X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

NES Tetris verdensmesterskaberne 2018


Reply
SumezSumezSkrevet 21/10-18 06:22 
En lille heads-up for folk der er nysgerrige omkring den slags. CTWC brackets starter her søndag kl 19 (sidste 8 kl 23) dansk tid.

http://twitch.tv/classictetris

Det er en helt vildt sindssyg konkurrence i år, og jeg forudser at det bliver et event der bliver husket mange år frem over.
Alene under kvalifikationerne lørdag var der ti maxouts fordelt på syv forskellige deltagere. Jeg prøvede at kvalificere, men niveauet er så meget højere end de andre år at flere rigtig gode allerede er røget ud.

Hvis man savner nogen at holde med, så kan jeg anbefale min kammerat Svavar, der er det tætteste vi kommer på en habil repræsentant for Danmark og en reel chance for at vinde.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 21/10-18 09:31 
Hvad er en maxout?
GreaseballGreaseballSkrevet 21/10-18 09:41 
Som jeg har forstået det så er maxout i Tetris når scoren når 999.999 ihvertfald i de klassiske spil på NES, Gameboy og nogle andre udgaver.
Det var hvad jeg lige kunne finde om det af ren nysgerrighed.
SumezSumezSkrevet 21/10-18 16:49 
Ja, aka en counterstop, det højeste man kan score på en ikke-hacket udgave.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 21/08-19 16:26 
Tror jeg vil prøve om ikke jeg kan kvalificere mig til Tetris konkurrencen ved Retro Expo 21/9:
https://www.facebook.com/events/938613639831877/

Men jeg forstår ikke helt den her bemærkning:
"We compete on the European version of the game, which means, we play the PAL (and not the NTSC) version of Tetris for the Nintendo Entertainment System. This is a faster, meaner game, which will kill most players already at level 19."

Nu kender jeg ikke en brik til forskelle mellem NTSC og PAL Tetris til NES, men klassisk, så plejer NTSC versioner af retro spil da at køre 60hz og PAL 50hz. Har de lavet en eller anden form for speedup i PAL versionen, som gør den endnu hurtigere?
JmogJmogSkrevet 21/08-19 17:22 
Hvad er i øvrigt den bedste version af Tetris at træne i forhold til NES-versionen, hvis man ikke har adgang til en NES? Det vil sige hvilken port, konvertering, emulering er mest korrekt. Jeg er kun interesseret i noget jeg kan købe.
SumezSumezSkrevet 22/08-19 08:44, rettet 22/08-19 08:46 
Jmog>
Har de lavet en eller anden form for speedup i PAL versionen, som gør den endnu hurtigere?

Det er præcis det de har! :)
F.eks. fra level 19-29 er PAL-versionen dobelt så hurtig som NTSC-versionen hvis man ser bort fra forskellig framerate (1 frame pr. "drop" i stedet for 2 - essentielt "uspilleligt").
Til gengæld kan man så også bevæge brikkerne hurtigere på PAL når man holder højre/venstre knapperne inde. Det er denne mekanik der er ret central for NES-Tetris.

hvilken port, konvertering, emulering er mest korrekt.

Det er ikke rigtig andre officielle Tetris-spil der minder om NES-Tetris.
Men Nullpomino har en mode der hedder "Retro Marathon" der vistnok er lavet til at minde om NES-udgaven, ved ikke hvor korrekt den er. Det er et gratis spil.
Fandt også frem til det her: https://tetrisconcept.net/threads/retromino.2999/ det er måske et bedre bud.

Jeg tør dog nok godt sige at hvis man dukker op til en turnering i NES Tetris uden at have prøvet den udgave før, så kan man nemt få sig en "ubehagelig" overraskelse. :) Spillet har en del unikke quirks som er med til at gøre det udfordrende og kompetitivt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 22/08-19 13:09, rettet 22/08-19 13:09 
Den her er virkelig sej. Der er kun to forskellige start-levels, men af hvad jeg lige kan se, spiller den -meget- som NES-versionen! (NTSC-udgaven)

https://cbsu.me/classicTetris/
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 22/08-19 19:28 
Fuuuuuuck, Classic Tetris er dælme sværd at redde, når først det begynder at gå stærkt. Når man er vant til hard drop, at kunne swappe og at have lidt mere tid til at rotere brikken inden den låser fast. Old school :-D

Kan man også kun rotere brikken én vej i NES Tetris?
SumezSumezSkrevet 23/08-19 08:28 
Nej gudskelov :) Du roterer i den retning du trykker. Det gælder også Classic Tetris-klonen ovenfor - knapperne er Z og X.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Username
Password
Remember me