X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mega Sg fra Analogue


Svar
BeanoBeanoSkrevet 17/10-18 12:27, rettet 17/10-18 12:51 
Mega Sg fra Analogue

Analogue som bl.a. udviklede den fantastiske HD reproduktion af SNES, Super Nt, gør nu det samme for Sega Drive & Master System: Mega Sg lanceres i 2019.
Som Super Nt, er Mega Sg FPGA baseret hvilket giver mulighed for høj kompati... Se hele indlægget
143 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 15/03-19 17:11 
Jeg bruger også standard font på Super Nt... trods alt nemmere at læse :)
BeanoBeanoSkrevet 20/03-19 08:38 
Lag test af de nye MD controllers fra Krikzz og 8Bitdo...

Mega Sg fra Analogue

https://www.retrorgb.com/krikzz-joyzz-vs-8bitdo-m30-2-4g-vs-8bitdo-m30-bluetooth-input-latency-lag-testing.html
SumezSumezSkrevet 20/03-19 08:59 
Avs D:
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 20/03-19 09:24 
Glad for jeg gik efter 2.4g modellen, håber bare jeg snart få en enhed der virker :)
3of193of19Skrevet 20/03-19 11:55 
21ms lag på en bluetooth controller. Det er jo ligefrem ubrugbart.
BeanoBeanoSkrevet 20/03-19 15:57 
Fik 2 styk M30 2.4g pads i dag (via CDON), og de virker denne gang begge 2, yay :D

Kun testet kort på min originale Mega Drive på mit MX4000 CRT TV men responsen er i orden, og ingen udfald endnu. Knapper og build-kvalitet er super. Vil naturligvis teste mere senere men første indtryk er positive.
Le RoofLe RoofSkrevet 25/03-19 11:35 
Så kom min Analogue Mega Sg ind af døren. Thumbs up for hurrtig forsendelse når man tænker på at den blev af sendt i fredags. Desværre sendte de så den forkerte udgave (EUR istedet for JPN) :/
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
BeanoBeanoSkrevet 25/03-19 11:37 
Whoa... nice! :D

Jeg har slet ikke hørt om min er sendt endnu. Fik du en mail?
Le RoofLe RoofSkrevet 25/03-19 11:40 
Ja, jeg fik en mail fredag eftermiddag om at den ville blive sendt samme dag. Et par timer efter fik jeg mail fra FedEx at den ville blive leveret senest mandag kl 12.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
BeanoBeanoSkrevet 25/03-19 11:43 
Ok, kan du huske hvornår du bestilte?
Le RoofLe RoofSkrevet 25/03-19 11:58 
Jeg bestilte få minutter efter at det var muligt at bestilles på Analogue's hjemmeside :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
BeanoBeanoSkrevet 25/03-19 12:01 
Så var det noget før mig :)
3of193of19Skrevet 25/03-19 14:14 
Le Roof>
Så kom min Analogue Mega Sg ind af døren. Thumbs up for hurrtig forsendelse når man tænker på at den blev af sendt i fredags. Desværre sendte de så den forkerte udgave (EUR istedet for JPN) :/

Er der forskel udover kosmetisk?
BeanoBeanoSkrevet 25/03-19 14:15 
Nej, det er den samme maskine.
BeanoBeanoSkrevet 25/03-19 16:14 
Så er min enhed også afsendt - jeg kan næsten ikke få luft... :D
BeanoBeanoSkrevet 25/03-19 17:15 
My Life In Gaming har deres dybdegående feature/anmeldelse oppe...

https://youtu.be/vq5eQhCN6Co
BeanoBeanoSkrevet 25/03-19 19:04 
Der er kommet en firmware v2.0 til M30 2.4G controlleren - men lige en advarsel: Man skal opdatere både controller og modtager før de virker sammen, og modtageren skal skilles ad (TORX T6 skruer så vidt jeg kan se) for at man kan komme til USB stikket inden i og smide FW på - det er jo helt gak!
Jeg fik min opdateret og det virker, men noget bøvlet process.
BeanoBeanoSkrevet 27/03-19 19:32 
Fik min maskine i sag - lækker sag men det var jo også forventet :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-19 18:36, rettet 30/03-19 18:36 
Jeg har bestilt en stak af Retro-bits officiele controllers hos CDON. 2x 6 button til Mega Drive, 1x Mega Drive USB og 1x Saturn USB. Jeg synes jeg har Saturn-controllere nok, så dem sprang jeg over i første omgang :)

De er temmeligt billige. Endte med en plov for de fire controllere inkl forsendelse. Skal nok give indtryk når de er modtaget :)

Jeg har det SÅ vildt over at det potentielt er 1:1 replicas af Mega Drive-controlleren, som er den bedste controller i verden for mig. Hvis det ikke er noget bras ender jeg nok med at købe en stak mere og modde dem om til at virke på andre konsoller :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 31/03-19 11:43 
Jeg har også bestilt et par stykker for at checke dem ud :)

Vil dog varmt anbefale at prøve M30 2.4g controlleren også - virkelig god feel af d-pad+knapper og buildkvalitet, og I min test på en rigtig MD+CRT kan jeg ikke mærke nogen nævneværdig forskel i respons fra en wired controller når jeg laver "side-by-side" test. De påståede 3.6ms holder, og den seneste firmware 2.0 skulle optimere det yderligere.
GreaseballGreaseballSkrevet 01/04-19 01:48 
Den lyder meget lovende. Hvad syns i om den, den af jer som har den?
Kan godt lide at den understøtter Mega CD. Har en del spil der. Synd den ikke understøtter 32x. Men der heller ikke så mange titler der.

DF retro har lagt en længere anmeldelse op af systemet op.

DF anmeldelse
BeanoBeanoSkrevet 01/04-19 08:50, rettet 01/04-19 08:53 
Jeg syntes den er fed og lever op til de høje forventninger efter Super Nt. Der er naturligvis små kritikpunkter som JL/DF også er inde på. Mest savner jeg en nemmere (eller automatisk) måde at skifte imellem 50/60p opløsningerne når der skiftes imellem NTSC og PAL regionerne, så man undgår juddering. Noget som kan implementeres, hvis udviklerne altså syntes :) Dithering-filteret er også en feature som kan forbedres, jeg har slået det fra pt.

Jeg opdagede forresten at M30 controlleren har en dedikeret knap til maskinens system menu, nemmere at bruge frem for en knap-kombo.
BeanoBeanoSkrevet 01/04-19 12:14 
Ny firmware 4.3 er frigivet:

- Userer loaded fonts are now saved on power cycle
- Ultracore bug with SMS mode fixed
- Added separate H interpolation checkboxes for genesis
- Added fixed LED colour option via RGB sliders
- Defaults for PSG/CD audio levels adjusted
- If you use a 3 button controller in non-passthru mode, it will look like 3 to the game
- Ladder effect now affects both channels equally
- Skin change for EU cart
- Ladder effect now works in low/high quality modes
- If a CD unit is plugged in, SMS works properly now
- If pass-thru is checked, it will enable when exiting menu in all ways
- Slightly adjusted filter response


https://support.analogue.co/hc/en-us/articles/360024836892-Mega-Sg-Firmware-Update-v4-3
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/04-19 15:21 
Beano>
Mest savner jeg en nemmere (eller automatisk) måde at skifte imellem 50/60Hz opløsningerne når der skiftes imellem NTSC og PAL regionerne, så man undgår juddering.

Det gik jeg faktisk ud fra at der var. Det er godt nok skuffende hvis det kræver at man skal ind og ud af menuer hver gang :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/04-19 15:52 
Det lader ikke helt til at launchen af officielle controllere går så glat for Retro-bit som man kunne have håbet, for releasedagen er lige blevet udskudt igen, og på Mega Drive-controllerne er datoen endnu mere forsinket :(
http://retro-bit.com/sega-collaboration-eu/

CDON hvor jeg har købt dem har endda sat releasedagen til 31/5 nu, men det håber jeg er en midlertidig dato.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/04-19 16:28, rettet 01/04-19 16:33 
Konsolkongen>
Det gik jeg faktisk ud fra at der var. Det er godt nok skuffende hvis det kræver at man skal ind og ud af menuer hver gang :(

Ja det er omstænding - man kan kun opfordre dem til at lave den feature, og håbe på de hører det :)


Konsolkongen>
CDON hvor jeg har købt dem har endda sat releasedagen til 31/5 nu, men det håber jeg er en midlertidig dato.

Det tror jeg. Amazon UK rettede datoen for et stykke tid siden og de står pt. til d. 24 maj og d. 10 april for USB udgaven. CDON har også sat prisen op på den så vil anbefale at holde fast i de forudbestillinger man måtte have lavet :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/04-19 17:02 
Ja jeg tror også jeg holder fast i bestillingen da jeg så sparer en omkring 30%, men skide ærgerligt alligevel :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 01/04-19 17:50 
Tror ikke du får dem før fra andre steder alligevel ;)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/04-19 18:04 
Nej det har du ret i :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 04/04-19 09:40, rettet 04/04-19 09:41 
Jailbreak blev frigivet forleden:
https://github.com/SmokeMonsterPacks/Mega-Sg-Jailbreak

Ud over at kunne starte Mega Drive, Master System og SG-1000 ROM filer fra SD kort (uden et Everdrive), giver det også mulighed for at køre ColecoVision og Game Gear spil. Understøtter også mulighed for at loade anden Sega CD BIOS så man kan omgå regionsbeskyttelse.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-19 16:08 
CDON har sendt USB-versionerne af Retro-bit controllerne i dag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 10/04-19 19:38 
Jeg fik een fra amazon.de i går - rigtig fin pad syntes jeg, solid kvalitet. Spændt på at høre hvad du syntes :)
Har bestilt en Saturn version også som bør dukke op i næste uge.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-19 21:49 
Godt at høre :) Jeg ser også frem til at prøve dem selv. Har endnu ikke hørt noget negativt om kvaliteten, andet end at skulderknapperne på Saturn-controlleren ikke føles helt som på de gamle. Tænker at de har været nød til at bruge en anden form for tact switches da den gamle type måske er udgået?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/04-19 09:00 
Dunno, jeg har ikke længere en Saturn så har ikke mulighed for at sammenligne når den dukker op :/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-19 09:02 
Det skulle også være tilfældet med PS2 Saturn-controlleren og den gamle SLS USB-controller.

Har dem begge, men det er nu ikke noget jeg har lagt mærke til når jeg har brugt dem :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/04-19 09:06 
Jeg hørte en anmelder påstå at skulderknapperne føltes ens men der manglede en lille kliklyd - så nok ikke en deal-breaker :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/04-19 09:13 
Det her er selvfølgelig kun en render, men det ligner da tact switches, så en eller anden kliklyd har de nok :)

http://retro-bit.com/pub/media/wysiwyg/Landing-Pages/SEGA-RB-controllers/EU/RET00134.png
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/04-19 16:29, rettet 15/04-19 16:31 
Jeg har modtaget Retro-bits USB controllere i dag og skrevet lidt om dem her:
https://shmups.system11.org/viewtopic.php?f=6&t=64381&p=1361933#p1361933

tl;dr Mega Drive er okay, Saturn bør nok undgås. Button mapping er helt i skoven (PS3 i hvert fald).
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/04-19 16:52 
Lyder da skidt med den Saturn pad :(

Mht. mapping, har du prøvet at skifte imellem x-input og d-input ved at holde START inde i 5 sekunder? Måske er der en forskel her.
Har ikke tænkt mig at bruge den på PS3, så nok et non-issue her, men lyder skørt alligevel.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/04-19 16:57 
Der er forskel på mapping mellem D- og X-input i følge Windows. Hvad det præcis betyder i praksis ved jeg dog ikke da test menuen er lidt forskellig. Jeg spiller ikke PC-spil så jeg har intet jeg kan teste med :)

Jeg venter på nogle Arduino Nano jeg bestilte for snart længe siden. Med dem kan jeg lave dem kompatible med Switch og PS3, så det vil være fint for mig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/04-19 17:01 
Du kan stadig skifte imellem X/D input når den er tilsluttet PS3 - kan jo være det har en effekt :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/04-19 17:09 
Når man skifter til X-input på PS3 ryger forbindelsen.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/04-19 17:11 
Og når man sætter den til igen har den glemt x-input mode?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/04-19 17:12 
Ja det har den :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/04-19 17:13 
Æv :P
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/04-19 17:26 
Det ligner at kontakten D-padddet laver indeni er bøjet ved nedad, og der er ovenskydende plastik ved op. Sikkert derfor det ikke virker ordentlig jo... :/

https://i.imgur.com/XNjSYF7.jpg
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/04-19 20:58 
Jeg fik forbedret d-paddet på Saturn controlleren betydeligt ved at varme svinet lidt op og skære det ovenskydende plastik væk.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 16/04-19 09:58 
Jeg åbner min pad op når jeg får den - kan næsten ikke være normalt :)
BeanoBeanoSkrevet 23/04-19 21:34 
Fik endeligt min Retro-Bit USB Saturn pad i dag. D-pad er fin her, og ikke noget der er bøjet på den, eller plastikrester som driller. Så nok bare en mandags-enhed du fik. Generelt ikke helt så god en pad som MD udgaven men ganske ok. Eneste issue jeg har observeret er triggers som føles en anelse billige. De reagerer dog fint begge to.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/04-19 21:38 
Okay godt at høre :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
143 emne(r).
« < 1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig