X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Sekiro: Shadows Die Twice (From Software)


Svar Sortering
SumezSumezSkrevet 11/06-18 15:34 
Spændende. From's modsvar til Nioh, eller noget helt nyt?

Ligner Souls, men nok mindre RPG og flere nye mekaniker til manøvrering og kamp.

Håber det bliver af samme kvalitet, men nyt nok til at skille sig ud.

https://youtu.be/4OgoTZXPACo
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 13/06-18 12:47, rettet 13/06-18 12:49 
Det er bestemt mindre RPG:

Sekiro: Shadows Die Twice is not an RPG. There are no stats to level up and no armor or weapons to collect and equip. There are no classes to choose from. There is no multiplayer of any kind. You'll have no souls to reclaim after dying, and—from the looks of it—no checkpoint bonfires to kindle.

https://www.pcgamer.com/embargoed-11am-pdt-sekiro-from-softwares-next-game-subverts-nearly-everything-weve-come-to-expect-from-dark-souls/

Så er der sikkert heller ikke crafting og ligegyldige grene, blomster osv. der skal samles op over alt, med efterfølgende inventory management og lignende trække-livet-ud-af-oplevelsen, som typisk følger med den slags. Det lyder utroligt lovende allerede.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 13/06-18 17:14 
Helt enig! "RPG" aspektet i Souls spillene fungerede godt i samspil med mystikken, men er spændt på et mere trimmet spil med fokus på gameplayet. Bloodborne fungerede også godt uden gear-fnidder.

Er meget begejstret for at vi får en ny IP fra From i stedet for mere Tenchu eller Bloodborne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 14/06-18 09:39, rettet 14/06-18 10:04 
Helt klart fedt med ny IP, men kedeligt det "bare" er et action spil :/

FROMs styrker er setting, atmosfære og sans for detaljer i gameplay systemer. Sekiro's setting ser lidt bogstandard ud og gameplay som taget ud af en Platinum affære. Håber det overrasker positivt.
j/k
SumezSumezSkrevet 14/06-18 11:22 
Demon's souls lignede også bogstandard setting. Jeg tør godt stole på From's sans for detaljerne.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 14/06-18 13:07 
I guess. Krydser fingre på der er mere i det end en "platinum title".
j/k
BeanoBeanoSkrevet 20/08-18 21:25 
Spillet udkommer d. 22. marts 2019.

Ny trailer...
https://youtu.be/enBDsP5XXXA
SumezSumezSkrevet 20/08-18 22:21, rettet 20/08-18 22:21 
Gang i den.
From Software er en maskine der aldrig sover
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/08-18 09:31 
Ja det ser godt ud :)
SumezSumezSkrevet 21/08-18 09:47, rettet 21/08-18 09:49 
Jeg tænkte på hvor hurtigt de spytter velpolerede spil ud.

Men ja, det ser også godt ud :P Traileren er dog så vidt jeg kan se fuldstændig den samme som de viste på E3?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 21/08-18 10:39 
Ja de er meget ens umiddelbart, dog med en dato i slutningen :)
SumezSumezSkrevet 22/08-18 09:45 
Her er noget nyt gameplay fra Gamescom, til gengæld:
https://www.youtube.com/watch?v=ZC1pHkKKkkA
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 22/08-18 14:05, rettet 22/08-18 14:17 
Og en meget bedre gameplay-video fra en person som går ekstremt meget op i hvordan spil spiller, og gennemgår kampsystemet i dybden :)

https://www.youtube.com/watch?v=xrd8R86CwPk

Posture systemet lyder meget inspireret af Nioh. Et af de få aspekter hvor jeg synes Nioh var en forbedring over Souls var netop fjendernes (synlige) stamina bar, der gjorde det muligt at køre dem trætte og få et critical angreb ind.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 25/03-19 09:55 
Hvis synes folk om spillet indtil videre?
Jeg må indrømme at jeg har temmelig svært ved at forlige mig med kampsystemet. Det fungerer fedt når man bare render rundt og udforsker, og stealth'er nogle folk hist og pist, og slås med almindelige "zako"-fjender.

Men nærmest alle boss-encounters, inkl. dem der blot er større navngivne fjender med flere livbarer, synes jeg har tendens til at føles virkelig frustrerende og en smule tilfældige.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/03-19 10:03, rettet 25/03-19 10:34 
Jeg kan rigtig godt lide det. Jeg har fundet ud af at jeg gør det meget svært og frustrerende for mig selv, ved at spille det som Dark Souls. Mange af aspekterne er klassisk FromSouls, men gameplayet er meget anderledes når det kommer til stykket - og medmindre man er knivksarp til deflektions, så er stealth kombineret med deathblows helt klart min anbefalede approach :) Jeg synes umiddelbart altid der er en 1-2-3 approach til de forskellige encounters, så man til sidst kun står med en enkelt eller 2 af gangen. Jeg oplever også det er vigtigt at opgradere med det samme, da opgraderinger synes at være placeret lige inden man skal bruge dem mod nye fjender (som NPC'er også afslører).
Bosses og mini-bosses handler meget om at slå fliger af deres health, indtil man kan breake deres posture, da de er direkte forbundet.
Et spil som Nioh overkomplicerede kampsystemet ift. Souls, hvorimod her er grundelementerne simplere, men også mere præcise.
Jeg synes også det er decideret sværere end Souls fordi det kræver mere af mig refleksmæssigt, mange af fjenderne er mere diskrete i deres angrebssignalering, og man kan ikke bare opgradere sine stats. Jeg synes Souls er rigtig svære i starten, hvis man ikke giver dem ordentligt grundighed og opmærksomhed, når man spiller. Sekiro doubler op på det og jeg er nødt til at lægge det fra mig og spille noget andet ind i mellem, indtil frustrationen har lagt sig :)
j/k
SumezSumezSkrevet 25/03-19 11:33 
Jeg har sjovt nok aldrig rigtig oplevet den berygtede frustration mht. Souls-spillene, da det altid har føltes meget klart for mig hvad jeg skulle gøre anderledes når jeg dør i et af de spil.

I Sekiro er det tit bare angreb hvor jeg på ingen måde har tid til at aflæse hvilken reaktion der skal til for at deflekte, og samtidig udføre det korrekt. Hvis jeg ikke ved på forhånd hvilket angreb fjenden har tænkt sig at udføre, er det rent gamble for mig. Input lag hjælper heller ikke rigtig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 25/03-19 11:40 
slk486>
man kan ikke bare opgradere sine stats.

Men det kan man så alligevel godt, endda i større grad end jeg syntes spillet fremførte sig selv på.
Forskellen er selvfølgelig at de fleste opgraderinger kommer netop af at dræbe bosserne, så du er nødt til at "git gud" hvis du skal rykke på noget, man kan ikke bare grinde low hanging fruit.

Når det så er sagt, så har jeg taget den beslutning at gemme en masse af spillets bosser og mini-bosser til senere, og har udforsket så meget jeg kunne af de veje der ikke er blokeret. Det har ført til adskillige opgraderinger af "estus"-flasken, hvilket nok kan hjælpe en del i bosskampene, og endda også et par prayer beads gemt hist og pist ("pieces of heart", der normalt findes som belønning for at dræbe bosser).

Spillet har endda et EXP-system, som endda i bedste Souls-maner tabes når man dør, bare uden mulighed for at samle dem op igen. Bare ved at rende rundt og ikke støde hovedet imod en mur ved diverse bosskampe, har jeg optjent 12 nye skill points som bare venter på at blive investeret.

Tenzen Yamauchi kan godt vente sig, når jeg på et tidspunkt vender tilbage til ham! :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/03-19 12:18, rettet 25/03-19 12:18 
Sumez>
Jeg har sjovt nok aldrig rigtig oplevet den berygtede frustration mht. Souls-spillene, da det altid har føltes meget klart for mig hvad jeg skulle gøre anderledes når jeg dør i et af de spil.

Nej, men det jeg mener er, at de "kun" er svære, hvis man ikke er grundig og opmærksom :)

I Sekiro er det tit bare angreb hvor jeg på ingen måde har tid til at aflæse hvilken reaktion der skal til for at deflekte, og samtidig udføre det korrekt. Hvis jeg ikke ved på forhånd hvilket angreb fjenden har tænkt sig at udføre, er det rent gamble for mig. Input lag hjælper heller ikke rigtig.

Ja, det er det jeg mener med at deres tells er meget diskrete - men de er der.

Der er som du nævner skillpoints, men det synes jeg bestemt ikke er det samme som bare at grinde og få mere liv/skade for at overkomme en boss, som man kan i Souls.

Jeg gør det samme og udforsker først, som jeg også er ret sikker på er meningen, indtil man er hardcore nok til bare at løbe lige igennem. Speedruns bliver fede, tror jeg :)
j/k
SumezSumezSkrevet 25/03-19 13:06, rettet 25/03-19 13:06 
En ting der helt sikkert kommer til at have stor indflydelse på speedruns og andre former for challenge runs, er alle de consumables man finder, der f.eks. kan forbedre ens defense, damage, osv i en begrænset tid.
Jeg er ikke skide gode venner med dise items, der har samme problem som de tilsvarende i Souls-spillene, at de ikke rigtig fungerer til at løse det man skulle tro var deres primære funktion: At støtte i en kamp man har problemer med.
Hvis du i forvejen har svært ved en boss, er der ret stor chance for at du alligevel dør efter at have brugt et sjældent item der gav dig en fordel, og så har du ikke flere af dem i næste forsøg.

Jeg har ikke lyst til at bruge de items, da jeg føler at der næsten konstant er en risiko for at jeg dør at et eller andet tilfældig, som jeg ikke helt er herre over. Det skete f.eks. flere gange imod ham bossen på hesten, hvor mit grapple pludselig bliver blokeret af et eller andet der åbenbart står "i vejen".

Der er desværre en række bosser i spillet (apparitions) der kun kan skades ved at bruge en consumable på denne facon. :\
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-19 13:06, rettet 25/03-19 13:10 
Jeg synes det ser rigtig spændende ud, med et gameplay der er mere Bloodborne end det er Souls, hvilket passer mig helt fint :)

Desværre viser From Software sig endnu engang fra værste side ved at udgive et spil der mildest talt ikke kører optimalt. Det er utroligt når kampsystemer (Bloodborne især), level- og fjendedesign samt historie alt er i top, at de ikke også sætter lidt budget af til kompetente programmører og prøver at få deres spil til at køre ordentligt. De er jo udmærkede klar over problemet, men vælger tydeligvis at være ligeglade.
Endnu federe var det da de patchede DSIII på Pro til at køre med unlocked framerate i stedet for 30 med dårlig framepacing. Jeg ved næsten ikke hvad der er værst 40-50 med konstant hakken, men lidt mindre input lag, eller dårlig framepacing. Under alle omstændigheder var dét grunden til at jeg gav op på DSIII, da jeg et eller andet sted synes at de ødelagde spillet med patchen, eller i hvert fald gjorde oplevelsen så markant anderledes at jeg havde svært ved at vænne mig til den hurtigt.

Det er vanvittigt at de ikke prioriterer ordentlig framerate højere, og det er især pinligt når både Nioh og The Surge formåede at køre 60fps. Nioh gjorde det endda samtidig med at det grafisk var Souls-spillene overlegent.

Det eneste positive der er ved unlocked framerate er at en PS5 med bagudkompabilitet jo nok kan køre spillene låst 60fps da de bliver så meget kraftigere. Jeg har udskudt DSIII til PS5, så måske jeg burde gøre det samme med Sekiro også :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 25/03-19 13:09, rettet 25/03-19 13:10 
Jeg synes det ser rigtig spændende ud, med et gameplay der er mere Bloodborne end det er Souls, hvilket passer mig helt fint :)

Gameplayet er hverken bloodborne eller souls, og det kan være ret svært at affinde sig med, da spillet på mange måder *ligner* de spil. Jeg har svært ved ikke at komme til at bevæge mig ind i en dash-retaliate rytme som man typisk vil være afhængig af i de spil, og det er den sikre død i Sekiro. Fjenderne er lynhurtige til at bevæge sig ud i et nyt angreb hvis du ikke har sørget for at deflecte deres forrige.

Faktisk er Bloodborne det eneste spil i denne "serie", hvor jeg føler at parries har været reelt brugbare for mig, men Sekiro's parry-system minder mere om det i Dark Souls. Hvis du har spillet alle Souls-spillene med hæftig brug af parries, har du nok en fordel her.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 25/03-19 13:09, rettet 25/03-19 13:15 
@KK: Jeg forstår hvad du mener, og er enig, men jeg lægger helt ærligt slet ikke mærke til det på Xbox One X. Jeg valgte at spille DSIII igennem på PC med locked 60 ;)
j/k
slk486slk486Skrevet 25/03-19 13:14, rettet 25/03-19 13:14 
Sumez>
Gameplayet er hverken bloodborne eller souls, og det kan være ret svært at affinde sig med, da spillet på mange måder *ligner* de spil. Jeg har svært ved ikke at komme til at bevæge mig ind i en dash-retaliate rytme som man typisk vil være afhængig af i de spil, og det er den sikre død i Sekiro.

Ja, det er også her jeg trådte forkert til at starte med - og jeg falder også hurtigt ind i den dovne DS spillestil, som kan lade sige gøre, når man kender spillet godt, hvilket ender helt fatalt i Sekiro :)

Jeg har brugt parry meget i Dark Souls, men der har været stor forskel på timingen i de 3 (4) forskellige titler. På en måde er Sekiro lidt mere tilgivende her, da man some regel parrerer selvom man ikke får den helt præcise deflection, der belønner med instakil.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-19 13:15 
Sekiro kører endda dårligere på X end det gør på Pro. Men der er fedt at det ikke er noget der ødelægger din oplevelse :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 25/03-19 13:16, rettet 25/03-19 13:16 
Ja, jeg var også noget utilfreds da jeg fandt ud af det efter min udgave VAR afsendt - ellers havde jeg valgt PS4 eller PC :D
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-19 13:23, rettet 25/03-19 13:24 
Jeg havde også sat mine penge på at X-versionen ville køre bedre end Pro :)

Håber de overvejer en 1440p mode med låst 60. Det ville være barskt :)

Kender jeg mig selv ret, så hopper jeg alligevel på spillet på PS4 inden alt for længe >_<
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 25/03-19 14:10 
Der var en day-1 patch, men DF nævner ikke om de har den på i deres analyse, så måske har det forbedret det.
j/k
SumezSumezSkrevet 25/03-19 14:18 
Jeg har allerede hørt flere erklære at spillet er decideret nemmere på PC pga. 60fps.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-19 14:26, rettet 25/03-19 14:26 
Det giver mening :)

Dark Souls II: Scholar of the First Sin (60fps) på PS4 var også let som en leg sammenlignet med original-versionen på PS3 af samme grund :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 25/03-19 14:27, rettet 25/03-19 14:31 
^ Bortset fra den stive kontrol man skal vænne sig til ;)

Men den timing der kræves giver det god mening, ja.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/03-19 14:53 
Kontrollen er den samme i begge versioner af toeren mig bekendt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 25/03-19 15:19 
Ja, jeg mente bare den er lidt svær at vænne sig til, når man kommer fra en af de andre for at (gen)spille 2'eren :)
j/k
SumezSumezSkrevet 26/03-19 09:20 
Kamera-bossen er reel i det her spil -_-
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 26/03-19 10:23, rettet 26/03-19 10:24 
Lol, jeg synes ikke det er den store udfordring :p
j/k
SumezSumezSkrevet 28/03-19 11:46 
Mit "problem" er nok at spillet tydeligvis kører på Souls-spillenes engine, selvom gameplayet er meget anderledes. Det betyder at det typisk er en god idé at bevæge sig meget rundt i kampene, men ligeså snart ting flytter for meget på sig, mister man tilfældigt sin lock-on, kameraet peger den helt forkerte retning, eller man bliver fanget op mod en væg eller en sten på jorden man ikke lige kunne se. Man kan sikkert godt spillet på en måde der er bedre til at undgå det, men det virker uintuitivt for mig.

Manden på hesten var et ret godt eksempel pga. hans egne bevægelser, men det gik også helt galt for mig imod den "Snake-Eyes" boss der er påkrævet for at komme videre i det område - hendes angreb er så voldsomme at det æder halvdelen af din posture at prøve at blokere dem eller fejle en parry, så det der fungerede bedst for mig var at løbe i en cirkel rundt om hende, og hoppe ind efter hun affyrer sit gevær eller forsøger et grab. Denne strategi resulterer dog ofte i at spillet spasser ud, og fuldstændig mister orienteringen, og jeg kan ikke rigtig se hvorfor det skulle være nødvendigt når man allerede har lock-on på hende.

Derudover er jeg kommet en del videre med spillet, og har lige været gennem tåge-området, hvilket var virkelig atmosfærisk i bedste From-stil.
Spillets verden har ikke den samme truende og mystiske stemning, men den er stadig velgjort. Og som med hele Souls-serien bliver jeg konstant overrasket over hvor langt spillet egentlig er. Der er bare hele tiden nye områder der åbner sig op, hver gang man tror man ikke kan bevæge sig længere nedad i dalen under Ashina-slottet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
NaieraNaieraSkrevet 28/03-19 12:06 
Sekiro: Shadows Die Twice (From Software)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 29/03-19 10:56 
Euuurggggh

SPOILER-TEKST:
O'rin of the Water

:(
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 01/04-19 10:56 
Spillet er selvfølgelig fantastisk, men for helvede hvor er den perry tvungne spillestil irriterende. Jeg har aldrig brudt mig om perry funktionen i Soulsbourne og her er det jo et must. Samtidig er bosserne ekstremt voldsomme, så der er ikke meget rum for fejltiming. Jeg er død til samtlige bosser, hvor jeg egentlig synes jeg timede mit perry eller jump korrekt. Det er vanvittig frustrerende. I stedet for at acceptere lortet, har jeg så altid fundet en alternativ løsning som ofte involverede at jeg løb rundt i arenaen og pokede bossen ned. Det er gået meget godt og jeg har på intet tidspunkt sat decideret fast, men jeg har læst om et par super svære bosser som venter rundt om hjørnet, så der skal nok ryge en controller eller to.

Andre der har problemer med at gribe fat, når man hopper op af en væg? Visse steder har jeg ingen problemer, men andre steder får jeg det overhovedet ikke til. Det ser ikke særlig ninja ud for at sige det mildt. :P
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 01/04-19 11:10 
Min opfattelse af spillet er meget det samme. Bosserne er generelt langt mere interessante or varierede end i Souls-spillene (og især sammenlignet med Bloodborne), men min yndlingsdel af spillet er absolut alt andet end de kampe, især dem der afhænger rigtig meget af veltimede parries.
At størstedelen af bosserne (i særdeleshed mini-bosserne) skal/kan nedlægges to gange i løbet af spillet gør det ikke bedre.

Det er dog blevet lidt bedre et stykke inde i spillet, når systemet klikker lidt mere. Som udgangspunkt, lad være med at sætte din lid til perfekt timede parries. De fleste bosser har andre måder du kan undgå dem på, og selv et helt normalt blok er i stand til at modstå 100% vitality damage i langt de største tilfælde. Kampen mod Genichiro var nok den bedste "tutorial" for mig. Et godt udgangspunkt er at holde blok-knappen nede, men at slippe den meget kort for at lave en parry mens man bliver angrebet, så selv hvis timingen misser formår man i det mindste stadig at blokere angrebet. Det er faktisk *nemmere* ved de fjender der laver ekstremt hurtige komboer som f.eks. "long-arm centipede" bosserne, hvor denne fremgangsmåde er decideret nødvendig.

Ligesom dig, tilgår jeg også de fleste af bosserne mere som "souls"-bosser, holder mig udenfor rækkevidde, og løber ind kun når det er sikkert. I og med at man kan løbe rundt uendeligt (det er lidt svært at vænne sig til at stamina-systemet er "omvendt"), kan det udnyttes på det groveste. Nogle af bosserne vil jeg påstå er klart designet til at dette er den mest effektive fremgangsmåde, og indtil videre har det taget mig helt til spillets endgame uden de største problemer.
Det værste ved denne metode er ikke gameplayet, men ovenstående frustration med spillets kamera- og lockon-systemer, der ikke virker til at være designet med så meget bevægelse i mente.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 01/04-19 11:36 
Genichiro er i øvrigt next up for mig. Prøvede mig hurtigt på ham tidligere og konkluderede at han nok ville blive et mareridt, så han har fået lov at vente, men nu går den nok ikke længere, for mit andet alternativ er de der horrors uden hoved og dem har jeg kun læst skidt om. :P

Helt enig med kameraet. Den bliver helt galt for mig når lock-on samtidig pludselig slipper. Det var faktisk den eneste grund til jeg døde til tyren som ellers var forholdsvis nem.

Long-arm endte jeg også med at tage toe-to-toe, og som du siger var han ingen problem, da jeg bare kunne spamme mit block.

Kritikken skal selvfølgelig ikke misforståes. Sekiro er super godt, men hvor det placerer sig i forhold til de andre Soulsbourne er jeg ikke helt enig med mig selv om. Forhåbentligt forener jeg mig snart med kampsystemet. From Software skal i hvert fald have ros for at turde prøve noget nyt, men samtidig bibeholde den unikke dna. Jeg er også lykkelig for at de fjernede multiplayer, som var klart min største anke med DS3.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 01/04-19 11:54, rettet 01/04-19 11:55 
Sekiro er uden tvivl rigtig godt, men jeg tror aldrig jeg kommer til at holde af kampsystemet. Hvis jeg skal gruppere spillet med Soulsborne-serien, ville det ligge lavest af dem alle, også under Dark Souls 2, alene fordi jeg nyder kampsystemet i Souls-spillene så meget mere.

Et par af de ting jeg dog synes er klare forbedringer i forhold til Souls-spillene:
- Ingen exp-baseret udvikling af din figur, gør det til et bedre balenceret rent skill-baseret spil.
- Som du selv nævner, ingen multiplayer der virker upassende i forhold til spillet. Hvis man absolut vil cheese bosserne, må man være kreativ, ikke bare få hjælp ude fra.
- Bare det at det er noget andet, sammenlignet med f.eks. Bloodborne der reelt set er Dark Souls uden skjold, med et andet skin.

Men derudover synes jeg det har sine issues. At jeg ikke kan forlige mig med kampsystemet ser jeg som meget subjektivt, men der er nogle ting jeg ikke forstår:
- Essentielle items der er consumable, navnligt Spirit Emblems. Præcis samme issue som herbs i Demon's Souls og blood vials i Bloodborne. Hvordan kan From Software blive ved med at gentage den fejl? Hvorfor er det overhovedet muligt at løbe tør? Hvorfor skal man straffes for at benytte subweapons? Det kan ikke være sjovt for nogen at skulle farme items.
- For mange gentagelser af bosskampe
- For mange gentagelser af områder. Næsten hele spillet er pagoder og templer.
- De mere frie bevægelsesmuligheder er sjove, men går ud over oplevelsen af den klassiske Fromsoft-verden som spændende og truende
- Samme issue med fast travel låst op fra starten af. Som i Bloodborne er det ikke ligeså slemt som i Dark Souls 2, men det tillader udviklerne at være mere dovne i forhold til world design, da der aldrig er nogen genveje på tværs af områder (pånær to, der er komplet ligegyldige og meget ulogiske). Spillets verden er ellers rigtig fedt designet, men der er områder man nærmest aldrig vænner tilbage til pga. muligheden for fast travel. Det er også lidt ærgerligt da der faktisk dukker nye fjender (og bosser) op disse steder senere i spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 05/04-19 00:20 
Aben, O'rin og munken fik jeg endelig has på, hvor specielt førstnævnte var en vanvittig fed kamp. Har også nakket den første Headless, samt den anden terror type man møder relativt tidligt. Genichiro blev helt klart vendepunktet i forhold til at blive mere komfortabel med kampsystemet og han er placeret som et godt skill check inden man bliver lukket videre.

Er begyndt at farme lidt for at åbne op flere prosthetic upgrades. Er det muligt at lukke op for alle i en gennemspilning eller skal man passe på med at bruge sine materialer på noget specielt vigtigt?
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 05/04-19 08:16 
Jeg er ved slutbossen nu, og mangler stadig mange af de højeste upgrades. Mit indtryk er at det eneste materiale der kan være decideret vanskelig at få fat på (og muligvis begrænset?) er Lapis Lazuli.

Enig mht. aben. Den føles mere som en Souls-kamp, så den var mere komfortabel for mig, og så er hele præsentationen af den kamp bare en af de flotteste ting jeg nogensinde har set i et computerspil!
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 17/04-19 13:08 
Nu er jeg også meget tæt på slutningen. Fik desværre misset det der memory anden del, så jeg får ikke anden kamp mod uglen. Godt det samme, for den første havde nær fået mig til at opgive. Demon of Hatred har jeg nu prøvet et par gange og jeg er ikke i nærheden af at få første stage færdig. Kameraet er desuden helt forfærdeligt hvis man bruger lock-on, så den får jeg nok aldrig klaret. Anden mulighed er at gå direkte mod slutbossen, men her står den skide spyd miniboss. Ham klarede jeg egentlig ret nemt første gang, men nu hvor han står på så lille et område og har en samurai ven med, så er det jo helt umuligt. Arghhhh, lortespil!!
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
SumezSumezSkrevet 17/04-19 13:38, rettet 17/04-19 13:39 
Ja, ham spyd-gutten i endgame var nok den værste boss i hele spillet for mig. Konstante perilous attacks, der er helt umulige at læse, og så snævert et område, at de kan nå dig uanset hvor du er.

Hans ven kan du dog nemt tage ud med stealth hvis du popper en af de der sugars der gør dig sværere at opdage. Du kan endda få ham til at hjælpe dig med første halvdel af kampen hvis du bruger den ninjutsu der får ham til at kæmpe for dig.

Han er dog ikke en påkrævet boss. Selvom der kommer tåge-væg bag dig, er der ikke noget der forhindrer dig i at grapple over på grenen der går ind over afgrunden, og videre ned til slutbossen.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
PapandPapandSkrevet 23/04-19 09:50 
Tak for tippet med en stealth sugar. Har aldrig brugt dem, men det gjorde at jeg klarede kampen med det samme. Når først jeg stod alene med spyd minibossen gik det egentlig ret nemt.

Demon of Hatred endte jeg med at cheese på det groveste, men væk var den og så snakker vi ikke mere om den. :P

Så mangler jeg bare slutbossen, som de fleste vel har kategoriseret som den sværeste soulsbourne boss overhovedet. Har prøvet et par gange og jeg har nappet den første del forholdsvis nemt, men jeg bøvler stadig med anden del, så der er lang vej endnu.
Spiller nu: Mass Effect 2, Star Wars: The Old Repu..., League Of Legends
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig