X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Nintendo 64 mini?


Svar
UnnamedUnnamedSkrevet 10/05-18 20:36 
Hej alle!

Der findes forskellige meninger på internettet om der nogensinde udkommer en Nintendo 64 Mini. Nogle mener, at det ikke fysisk vil være muligt, at lave en mini udgave, mens andre mener, at der HELT sikkert vil udkomme en udgave sidst i 2018.
Diskussionerne som jeg henviser til er både på hjemmesider og YouTube, hvor folk både skriver og laver videoer om deres teorier.

Hvad er jeres mening? Selv håber jeg, at der kommer en mini udgave med de bedste spil gennem tiderne.
GreaseballGreaseballSkrevet 10/05-18 22:44 
Hvorfor ville det ikke være muligt? Noget med copyright på titler eller lign.
KTCKTCSkrevet 10/05-18 23:01 
Single board computere har normalt svært ved at trække N64 emulation, så hvis Nintendo vil benytte samme hardware som de bruger til både NES og SNES mini, bliver det nok en udfordring at få det til at køre i fuld hastighed.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
millenniummillenniumSkrevet 11/05-18 07:18, rettet 11/05-18 07:20 
Jeg kan vitterligt ikke finde tilstrækkeligt mange gode N64 spil, som kan retfærdiggøre en mini N64 konsol.
Desuden er flere af dens bedste spil blevet genudgivet i langt bedre udgaver, eller også er de ikke ældet med ynde (typisk tidlig 3D symptom).

Kan næsten nøjes med en Mario64 konsol.

Så stik mig hellere en Mini Gameboy med 50 indbyggede spil :)
The medium is the message.
SumezSumezSkrevet 11/05-18 09:15 
Ja, jeg ville have svært ved at finde 20 spil at stoppe på sådan en :\
Eller for den sags skyld 10.

Mario 64
Zelda 64
Mario Kart 64
...Rogue Squadron?
.....?

Ved ikke om Sin & Punishment er for "obskurt"?
Banjo-spillene og Perfect Dark er helt sikkert ude af spillet, når MS sidder på de licenser. Ved ikke med Goldeneye, men den er nok heller ikke god.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KTCKTCSkrevet 11/05-18 10:36 
Wow, har N64 virkelig ikke mere at byde på, synes I?
Hvad med Conker, Diddy Kong Racing, Kirby 64, Mario Kart 64, Mario Party 1+2+3, Resident Evil 2, Shadows of the Empire, Star Fox 64, Super Smash Bros., Yoshi's Story, udover de allerede nævnte titler?
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 11/05-18 10:39 
Ved ikke helt hvordan jeg kunne glemme Star Fox 64.
Kirby 64 har jeg aldrig spillet, er det godt? Prøvede engang Yoshi's Story, og syntes det var helt urimeligt kedeligt. :) Samme med Mario Party-spillene faktisk, men der er vist nogen der godt kan lide dem. Ville hellere have Castlevania-spillene på hvis jeg skulle vælge så, men de er heller ikke rigtig gode...

Conker og Diddy Kong Racing har de helt sikkert ikke rettighederne til, derfor nævnte jeg dem ikke (tvivler også på at Nintendo ville inkludere Conker på sådan en maskine selv hvis de kunne)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/05-18 10:46 
Jeg har aldrig brudt mig om N64, men jeg tror det var i Snes mini tråden hvor vi diskuterede en mulig N64 mini, hvilket fik mig til at grave lidt i biblioteket til den og gå ud og købe en RGB moddet model fra eBay.

Nogen af de spil jeg syntes man burde smide på er sådan noget som Wave Race, Hybrid Heaven, F-Zero X, Doom 64, Sin & Punishment og Blast Corps. Jeg er slet ikke til Mario og Zelda, Banjo Kazooie, Bubsy eller hvad der ellers er af 3D platformere som folk bare elsker, men når alt kommer til alt så vil alle vel egentlig nok gerne have Goldeneye på.

Det kunne være en E3 overraskelse hvis Nintendo kom ud og sagde "N64 med Goldeneye og 4 controllere i. Bare rolig vi har købt licenserne".
SumezSumezSkrevet 11/05-18 11:10 
Bo, det er svært at vide hvad man skal reagere på i dine indlæg, når halvdelen af dem er trolling, og den anden halvdel lader til at være helt reel. :P

Men ja, N64 Mini med Hybrid Heaven og intet andet, det må være det der skal til.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/05-18 11:31 
Haha ja det var måske lidt Trolling at skrive Bubsy og Mario i samme kategori, men jeg mener oprigtigt at Goldeneye nok er den massefavorit som vi ikke får med mindre Nintendo hiver pungen op af lommen.

Hvis du vil se nogen der har ret omkring Goldeneye, så se den her. ;)

https://youtu.be/XqQ00GSY8ME

4 player multiplayer virker også som en ting der er dybt associeret med Nintendo 64, sådan med Mario Kart og Smash og sådan... Så gad vide om Nintendo ville bundle 4 controllere i sådan en.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/05-18 11:39 
Jeg tror den ville komme med én controller, og så skulle de andre købes løst. Som med NES mini.

Fire så store, og markant dyrere at producere, controllere ville ikke give mening at bundle med konsollen. Konsollen ville på nuværende tidspunkt også være dyrere at producere end NES/SNES mini da der kræves kraftigere hardware. Prisen ville blive enormt høj.

Uhf... bare tanken om N64-controlleren :’( Man må håbe at man stadig ville kunne bruge classic controllere fra Wii.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DarkbeatDarkbeatSkrevet 11/05-18 12:04 
Jeg er absolut heller ikke til den controller, men man ved at der er syge, syge mennesker der vil brokke sig hvis det ikke er præcis som den gamle controller.
nerosnerosSkrevet 11/05-18 17:55 
Det skal da være broken ellers er det ikke N64 :D
Bashful Neophyte
millenniummillenniumSkrevet 11/05-18 18:26 
KTC>
Wow, har N64 virkelig ikke mere at byde på, synes I?
Hvad med Conker, Diddy Kong Racing, Kirby 64, Mario Kart 64, Mario Party 1+2+3, Resident Evil 2, Shadows of the Empire, Star Fox 64, Super Smash Bros., Yoshi's Story, udover de allerede nævnte titler?

Men det er spil som ikke rigtigt er ældet med ynde, eller langt overhalet af senere efterfølgere.
The medium is the message.
KTCKTCSkrevet 11/05-18 18:41 
Hvis man er lidt kynisk, kan man vel sige det om stort set alt retro, kan man ikke?
Jeg har selv lettere ved at se det smukke i 2D, hvor 3D i midten af halvfemserne ofte får mig til at overveje, om der er noget galt med maskinen, eller om det virkelig var så grimt.
2D på Atari har jeg dog også svært ved at finde charmen i, så det er ikke kun 3D, som ikke ældes pænt.

Personligt har jeg altid set N64 som en spændende maskine, og faktisk mere spændende end den første PlayStation. Zelda, Mario, Shadows of the Empire og Conker er spil, som jeg altid gerne vil have prøvet, men jeg fik maskinen for omkring 10 år siden, og har ikke rigtigt fået givet den en chance endnu, af en eller anden grund.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
SumezSumezSkrevet 11/05-18 19:13 
Hvis man er lidt kynisk, kan man vel sige det om stort set alt retro, kan man ikke?

Det ville jeg nok synes var svært at argumentere for. Jeg er så til gengæld heller ikke vild med udtrykket at et spil kan ældes godt eller dårligt. Hvis det ikke "ældes" godt, så har der nok altid været noget i vejen med det :P

N64 var en fed maskine, men der var desværre ikke mange gode spil til den.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/05-18 20:43, rettet 11/05-18 20:43 
Nintendo 64 manglede mange flere 2D-spil. Så havde maskinen stået tidens tand bedre.
Spiller nu: Phantasy Star IV
UnnamedUnnamedSkrevet 11/05-18 21:37 
Jeg fandt en “trailer” til den “nye” Nintendo 64 mini. Jeg ved ikke om den er legit, eller om det bare er opspin. Vurder selv: https://youtu.be/f1Lbqe87arw
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/05-18 22:36 
Helt sikkert fake :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 14/05-18 15:46 
Øh, ja :D

I introduce you, the Nintendo 64 mini. This is not an official reveal by Nintendo.
It's my vision of the catalog possible. What do you think ?
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig