X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 5-tråden (PS5)


Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/04-18 09:55 
Jeg syntes det er passende med seperat tråd til dette.

Faldt i dag over nedenstående leak, muligvis fup.

PlayStation 5-tråden (PS5)

Lidt kedeligt hvis PS4 titler kræver en patch for at kunne køre på PS5.
1'305 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 19/08-21 10:25 
Ja, chipproduktion bliver først normaliseret til næste år regner man med.
FancyPantsFancyPantsSkrevet 21/08-21 09:59 
silverstar>
For h...... Sony, få nu gang i produktionen, så vi kan komme videre fra det her gedemarked.

Jeg tror ikke Sony har meget lettere ved at trylle mere silicium frem, til produktion af chipsets, end alle andre virksomheder der også mangler. :P

Som både Seph og Jmog nævner, så forudser man, at manglen på microchips vil fortsætte indtil engang i 2022.
De fleste bilproducenter er også hårdt ramt. Peugeot har f.eks. valgt at gå tilbage analoge instrumenter i flere modeller, i et forsøg på at begrænse mængden der anvendes pr. bil.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
BeanoBeanoSkrevet 15/09-21 18:08 

Så er opdateringen frigivet til alle. Jeg har allerede opgraderet min konsol med en WB BLACK 1TB M.2 SSD, det var nemt og smertefri :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-21 18:28, rettet 15/09-21 18:40 
Barskt! :)

Helt urelateret så opdagede jeg for nyligt at der under account settings som default, nu er slået til at Sony gerne må aflytte jer (gætter på at det er igennem controlleren). Jeg er rimelig sikker på at det ikke var en ting da jeg købte konsollen for jeg synes jeg var ret grundig til at tjekke al den slags svineri.

Det kan heldigvis slås fra, og hvis I ikke vidste det kan controllerens mikrofon også sættes til muted som default, det har man heldigvis kunne siden launch :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 15/09-21 19:29 
Jmog>
Ja, chipproduktion bliver først normaliseret til næste år regner man med.

Nå, den vil jeg så lige tilføje til. Jeg ved ikke med specifikt de AMD chips der sidder i konsollerne, men generel chipproduktion ser ikke ud til at blive normaliseret i 2022. Den bliver værre. Bilfabrikanterne har opdaget at de bare kan overbyde resten af markedet helt vildt uden konkurrence. Da biler jo koster markant mere end laptops, så kan de sagtens klare at lægge 1000 dollars mere per cpu end resten af markedet kan. Og så er der ikke meget at rafle om mht hvem fabrikkerne helst vil sælge til.

Vores leverandør af laptops på arbejdet har meddelt os, at det er skrevet i sten, at 2022 bliver mindst lige så slem som 2021.
3of193of19Skrevet 15/09-21 20:18 
Ja, det er drøn irriterende.
Gør ikke så meget en luksusøse til 200K koster 1000 mere for folk der har kassen.

Rige folk har simplethen for mange penge.
BeanoBeanoSkrevet 15/09-21 20:36 
Konsolkongen>
Barskt! :)

Helt urelateret så opdagede jeg for nyligt at der under account settings som default, nu er slået til at Sony gerne må aflytte jer (gætter på at det er igennem controlleren). Jeg er rimelig sikker på at det ikke var en ting da jeg købte konsollen for jeg synes jeg var ret grundig til at tjekke al den slags svineri.

Det kan heldigvis slås fra, og hvis I ikke vidste det kan controllerens mikrofon også sættes til muted som default, det har man heldigvis kunne siden launch :)

De betingelser blev ændret for et stykke tid siden og gælder generelt chat svjv. Desværre normalt efterhånden :(
Jeg har også for længst muted min som default, havde overvejet af fjerne/blokere mikrofonen helt men tvivler på den er aktiv når konsollen er slukket.
EltanEltanSkrevet 15/09-21 21:36 
3of19>
Ja, det er drøn irriterende.
Gør ikke så meget en luksusøse til 200K koster 1000 mere for folk der har kassen.

Rige folk har simplethen for mange penge.

Grmm, luksusøse og 200k hænger vist ikke helt sammen med mindre du tænker i $€ og ikke i kr..
3of193of19Skrevet 15/09-21 23:42 
ja nu snakkede JMOG om CPU'er til 1000$ mere så det var den valuta jeg kørte videre med :)
JmogJmogSkrevet 16/09-21 05:01 
Det gælder nu også for biler til 200.000kr. Om de koster 200.000kr eller 206.000kr er jo ikke noget, der betyder spor for om folk køber den.

Mens en laptops eksistensgrundlag fuldstændigt forsvinder hvis den stiger fra 6.000kr til 12.000kr.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/09-21 16:19 
Beano>
De betingelser blev ændret for et stykke tid siden og gælder generelt chat svjv. Desværre normalt efterhånden :(
Jeg har også for længst muted min som default, havde overvejet af fjerne/blokere mikrofonen helt men tvivler på den er aktiv når konsollen er slukket.

Der er i hvert fald ingen netværksaktivitet fra maskinen når den er ornli' slukket :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 16/09-21 16:37 
Der er næppe nogen aktiv kommunikation med controller i rest-mode, det ville i hvert fald dræne batteriet :)
BeanoBeanoSkrevet 16/09-21 17:38 
GT7 har slet skjult online DRM som GT Sport. *suk*. Så sparer jeg de penge :(
enfenenfenSkrevet 17/09-21 10:27 
Beano>
Så er opdateringen frigivet til alle. Jeg har allerede opgraderet min konsol med en WB BLACK 1TB M.2 SSD, det var nemt og smertefri :)

Fungerer den WD fint nok. Ud fra specs ser den ud til at være i den langsomme ende. Men den er jo noget billigere (1000,-) sammenlignet med PCIe 4. Men jeg har ikke sat mig nok ind i kravende til PS5.
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 17/09-21 10:45, rettet 17/09-21 10:47 
Den er fuld ud kompatibel (det er PCIe 4) og hurtig nok - samme model som Cerny anbefalede :)

PlayStation 5-tråden (PS5)
slk486slk486Skrevet 17/09-21 13:11, rettet 17/09-21 13:12 
enfen>
Beano>
Så er opdateringen frigivet til alle. Jeg har allerede opgraderet min konsol med en WB BLACK 1TB M.2 SSD, det var nemt og smertefri :)

Fungerer den WD fint nok. Ud fra specs ser den ud til at være i den langsomme ende. Men den er jo noget billigere (1000,-) sammenlignet med PCIe 4. Men jeg har ikke sat mig nok ind i kravende til PS5.

Du skal stadig have PCIe 4 udgaven, da?

Link...
j/k
enfenenfenSkrevet 17/09-21 14:33 
Ah. Jeg søgte, og røg ind på nedenstående link, som er en PCIe 3 - koster lige under 1000,-

Derfor min undren :)

WD Black SN750 M.2 NVMe SSD - 1TB
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 17/09-21 16:24 
@slk: Denne udgave jeg har:
https://www.proshop.dk/SSD/WD-Black-SN850-PCIe-40-NVMe-M2-Heatsink-1TB/2884406

Samme model som du linker til, men med heatsink som der skal være på.
enfenenfenSkrevet 17/09-21 18:30 
Jeg læste, at heatsink åbenbart ikke er et must - selvom Sony siger det.

Også skarp pris, når man tager 500,- mere for en heatsink - der kan købes for 100,- ved siden af :)
What is the Matrix?
BeanoBeanoSkrevet 17/09-21 18:45, rettet 17/09-21 18:47 
Convenience tax ;)

Jeg ville dog nok følge Sonys anbefaling og ikke spare det helt.
slk486slk486Skrevet 20/09-21 09:40 
Beano>
@slk: Denne udgave jeg har:
https://www.proshop.dk/SSD/WD-Black-SN850-PCIe-40-NVMe-M2-Heatsink-1TB/2884406

Samme model som du linker til, men med heatsink som der skal være på.

God pointe med heatsinken :) Jeg ville bare sikre, at vi fik henvist til en PCIe 4, da det lød som om der var lidt forvirring.
j/k
silverstarsilverstarSkrevet 04/10-21 11:00, rettet 04/10-21 11:01 
Så lykkedes det at anskaffe en PS5 :-)

Hvad kan folk anbefale af spil, enten deciderede PS5 titler, eller alternativt PS4 titler, der er optimeret til at udnytte den kraftigere HW i PS5'en.

Jeg har allerede købt:
Hades (kan varmt anbefales)
Returnal (er på vej i posten)

Derudover har jeg spillet Cyberpunk 2077 (jeg er glad for at jeg ventede og ikke spillede videre på PS4) og Spiderman: Miles Morales.

Jeg har desuden planer om at genspille Days Gone og Ghost of Tsushima, måske også AC: Valhalla.

Som sagt, anbefalinger af PS5-spil og PS4-spil som udnytter den nyere HW i PS5 modtages gerne :-)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
BeanoBeanoSkrevet 04/10-21 14:51 
R&C er den bedste udnyttelse af PS5s HW pt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/10-21 16:26 
Residente Vil Village, Guilty Gear Strive og Demon’s Souls er ret barske også.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 05/10-21 11:02 
Days Gone i 60fps er en fryd.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/10-21 11:18, rettet 05/10-21 11:19 
Egentlig er der rigtig mange PS5-titler der udkom en generation for tidligt, som f.eks. Sekiro og Dark Souls III der kører ad helvede til på PS4 og PS4 Pro, men er perfekt låst 60fps på PS5'eren :)

Det er også vildt nok at tænke på at Killzone Shadow Fall var en PS5-titel og nu kan køre 60fps :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 05/10-21 12:13 
Ikke en eksklusiv titel, men Kena: Bridge of Spirits kan også varmt anbefales til PS5 - en positiv overraskelse imo. Det udkommer fysisk i november hvis man ikke vil købe det digitalt :)
Bede-xBede-xSkrevet 03/12-21 20:02, rettet 03/12-21 20:33 
Lyder til Sony planlægger en betydelig udbygning af deres abonnement service og at der er bagudkompatibilitet på vej også:

PlayStation 5-tråden (PS5)

PlayStation 5-tråden (PS5)

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-12-03/playstation-plans-new-service-to-take-on-xbox-game-pass

Super fedt med bagudkompatibilitet, men ærgeligt at der ikke blev plads til PS3, men var næsten at forvente. Det ville endelig være en grund for mig til at købe maskinen, nu hvor de porter deres spil til PC.

Også godt at de kommer tættere på Game Pass, selv om der ikke bliver tale om dag et titler, for Now og Plus har godt nok set gudsjammerlige dårlige ud længe.

EDIT: Forhåbentligt er de bagudkompatible spil ikke kun tilgængelig på abonnementservicen, Nintendo style, men virker også med ens allerede købte fysiske og digitale spil, hvor det er muligt. Og så fingerne krydsede for at det ikke er streaming, der er tale om.

EDIT 2: Kan faktisk se at artiklen nævner PS3 titler også. Mega fedt!
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-21 20:11 
Det er spørgsmålet om de vil tillade at man kan bruge sine fysiske spil som Microsoft. Det har Sony ikke tidligere tilladt med PS2 på PS3* og PS4, så jeg frygter at de heller ikke vil denne gang.

Jeg er heller ikke sikker på om en PS5 kan læse CD-ROM’er? :/

*De senere modeller som ikke havde hardware BC.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 03/12-21 20:14 
Vi må se, når de melder ud omkring det. Der er i hvert fald mange PS1/2/PSP titler, jeg gerne vil have adgang til på et moderne system og kan jeg bruge nogle af mine gamle spil og digitale PS1/PSP indkøb fra især Vitaen, ville det være en systemseller for mig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-21 20:19 
Uanset hvordan det foregår håber jeg at de opper sig gevaldigt og tillader at vi i PAL-landene får lov at hente US-versioner af spillene i stedet for det 50Hz-lort de har spist os af med indtil videre.
Det hakker ad h til når det skal konverteres til 60Hz.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 03/12-21 21:27 
PS3 spil er sikkert bare streaming som i dag via PS Plus. BC uden man kan bruge sine egne spil skiver offline er uinteressant.
ExceptionExceptionSkrevet 03/12-21 21:31, rettet 03/12-21 21:32 
Godt tiltag fra Sony's side. Håber dog ikke bare på bagudkompatbilitet, men også en pendant til MS FPS Boost.

Sony har et kæmpe bibliotek med mange gode titler, men ekstasen ryger sgu noget, såfremt de afvikles i 30 FPS.

Derudover er jeg mest spændt på om PS 3 kommer med i kampen.
Jeg har dog min tvivl da, såfremt det skal realiseres, skal der hostes op med nogle seriøse skejser, samt mandetimer, i og med at CELL arkitekturen nok ikke er helt gratis at "porte" til x64.
Krydser fingre for MGS 4 ikke desto mindre.
JmogJmogSkrevet 03/12-21 22:03 
FPS boost tvivler jeg på vi vil se på PS5. Det er en fuldkommen vanvittig metode MS bruger for at få det til at virke og jeg tror slet ikke Sony har ekspertisen til det. De er skidegode til hardware, men MS er stærkere på software (altså driver/tech-mæssigt).

Det bliver kun noget vi ser hvis den enkelte udvikler gider bruge tid/penge på at patche spillet. Og det er der meget lidt økonomisk grund til.

PS3 BC er en drøm, men jeg tror ikke vi nogensinde ser det. PS1, PS2 og PSP på deres kommende tjeneste lyder dog som en fed ting.
ExceptionExceptionSkrevet 03/12-21 23:43 
Ingen tvivl om, at MS er "the King" når det kommer til software - der kan både Sony og Nintendo godt pakke sammen. Man kan dog håbe på, at den enormt positive respons som FPS Boost har fået, måske kan sætte nogle forretningsmæssige tandhjul i gang hos Sony.

Personligt, så håber jeg at 60 FPS gaming på konsoller bliver så populært, at alt 30 FPS simpelthen bliver udskammet. Hvis det er den eneste måde udviklerne kan fatte det på "so be it".

Det bliver kun noget vi ser hvis den enkelte udvikler gider bruge tid/penge på at patche spillet.

Det er mit håb da jeg heller ikke tror på, at vi kommer til at se PS3 bagudkompatibilitet i fuld flor. Det er også derfor at jeg krydser fingre for, at enten Sony, eller Konami (haha, fat chance) en dag parkerer MGS 4 ved siden af sine "brødre" i en solid compilation.

Når det så er sagt, så har det lange udsigter, såfremt Sony ikke selv investerer ovenstående i projektet. Hideo Kojima har udtalt at MGS 4 mere eller mindre er udviklet omkring CELL arkitekturen.

Derudover, når Naughty Dog også sagde følgende om TLOU TIL PS 4:
The Last of Us, developer Naughty Dog's post-apocalyptic action game, was so deeply optimized for the PlayStation 3 that porting it to the PlayStation 4 was "hell," creative director Neil Druckmann told Edge.

Men så igen, vi HAR jo TLOU Remastered til PS 4, så håbet er muligvis ikke helt knust endnu.

PS3 BC er en drøm, men jeg tror ikke vi nogensinde ser det. PS1, PS2 og PSP på deres kommende tjeneste lyder dog som en fed ting.

Enig.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 04/12-21 12:42 
Hvis Konami stadig interesserede sig for spil ville jeg tro at der var en god chance for en MGS4 remaster.

Som det er nu tror jeg vi må vente indtil det kan emuleres på kraftig nok hardware :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 04/12-21 22:22 
Gid de i det mindste ville licensere deres IP’er ud, når nu de ikke selv gider udnytte dem. Der er dog håb om at de måske gør det, da der har været historier om, at Konamis ledelse pga ekstremt fald i indtjening fra deres kerneindtægter (Pachinko haller og fitnesscentre), har fået øjnene op for at de sidder på en uudnyttet guldmine da køb/salg af computerspil slet ikke er hæmmet af pandemien - faktisk tværtimod.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-21 15:29 
PS5 kan gøres lidt mindre grim snart.

https://blog.playstation.com/2021/12/13/new-dualsense-wireless-controller-colors-arrive-next-month-followed-by-new-ps5-console-covers/
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 13/12-21 16:03 
Er den grim i hvid? Jeg tror, jeg synes flere af de farver der er markant grimmere.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/12-21 16:33 
Hvid + sort er den tørreste farvekombination :(

Jeg er klar på den vinrøde eller den lilla, men det bliver nok sort i sidste ende :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 13/12-21 18:53 
Sort+sort er endnu tørrere ;)

Jeg skal have det røde panel til at matche den røde Dualsense jeg allerede har - sjovt da det var det vi talte om tidligere :D
QQSkrevet 13/12-21 18:57 
Tilmed matsort+pianoblack. Så blir det ikke mere originalt :P
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
NaieraNaieraSkrevet 13/12-21 19:33 
Jeg håber at sort bliver mega lidt eftertragtet, så man rent faktisk kan få fat i en en dag ;)
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
WehnerWehnerSkrevet 13/12-21 21:41 
Jeg var positivt overrasket udseendet, da jeg endelig fik pakket min ud og sat op - men det vil selvfølgelig være klart at foretrække med en mindre. Noget mindre.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 14/12-21 09:50 
Sort+sort er da mere diskret i hvert fald, men det hjælper nok ikke meget når den stadig er gigantisk.

Jeg ville håbe på en "slim" udgave inden jeg selv skal ud og have en, men så længe de ikke engang kan mætte markedet med den model de har nu, bliver det nok ikke realistisk. Medmindre et redesign selvfølgelig også kan resultere i mere tilgængelige byggeklodser.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
enfenenfenSkrevet 20/12-21 12:41, rettet 20/12-21 14:22 
Hvis man ikke skulle have set det - og står og mangler en PS5 - så har Elgiganten disk versionen til salg lige nu. Og den er fortsat på lager.

Pris 4.998,- inkl. PS5 headset.

Update: Er udsolgt nu...
What is the Matrix?
QQSkrevet 30/01-22 19:51 
Er jeg den eneste herinde, der ikke har fået sig en PS5 endnu? Har besluttet mig for, at nu skal det være, men ikke til overpris. Nok den digitale version.

Kan det lade sig gøre at få den til vejledende pris, som nogen reklamerer med, at man kan skrive sig op til. Eller er det så usandsynligt, at man stadig skal vente eller punge ud? Godt nok mange webshops, der har dem på lager til ågerpriser.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
WehnerWehnerSkrevet 30/01-22 21:57 
Er du tilmeldt de jævnlige lodtrækninger hos Elgiganten?
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
QQSkrevet 31/01-22 08:05 
Nej, men det skal jeg da. Fandt dem ikke lige ved første kig. Sælger de til vejledende pris?
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
enfenenfenSkrevet 31/01-22 09:05 
De sælger dem typisk som en pakke, hvor du køber en ekstra controller eller et headset med. Prisen er sat til vejledende pris.
What is the Matrix?
1'305 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig