X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Patrick Stewart vender tilbage som Picard


Svar
3of193of19Skrevet 05/08-18 06:52 
Så er det officielt:
Patrick Stewart vender tilbage som Jean-Luc Picard i en ny serie til CBS All Access (sandsynligvis Netflix i DK). Ingen yderligere detaljer er kendt indtil videre ud over at serien vil omhandle Picard 20 år efter Star Trek Nemesis.

Link...
Soren47Soren47Skrevet 05/08-18 09:39 
Jeg er næsten ligeglad med hvad den kommer til at handle om. Med Jean-Luc kan det kun blive godt :b
BeanoBeanoSkrevet 05/08-18 10:48 
Spændende, er dog forsigtig optimist efter den STD-bæ de diskede op med.
JmogJmogSkrevet 05/08-18 19:20 
Er Discovery ikke vildt populær?
PixilshooterPixilshooterSkrevet 05/08-18 19:27 
Jeg synes den var ok og faktisk lidt bedre end jeg havde regnet med, men ja ... det er spændende hvad hans rolle bliver i den kommende serie...
3of193of19Skrevet 05/08-18 19:33 
Jmog>
Er Discovery ikke vildt populær?

Nok mere end nogle folk tror. Der er en lille skare der HADER DSC fordi de har lavet en visuel reboot med serien og de støjer rigtig meget. DSC er ikke perfekt men med det mere karakterdrevne fokus er det en meget anderledes oplevelse fra de andre serier og det har sikkert også været et problem for nogle…

CBS All Access vil sikkert gerne have mere Star Trek på sendefladen under alle omstændigheder (derfor annoncereingen af alle de nye projekter for nogle måneder siden) til at få folk til at have abonnement hele året og ikke kun når der er nye afsnit af Discovery.

Glæder mig under alle omstændigheder, mere Star Trek er altid godt.
Lille spekulationsvideo

Link...
BeanoBeanoSkrevet 13/09-18 12:26 
RLM har allerede anmeldt serien - meget praktisk for os som ikke orker at vente på den faktisk eksisterer, og har tid til anmeldelser nu.

"Star Trek: Galaxy - re:View"
https://www.youtube.com/watch?v=xe1hKZjCVyM
slk486slk486Skrevet 14/09-18 08:46 
God pitch, men for f.. hvor er deres setups (og skuespil) dog forfærdelige. Jeg ville se dem, hvis de bare var dem selv - deres observationer er gode.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 14/09-18 09:56 
Du tror ikke de gør det helt bevidst? :)
slk486slk486Skrevet 14/09-18 11:52 
Det ændrer jo ikke på det er ganske forfærdeligt at betragte ;)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 14/09-18 11:52 
Jeg syntes det er herligt de ikke tager det alt for seriøst :)
slk486slk486Skrevet 14/09-18 11:58, rettet 14/09-18 11:59 
Det er jo helt fair, men jeg ser dem slet ikke fordi de er så forfærdelige når de prøver for hårdt at være sjove.

Foretrække de bare kom med deres indhold, ville jeg ;)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 14/09-18 16:49, rettet 14/09-18 16:49 
Vel forståeligt nok :)
SumezSumezSkrevet 14/09-18 23:45 
Det gør de da netop i den video? Og de andre re:view afsnit for den sags skyld. Det er rimelig cut-the-crap
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 17/09-18 09:05 
Ja, det er også derfor jeg overhovedet gav den en chance. Men ikke uden vi lige skulle igennem en ekstremt cringeworthy intro ;)

"Jeg ville se dem..." her mener jeg generelt - ikke denne video, som jeg faktisk så en hel del af :)
j/k
3of193of19Skrevet 24/01-20 16:43 
Første afsnit landede på Amazon Prime Video her til midnat og serien er en lækkerbidsken. Stewart er som ventet formidabel, og især hvis man er fan af TNG vil de tråde der bliver lagt ud i det første afsnit være enormt meningsfyldte.
Er på vej til Valby Kino, hvor Trekkies.dk har arrangeret en visning af det første afsnit og glæder mig til at nørde ud :)
NaieraNaieraSkrevet 24/01-20 22:25 
Fårk, det' godt.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
slk486slk486Skrevet 27/01-20 09:25 
Enig. Det er virkelig en stærk start. Lækkert at se Picard tilbage!
j/k
SumezSumezSkrevet 27/01-20 09:54, rettet 27/01-20 09:55 
Jeg ved ikke en skid om Star Trek, men jeg synes det er ret spændende at høre om alle de måder den nye serie går fuldstændig på tværs af alt hvad der er blevet etableret i de originale Star Trek series, og selvfølgelig i særdeleshed TNG: https://www.youtube.com/watch?v=hfQdf93e63I

Jeg hører alle steder fra at serien lyder til at være rigtig god, så det vælger jeg også at tro på, men det må da være anstrengende for Trek-fans, aldrig at få en opfølger der rent faktisk respekterer det originale forlæg, og forsøger at følge den samme filosofi der karakteriserede i hvert fald TOS og TNG?
Eller bliver den opskrift generelt bare anset som gammeldags og ligegyldig i dag?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 27/01-20 10:04, rettet 27/01-20 10:22 
Jeg er mere basic fan end giga Trek nørd, men jeg synes den føles TNG evolved. Meget mere end Discovery, der, selvom den er god, ikke føles så meget som Star Trek. Nu må vi se - indtil videre har Picard ikke engang været i nærheden af et skib og med ønsket om ikke bare at lave en TNG 2, tror jeg heller ikke sikker på det er den vej det går.
Hvad er det, der ikke respekterer de tidligere serier? Jeg vil ikke spoile noget, men umiddelbart er det vel en kontinuering af tidligere plotlines.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 27/01-20 10:23 
Efter en udmærket episode som mest fungerer som en introduktion, er jeg forsigtig optimist, kan dog sagtene holde armene nede. Hvis forfatterne tager ST mere seriøst end det elendige STD, kan det blive godt.
SumezSumezSkrevet 27/01-20 10:28, rettet 27/01-20 10:29 
Det er en hel lang punktopstilling. Noget af det synes jeg lyder mest som fan-nørderi der godt kan ignoreres hvis man ikke har et forhold til serien - f.eks. at Picard er gået fra at være en person der ikke har noget reelt forhold til Data udover almen respekt, til at være hans bedste ven.

Men jeg bed især mærke i beskrivelsen af hvordan seriens "politiske kommentar" i denne serie er vinklet som en traditionel satire af nutidens USA (xenofobi, "fox news", osv), hvor Star Trek før i tiden har angrebet det med en præsentation af at utopisk alternativ (der nævnes et konktret eksempel fra TOS, hvor en utiltænkt racistisk kommentar blot affejes med et grin, da racisme er så fjernt et koncept at man ikke engang kan forestille sig at blive fornærmet over det).
Jeg kan godt følge tanken om at det er ærgerligt at sådan en hjørnesten i Star Trek-universet er blevet vendt helt på hovedet, men så igen er det vist langt fra første gang at det er sket.

Jeg kommer nok aldrig til at se serien, hvis den kun er på Amazon, men jeg synes den slags analyse er interessant pga. det kultur-ikon Star Trek er.

Konklusionen som jeg ser det er at seriens forfattere giver klart udtryk for ikke rigtig at vide noget om Star Trek og TNG udover det overfladiske som jeg selv kender til (Picard, Data, borgs, klingons, early grey te, og "engage!"), hvilket nok kan stryge fans mod hårene.
Men igen, det her er kun baseret på hvad jeg får forklaret gennem videoer som ovenstående. :) Og det er selvfølgelig heller ikke ensbetydende med at serien ikke kan være god. Men nu må vi jo se hvordan det udvikler sig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 27/01-20 10:33 
Sumez>
Jeg ved ikke en skid om Star Trek, men jeg synes det er ret spændende at høre om alle de måder den nye serie går fuldstændig på tværs af alt hvad der er blevet etableret i de originale Star Trek series, og selvfølgelig i særdeleshed TNG: https://www.youtube.com/watch?v=hfQdf93e63I

Jeg hører alle steder fra at serien lyder til at være rigtig god, så det vælger jeg også at tro på, men det må da være anstrengende for Trek-fans, aldrig at få en opfølger der rent faktisk respekterer det originale forlæg, og forsøger at følge den samme filosofi der karakteriserede i hvert fald TOS og TNG?
Eller bliver den opskrift generelt bare anset som gammeldags og ligegyldig i dag?

Hvis Red-Letter Media's take efter det første afsnit af Picard er, at den ikke respekterer Gene's filosofi og Star Trek som helhed, har de ikke fattet en bjælde af hvilken slags historie der bliver sat op i afsnittet, og istedet for at spilde 45 minutter på at se på dem misrepresentere serien skulle man hellere rent faktisk se SELVE afsnittet.

Uden at gå for meget ind i spoilerterritorie, så ser det ud til at seriens fokus vil være på humanitære kriser, medmenneske/romulanlighed, kunstig intelligens, og generelt empati for "de andre", samt kritik af såkaldte supermagter.

Ja, formatet er ikke TNG, dvs vi flyver ikke fra planet til planet for at undersøge og evt løse et problem og lære en moralsk lektion "bonk bonk on the head!", men hjertet er på det rigtige sted. Picard er stadig en paragon, selvom han starter et sted hvor han har mistet noget tiltro til menneskeheden. Men netop i de tider vi lever i, er det vigtigt at vi hiver os selv i ørene en gang imellem og siger STOP! når vores samfund kører ind på et spor til isolationisme og kynisme, og det er netop det ST:P gør.
slk486slk486Skrevet 27/01-20 10:34, rettet 27/01-20 10:37 
Jeg kan umiddelbart slet ikke se den gør noget anderledes end et hav af andre plots, hvor der har været splid mellem kulturer/racer og Star Fleet, men det er måske bare til min fordel :D

Edit:
... seriens fokus vil være på humanitære kriser, medmenneske/romulanlighed, kunstig intelligens, og generelt empati for "de andre", samt kritik af såkaldte supermagter.

Som det generelt altid har været: Hvad betyder det at være "menneske"?
j/k
3of193of19Skrevet 27/01-20 10:37 
Sumez>

Konklusionen som jeg ser det er at seriens forfattere giver klart udtryk for ikke rigtig at vide noget om Star Trek og TNG udover det overfladiske som jeg selv kender til (Picard, Data, borgs, klingons, early grey te, og "engage!"), hvilket nok kan stryge fans mod hårene.
Men igen, det her er kun baseret på hvad jeg får forklaret gennem videoer som ovenstående. :) Og det er selvfølgelig heller ikke ensbetydende med at serien ikke kan være god. Men nu må vi jo se hvordan det udvikler sig.

Absolut nope! Michael Chabon er en KÆMPE Star Trek fan.

Chabon interview med NPR
3of193of19Skrevet 27/01-20 10:40 
Og som en lille finger i jorden, hvad fans faktisk synes om Picard, så ud af de ca 25 vi var til visningen i Valby Kino i fredags, var der ikke en eneste der ikke kunne lide det første afsnit.
3of193of19Skrevet 27/01-20 10:43 
Sumez>

Jeg kommer nok aldrig til at se serien, hvis den kun er på Amazon, men jeg synes den slags analyse er interessant pga. det kultur-ikon Star Trek er.


Du er velkommen til at enten låne mit Blu-ray set til efteråret, eller vi finder på et par hyggeweekender til at se den i bidder :)
SumezSumezSkrevet 27/01-20 10:57 
3of19>
Hvis Red-Letter Media's take efter det første afsnit af Picard er, at den ikke respekterer Gene's filosofi og Star Trek som helhed, har de ikke fattet en bjælde af hvilken slags historie der bliver sat op i afsnittet, og istedet for at spilde 45 minutter på at se på dem misrepresentere serien skulle man hellere rent faktisk se SELVE afsnittet.

Har du set deres kritik? Nu har jeg så kun set den 45 minutter video, og ikke afsnittet, da førnævnte er gratis at se, og det andet ikke er. Men umiddelbart lyder den fuldstændig reel. De forklarer ting som de sker, og har svært ved at se hvad der kunne være misforstået. Mike er også en voldsomt stor Star Trek-fan, så som udgangspunkt tror jeg bare at han rigtig gerne ville se noget der minder om det han elsker ved de klassiske serier, og er frustreret over at ingen er i stand til at smide penge efter sådan et projekt.

Det er klart at de er overordentligt kyniske, og bevidst smører supertykt på, og det er ikke sikkert at det nødvendigvis er fair overfor serien. Men hvis der er åbentlyse huller i plottet, er det vel ikke uinteressant at belyse dem? Det giver da i hvert fald noget mere at snakke om en "det er en spændende serie", uanset om man er enig eller ej. En troværdig anmeldelse burde altid belyse både de negative og positive elementer, så det er selvfølgelig en noget ensidig vinkel at tage også for dem. Især set i forhold til at der helt sikkert heller ikke er nogen mangel på dumt skrevede afsnit i flere af de gamle serier. :)

Men omvendt har vi også at gøre med en serie hvor Alex Kurtzman er involveret, en person der nærmest er kendt for at forgifte alle de properties han rører ved, med historiefortælling der er så gennemført dumt at det er til at få helt ondt af, og en manglende evne til at opfinde andre plots end "person vil have hævn". :P Hvis Picard ender med at være en gennemført god serie kan det kun være fordi hans fingeraftryk ikke er trængt igennem.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 27/01-20 10:58 
3of19>
Du er velkommen til at enten låne mit Blu-ray set til efteråret, eller vi finder på et par hyggeweekender til at se den i bidder :)

Hvis stemningen omkring serien fortsætter med at være ligeså positiv når sæsonen er kørt færdig, er jeg helt sikkert interesseret. :) Men jeg venter tålmodigt og ser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 27/01-20 11:19 
Jeg vil hellere bruge 45 minutter på at se afsnittet en fjerde gang end se de to lede efter huller i en lækker ost. :)
slk486slk486Skrevet 27/01-20 11:23 
Der er vel heller ikke nogen super god grund til at bruge 45min på at se andres meninger om noget man egentlig hellere bare vil opleve og have sin egen mening til.
Det er så ærgeligt det mest kun er kynikere, der bliver taget alvorligt som anmeldere :D
j/k
3of193of19Skrevet 27/01-20 12:30 
Hvis der var nogle enkelte ting at klandre det første Picard afsnit med, er det at den er en anelse for indforstået, dvs at forholdet mellem Picard og Data er svært at helt forstå uden at have set TNG eller i det mindste nogle vigtige afsnit.
Picard var nærmest en far og mentor for Data, de har reddet hinandens liv gang på gang og især afsnittet “The Measure of a Man” som refereres til er en milepæl for deres forhold hvor Picard er advokat i en retssag der sikrede Datas rettigheder som et individ.
slk486slk486Skrevet 27/01-20 13:21 
Tjah, jeg forklarede lidt for min helt grønne Trek kæreste, men jeg synes ikke det er en skidt ting at være velvidende om at ens publikum først og fremmest er folk, der har set TNG.
Jeg synes faktisk det var fedt, at de ikke har følt sig nødsaget til at dvæle ved alt muligt vi godt ved.
j/k
NaieraNaieraSkrevet 27/01-20 13:24, rettet 27/01-20 13:49 
Det er "sjovt" så meget åbenlyst totalt fede ting i dag skal pilles så meget fra hinanden, men der er jo en million YouTubere som skal høste en masse upvotes og abonnenter...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 27/01-20 13:29 
Og for kunder i USA på CBS All Access ligger de relevante afsnit kun få tryk på fjernbetjeningen væk.
3of193of19Skrevet 27/01-20 13:38 
Naiera>
Det er "sjovt" så meget åbenlyst totalt fede ting i dag skal pilles så meget fra hinanden, men der er jo en million YouTubere der skal høste en masse upvotes og abonnenter...

Jeg må nok sige at min kærlighed for Trek kun har haft gavn af en mere nørdet og analytisk tilgang til serierne.
Netop “Mission Log” podcasten, hvor værterne er igang med at gå hvert enkelt afsnit igennem (pt i starten af sæson fire af Deep Space Nine), har givet mig en meget dybere indsigt og værdsættelse af noget jeg har elsket siden jeg var barn. :)
3of193of19Skrevet 28/01-20 11:22 
Jeg har lavet en "lille" spiseseddel med de relevante (indtil videre svjv baseret på trailere og episode 1) TNG og VOY afsnit som er en god ide at have set. Afsnit markeret med * især.
S1E13 Datalore
S1E26 The Neutral Zone
S2E9 The Measure of a Man ***
S2E16 Q Who *
S3E7 The Enemy
S3E26/S4E1 Best of Both Worlds **
S4E2 Family *
S4E11 Data's Day *
S5E23 I, Borg **
S6E26/S7E1 Decent *
S7E25/26 All Good Things

Star Trek Generations
Star Trek First Contact *
Star Trek Nemesis (desværre en rimelig dårlig film; alt man virkelig behøver vide er at SPOILER-TEKST:
Data dør ved at ofre sig selv så Picard kan overleve. Det er her B-4 kommer fra.

Voyager:
S3E26/S4E1 Scorpion **
S4E6 Raven
S5E15/16 Dark Frontier *
S6E16 Collective *
S6E26/S7E1 Unimatrix Zero *
S7E25/26 Endgame*
3of193of19Skrevet 31/01-20 09:15 
Min IMDb score er røget op på 10 efter afsnit 2 :)
slk486slk486Skrevet 31/01-20 10:57 
Oooh! Er i tvivl om vi skal vente på at en hel sæson er klar, eller snuppe den i små bidder.
j/k
3of193of19Skrevet 31/01-20 20:21 
Jeg synes den virker godt afsnit til afsnit så man har tid til at fordøje hvad der sker uge til uge.
la0sla0sSkrevet 02/02-20 12:16 
Det er sgu ret godt
Hvad sker der?
3of193of19Skrevet 07/02-20 15:17 
Nu hvor vi har mødt noget af vores crew i afsnit tre føles det lidt som SPOILER-TEKST:
Star Trek: Firefly
and I like it :D
NaieraNaieraSkrevet 07/02-20 17:31 
Woooo! ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 10/02-20 22:07, rettet 10/02-20 22:09 
Måske lidt overkill men rører ikke Picard før minimum alle TNG-sæsoner er genset :)

(4 afsnit inde i 2. sæson på Blu)
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
NaieraNaieraSkrevet 27/03-20 22:29 
Hold da helt fast, sikke en sæson.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
la0sla0sSkrevet 27/03-20 22:44 
Virkelig godt
Hvad sker der?
3of193of19Skrevet 28/03-20 11:39 
Ja det var noget af en sæsonfinale. Så Picard, SÅ TNG.
KTCKTCSkrevet 28/03-20 20:42 
Nu har jeg fået taget hul på Picard og har set første afsnit.
Jeg så og genså TNG via vores parabol i sin tid og var ret glad for serien.
Jeg forsøgte også med Voyager og Deep Space Nine, men synes aldrig jeg blev fanget som jeg gjorde med TNG.

Picard har indtil videre imponeret mig med flotte kamerakompositioner og en mindre campy stemning, end jeg havde forventet. Det passer mig fint, og jeg glæder mig til at se noget mere, ligesom jeg også overvejer at gense TGN serie og film hvis jeg for alvor bliver bidt igen.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
la0sla0sSkrevet 28/03-20 21:17 
Jeg synes noget af det virkelig behagelige er at se en serie, om et anstændigt menneske der ønsker at se det bedste i andre. Det er simpelthen rart. Det virker old school på en måde, selv der er CGI og ytres "fuck". Det har virkelig været comfort food for mig rent serie mæssigt, og selvom der lige blevet kørt et par omgange for meget på sentimentaliteten til sidst, kommer jeg til at savne serien.

Jeg havde ikke regnet med at en serie om en hvid ældre mand, der er et godt menneske, var lige det jeg havde brug for i 2020. Men det var det.
Hvad sker der?
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig