X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Mega Sg fra Analogue


Svar
BeanoBeanoSkrevet 17/10-18 12:27, rettet 17/10-18 12:51 
Mega Sg fra Analogue

Analogue som bl.a. udviklede den fantastiske HD reproduktion af SNES, Super Nt, gør nu det samme for Sega Drive & Master System: Mega Sg lanceres i 2019.
Som Super Nt, er Mega Sg FPGA baseret hvilket giver mulighed for høj kompati... Se hele indlægget
143 emne(r).
1 2 3 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 17/10-18 12:27, rettet 17/10-18 12:51 
Mega Sg fra Analogue

Analogue som bl.a. udviklede den fantastiske HD reproduktion af SNES, Super Nt, gør nu det samme for Sega Drive & Master System: Mega Sg lanceres i 2019.
Som Super Nt, er Mega Sg FPGA baseret hvilket giver mulighed for høj kompatibilitet, nøjagtig og zero-lag (over original HW) afvikling af spil, hvis altså implementeringen er god nok. De gjorde det enormt godt med Super Nt, så jeg er optimist.
Maskinen anvender de originale spil cartridges, understøtter det originale tilbehør osv.
Også denne gang står 8bitdo for controlleren, ellers kan man stadig tilslutte en original MD pad/controller.

Maskinen fås i fire farvevarianter og prisen er den samme som Super Nt, dvs. $190 + forsendelse, controller sælges separat og koster $25.

Mere info og billeder her:
https://www.analogue.co/mega-sg

Artikel på Polygon:
https://www.polygon.com/2018/10/16/17979024/sega-genesis-mega-drive-mega-sg-release-date-analogue-super-nt

Jeg anskaffede selv en Super Nt tidligere på året og er imponeret af enheden, så jeg skal helt sikkert også have denne :D
3of193of19Skrevet 18/10-18 00:14 
Man kan også tilslutte Mega CD :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/10-18 00:22 
Ja det er rigtig sejt :) Men gad vide om de har planer om at lancere deres egen MCD-klon? For det bliver fandeme grimt med sådan en tilsluttet til originale MCD1/2'ere :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 18/10-18 01:10 
Hvad synes i om prisen, 190 US$?
Jeg er selv i tvivl om den er ok, eller det er for dyrt (det er ikke for billigt :-)).

Er der features nok til at retfærdiggøre prisen, som f.eks. HDMI og trådløse controllere? Og hvordan står prisen ift Nintendos seneste udspil med NES og SNES mini?
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/10-18 02:24 
NES og SNES mini har intet med det her at gøre. Dette er en fuldstændig klon af konsollen og kører originale cartridges.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 18/10-18 06:34 
@silverstar: I betragtning af kvaliteten og hvad den gør, syntes jeg prisen er fair nok. Vil langt hellere investere i denne enhed end en af de billigere mini emulations maskiner som slynges ud på markedet, selv med den højere pris.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/10-18 13:23 
Jeg synes Mega Driven og især Super Nintendo'en er interessante som FPGA-konsoller. Dels fordi det er to af de konsoller der er umulige at få et perfekt billede ud af (PC-engine er den tredje). Men også fordi at Super Nintendo-konsoller er begyndt at dø mere og mere på det seneste. Der går forhåbentlig mange år før man ikke længere kan finde en funktionel original maskine, men derefter er disse maskiner den bedste løsning.
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 18/10-18 14:26 
Konsolkongen>
NES og SNES mini har intet med det her at gøre.

Det mener jeg ikke er korrekt. De er alle en del af genudgivelsesbølgen af retro-konsoller, og derfor er de også interessante at inddrage i en debat om prispunkter. At de har en forskellig indgangsvinkel til hvordan spillene afvikles og dermed hvor tæt på originalen de kommer er en vigtig del af debatten (og har også indflydelse på hvor man kan tillade sig at lægge prisniveauet IMO), men det udelukker bestemt ikke at sammenligne dem.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/10-18 15:12, rettet 18/10-18 15:15 
Det er altså noget helt andet. NES og SNES Mini, samt Mega Drive mini er officielle produkter. De er designet specifikt til at holde prisen så lav som muligt, og præcision er slet ikke fokusen her.

Det er det præcist omvendte med FPGA-konsollerne, hvorfor sammenligningen ikke giver mening. Fordi du kan få en SNES mini med 20 ROMS, skal det ikke have indflydelse på Super Nt-prisen. Den ene maskin-type er preloadet med spil og der kan ikke (ad lovlige veje) tilføjes flere, den anden har cartridge-port og virker med orginale spil. Det er tiltænkt to vidt forskellige målgrupper.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 18/10-18 17:14 
Minierne - til folk der bare skal have et nostalgi fix.

FPGA'erne - til samlere der vil kunne spille alle deres spil i bedst mulig kvalitet.
KillerBean2KillerBean2Skrevet 19/10-18 16:40, rettet 19/10-18 16:41 
Har altid syntes, at folk, der bruger udtrykket: "Shut up, and take my money!" burde slå koldt vand i blodet, men i det her tilfælde, har jeg svært ved selv at styre mig.

MegaDrive med:

Zero lag 1080p skalering (som ikke ligner lort?)
Fejlfri digital lydudgang
Trådløse 2.4GHz joypads

190 US$ + det løse, for at få opfyldt tre af mine vådeste drømme på én gang, finder jeg overordentligt rimeligt.

Jeg er fuldkommen enig med Beano, Kongen og Jmog, når de siger, at denne maskine ikke kan sammenlignes med NES og SNES Mini. Mini-Nintendo'erne er rettet mod personer, der ønsker et hurtigt skud nostalgi og ikke går syndeligt meget op i det tekniske, mens Mega Sg er rettet mod sådan nogle tosser som mig. Den giver (forhåbentligt) en opdateret oplevelse, der rigeligt retfærdiggør den større udgift.
AV Intelligent Terminal
3of193of19Skrevet 20/10-18 03:52 
Venter selv til der kommer anmeldeser af PolyMega inden jeg hopper på vognen. Ville foretrække én maskine til alt mit retro gejl :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/10-18 10:54, rettet 20/10-18 10:55 
PolyMega er gået fra FPGA til emulation. Jeg tænker også at meget af det viste er fake, for hvis ikke, så laver den det mest overbevisende Saturn emulation jeg nogensinde har set.
De er i hvert fald blevet taget i at fuske med promo materiale tidligere, hvor de kom til at vise arcade-versionen af Sega Rally, i stedet for Saturn :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/02-19 17:15 
Hardcore fra DICE bliver en pre-installed titel på maskinen, spillet har ikke været udgivet tidligere.

https://youtu.be/SVatpX0hMTg
Le RoofLe RoofSkrevet 22/02-19 17:29 
Hvor fedt. Jeg kan huske der var noget snak om spillet, for noget tid siden, og at det skulle konverteres til PS4/PSV men siden har der været ret stille omrking det. Nu må det godt snart se at blive april måned :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
BeanoBeanoSkrevet 22/02-19 18:48, rettet 22/02-19 18:59 
Jeg havde aldrig hørt om det men ser i hvert fald fint ud - en del Bitmap Bros over æstetikken :)

Edit: Ser ud til at det stadig udkommer fysisk til PS4 og Vita:
https://projecthardcore.strictlylimitedgames.com/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/02-19 19:53 
Det er det mest europæiske spil jeg nogensinde har set :) Men meget fin bonus at have det inkluderet på maskinen.

En skam der ikke er en EU reseller af de her maskiner :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/02-19 08:54 
Hold da op det spil ser så europæisk ud som de kommer! Det ligner næsten en parodi.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 25/02-19 09:05 
Ja, Gods, Chaos Engine og Leander i en blender :D
The medium is the message.
slk486slk486Skrevet 25/02-19 09:08, rettet 25/02-19 09:09 
Så altså flot, men ikke specielt godt gameplay? Ja, enig :)

Har nogen af de andre Analogue konsoller trådløs? Og i så fald, hvor godt virker controllerne?
j/k
BeanoBeanoSkrevet 25/02-19 09:22, rettet 25/02-19 09:23 
Analogue laver ikke controllerne, det gør 8bitdo og deres produkter er normalt rigtig gode. Deres M30 controller står til udgivelse d. 9 marts, jeg har bestilt to stk hos amazon uk :)
slk486slk486Skrevet 25/02-19 10:22, rettet 25/02-19 10:22 
Den originale lille 6-button føles bare så godt. Kan 8bitdo's mon leve op til det? :) Det ER nu meget rart at slippe for kabelrodet foran maskinerne.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 25/02-19 12:05, rettet 25/02-19 12:15 
Jeg er optimist men det vil snart vise sig om det holder :)

8bitdo sælger også kits så man selv kan konvertere ens originale Mega Drive pads til at være trådløse.

EDIT: Deres kits er dog kun til bluetooth og ikke 2.4G wireless som deres MD retro reciever anvender.

M30 controlleren kommer i to udgaver : bluetooth til brug med Switch, Windows, Android, etc, og en 2.4G udgave med tilhørende reciever til brug på Mega Drive.
BeanoBeanoSkrevet 26/02-19 12:06 
En overfladisk first-impressions video af bluetooth versionen:

https://www.youtube.com/watch?v=oCA1bFvdSo4
BeanoBeanoSkrevet 02/03-19 09:11 
Anmeldelserne af M30 controlleren er meget positive, bl.a. denne hvor der testes lag og sammenlignes med originalen:

https://youtu.be/GY8fwNQBmjs

Bemærk at det er BT udgaven der testes, 2.4G udgaven bør have endnu lavere responstid.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 03/03-19 00:52 
Beano>
Analogue laver ikke controllerne, det gør 8bitdo og deres produkter er normalt rigtig gode. Deres M30 controller står til udgivelse d. 9 marts, jeg har bestilt to stk hos amazon uk :)

2.4 Ghz versionen?
Hverken UK eller DE vil sælge/sende mig den med bluetooth donglen til... Havde ellers overvejet at bestille en af hver udgave, så jeg har en til PC (uden at skulle smide £19/20€ ekstra til en dongle) og kan bruge begge på MegaDrive. :(
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 03/03-19 06:43 
Ja det er 2.4g versionen jeg bestilte. Det må næsten være en fejl at de ikke sender BT versionen til DK når de nu også sælger den tilhørende BT dongle?

Men ellers kan de bestilles hos CDON :)
FancyPantsFancyPantsSkrevet 03/03-19 18:12 
Yay, tak! :D


Nu tog jeg et nærmere kig hos begge, og det ser ud til, at BT dongle skal købes separat uanset hvad.
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71qY%2BdnxzGL._SL1500_.jpg

"Contents: Bluetooth gamepad / USB Cable"

CDON lister også gamepad, USB-C kabel og manual som eneste contents.


Men hvis 2.4G modellen alligevel kan fungere som alm Xinput controller når man klasker et kabel i, så er den version vist helt fin til mit behov. :)
Den "største" funktion med deres Retro Receiver er vist, hvis man af perverse årsager vil spille med X1/DS4 controller på sin MegaDrive.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 03/03-19 19:13, rettet 03/03-19 19:14 
Ja BT dongle er separat, den virker jo også med mange andre controllers. 2.4g versionen har sin egen dongle som medfølger, den er desuden betydlig mindre. 2.4g version en klar bedre deal hvis man bare vil anvende den på Mega Drive.
BeanoBeanoSkrevet 05/03-19 09:24, rettet 05/03-19 09:24 
Hvis man ikke gider 8bitdo eller wireless, er Retro-Bit på trapperne med reproduktion af den originale Mega Drive 6-knaps lednings controller. Den er produceret i sammenarbejde med Sega og er licenceret.
De udgiver også en USB udgave (med lidt andet knaplayout) hvis man vil anvende den på andet end Mega Drive kompatible enheder.

Første indtryk er positive....
https://www.youtube.com/watch?v=yiLvb4kolwQ
https://www.youtube.com/watch?v=qgp19u5Akow
SumezSumezSkrevet 05/03-19 09:35 
Kan godt se det attraktive i trådløs, men har meget svært ved at stole på anmeldelser og feedback omkring lag, osv. Der er virkelig mange falske positiver ude på internettet når det kommer til den slags.
Er der noget i vejen for bare at bruge de originale 6-knap controllers?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 05/03-19 09:58, rettet 05/03-19 10:01 
Absolut intet - men ikke alle har dem liggende og det bliver sværere at finde dem brugt i god udgave, og er ofte lidt af et gamble imo.

Mht. lag så er jeg faktisk enig men ham Lon fyren er normalt rimelig god til at teste det, 8bitdo har det desuden i fokus og har leveret tidligere, så ingen grund til at frygte produktet imo. Hands-on udmeldelserne er alle positive indtil videre. Har dog ikke set lag tests af 2.4g versionen endnu, kun BT. Er spændt på om der er en forskel her.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/03-19 10:33 
Beano>
Hvis man ikke gider 8bitdo eller wireless, er Retro-Bit på trapperne med reproduktion af den originale Mega Drive 6-knaps lednings controller. Den er produceret i sammenarbejde med Sega og er licenceret.
De udgiver også en USB udgave (med lidt andet knaplayout) hvis man vil anvende den på andet end Mega Drive kompatible enheder.

Første indtryk er positive....
https://www.youtube.com/watch?v=yiLvb4kolwQ
https://www.youtube.com/watch?v=qgp19u5Akow

Det virker meget lovende. MD 6-button controlleren er den klart bedste controller jeg nogensinde har prøvet, med Saturn-controlleren på en meget tæt andenplads. Så virkelig fedt hvis de har formået at genskabe dem ordentligt :)

Jeg synes 8bitdo-controlleren ser fremragende ud, men jeg har intet imod ledning og vil klart foretrække et officielt licenceret produkt. Men kan ikke afvise at jeg alligevel køber en på et tidspunkt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/03-19 10:45, rettet 05/03-19 11:17 
Retro-Bits MD pads er desuden billigere, €17 stykket :)

Edit: kr 99,- hos CDON.
BeanoBeanoSkrevet 10/03-19 16:31 
CDON har tilbud på omtalte 8Bitdo M30 pads...

kr 179,- for 2.4g controlleren (inkl reciever)
kr 199,- for BT controlleren
kr 149,- for BT recieveren
KillerBean2KillerBean2Skrevet 10/03-19 17:11 
Hovsa. Kom lige til at bestille to af de der 2.4GHz -fætre :D
AV Intelligent Terminal
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/03-19 17:12 
Kan 2.4g-modellerne bruges med andre 2.4g-receivere eller er de låst udelukkende til MegaDrive?
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 10/03-19 17:34, rettet 10/03-19 17:34 
Nej, kun til MD... og kompatible enheder ;)
BeanoBeanoSkrevet 11/03-19 11:27 
Jeg hører at der kan være forbindelses-issues for 2.4g modellen ift. BT, dvs. udfald pga. signalfølsomhed. Nogle testere oplever det slet ikke mens nogle få gør. Jeg får selv et enkelt eksemplar torsdag/fredag, så kan jeg teste om det er et issue hos mig.
Le RoofLe RoofSkrevet 11/03-19 12:19, rettet 11/03-19 19:57 
Det læste jeg også godt nok om. Jeg har indtil videre ikke haft nogen problemer. Jeg satte bare dongle'en i min Megadrive, trykkede på start og spillede igennem Golden Axe + de første par levels i Ghouls'n Ghosts.
Ingen issues. Kun positive indtryk, såsom en dejlig afrundet controller som føles uhyggelig tæt på en original Megadrive 6 button controller (jeg har selv 4 stk) men wireless. D-pad og knapper føles rimelig spot on :)
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
BeanoBeanoSkrevet 11/03-19 12:33, rettet 11/03-19 12:34 
Godt at høre de positive indtryk :)

Hvor langt sidder du fra konsollen?
Le RoofLe RoofSkrevet 11/03-19 12:51 
Jeg sidder ca 2½ - 3 meter fra Megadrive og TV’et.
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
BeanoBeanoSkrevet 11/03-19 19:54, rettet 11/03-19 19:55 
Ok :)

Jeg vil også teste controlleren på min Ultimate 64 som fint fungerer med en alm. MD pad - bør virke, i teorien.
BeanoBeanoSkrevet 13/03-19 16:00, rettet 13/03-19 16:12 
Nå men jeg er bare uheldig for tiden... Den modtagede controller virker ikke :(
Tror det er recieveren som er død, der er ikke lys i den og controlleren nægter at forbinde. Build kvaliteten virker ellers umiddelbart god, knapper og d-pad føles solidt.

EDIT: Controlleren virker dog fint på min PC via USB.
Le RoofLe RoofSkrevet 13/03-19 18:46 
Øv det var godt nok uheldigt :(
To be this good takes AGES, to be this good takes SEGASpiller nu: Crisis Core: Final Fant..., Baldur's Gate III, Super Mario Bros. Wonder
BeanoBeanoSkrevet 13/03-19 22:01 
Ja trals men i det mindste refunderer Amazon pengene :)
BeanoBeanoSkrevet 15/03-19 16:02, rettet 15/03-19 16:50 
Bootsekvens (igen med Phil Fish design) og gennemgang af menuer og options...

https://youtu.be/yOjx31T82e4

https://youtu.be/T8HKUw6X2QI

De har også lige annonceret at de shipper lidt tidligt, d. 25 marts :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-19 16:52 
Lækkert at man kan skifte fonten i menuen. For goddamn... :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/03-19 17:00 
Kan man også på Super Nt... menuer og features faktisk meget ens, og det er godt :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/03-19 17:04 
Ja den almindelige font derpå er også helt ude og skide.

Lader til at man på Mega Sg kan loade sin egen font. Comic sans ftw!
Spiller nu: Phantasy Star IV
143 emne(r).
1 2 3 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig