X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Blasphemous


Svar
KroeboCopKroeboCopSkrevet 06/06-18 10:23 
Skaberne af 'The Last Door' er igang med dette smukke spil. Syntes godt nok det ser pænt ud. Man må bare håbe på det spiller lige så godt som det ser ud :=]

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 05/11-19 09:54 
Nogen der har spillet det? Jeg blev lidt tændt af på stilen, der er flot, men giver vibes af at gameplayet godt kunne glemmes bag fokus på præsentationen. Men har hørt folk påstå at spillet er godt, og nu kommer der også en fysisk udgave:

https://www.facebook.com/LimitedRunGames/photos/a.967495406644137/2709980109062316/

(husk at alle switch-udgivelser hos LRG kan forudbestilles frit i to uger før der lukkes for den varme hane)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 09/11-19 21:10 
Jeg har spillet det synes desværre ikke helt det fængede hos mig. Jeg ved ikke måske var sværhedsgraden en smule for barskt til en ældre gamer som mig ;-) Men flot spil!
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 11/11-19 09:48 
Ja, det med sværhedsgraden er også et issue for mig i disse dage :D
j/k
nerosnerosSkrevet 13/11-19 19:40, rettet 13/11-19 19:40 
Haha! Ja den der slags spil hvor man risikere at blive sat helt tilbage til start i spil er lige barskt nok fortiden på mig :D
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 13/11-19 22:25 
Det gør Blasphemous da ikke?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 14/11-19 17:28 
Så kan man snart købe spillet fysik, tror måske jeg køber det :=)

Link...
Hoid to colony C05 where the computer is...
nerosnerosSkrevet 15/11-19 07:15, rettet 15/11-19 07:16 
Sumez>
Det gør Blasphemous da ikke?

Jo lidt gør det jeg skal følges i hånden nu..Spillet nulstiller din færden hvis ikke du har været på et safespot.
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 15/11-19 08:25 
OK men er det ikke bare at gemme spillet så? Jeg er ikke helt med. Er det bedre hvis man bare slet ikke kan dø? :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 15/11-19 08:32 
Vi er blevet vænnet til autosave og checkpoints af moderne spil, så når der er et spil, hvor man selv aktivt skal gøre det, er det nemt at glemme. Tror det er det neros mener :)
j/k
nerosnerosSkrevet 15/11-19 09:29, rettet 15/11-19 09:32 
Hvad slk486 mener yes ;-)

Der ligger også en del sarkasme i det da jeg godt kan lide udfordring men jeg gider ikke dummebøder :D
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 15/11-19 10:12 
Det er jo det. Vi har ikke så meget tid længere, så selvom vi ikke har noget imod udfordringen generelt, så koster det bare for meget tid at blive sat så langt tilbage.
j/k
nerosnerosSkrevet 15/11-19 11:16 
Ja helt enig :-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 15/11-19 12:20 
Tror jeg skal spille det før jeg forstår hvad I mener. :) Så må vi se om 2-3 år når jeg får det fra LRG.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KroeboCopKroeboCopSkrevet 15/11-19 16:02 
Fik købt den limited til Switch :=) Andre der også har købt nogle af dem?
Hoid to colony C05 where the computer is...
SumezSumezSkrevet 16/03-20 11:21, rettet 16/03-20 11:22 
Nu har jeg spillet det igennem, og jeg er endnu mere uforstående overfor neros' tidligere kommentar. Men det er nok bare en joke, der er fløjet helt hen over hovedet på mig? :)

Der er ikke skyggen af "starte forfra", begrænsede liv eller noget af den slags "gammeldags" spildesign, og der er heller ikke noget med at gemme spillet manuelt. Det er 100% moderne-spil-agtige checkpoints som er spredt ud gennem hele spillet. Man ryger aldrig særlig langt tilbage hvis man dør, og mister aldrig noget man har opnået. Al fremgang, som i ting mand har fundet, kort der er udforsket, eller bosser/mini-bosser der er klaret er bevaret selvom man ikke har besøgt et checkpoint i mellemtiden.
Der er nul konsekvenser af at fejle, og det kunne ikke være meget mere nutidigt.

Generelt kan jeg rigtig godt lide spillet, men meget af det kommer fra den utrolig flotte grafik og generelt rimelig vilde præsentation. Jeg troede spillet ville være sådan lidt "TRVE METAL"-agtigt, men det er holdt rimelig råt i forhold til inspirationen fra den "grumme" side af katolicismen, og soundtracket er virkelig stemningsfuldt og supergodt.
Det er også enormt buggy, og styringen kan være ret irriterende, og ofte årsag til unfair dødsfald eller deciderede softlocks, men det er et relativt kort spil og IMO i hvert fald helt klart værd at snuppe på tilbud og spille hurtigt igennem.
Lad være med at bekymre Jer om 100% completion, for backtracking kan være enormt anstrengende. Men det er aldrig *påkrævet* nogen steder i spillet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig