X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 5-tråden (PS5)


Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/04-18 09:55 
Jeg syntes det er passende med seperat tråd til dette.

Faldt i dag over nedenstående leak, muligvis fup.

PlayStation 5-tråden (PS5)

Lidt kedeligt hvis PS4 titler kræver en patch for at kunne køre på PS5.
1'305 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 31/01-22 09:38 
Q>
Er jeg den eneste herinde, der ikke har fået sig en PS5 endnu? Har besluttet mig for, at nu skal det være, men ikke til overpris. Nok den digitale version.


Nej, du er ikke den eneste. Men jeg venter lidt, lige PT er der ikke SÅ mange spil til den som jeg er vild efter at spille lige her og nu.
QQSkrevet 31/01-22 10:36 
Det er også mest fordi, jeg begynder at have tid til at tage hul på en god portion stærke PS4 titler og når man nu kan spille dem i 60 fps, så kan jeg næsten ikke få mig selv til at starte dem op på min launch PS4.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
3of193of19Skrevet 01/02-22 15:04 
Urg, nu er Bilka også begyndt med ågerpriserne:
DIGITAL Edition med Pulse headset til 4900kr…
NaieraNaieraSkrevet 01/02-22 15:30 
WTF
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
3of193of19Skrevet 01/02-22 16:39 
Ret uforskammet, men jeg forstår det på en måde godt med digital udgaven, de sælfer jo ingen PS5 spil til DEN kunde.
Eller har Sony samme aftale med forhandlere at de får en %del af de spil der bliver købt digitalt på den enhed ligesom Microsoft har med Series maskinerne?
RaGeRaGeSkrevet 02/02-22 19:10, rettet 03/02-22 00:05 
Gav 6000 kr. for disk versionen inkl. ekstra controller og ratchet & clank rift apart igennem Bilka's - Ja tak tilbud, jeg gad simpelthen ikke vente mere dog synes jeg 800 kr. i overpris er lidt groft.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 03/02-22 10:04, rettet 03/02-22 10:05 
Sony er i gang med at opbygge direct channel salg i flere forskellige lande (PS5 kan allerede købes direkte hos Sony i europæiske lande som Tyskland og Holland), med al sandsynlighed som modsvar på de ågerpriser som selv velrenommerede detailhandler tager for en PS5.

Der er (måske) også en dansk side på vej her, men der kan ikke købes noget endnu:
https://www.playstation.com/da-dk/ps5/buy-now/
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
JmogJmogSkrevet 03/02-22 15:24 
Glimrende. Selv hvis de ikke har nogen på lager, så vil det være et kæmpe fremskridt blot at kunne bestille en og ikke behøve at gøre andet end at vente på at de når til én i køen. Det synes jeg har været det værste ved de sidste par år - at man ikke engang kunne bestille en.
QQSkrevet 03/02-22 17:01 
Man kan desværre heller ikke bestille på den tyske pt. Nicht lieferbar
De sælger den ellers billigere end den danske vejldende pris. Sku der være problemer i at købe den i Tyskland, udover bøvl i forbindelse med reparationer fx?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
JmogJmogSkrevet 04/02-22 08:09 
Fuldkommen ligegyldigt hvor i EU du køber noget på nettet. Også i forhold til reklamation.
Nuclear DetergentNuclear Deter...Skrevet 04/02-22 15:32 
Q>
Man kan desværre heller ikke bestille på den tyske pt. Nicht lieferbar
De sælger den ellers billigere end den danske vejldende pris. Sku der være problemer i at købe den i Tyskland, udover bøvl i forbindelse med reparationer fx?

Spørgsmålet er om at Sony vil levere til Danmark fra deres .de.side, ellers er der ingen problemer i forhold til reklamation.
You mechs may have copper wiring to reroute your fear of pain, but I've got nerves of steelSpiller nu: Killer 7
3of193of19Skrevet 25/02-22 09:07 
Nå så fik jeg endelig fat i en hos Elgigantens åbning i Hillerød. Op kl 4:15 med det offentlige, traske fra stationen og fik nr 59/100 digital edition (disk var der kun 45 af og masser af folk da jeg var der 6:10).
Desværre havde jeg ikke læst det med småt at den først kan hentes i morgen (og nej de kunne IKKE sende hjem eller til anden butik :( ).
Nå så har jeg da noget at fylde min dag med i morgen :)
3of193of19Skrevet 26/02-22 16:03 
Har fået hygget lidt med Astro's Playroom. Ligeså charmerende som Rescue Mission :)
Desværre viste sig min extra controller som der var bundlet med maskinen (eller snarere, den blå jeg byttede til med en anden i vareudleveringskøen) dead on arrival. Tænder ikke, vil ikke resettes (prikhullet på bagsiden). Endnu en tur til Elmutanten på mandag, dog ikke Hillerød denne gang.
XiwanaXiwanaSkrevet 16/03-22 17:10, rettet 16/03-22 20:55 
Til de hurtige: https://www.elgiganten.dk/product/gaming/spillekonsol-tilbehor/playstation/playstation-spillekonsol/playstation-5-digital-2021/345102

EDIT: Ikke længere på lager. Der var tale om en digitalversion (uden disk) m. ekstra controller til 4.100,-
[inspirational quote here]
Bede-xBede-xSkrevet 29/03-22 14:36 
Sony har annonceret deres nye abonnements service:

https://blog.playstation.com/2022/03/29/all-new-playstation-plus-launches-in-june-with-700-games-and-more-value-than-ever/#sf255029422

Ingen dag et first party spil og ingen bagudkompatibilitet, til gengæld kan man få lov at downloade et udvalgt katalog af PS1, PS2 og PSP titler på den dyreste tier, samt streame nogle PS3 spil:

PlayStation Plus Premium**

Benefits:
Provides all the benefits from Essential and Extra tiers
Adds up to 340* additional games, including:
PS3 games available via cloud streaming
A catalog of beloved classic games available in both streaming and download options from the original PlayStation, PS2 and PSP generations
Offers cloud streaming access for original PlayStation, PS2, PSP and PS4 games offered in the Extra and Premium tiers in markets** where PlayStation Now is currently available. Customers can stream games using PS4 and PS5 consoles, and PC.***
Time-limited game trials will also be offered in this tier, so customers can try select games before they buy.
Price*:
United States
$17.99 monthly / $49.99 quarterly / $119.99 yearly
Europe
€16.99 monthly / €49.99 quarterly / €119.99 yearly
United Kingdom
£13.49 monthly / £39.99 quarterly / £99.99 yearly
Japan
¥1,550 – monthly / ¥4,300 – quarterly / ¥10,250 yearly

Dyrt og skuffende.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/03-22 14:52 
Ja det var godt nok ikke særlig spændende :D

Tænk at spise folk af med 1, 2, "3" og PSP-spil :/ Derudover skal man nok regne med at 50Hz PS1 og 2 titler i europa bliver kvæstet af framerate konvertering til 60, som Sony har gjort indtil nu.

Jeg gad bare godt at der var et endnu billigere alternativ hvor jeg kun skulle betale for online, og ikke for resten af PS+ som jeg alligevel aldrig bruger :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 20/04-22 15:22 
Hvis der er nogen, der fortsat mangler at få fingrene i en PS5, har Elgiganten den på lager.

PS5, 2 controllere, Spider-man: Miles Morales 5.397,-

PS5 tilbud
What is the Matrix?
dRxLdRxLSkrevet 20/04-22 16:35 
Fristende, men jeg må hellere vente til det passer bedre.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 25/04-22 10:12 
PS5, 2 controller og Horizon 5.447,-

https://www.elgiganten.dk/product/gaming/spillekonsol-tilbehor/playstation/playstation-spillekonsol/playstation-5-2021/345097
j/k
NaieraNaieraSkrevet 25/04-22 12:43 
Og de er ikke engang udsolgt endnu. Vildt nok, der.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/04-22 14:20 
VRR kommer i denne uge :)

https://blog.playstation.com/2022/04/25/variable-refresh-rate-support-for-ps5-is-rolling-out-this-week/
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/04-22 21:40 
Nå det virker allerede nu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/05-22 14:29, rettet 04/05-22 15:05 
DF kigger nærmere på VRR:
https://m.youtube.com/watch?v=3v2aks-su2s

Jeg har kun prøvet det kort, og det er min første erfaring med VRR. Umiddelbart er jeg ganske imponeret. Jeg har ikke bemærket noget voldsomt skift i gamma og ej heller set noget flickering på mit CX OLED (omend begge dele helt sikkert vil være der).

Det er ærgerligt at det kun er 48 fps og opad. Jeg håber at Sony udvider til 40 engang, men for nu er det ganske fint.

Den næsten største fordel jeg har oplevet er den lavere inputlag. Arkanes spil har altid føltes belastende sluggish at sigte i, i en grad der hæmmer gameplayet. Forskellen i Deathloop er tydelig og selvom det stadig ikke bliver på niveau med bedre spil så hjælper det så meget at jeg tænker at spille det færdigt en af dagene.

Metro er et andet spil med super dårligt aim, men har ikke testet det med VRR. Håber at det også her vil gøre en forskel :)

Ligeledes ville jeg ønske at PS4-titler kunne understøtte VRR. De fleste spil rammer fint deres target framerate på PS5, men reduktionen i inputlag ville være virkelig barskt.

Sådan noget som Prey (igen Arkane) ville nyde rigtig godt af det. Men også Shmups og andre dårlige ports af arcadetitler kunne nyde godt af dette.
Death Smiles I har 4 frames lag på PS4 mod 3 på 360. Det er spilbart, men med VRR ville forskellen måske udlignes?

Edit: Det er muligt at slå VRR til og fra imens man spiller så man kan vurdere forskellen. Enten via PS5-menuen, men på LG CX kan man også bare slå Instant Game Reponse fra på TV’et, som er lidt hurtigere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 25/05-22 01:21 
Reminder til PS5 ejere, der ikke har gjort det endnu. Indtil 22. Juni kan man få seks måneders gratis Apple Plus abonnement. Bare tilgå Apple plus fra din PS5, log ind med Apple ID (eller opret et) og så spørger den om du vil aktivere seks måneders prøveabonnement.

Da det er knyttet til Apple ID’et kan du derefter bare bruge appen på et hvert device du har lyst til.

Kan også gøres fra en PS4, der får man bare kun tre måneder.
enfenenfenSkrevet 18/07-22 12:33, rettet 18/07-22 12:33 
Føtex har PS5 på lager igen:

PS5 + Horizon: Forbidden West til 5.399,-

På det ene billede er afbilledet en ekstra controller. Men jeg er ikke sikker på, om den hører med

PS5 + Horizon: Forbidden West
What is the Matrix?
DunwichDunwichSkrevet 18/07-22 16:55 
Fem et halvt tusinde. De må være på crack.

Indrømmet, jeg har ikke fulgt med i PS5 priser i lang tid, men er det bare en pris Føtex selv forsøger sig med, og går den, så går den?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/07-22 16:59 
enfen>
På det ene billede er afbilledet en ekstra controller. Men jeg er ikke sikker på, om den hører med

De har tilføjet tekst nu hvor der står at det kun er en enkelt controller :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 18/07-22 19:26 
Coolshop har samme bundle på lager til kr 5195,-
JmogJmogSkrevet 18/07-22 20:24 
Dunwich>
Fem et halvt tusinde. De må være på crack.

Indrømmet, jeg har ikke fulgt med i PS5 priser i lang tid, men er det bare en pris Føtex selv forsøger sig med, og går den, så går den?

Det er faktisk i den lavere ende :-D

https://ps-pris.dk/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/07-22 09:57, rettet 19/07-22 10:43 
Det er endeligt muligt at købe andre farver plader til maskinen. Priserne svinger helt vildt, hvor nogle butikker vil have helt op til 599 :/

https://www.coolshop.dk/produkt/ps5-standard-cover-midnight-black/23BQ5M/

Hvis man planlægger en tur til stranden i det barske vejr er det i hvert fald en god idé at udskifte det hvide plastik, som nok bliver møgbeskidt og ridset ellers :/

Edit: Findes også til dørstopper-versionen her: https://www.coolshop.dk/produkt/ps5-digital-cover-midnight-black/23BQ4P/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/07-22 12:01 
Jeg købte "cosmic red" panelerne via Amazon DE i februar, rigtig flot farve :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/07-22 12:38 
Dem overvejede jeg også. Faktisk var jeg mest på de lilla, men købte controlleren og den farve er meget voldsom IRL synes jeg.

Det blev bare de sorte plader denne gang, dem er jeg sikker på at jeg bliver tilfreds med :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/07-22 14:31 
Nok et sikkert sats hvis man bare vil have maskinen mere neutral :)
SumezSumezSkrevet 19/07-22 14:56 
Det er lidt ærgerligt at Dbrand's "darkplates" design ikke er let tilgængeligt i Europa - det er faktisk utroligt så lidt der skal til for at gøre PS5 væsentlig mindre grim: https://dbrand.com/shop/special-edition/ps5#dbm-printed-skins-display-entrypoints-block
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/07-22 16:54 
Jeg synes de gør den langt grimmere. Goddamn! :D

Kraverne er smart tænkt. De sørger ret godt for at der ikke kastes lys på væggene når man spiller i mørke.

Jeg fik de sorte i dag. Det pynter, men den er stadig ikke køn.
Spiller nu: Phantasy Star IV
EltanEltanSkrevet 25/07-22 16:02 
Hører nok ikke hjemme her, men har en PS5 digital. Edition til salg - den er brugt. Skulle nogen være interesseret.
BeanoBeanoSkrevet 29/07-22 12:32 
Nye PS5 system features på vej...

- 1440p HDMI Video Output (pt. uden VRR support)
- Gamelists (tak!)
- Compare 3D Audio and Stereo Audio
- Easier Access to In-progress Activities
- Request Share Screen
- Joinable Game Notification
- View New Friends’ Profiles
- Send Stickers and Voice Messages in Game Base

https://blog.playstation.com/2022/07/28/ps5-beta-introduces-1440p-support-gamelists-and-more
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/07-22 12:52 
Sejt nok med 1440p. Det har folk efterspurgt længe :)

Jeg ville ønske de ville tilføje et disc-ikon til dashboardet, så man altid kunne starte den skive der sidder i.

Sættes en ny skive i lige når maskinen tændes og man endnu ikke er logget ind med en konto, skal man hen og grave i listen af installerede spil for at finde spillet. Det er super irriterende :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/07-22 13:30 
Den optræder ikke i Switcher heller?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/07-22 13:37 
Det er jeg ikke helt sikker på hvad er. Det må jeg lige undersøge senere :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 29/07-22 13:47, rettet 29/07-22 13:53 
Et ikon i "bakken" i bunden af control center, eller hvad det nu hedder.

Jeg ved ikke om spillet popper op der, men værd at checke :)

EDit: Jeg savner også bedre muligheder for at finde spil i ens library - søgemuligheden returnerer alt for bredt og fra PSN Store.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/08-22 16:23 
Utrolig sent svar, men disc’en er heller ikke i Switcher hvis man gør som jeg beskrev :/

Jeg synes det er hammer underligt at med al den pral om maskinens lyd-formåen at den ikke understøtter Dolby Atmos som Xbox’en gør.
Det er temmelig sølle at al deres lydfokus indtil videre begrænser sig til hovedtelefoner og stereo-højttalerne i TV’et (lol) :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 08/08-22 08:00 
Ok, trals :(

Du har helt ret, det virker ret gak at man skal være logget ind før spillet på skiven dukker op i hoved-listen. Gælder det kun for helt nye spil, eller også for nogle man har spillet før men som ikke er i hoved-listen?

Jeg bemærkede for øvrigt man kan fastgøre spil til hoved listen nu, noget som må være kommet til for et stykke tid siden da jeg ikke kører med den nye beta FW.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/08-22 09:45, rettet 08/08-22 09:47 
Det gælder for spil man allerede har installeret, men som er røget ud af hovedlisten. Jeg tror nok at nye spil dukker op i menuen, for der viser den progress bar. Det burde bare altid være ikonet længst til venstre der var skiven.

Sådan helt generelt synes jeg det er et skod dashboard for sådan en som jeg der udelukkende spiller fysiske spil. Jeg har ikke meget at bruge de sidste ti ikoner fra sidst spillede spil til når jeg ikke kan launche dem uden skiven :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 08/08-22 10:11, rettet 08/08-22 10:12 
Jeg syntes dashboarded grundlæggende er ok, men der er åbenlyse mangler som hæmmer brugervenligheden. Som du siger, spillet i drevet skal altid være nemt tilgængeligt, og der bør være mulighed for søgning specifikt i Library. At kunne bestemme antallet af spil i hoved-listen, vil også hjælpe. Sony forbedrer det løbende men det går *alt* for langsomt imo, at game lists (foldere) f.eks. først kommer nu, er ikke godt nok når man tænker på at PS5 er fuldt kompatibelt med PS4 spillene.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/08-22 10:22 
Det virker meget underligt som du siger, at de så langsomt introducerer essentielle funktioner. Ikke blot hvad interfacet angår, men også ting som VRR og M.2 support burde ikke være noget man skulle have ventet på. Bevares, der var ingen M.2 drev der var hurtige nok ved launch, men du ved hvad jeg mener :)

På den positive side så har PS5 for mig været helt bugfri modsat PS4 som ved launch var en katastrofe. Jeg husker at den i hvert fald crashede spil mindst en gang ugentlig og optage-funktionen var så upålidelig og gav så dårligt et indtryk at det gik flere år før jeg begyndte at bruge den :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 08/08-22 11:38 
Det overrasker mig - PS4 share funktionerne har jeg aldrig oplevet nævneværdige isses med, har virket fra dag 1 her.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/08-22 11:44 
Det kan være min PS4 var en mandags model så :D

Jeg oplevede flere gange at den enten ikke optog noget, eller at den havde optaget samme klip flere gange med flere timers mellemrum.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 08/08-22 11:56, rettet 08/08-22 12:05 
Konsolkongen>
Det gælder for spil man allerede har installeret, men som er røget ud af hovedlisten.

Jeg har lige prøvet, og du har helt ret. Et workaround er at sætte maskinen til at logge ind automatisk, og vente nogle sekunder ved opstart inden man sæter skiven i - det virker her :)


Konsolkongen>
Det kan være min PS4 var en mandags model så :D

Jeg oplevede flere gange at den enten ikke optog noget, eller at den havde optaget samme klip flere gange med flere timers mellemrum.

Det lyder jo helt galt - slet ikke noget jeg har oplevet :O
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/08-22 12:10 
Det kunne jeg selvfølgelig gøre, men jeg bruger passcode for at logge ind på min profil :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'305 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig