og i alle spillene er det tilfældet at man bare kan løbe forbi samtlige fjender på vej tilbage til bossen. Kun Dark Souls 2 var, som det spil jo er, noget mere besværlig, og tillod at fjender kan afbryde dit forsøg på at gå gennem bossens fog gate hvis de angriber dig imens. :P

Nej på trods af forskellene mellem Elden Ring og de tidligere Souls-spil, så synes jeg ikke de er mere mærkbare end forskellene mellem de forskellige spil, og i min verden er der ingen tvivl om at det er Dark Souls 4 (eller Demon's Souls 5) i alt andet end navn :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 17/03-22 10:40 
Så blev den rettet , det våben jeg viste var OP Erdtree Greatshield
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Bede-xBede-xSkrevet 16/04-22 10:00 
Hvad er den bedste XP farm, i har set i spillet? Jeg har set, SPOILER-TEKST:
folk der skyder fuglen ved Palace Approach Grace ved Mohg, dræber de siddende monstre med area of effect skills samme sted eller tager den store hvide drage ud og løber hen til nærmeste grace før den forsvinder osv.
. Den vildeste jeg har set, er dog den her, hvor man får et seksciffret antal XP, ved at hoppe sin hest ud fra en klippe.

https://youtu.be/GbNvc9ZKLwI

Den virker, har testet det ;)

Tænker at det sikkert sker, SPOILER-TEKST:
fordi monstrene dør, når verden despawner, fordi man kommer for langt væk fra den, så de falder ned i dybet, men er usikker på, hvorfor det at angribe deaktiverer dødsbarrieren der..
.

Folk er meget kreative, når det kommer til at finde nye farms :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
PapandPapandSkrevet 16/04-22 11:54 
Jeg har rundet de 80 timer, men har fortsat meget igen. Elden Ring er en kæmpe stor legeplads, hvor der altid er noget nyt om hjørnet at prøve. Mængden af våben og spells er jo fuldstændig vanvittig og der er masser af builds som fuldstændig smadrer spillet, så man kan frit eksperimentere. På mange måder minder det mest af alt om Dark Souls 2. Jeg er fortsat ikke overbevist om at oplevelsen slår DS1.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 17/04-22 15:28, rettet 17/04-22 15:28 
Forstår ikke hvorfor så mange folk snakker om exp/soul/rune farming i det her spil. Er det fordi der er mange der har valgt at gøre Elden Ring til deres første "Souls" spil, og ikke helt er med på hvordan spillet afviger fra de hack'n'slash spil de er vant til?

Til enhver der spørger om et sted eller en måde hurtigt at få runes, vil jeg sige lad være med at tænke på det, bare rid rundt og oplev spillet. Man får konstant masser af runes af bare at rende rundt og udforske verden, og gøre det af med en boss eller større fjende af og til. Langt mere end nok. Slutbossen gav mig næsten 2 millioner runes på NG++ med en golden foot aktiveret, og jeg aner ikke hvad jeg skal bruge dem på :D
Den vigtigste stat at fokusere på er vigor, men du skal bare have den op på 50, så er du rimelig sikker for alt hvad spillet smider efter dig, og i sidste ende giver det langt mere værdi at finde de sten der skal til for at opgradere dit våben, præcis som i alle andre Souls spil.

Det er meget sjovt at folk finder exploits til hurtigt at optjene runes, men hvis det er fordi man vil cheese sig gennem spillet, så er der ingen mangel på meget mere effektive måder at gøre det på.
Spirit ashes alene ødelægger de fleste bossers AI, på trods af at spillet er designet omkring at man bruger dem. Derudover er der bestemte våben der ikke kræver andet end at du rider hen og samler dem op, og så bruger deres weapon art igen og igen for at klare samtlige bosser i spiller uden de er i stand til at gøre modstand :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-22 15:58, rettet 17/04-22 16:00 
Barskt :D

Vigor er en af de stats som jeg næsten aldrig sætter point i.
Jeg har altid haft, et sikkert forkert, indtryk af at man alligevel dør af så få slag at det for mig har givet mere mening at fokusere på stamina så jeg altid kunne dodge :D

Jeg kan godt se at folk har enorme healthbars når der deles screenshots, så måske jeg bare er dum og spiller det forkert. Jeg gik helt død i Elden Ring pga open world, men når jeg tager det op igen vil jeg prøve at køre nogle point i Vigor og se hvad forskel det gør.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 17/04-22 18:24 
Jeg synes ikke der er nogen "forkert" måde at spille det på. Den værste måde man kan snyde sig selv er nok at gøre spillet "for nemt".

Men ja, point i vigor handler primært om forskellen på at dø i ét slag, eller at dø i to (eller flere) slag og på den måde have mulighed for at heale ind imellem. :)
Hvis du aldrig putter point i vigor, kan stort set alting dræbe dig bare ved at kigge på dig i den anden halvdel af spillet, men går man op til 30 er man vist rimelig godt dækket ind - går man op til 50, kan man "tanke" det meste, og går man op til 60 når man en soft cap der gør at det ikke rigtig kan betale sig at investere i mere.

Derudover ser jeg Endurance som en rimelig god allround stat, da den tillader dig at bruge bedre armor (og her ville jeg prioritere poise over damage reduction) og stadig kunne mid-roll'e som minimum. Bruger man skjold, kan man også blokere langt mere.

Stort set alle andre stats handler primært om at nå et minimumkrav. Men f.eks. strength, dex, osv. kan selvfølgelig også forbedre den skade man uddeler, men hvis man ikke opgraderer sine våben så kan de jo være lige meget. :) Så længe dit våben ikke er det bedste det kan være, bør det være din prioritet ift. build.
Som sagt, er der også masser af måder i spillet at smelte bosserne hvis det er det man vil, men jeg synes selv det er sjovest at fokusere på et "traditionelt" melee build.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 17/04-22 20:08, rettet 18/04-22 20:17 
Jeg synes ikke der er nogen "forkert" måde at spille det på.

Er godt du skriver det, for jeg læste dit sidste indlæg som værende lige på grænsen af et eller andet sted mellem nedladende og smagsdommeri. Det har så ikke været intentionen.

Forstår ikke hvorfor så mange folk snakker om exp/soul/rune farming i det her spil. Er det fordi der er mange der har valgt at gøre Elden Ring til deres første "Souls" spil, og ikke helt er med på hvordan spillet afviger fra de hack'n'slash spil de er vant til?

Det er måske fordi, det er dit første Souls spil (se, jeg kan også ;p), at du ikke er vant til at se, at folk snakker om alt muligt i spillene fra lore til glitches til farms.

Personligt ville det ødelægge spillet for mig, at benytte glitches og farms i første gennemførsel, mens jeg elsker at eksperimentere med den slags senere. Ville også anbefale folk, at springe over det første gang, for at få den tiltænkte oplevelse, men er der nogen som nyder spillet mere, ved at hoppe op på en gren og få Radahn til at falde ned og dø eller skyde Mohg med en bue udenfor arenaen, så han fryser, så længe man ikke stagger ham, skal jeg ikke gøre mig til dommer over det.

Så længe de har det sjovt, må det være det vigtigste og der er masser af måder at spille ER på. Jeg så Lobosjr havde startet et cheese run, hvor det netop var pointen, at cheese spillets bosser og nej, det er ikke fordi, det er hans første Souls-spil :D

Det er netop fordi, den slags kan være sjovt, om det så er at “flyve” med Torrent eller komme op hvor bjergene ikke har kollision. For en der har tilkendegivet så meget kærlighed til speedruns, burde det ikke kunne overraske, at nogle kan finde det sjovt at smadre spillet, om det så er med de vildeste farms eller de største glitches.

KK: Jeg kan godt forstå, at du gik død i det. Der er så megen repetition, at man næsten ikke fatter det og på nogle måder, er det først i senere gennemførsler, man fuldt ud kan værdsætte spillet, fordi man der ved, hvad man skal bruge til ens build og kan skippe resten.

Det er fuldt ud et aktivitetsspil i bedste Ubisoft stil, med den store forskel at aktiviteterne ikke markeres eller følges på en checkliste. Der er en drage, et par trolle der trækker en vogn, nogle ruiner, en mine, en mini dungeon, en palisade bandit lejr osv. over det hele. Den slags bliver aldrig godt spildesign og det ødelægger mystikken i verden - som ellers er formidabel på alle andre punkter - hver gang man kommer til en ny region og de samme aktiviteter gentages, ofte med fuldstændig samme baggrundsgrafik. Nå, der var en mine, måske jeg skulle prøve at hoppe ned til venstre, frem for at tage elevatoren, for sådan er de (næsten) allesammen. Nå, der var (store set) samme ruin formation Osv.

Jeg holder stadig enormt meget af det af mange andre grunde, men jeg håber det er sidste gang, de går open world. Det er godt nok, med enkelte undtagelser, totalt hade genren hos AAA spillene for mig, når man lige kommer ud over de åbenlyse service og F2P schemes.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 17/04-22 20:20, rettet 17/04-22 20:25 
Papand>Jeg har rundet de 80 timer, men har fortsat meget igen. Elden Ring er en kæmpe stor legeplads, hvor der altid er noget nyt om hjørnet at prøve.

Det kan man også virkelig mærke på det store antal af run typer, folk finder på til spillet. Der er så mange forskellige måder at gøre tingene på, at det for nogle kan være sjovt, at sætte restriktioner op, for at se om det alligevel kan lade sig gøre, at komme i gennem på en ny måde. Og det kan det ofte :)

Konsolkongen>Vigor er en af de stats som jeg næsten aldrig sætter point i.
Jeg har altid haft, et sikkert forkert, indtryk af at man alligevel dør af så få slag at det for mig har givet mere mening at fokusere på stamina så jeg altid kunne dodge :D

Det er efter min mening en af de vigtigste stats i første gennemførsel. Alt er selvfølgelig designet så fair*, at det er muligt at gennemføre, selv som level et, men der er en verden til forskel på at dø af alt og så have en chance for heale og kæmpe videre efter at være blevet ramt. Alle stats har soft caps, så efter et vist punkt giver det ikke så meget mening at købe mere i dem. Til sidst giver Vigor kun 6hp eller færre.

*Monstrene og deres angreb i alle fald. Kameraet har nogle anfald her og der, især hvis ens mål bevæger sig hurtigt omkring en.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-22 20:58 
Bede-x>
KK: Jeg kan godt forstå, at du gik død i det. Der er så megen repetition, at man næsten ikke fatter det og på nogle måder, er det først i senere gennemførsler, man fuldt ud kan værdsætte spillet, fordi man der ved, hvad man skal bruge til ens build og kan skippe resten.

Det er fuldt ud et aktivitetsspil i bedste Ubisoft stil, med den store forskel at aktiviteterne ikke markeres eller følges på en checkliste. Der er en drage, et par trolle der trækker en vogn, nogle ruiner, en mine, en mini dungeon, en palisade bandit lejr osv. over det hele. Den slags bliver aldrig godt spildesign og det ødelægger mystikken i verden - som ellers er formidabel på alle andre punkter - hver gang man kommer til en ny region og de samme aktiviteter gentages, ofte med fuldstændig samme baggrundsgrafik. Nå, der var en mine, måske jeg skulle prøve at hoppe ned til venstre, frem for at tage elevatoren, for sådan er de (næsten) allesammen. Nå, der var (store set) samme ruin formation Osv.

Jeg holder stadig enormt meget af det af mange andre grunde, men jeg håber det er sidste gang, de går open world. Det er godt nok, med enkelte undtagelser, totalt hade genren hos AAA spillene for mig, når man lige kommer ud over de åbenlyse service og F2P schemes.

Jeg er fuldstændig enig i det du skriver. Det har mange kvaliteter, men designet er desværre ikke så anderledes i forhold til det gennemsnitlige openworld-spil når det kommer til stykket. Jeg håber også at det er sidste gang de følger den formular, men populariteten i betragtning er jeg bange for at dette er kursen for serien fremover.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 18/04-22 00:05 
Det har solgt hurtigere end The Witcher 3 og Skyrim gjorde i deres launch måneder, så jeg tror du har ret. Der kommer sikkert meget mere open world fra From Software nu.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 18/04-22 00:37 
Jeg håber de forsætter i open World.

Dette er nok det bedste spil jeg har prøvet. Det slå nok Chrono trigger på min liste ? :D

Det at man ikke ved hvor man skal gå hen? Og hvad der venter rundt om hjørnet? Gør at man selv har mere kontrol på spillet , i denne verden. Jeg lærte hurtig at kigge på hvilken type smiting stone droppet i min zone , om jeg var i et for høj level zone? Eller ej?

Det som gøre NG+ sjovt for mig , er at det er virkelig fede våben at lege med. Og har prøvet tank build / 2x str våben-Big-dick build!!!. Plus mange andre build. Og det blive hver gang en ny oplevelse.

Elden ring 2 , med bedre Coop. I en større verden. Så jeg klar igen.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
Bede-xBede-xSkrevet 20/04-22 13:22 
Der skulle være kommet en ny patch, der igen ændrer en masse ting:

https://en.bandainamcoent.eu/elden-ring/news/elden-ring-patch-notes-104

Har set en del snakke om performance forbedringer i PC versionen, men har ikke selv haft tid til at teste det. Spillede det lidt på Steam Deck (fik min i går :)), hvor det kørte forholdsvist stabilt 30fps, men det er vist de tidligere Valve patches, som fiksede den version.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
105 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig