X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 5-tråden (PS5)


Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/04-18 09:55 
Jeg syntes det er passende med seperat tråd til dette.

Faldt i dag over nedenstående leak, muligvis fup.

PlayStation 5-tråden (PS5)

Lidt kedeligt hvis PS4 titler kræver en patch for at kunne køre på PS5.
1'305 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 20/01-23 23:08 
Tror os der bliver glemt , hvor god en PS4 er på PS5.
Bare load tiden er værd at købe PS5 til.
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
dRxLdRxLSkrevet 25/01-23 19:45, rettet 26/01-23 06:50 
Ikke at jeg klager, men selvom Elgiganten havde skrevet at jeg ville få min ps5 d. 9. februar, dukkede den op i dag, nærmest uden varsel.

Indtil videre synes jeg at maskinen fysisk er meget lækrere at have stående end jeg havde fået indtryk af ved at lytte til nogle af jer ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
QQSkrevet 25/01-23 22:40 
Har I opgraderet med en ekstra SSD i jeres PS5?
Jeg tænker, det er lidt overflødigt, hvis man sidder på en 1000mbit forbindelse og forholdsvist hurtigt kan downloade sine spil. Det er vel de færreste, der har brug for at have hele spilkataloget installeret samtidig? Nok et større behov på versionen uden drev, men selv der kommer man vel langt med en terabyte. Eller hvad?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 25/01-23 23:45 
Et enkelt spil kan sagtens fylde over 100 GB, så med 825 GB til rådighed til spil, skal man vist ikke regne med at have meget mere end fem AAA-titler og det løse liggende.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 26/01-23 00:53 
Q>
Har I opgraderet med en ekstra SSD i jeres PS5?
Jeg tænker, det er lidt overflødigt, hvis man sidder på en 1000mbit forbindelse og forholdsvist hurtigt kan downloade sine spil. Det er vel de færreste, der har brug for at have hele spilkataloget installeret samtidig? Nok et større behov på versionen uden drev, men selv der kommer man vel langt med en terabyte. Eller hvad?

Nope, har ikke opgraderet. Har som regel kun tre-fire spil i rotation og alt kan downloades på under en time for mig, så det kommer heller ikke til at ske.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/01-23 02:20 
Jeg har en 2TB WD Black i min. Har ofte gang i mange spil ad gangen. Ganske vidst installerer spil ca dobbelt så hurtigt fra disc end jeg kan hente med min 200mb fiber forbindelse, men jeg foretrækker at alt bare ligger klar til brug.

Hvis man ikke vil betale hvad en ekstra SSD koster kan man også flytte sine PS5-spil overpå en ekstern harddisk og så hente dem tilbage når man skal spille.
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 27/01-23 08:20 
Jeg har en ekstern disk sat til, hvor alle PS4 spil ligger på.

Man render hurtigt tør for plads på den interne disk. Specielt er der nogle PS4 spil, der fylder helt vildt, hvis de bliver installeret på den interne disk.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/01-23 09:05, rettet 27/01-23 09:07 
Ja det er underligt. Den der “Other”-fil på den interne SSD stiger helt vanvittigt når PS4-spil er installeret derpå. Cyberpunk fik den til at stige med 40GB da jeg havde PS4-versionen installeret der. Jeg gad godt vide grunden til det :/

Altså spillet gik fra at fylde ca 140GB samlet på den interne SSD til 100GB på en ekstern.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 08/02-23 14:50 
Dobbeltfornuft Kant er dælme go' til Returnal.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
NaieraNaieraSkrevet 19/02-23 14:03 
Hvordan linker man sin YouTube-konto til PS5, så man kan upload en video, ikke bare i appen under "Media", når browseren ikke understøtter cookies og man får at vide at man skal aktivere dem undervejs i link-processen? :p
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 19/02-23 14:06 
Hmm, jeg mener bare at første gang man prøver at uploade noget, så beder den om at linke og så skal man blot indtaste Youtube konto login.
NaieraNaieraSkrevet 19/02-23 14:10 
Ja, det prøvede jeg, men så fik jeg at vide, at jeg skulle aktivere cookies. Det kan jeg så se andetsteds (på Reddit), at det kan man faktisk godt ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 10/04-23 11:29 
Det påstås, at Sony har en streaming handheld på vej, som bliver udgivet i november. 1080p/60fps 8-inch LCD screen der muligvis er remote play only med streaming fra din PS5 ifølge Tom Henderson. Digital Foundry snakker om den her:

Sony to launch streaming only handheld?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-23 12:17, rettet 10/04-23 12:18 
Det er godt nok et bizart produkt. Håber at det kan bruges ala Wii U som gav mulighed for noget virkelig unik local multiplayer. Måske Nintendo vil overveje at lave et Nintendo Land 2 til PS5 så :D Det er et af de bedste spil de nogensinde har lavet og det er synd at det skal gå i glemslen med Wii U’en :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 10/04-23 13:11, rettet 10/04-23 13:15 
Hvis det er streaming kun til remote play, så man altid er bundet til PS5, giver det ikke ret meget mening. Det vil være til oplevelsen af en håndholdt i hjemmet, til hvis konen snupper fjernsynet osv. Men ender den med at kunne tilgå deres nuværende spil streaming service, ved siden af remote play, har den lidt berretigelse, selv om jeg stadig ikke ville betale for en streaming only handheld og da slet ikke hvis den er bundet til PS5.

Det påstås dog, at den er streaming only og helt uden lokalt afviklede spil, men kunne den nu køre ens digitale Vita/PSP/PS1 titler og var den ikke bundet til PS5, ville den straks være mere attraktiv for mig.

Mht. spil designet til den, har det ikke store chancer for at blive udbredt med en add-on, næsten ingen vil have, men det lyder heller ikke til at være formålet med den.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-23 13:16, rettet 10/04-23 13:17 
Er Sonys PS Now ikke stadig vildt shitty hvad inputlag angår? Det lyder lidt vildt at udgive et produkt kun til det hvis oplevelsen altid vil være dårlig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 10/04-23 13:35, rettet 10/04-23 13:37 
Alle cloud services er crappy på det punkt, ud fra hvad jeg har prøvet. Stadia virkede bedst og Xcloud på Steam Deck er ok, men begge føles stadig tydeligt forkert ift. at spille rigtigt. De er (var) dog på et niveau nu, hvor mange vil anse det for spilbart.

Det ville dog ikke være kun til det, men både remote play og PS Now (har skiftet navn nu, men du ved, hvad jeg mener). Fra mit synspunkt ville det være helt tosset, hvis den virkelig kun var til streamet remote play, som Henderson snakkede om. Kan selvfølgelig også være sådan de starter med at lancere den og så åbner den senere til deres service.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-23 13:41, rettet 10/04-23 13:42 
Nvidias skulle vidst være den bedste ifølge Digital Foundry og det er mit indtryk dømt ud fra deres videoer at PS Now skulle rangere i bunden. Det er vidst kun sådan noget som Control og Kingdom Hearts på Switch der er værre :D

(Der er en demo af Control og selv med ethernet kabel og 200/200Mb fiber var det helt uspilleligt for mig :D)

Det kan være at PS Now pludselig forbedres markant og hvis produktet også kan bruges til remote play på PS5 kunne det måske være interessant nok. Såfremt det bliver markant bedre end nuværende remote play funktionalitet til PC som også er super laggy.

Nogle Wii U-like spil ville stadig være sjovest, selvom det nok vil være ekstremt begrænset med titler :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 10/04-23 14:03, rettet 10/04-23 16:54 
Jeg har ikke prøvet Geforce Now, men testede nogle demoer på Switch, som føltes omtrent på niveau med Xcloud, hvilket stadig føles forkert og med dårlig billede kvalitet, men det er ikke os herinde, de services er målrettet.

Jeg tester nogle gange folk, jeg har på besøg med cloud streaming og i sidste uge, havde jeg en kammerat, som prøvede Halo i MCC udgaven på Xcloud og selv om han synes grafikken blev utydelig på et tidspunkt (macroblocking) og generelt var lidt sløret, så svarede han stadig, at det føltes som Halo, da jeg spurgte ham, hvad han synes om spiloplevelsen. Han var lidt chokeret over, at han ikke spillede på lokalt hardware.

Så det skal nok komme til et punkt, hvor det er godt nok for nogle. En Sony streaming handheld, der både kan remote play med PS5, men også tilgå deres streaming service, kan jeg se lidt mening med, selv om det måske er for tidligt til teknologien bliver mainstream. En håndholdt der udelukkende streamer fra PS5, kan jeg ikke se mig selv købe på noget tidspunkt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-23 14:09 
"En håndholdt der udelukkende streamer fra PS5, kan jeg ikke se mig selv købe på noget tidspunkt."

Nej det virker absurd hvis det skulle være produktet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 10/04-23 19:16 
Ja det lyder helt åndssvagt - det er jo det som 99% af os har i lommen allerede, lige minus analog sticks og knapper men det har de allerede licenseret en løsning på. Weird.
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-23 06:42, rettet 25/05-23 07:03 
Sony fremviste kort deres streaming handheld i går i et ellers meget undervældende Playstation show, der mest af alt bestod af multiplatform spil og service titler annonceret med CGI. Service spillene var forventede, da de som bekendt har udtalt at de investerer meget aggressivt i dem og det er hensigten at majoriteten af deres forretningsmodel model, skal bestå af dem:

PlayStation 5-tråden (PS5)

Kan stadig ikke se meningen med en remote play only håndholdt, der streamer fra PS5, når der er et hav af andre enheder, der kan gøre det samme, uden at være begrænset til PS5, men mon ikke de åbner den for deres cloud service på et senere tidspunkt?

Kort artikel om den:

https://www.eurogamer.net/playstation-announces-cloud-gaming-handheld-project-cube

Mest skuffende ved deres showcase var manglen på VR titler. De har lige udsendt PSVR2, så man skulle tro, at de ville vise hvorfor man skal købe headsettet, men det synes de ikke var nødvendigt, bedømt på det tamme VR segment de hostede op med. Ligner for nu en platform for Quest 2 ports.

Jim Ryan æraen forsætter med at sutte.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EltanEltanSkrevet 25/05-23 09:06, rettet 25/05-23 09:13 
Endnu et negativt PS indlæg - men det burde ikke komme bag på nogen, at du er identificere dig som Xbox fanboy, bliver du aldrig træt af at bashe Sony og PS?

Hvilken PS 5 har du iøvrigt normal eller digital?
BeanoBeanoSkrevet 25/05-23 09:38 
Showet var enormt Jim Ryan'sk... forudsigeligt og uden puls. Det betyder ikke jeg syntes alt var lort, men der manglede altså overraskelser.

PSVR2 delen virkede mere som en markering af at hardwaren er ude end noget andet. Jeg forventer mere fokus på det i et show i efteråret (der SKAL bare komme en Rescue Mission 2!!!).

Deres streaming dims er weird - dedikeret til lokal streaming i hjemmet (a.la. Wii U tablet), er det noget markedet ønsker?

Ud over MGS3 remake, kommer MGS1+2+3 i en Master Collection til PS5 i år - Bliver vel ports af MGS2+3 fra PS3 og MGS1 via PS1 emulering? Er der meldt mere info ud om det?
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-23 09:46, rettet 25/05-23 10:07 
Har ikke set om de skulle have sagt, hvilke versioner det er som emuleres, blot at det er det er de klassiske eller collection udgaverne, men om det så betyder NES/PS1/PC/Xbox 360/PS3 osv. står der ikke noget om. Her fra storen:

The origin of stealth action returns. METAL GEAR SOLID: MASTER COLLECTION Vol. 1 unifies the beginning of the METAL GEAR gameplay experience in one single package. Infiltrate enemy fortresses all over the globe, complete your missions with stealth and experience the thrilling cinematic story of the METAL GEAR series.

Volume 1 line-up features the original titles and beginning of the METAL GEAR series:

Metal Gear
Metal Gear 2: Solid Snake
Metal Gear Solid (Including VR Missions/Special Missions)
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (HD Collection version)
Metal Gear Solid 3: Snake Eater (HD Collection version)

This collection includes the classic versions of the games, complete with minimal edits to copyrighted contents.

Regional versions of the titles are available as additional downloads.

De kommer iøvrigt på PC og Xbox også, ligesom remaket.

Beano>Deres streaming dims er weird - dedikeret til lokal streaming i hjemmet (a.la. Wii U tablet), er det noget markedet ønsker?

Jeg gætter på, at de starter ud med PS5 remote play streaming i hjemmet og så hen af vejen åbner den for deres normale streaming service. Så vil de have solgt X antal cloud handhelds (primært til hjemmebrug), når servicen er blevet lidt mere udbygget.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 25/05-23 09:56, rettet 25/05-23 09:56 
Der blev vist MGS cover (ikke MG) så det er PS1 spillet :)

https://www.pushsquare.com/news/2023/05/metal-gear-solid-1-2-and-3-launch-on-ps5-in-the-master-collection
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-23 10:00, rettet 25/05-23 10:08 
Men er det PS1 eller PC versionen? Troede det var det, du spurgte om, altså hvilken specifik udgave spillene var.

Og der står i store listingen at Metal Gear 1 og 2 også er med og de er også ude til flere formater.

https://store.playstation.com/en-au/concept/10007607 (det samme som teksten ovenover)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-23 10:26, rettet 25/05-23 10:27 
Alan Wake 2 får ingen fysisk udgivelse:

Why is Alan Wake 2 a digital-only release?

There are many reasons for this. For one, a large number of have shifted to digital only. You can buy a Sony PlayStation 5 without a disc drive and Microsoft’s Xbox Series S is a digital only console. It is not uncommon to release modern games as digital-only.

Secondly, not releasing a disc helps keep the price of the game at $59.99 / €59.99 and the PC version at $49.99 / €49.99.

Finally, we did not want to ship a disc product and have it require a download for the game — we do not think this would make for a great experience either.

Is there a disc-based version of Alan Wake 2 in the works?

There are currently no plans to release Alan Wake 2 on disc.

What different versions of Alan Wake 2 will be available?

Standard Edition: Includes the Alan Wake 2 digital base game.

Price: $49.99 / €49.99 / £39.99 on PC and $59.99 / €59.99 / £49.99 on Consoles

https://www.alanwake.com/story/alan-wake-2-faq/

Kan være det ændrer sig senere. PC udgaven bliver vel omkring $30 på udgivelsen dagen fra en officiel key reseller, men på konsollerne er digitale priser tosset høje i sammenligning, så kavt at de skipper fysisk.

Ender de alligevel med at udgive en version senere, er det måske meget godt, for så kan det nå at blive patched i mellemtiden.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 25/05-23 10:30 
Det er interessant. Digital only er jo standarden rigtig mange steder, næsten alle "mindre" titler, kommer kun digitalt medmindre der er speciel interesse for en fysisk niche-udgivelse (der i så fald kommer flere år senere), og på PC har det selvfølgelig været standarden i mange år.

Men jeg tror næsten det er første gang jeg har hørt om et AAA-spil til konsoller der kun kommer digitalt fra starten af?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-23 10:37, rettet 25/05-23 10:41 
Jeg kan heller ikke på stående fod komme i tanke om andre AAA eksempler på konsollerne. De skriver, at det hjælper dem med at holde prisen nede, men kunne de så ikke bare lave en fysisk udgave og sætte prisen højere der? Eller ville det lede til for meget brok pga forskelsbehandling? Er det fordi det fylder for meget, i henhold til det de skriver, om ikke at ville kræve en download med en fysisk udgave, kunne der benyttes flere discs og sætte prisen efter, hvad det koster dem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 25/05-23 10:40, rettet 25/05-23 10:40 
Det hjælper dem med at holde profitten oppe, er det de mener :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-23 10:44 
Ingen tvivl om det :)

Man kunne dog godt sætte den fysiske pris efter at holde samme profit eller højere, end den digitale, hvis det var deres eneste problem.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 25/05-23 10:53, rettet 25/05-23 10:53 
Det er bare lidt en uheldig løkke.

(opfundne tal naturligvis)
- Spil koster 400kr fysisk (100kr profit)
- Forbruger er villig til at betalle 400kr for spil
- Spil koster derfor 400kr digitalt (300kr profit)
- Fysisk pris justeres til 600kr for at møde samme profit
- Hvis forbruger er villig til at betale 600kr for et spil, hvad stopper så digital udgave for at koste det samme?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-23 10:54 
Man skulle forresten tro, at der kommer en Metal Gear collection mere, siden de kalder den her Vol. 1.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-23 10:56 
Sumez>
Det er bare lidt en uheldig løkke.

(opfundne tal naturligvis)
- Spil koster 400kr fysisk (100kr profit)
- Forbruger er villig til at betalle 400kr for spil
- Spil koster derfor 400kr digitalt (300kr profit)
- Fysisk pris justeres til 600kr for at møde samme profit
- Hvis forbruger er villig til at betale 600kr for et spil, hvad stopper så digital udgave for at koste det samme?

At salget forhåbentlig går ned, når du hæver prisen. Hvis ikke skal de jo hæve prisen uanset, set fra publisherens synspunkt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 25/05-23 11:05, rettet 25/05-23 11:06 
Bede-x>
Men er det PS1 eller PC versionen? Troede det var det, du spurgte om, altså hvilken specifik udgave spillene var.

Og der står i store listingen at Metal Gear 1 og 2 også er med og de er også ude til flere formater.

https://store.playstation.com/en-au/concept/10007607 (det samme som teksten ovenover)

Det var bare mig som var forvirret :)


Bede-x>
Alan Wake 2 får ingen fysisk udgivelse:

Dvs. no-buy herfra.
DunwichDunwichSkrevet 25/05-23 11:08 
Jeg havde fornøjelsen af at spille det nye God of War et par timer i går, på en vens PS 5, og jeg var rimelig solgt på det, så skal nok have fat i konsollen nu.

Min ven har udgaven med disk drev, og jeg var faktisk chokeret over hvor stor den er; I går var første gang jeg så en PS 5 med egne øjne. Jeg kan ikke forestille mig, at jeg faktisk har plads til den. Men hvad med den digitale udgave, uden disk drev? Er den fysisk mindre end disk drev udgaven? Billigere er den i hvert fald.

Jer som har udgaven med disk drev; Hvordan i alverden får I plads til at have den stående? Umiddelbart, så så den ud til at fylde ca det samme som fire Xbox Series S konsoller, smeltet sammen - fatter ikke den skal være så enorm.

Kommer der en Slim model? ;)
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-23 11:15 
Der har gået meget stærke rygter om at standard modellen bliver én maskine, hvor man så kan købe et drev ved siden af, hvis man vil have fysiske spil.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 25/05-23 11:19, rettet 25/05-23 11:35 
@Dunwich: Maskinen uden drev er ikke mindre overordnet (i H/B/D), men der stikker ikke et drev ud. Jeg syntes det er en dum besparelse at gøre at gå efter maskinen uden drev.
EltanEltanSkrevet 25/05-23 11:24 
Dunwich>
Jeg havde fornøjelsen af at spille det nye God of War et par timer i går, på en vens PS 5, og jeg var rimelig solgt på det, så skal nok have fat i konsollen nu.

Min ven har udgaven med disk drev, og jeg var faktisk chokeret over hvor stor den er; I går var første gang jeg så en PS 5 med egne øjne. Jeg kan ikke forestille mig, at jeg faktisk har plads til den. Men hvad med den digitale udgave, uden disk drev? Er den fysisk mindre end disk drev udgaven? Billigere er den i hvert fald.

Jer som har udgaven med disk drev; Hvordan i alverden får I plads til at have den stående? Umiddelbart, så så den ud til at fylde ca det samme som fire Xbox Series S konsoller, smeltet sammen - fatter ikke den skal være så enorm.

Kommer der en Slim model? ;)

Ja, den er stor - har dog min liggende på en hylde, så den ikke rager op.
Hvis du er frisk har Callme ligenu et godt tilbud på std. udgaven.
JmogJmogSkrevet 25/05-23 13:14 
Bede-x>
Man skulle forresten tro, at der kommer en Metal Gear collection mere, siden de kalder den her Vol. 1.

Det giver håb om en port af MGS4, så den endelig kan spilles på moderne konsoller. Ville være oplagt med volume 2:
MGS4
Peacewalker
MGS5
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/05-23 13:20, rettet 25/05-23 13:22 
Sumez>
Det er bare lidt en uheldig løkke.

(opfundne tal naturligvis)
- Spil koster 400kr fysisk (100kr profit)
- Forbruger er villig til at betalle 400kr for spil
- Spil koster derfor 400kr digitalt (300kr profit)
- Fysisk pris justeres til 600kr for at møde samme profit
- Hvis forbruger er villig til at betale 600kr for et spil, hvad stopper så digital udgave for at koste det samme?

Jeg tror ikke jeg forstår tallene. I virkeligheden forholder det sig omvendt. At psykiske spil ofte koster 600kr og de fysiske er omkring 400kr.
Spiller nu: Phantasy Star IV
EltanEltanSkrevet 25/05-23 15:45 
@bedex,

Lidt nysgerrig på hvilken version af PS5 du har og basere dine førstehåndsoplevelser på.
Digital eller std?
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-23 15:50, rettet 25/05-23 15:51 
Konsolkongen>Jeg tror ikke jeg forstår tallene. I virkeligheden forholder det sig omvendt. At psykiske spil ofte koster 600kr og de fysiske er omkring 400kr.

Tror mere det skulle ses som et tænkt eksempel, på hvordan prisudviklingen på det ene område, kunne påvirke det andet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/05-23 16:31 
Det giver bedre mening, tak :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-23 16:53, rettet 25/05-23 16:54 
Sumez>Men jeg tror næsten det er første gang jeg har hørt om et AAA-spil til konsoller der kun kommer digitalt fra starten af?

Horizon: Call of the Mountain koster 519kr på PSN og det har ikke en fysisk version. Det må vel næsten tælle som en fuldpris titel, selv om det godt kan gå endnu højere i dag. Om det så har et højt nok budget til at kalde det AAA, er altid så vanskeligt at diskutere, fordi folk ligger snittet forskelligt.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
DunwichDunwichSkrevet 25/05-23 16:55 
Beano>
@Dunwich: Maskinen uden drev er ikke mindre overordnet (i H/B/D), men der stikker ikke et drev ud. Jeg syntes det er en dum besparelse at gøre at gå efter maskinen uden drev.

https://www.elgiganten.dk/product/gaming/spillekonsol-tilbehor/playstation/playstation-spillekonsol/playstation-5-2x-dualsense-controller-pakke/581993

Man kan sige her, at drevet koster 1400 kr ekstra-ish inkl. en ekstra controller, og det er vel ikke en gal pris, når digital udgaven koster 3999 kr?
Bede-xBede-xSkrevet 25/05-23 17:15, rettet 25/05-23 17:16 
Er man træt af den lidt mere RPG-agtige retning, de moderne Ass Creed spil er gået i, så ser det faktisk ud til at Ubisoft snart udgiver noget der minder mere om de tidligere spil i serien. Kan selvfølgelig være det bare er stilen, der efterlader det indtryk:

Assassin's Creed Mirage
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 25/05-23 17:16, rettet 25/05-23 17:16 
@Dunwich: Forskellen er mindre, Coolshop tager pt. kr 4388 for disc model, og kr 3889 for den digitale. Kan blive dyre kr 500 at spare imo.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/05-23 20:22 
Enig. To-tre spil så er drevet tjent hjem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'305 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig