X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 5-tråden (PS5)


Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/04-18 09:55 
Jeg syntes det er passende med seperat tråd til dette.

Faldt i dag over nedenstående leak, muligvis fup.

PlayStation 5-tråden (PS5)

Lidt kedeligt hvis PS4 titler kræver en patch for at kunne køre på PS5.
1'305 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 08/08-22 12:16 
Ja så kan du nok ikke bruge den løsning :D
BeanoBeanoSkrevet 23/08-22 20:29, rettet 23/08-22 20:37 
DualSense Edge controller...

https://youtu.be/TzAS_g9OuWs

https://blog.playstation.com/2022/08/23/introducing-the-dualsense-edge-wireless-controller-the-ultra-customizable-controller-for-playstation-5/
slk486slk486Skrevet 23/08-22 20:58 
Fedt! Fandme også på tide! :)
j/k
NaieraNaieraSkrevet 23/08-22 21:03 
Fedt! Ikke flere Scuf-overpriser :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 23/08-22 21:36 
Sony-overpris i stedet, måske? ;)
NaieraNaieraSkrevet 23/08-22 21:48 
De kan vel ikke sætte prisen meget højere end Elite 2.

Forhåbentlig kommer den inden året er omme, og forhåbentlig bliver den så også til at få fat i...
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
dRxLdRxLSkrevet 07/09-22 19:56 
Ny ps5 version (inkremental forbedring)

Link...
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
NaieraNaieraSkrevet 07/09-22 22:47 
Hvis den så også bare var nemmere at købe ind til at producere :)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
Bede-xBede-xSkrevet 19/09-22 20:39, rettet 19/09-22 20:58 
Det rygtes at Sonys næste PS5 kommer med aftageligt disc drev:

Sources familiar with Sony’s plans have shared details under the condition of anonymity outlining the next iteration of the PlayStation 5. It’s been suggested that this new console will completely replace the A, B, and C chassis that have been in production since the console’s launch.

The console, currently named the D chassis PlayStation 5, will have almost identical hardware to the existing consoles already on the market.

The most surprising new feature of the new this new PS5 though, is that the console will have a detachable disk drive. The detachable disc drive will be connected to the PlayStation 5 using an extra USB-C port on the back of the console.

https://insider-gaming.com/new-playstation-5/

Det ville effektivt give dem mulighed for at gøre den digitale PS5 til standardudgaven, hvor man så evt. selv kan tilkøbe et drev, hvis man har behov for det, selv om det selvfølgelig også vil blive solgt bundlet. 79% af solgte spil på Playstation var ifølge Sony digitale i sidste kvartal, så man kan godt forstå, hvis de vil i den retning.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/09-22 22:25, rettet 19/09-22 22:27 
Sådan fra et reparations-perspektiv er det en super nyhed. På de sidste mange konsoller kan man ikke bare udskifte drevet, skulle det gå i udu, da de er låst til maskinen.

Derudover er det placeret helt idiotisk på nuværende model hvor man risikerer seneskader i håndledet hver gang man skal sætte skiven i, så at kunne placere drevet ved siden af, eller nedenunder vil være win for mig.

I forholdt til fremtiden for salg af fysiske spil lover det ikke godt, men det giver, måske naivt, muligheden at flere ser lyset og køber sine spil billigere og fysiske :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 19/09-22 23:43 
Jeg har den diskløse udgave, men kun fordi det var den eneste jeg kunne få fat i, så hvis de udgiver et løst drev vil jeg klart købe det.

Det værste ved at have den digitale er egentlig ikke at jeg ikke kan købe skiver. Det er at jeg pludselig ikke længere kan få spil til jul og fødselsdag. Det vækker altid de skønneste barndomsminder at pakke en gave op og se et spilcover.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-22 07:56 
Det er spørgsmålet om det vil være kompatibelt med nuværende dørstopper-model siden de specifikt nævner en USB-C port, som maskinerne ikke har bagpå.
Drevet installerer med max hastighed på ca 40Mb/sek, så det burde USB3 snildt kunne have klaret.

Det er klart i Sonys interesse at holde folk på digitalt hvor de kan sælge spillene til voldsomme overpriser og samtidig tjene en større procentdel pr solgt spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/09-22 08:20 
Lyder umiddelbart som en skør løsning at have et drev som sættes på maskinen og skal have kabel til bagsiden, frem for en port eller lign på siden bag et dæksel. Men man skal nok se det før det giver mening.
Undrer mig ikke at PS5 digital version har solgt bedst, det har været den nemmeste at få fat på hele vejen i DK og jeg kender et par stykker der nødtvunget har valgt den model, og har fortrudt det.
SumezSumezSkrevet 20/09-22 10:05 
Naiera>
Hvis den så også bare var nemmere at købe ind til at producere :)

Mon ikke den er det? Jeg tænker det burde være en ret central faktor for Sony at prioritere dele der er mere realistiske for dem at få fat i, indenfor rimelighedens grænser altså.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 20/09-22 10:06 
Bede-x>
Det rygtes at Sonys næste PS5 kommer med aftageligt disc drev:

Jeg håber de går med et design i den her stil
PlayStation 5-tråden (PS5)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-22 11:25 
Beano>
Lyder umiddelbart som en skør løsning at have et drev som sættes på maskinen og skal have kabel til bagsiden, frem for en port eller lign på siden bag et dæksel. Men man skal nok se det før det giver mening.
Undrer mig ikke at PS5 digital version har solgt bedst, det har været den nemmeste at få fat på hele vejen i DK og jeg kender et par stykker der nødtvunget har valgt den model, og har fortrudt det.

Har den det? Jeg syntes altid det har været maskinen med drev der har været nemmest tilgængelig.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 20/09-22 12:20 
Det er blot min observation og kan naturligvis tage fejl :)
NaieraNaieraSkrevet 20/09-22 16:17 
Det er helt sikkert den uden drev der har været lettest at få fat i.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/09-22 16:27 
Jeg gad godt se tal på det. I starten var det kun ca 20% af solgte PS5'ere der var digital-versionen. Sony producerede langt færre end af de rigtige maskiner.

Det kan være det har vendt efter at de er begyndt at tjene på maskinerne, for de har helt sikkert taget et langt større tab ved launch på en digital, da forskel i pris var langt billigere end hvad sådan et drev koster dem.
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 21/09-22 11:46, rettet 21/09-22 11:51 
Ja, de tal synes jeg også kunne være interessante at se.
Jeg gravede lidt og var overrasket over hvor lidt jeg kunne finde af facts ved alm google søgning.
De facts jeg kunne finde:
der er ialt solgt ca 20 mill PS5 maskiner indtil nu (ca aug 2022)
Et af de nyeste tal jeg kunne finde siger, at knap 80% af alle PS4+PS5 spilsalg er digitale (https://www.pushsquare.com/news/2022/07/nearly-80percent-of-all-ps5-ps4-games-are-bought-digitally)

Jeg har ikke kunnet finde hårde tal på hvordan de 20 mill maskiner fordeler sig på hhv disc og digital maskiner.

I Danmark er jeg helt enig i, at det har været nemmest at få fingre i digital versionen. Jeg har hele tiden antaget at det var fordi efterspørgslen på disc-versionen var langt højere, men det er nok mest baseret på min egen preference for disc-versionen end på hårde facts/tal.
Jeg må sige at det overrasker mig meget, at salgstallene indikerer ca 80% af alle spilsalg er digitale på PS4+PS5. Personligt synes jeg prissætningen på digitale enkelt-spil er crazy, for mig er det helt godnat at der er masser af spil der sælges dyrere som digital-udgave end tilsvarende disc-version. I min verden er digital-versionerne af spil ganske enkelt væsentligt mindre værd som produkt, fordi du ikke "ejer" og dermed ikke kan råde over produktet på samme måde som disc-versionen.
Jeg ved så ikke hvordan de evt. regner abonnements-baserede tjenester ind som PS plus/PS now, det er ret relevant for det tal på 80% hvordan de indregner disse tjenester.

Et andet interessant spørgsmål er, om Sony (og MS mf.) ikke netop er villige til at acceptere en dårligere forretning i at sælge rene digitale maskiner, fordi de så fremover er sikret den væsentligere bedre profit der ligger i at sælge digitale versioner af spil og samtidig kan skære brugtmarkedet for spil væk.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
3of193of19Skrevet 23/09-22 16:29 
For mange er det vel efterhånden også et plads problem.
Jeg har i forvejen min samling af retro spil stående, jeg ville simpelthen ikke have plads til de spil jeg ville købe til Next Gen.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 01/10-22 01:05, rettet 01/10-22 01:19 
3of19>

Jeg var lidt på herrens mark omkring et Steam Deck. Men der er et eller andet praktisk over at have et digitalt spilbibliotek umiddelbart tilgængeligt inkl. lav TDP (15 W) - og blot tilslutte en ekstern (mindre) skærm via USB-C-HDMI (som jeg endnu ikke har prøvet, men p.t. får jeg kun spillet 4K 60-120 Hz på min pc, når elpriserne er i bund i weekenden - PS5-diskkonsollen har samlet støv i længere tid...).

Mine øjne orker dog (næsten) ikke længere at glo på håndholdte skærme ;P
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
JmogJmogSkrevet 01/10-22 09:56, rettet 01/10-22 09:57 
Har lige gennemspillet hele Halo CE på min Steam Deck og er over halvvejs gennem Halo 2. Mine øjne er ikke de bedste, men det er en stor fornøjelse at spille den slags spil, når man har en time i toget hver vej til arbejde. Indtil videre har jeg spillet følgende fra start til slut i toget:

Day of the Tentacle
Halo CE: Anniversary
Sleeping Dogs (120 timer)
Tomb Raider. Guardian of Light
Shadow Complex
Quantum Break

Og en god bid Halo 2: Anniversary og Sunset Overdrive.
Bede-xBede-xSkrevet 04/10-22 10:23, rettet 04/10-22 11:51 
Der er lækket en liste, som påstås at være nogle af Sonys kommende spil:

PlayStation 5-tråden (PS5)

https://www.pushsquare.com/news/2022/10/leaked-sony-document-supposedly-sheds-light-on-ps5s-portfolio

Vi er selvfølgelig i rygteafdelingen her, men skulle den være sand, noterer jeg mig et par ting:

1) Næsten alt der ikke er VR, kommer på PC. Der er enkelte undtagelser på listen fx. bil kamp spillet fra Lucid, Ronin og et Kojima spil, der rygtes at være Death Stranding 2. Ronin er allerede annonceret som en konsol eksklusiv (= kommer også på PC) og Kojima spillet er sikkert det samme, som med Death Stranding, hvor PC udgaven har en anden publisher.

2) Fjerner man allerede udgivne spil, VR, remasters og DLC er langt hovedparten af de kommende spil noget med multiplayer. De nævneværdige undtagelser er to survival (stavet forkert) horror spil fra Firesprite og Ballistic Moon.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
EltanEltanSkrevet 04/10-22 10:46 
Whats not to like?
SumezSumezSkrevet 04/10-22 10:51 
At "GaaS" specifieres som en hel genre er da i hvert fald én ting :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 04/10-22 10:54 
Hvad skal GaaS stå for?
Go around and Shoot?
BeanoBeanoSkrevet 04/10-22 11:55, rettet 04/10-22 11:55 
Game as a Service?
DunwichDunwichSkrevet 04/10-22 22:41 
En PC port af Returnal, nogle (primært) multiplayer titler, og et remake af Horizon Dawn.

Det er hvad krystalkuglen siger, om den umiddelbare fremtid for Sony og PS5? Jeg ville gerne, men har simpelthen så dårlig tid.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-22 08:53 
Du kan spille Returnal på din Steam Deck når du er på farten :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 05/10-22 13:40 
Dunwich>
En PC port af Returnal, nogle (primært) multiplayer titler, og et remake af Horizon Dawn.

Det er hvad krystalkuglen siger, om den umiddelbare fremtid for Sony og PS5? Jeg ville gerne, men har simpelthen så dårlig tid.

Der er helt sikkert mange andre ting på vej. De er bare ikke på listen. Vi ved at de har studier der arbejder på uannoncerede VR titler og de står jo ikke på listen. Altså både titlerne og studierne.

Og Naughty Dog er med sikkerhed igang med deres næste IP. Og det her er jo heller ikke en liste over spil der kommer snart - langt fra. De fleste af dem vil være flere år om at blive produceret færdige.
BeanoBeanoSkrevet 28/10-22 18:35 

Til kr 1899,- må den også kunne lave kaffe og centrifugere?

https://www.coolshop.dk/produkt/ps5-dualsense-edge/23D9M7/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-22 18:41 
Det er en sindssygt høj pris. Især når den ikke findes i federe farver :/

Er der kommet pris på replacement analog-pinde?
Spiller nu: Phantasy Star IV
EltanEltanSkrevet 28/10-22 19:08 
Og gavekort til den nærmeste thaibiks
DunwichDunwichSkrevet 28/10-22 20:28 
Altså, det er en controller, som skal overbevise folk om, at de bliver _endnu_ bedre til CoD, og den koster kun et par tusinde?

Jeg tager to!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-22 20:41, rettet 28/10-22 20:43 
Det er ret tosset. Jeg synes de havde fat i noget med back button attachment til Dual Shock 4. Det er i hvert fald hvad jeg synes er mest brugbart for mig (uden at have prøvet kortere throw på triggers).

Gad godt at de bare havde udgivet noget lignende til Dualsense.

Helt ærligt synes jeg ikke Dualsense er en skide god controller uanset, så jeg er ikke umildbart klar på at købe en langt dyrere udgave. Den er okay, men jeg foretrækker DS4 :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 28/10-22 22:53 
En pris i den høje ende - specielt når en Scuf ikke koster væsentligt mere.

Personligt kan jeg dog ikke gå tilbage til en non-backbutton controller igen i multiplayer FPS. Det er bare bedre.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 29/10-22 01:11 
Jeg er ret sikker på, at den er bedre end Scuf, men prisen er stadig for høj. Det virker som om de presser citronen.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
DunwichDunwichSkrevet 29/10-22 07:58 
https://www.youtube.com/watch?v=1imugQXbc-M

Jeg vidste slet ikke, at det var en ting i dag. I de gamle dage, var det i hvert fald nemmere, og billigere, at snyde og give sig selv fordele i spil; Der indtastede man bare en POKE kode, og så var man i gang.
enfenenfenSkrevet 29/10-22 14:23, rettet 15/11-22 13:58 
Naiera>
Jeg er ret sikker på, at den er bedre end Scuf, men prisen er stadig for høj. Det virker som om de presser citronen.

Det kan man da altid håbe.

Scuf er efter mine erfaringer ikke helt oppe i samme build quality som originale. Dog stadig gode. Men det ændrer ikke på, at Scuf er anerkendt som nok den bedste inden for 3rd party controllers - specielt inden for competitive.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-22 15:31 
Er det ikke også moddede originale controllers?
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 15/11-22 14:03 
Det kan man vel godt sige. De er bygget på designet fra Sony.

Tidligere kunne 3rd party godt få lov til at designe selv - Astro designede deres Astro C40. Men det mener jeg ikke, man får lov til i dag.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 24/12-22 01:41 
Hvor længe er det meningen at en DualSense skal holde på en fuld opladning? Det lader ikke til at være ret meget.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 24/12-22 02:44 
Jeg har hørt om 12-15 timer, alt efter type af spil, intensiteten af rumble, triggers, højtalerlyd, etc. Det passer godt med mine erfaringer.
Man kan mute mikrofonen som standard i settings, hvilket også hjælper. Batteriadvarslen kommer ret tidligt og man kan oftest spille adskillige timer før batteriet er helt drænet.
NaieraNaieraSkrevet 24/12-22 03:18 
Jeg nåede ned på en enkelt bar ret hurtigt, men det lyder realistisk at den kunne have nået 15 timer. Vildt nok, så stor en forskel der er mellem maskinernes controllere, men DualSense er selvfølgelig også ret avanceret.

Jeg mener at jeg får op til 50 timer ud af en opladning med Pro controlleren til Switch.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
JmogJmogSkrevet 24/12-22 10:36, rettet 24/12-22 10:38 
12-15 timer lyder godt nok højt. Jeg har erfaring med, at den holder omkring seks-syv timer.
NaieraNaieraSkrevet 24/12-22 11:57, rettet 24/12-22 11:58 
Dét er da i hvert fald ikke godt nok :–/
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
QQSkrevet 09/01-23 14:50 
Det kribler godt nok i mine nærige fingre, nu hvor 5’eren er til at få fat i igen til ordentlig pris. Dog stadig i den høje ende, men man kan da trods alt stort set selv vælge hvilken model og bundle man vil ha.

Men hvornår skal jeg regne med at version 2 kommer og til hvilken pris? Ville være ked af at snyde mig selv for en slim model (med eller uden disk) til lavere pris senere i år.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/01-23 15:30, rettet 09/01-23 15:32 
Jeg vil tro at det sker inden for det næste 1-2 år at der kommer en slim. De er allerede begyndt at lave APU'en i mindre størrelse, og dermed afgives der mindre varme og bruges mindre strøm. Motherboardet er også allerede nu blevet en del mindre i de nye maskiner. Grunden til at den ikke er blevet mindre endnu er nok at sådanne nye plastik molds koster en formue at lave.

Der går rygter om at den kun kommer i en digital edition fremover (nok en slim model) hvor BD-drevet så kan tilkøbes separat og tilsluttes med USB C bagpå.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 09/01-23 18:04 
Jeg ville købe en med drev nu mens man stadig kan få dem, hvis jeg var dig, Q.

Hvis du er interesseret i nogle af de spil der følger med bundles, så er prisen nogenlunde spiselig.
Jeg ville ikke regne med den bliver billigere i år. Der er nul grund til at sænke prisen.
1'305 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig