X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 5-tråden (PS5)


Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/04-18 09:55 
Jeg syntes det er passende med seperat tråd til dette.

Faldt i dag over nedenstående leak, muligvis fup.

PlayStation 5-tråden (PS5)

Lidt kedeligt hvis PS4 titler kræver en patch for at kunne køre på PS5.
1'305 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Svar
JmogJmogSkrevet 30/03-21 20:16 
Ratchet & Clank (2016), som vi allesammen har fået gratis, har Insomniac annonceret får en 60fps PS5 patch i april.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-21 20:35 
Beano har også annonceret det på forrige side :D

Men det er da super sejt når titlen er så gammel.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 30/03-21 20:37 
Hov, det havde jeg misset.

Men fed opvarmning til A Rift in Time.
enfenenfenSkrevet 30/03-21 22:04 
SkyblazeR>
EDIT2: Droppede dog USB-lyden - lyder bedre med outputenhed sat til HDMI-enhed (TV) på PS5 via et optisk SUPRA-kabel fra headsettets modtagerstation og ind i optisk udgang (EDIT3: ikke indgang ;)) på TV.

Problemet er, at du højst sandsynligt render ind i lidt forsinkelse af lyden, når du trækker det fra udgang på tv’et.

Jeg valgte at købe en HDMI audio extractor i stedet for.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-21 22:26, rettet 30/03-21 22:27 
Nogle TV kan sættes til at outputte optical lyd uden lag. Jeg ville egentlig tro det var standard :/

Mit LG OLED skal i hvert fald specifikt indstilles til at forsinke lyden.
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 30/03-21 22:28 
Selvom jeg sætter mit LG OLED til at bypasse. Så er der alligevel forsinkelse, når output på PS er sat til bitstream.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/03-21 22:39 
TV’et bør forsinke lyden så meget at den matcher displaylaggen.

Hvis du bruger en HDMI sound extractor inden TV’et så vil lyden ikke blive forsinket tilsvarende hvormed lyden altså bliver afspillet for tidligt i forhold til billedet.
Jeg ville egentlig tro at bypass på TV’et ville gøre præcis det samme.

Det lyder lidt som om der er lag på base station til dine hovedtelefoner siden du ikke oplever dette mismatch?

Jeg har også PS5 sat direkte til TV og bruger selv eARC over HDMI. Auto sync mellem forstærker og TV fungerer fint for mig, så jeg har ikke haft behov for at ændre AV Sync Adjustment fra 0.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/03-21 00:27, rettet 31/03-21 00:30 
enfen>
SkyblazeR>
EDIT2: Droppede dog USB-lyden - lyder bedre med outputenhed sat til HDMI-enhed (TV) på PS5 via et optisk SUPRA-kabel fra headsettets modtagerstation og ind i optisk udgang (EDIT3: ikke indgang ;)) på TV.

Problemet er, at du højst sandsynligt render ind i lidt forsinkelse af lyden, når du trækker det fra udgang på tv’et.

Jeg valgte at købe en HDMI audio extractor i stedet for.

Måske er evt "mindre forsinkelse" bare ikke noget jeg har bidt mærke i :) Den optiske kabelkvalitet har vel også noget at sige, hvad forsinkelse angår (ringere kabel, evt større forsinkelse), eller?

Bruger optisk out på LG OLED C9 sat til Pass Through. Kablet er et SUPRA ZAC Toslink:
https://www.av-connection.dk/?PNo=SUPZAC010

Brugte tidligere et optisk discountkabel fra AVCables.dk og sammenlignede lyden med SUPRA-kablet. Det overgik discountkablet i klarhed, så lyden nærmest fik mere liv og tyngde (!) Jeg er dog ikke længere tilhænger af SUPRAs kraftige kabler, så har undgået dem i en årrække (købte deres HDMI-kabler for flere år tilbage, men i de senere år har jeg foretrukket smalle, fleksible kabler fra tyske Inakustik).

Men hvis jeg begynder at bemærke forsinkelse over mit Arctis Pro Wireless headset, må en Lindy Audio Extractor kunne gå an? Mit tv-bord er dog allerede overfyldt :/ Kan evt gemmes af vejen bag OLED'et...

https://www.av-connection.dk/?PNo=LDY38167
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-21 00:46, rettet 31/03-21 00:50 
Et optisk kabel overfører digitalt med lys (1-taller og nuller, og intet derimellem). Der vil ikke være nogen forskel i lag eller klarhed. Der vil enten være signal eller ikke være det.

Den eneste fordel et kabel af bedre kvalitet kan tilbyde er at kablet er potentielt stærkere og dermed ikke knækker så let.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 31/03-21 01:48, rettet 31/03-21 02:00 
I know, men jeg oplever immervæk bedre lyd med det optiske SUPRA-kabel ift. "discountkablet", jeg brugte. Lyden "åbnes mere op" med SUPRA-kablet. Kom da så gerne med et bud på en mere passende term for det end lydklarhed eller hvad årsagen kan være så...lyden virker bare klarere :)

Btw, jeg har AV Sync Adjustment sat til Off på LG OLED. Prøvede at sætte til On og Bypass, men hører ingen forskel og oplever ingen lag whatsoever i mit Artis Pro Wireless headset (tjekkede lige i RE5). Min base station er den samme som enfen, så det er mig uklart, hvorfor han oplever forsinkelse :/ Den må jo være tilstrækkelig stor til, at det irriterer, siden man spenderer penge på en HDMI audio extractor.

EDIT: Blev lige i tvivl, om jeg reelt har samme base station som enfen - den med OLED-display til Steelseries Arctis Pro Wireless?
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-21 02:48 
Optisk S/PDIF er blot et lys der sendes igennem kablet. Da signalet er digitalt er det eneste der tæller hvorvidt lyset er tændt eller slukket. Det kan jeg ikke se hvordan et dyrere kabel skulle kunne overføre bedre end et billigt så længe der er hul igennem.
Man kan spekulere i dårlig reflektion i kablet som dæmper lysstyrken, det ved jeg ikke noget om, men en tilstrækkelig dæmpning vil betyde at et-taller bliver til nuller, og det vil sandsynligvis betyde meget tydelig støj og/eller udfald snarre end en ændring i klarhed som nok mere hører sig analoge kabler til.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 31/03-21 11:55 
Det eneste jeg lige kan foretille mig er at det dårligere kabel introducerer mere jitter.
j/k
enfenenfenSkrevet 31/03-21 12:14 
SkyblazeR>
Btw, jeg har AV Sync Adjustment sat til Off på LG OLED. Prøvede at sætte til On og Bypass, men hører ingen forskel og oplever ingen lag whatsoever i mit Artis Pro Wireless headset (tjekkede lige i RE5). Min base station er den samme som enfen, så det er mig uklart, hvorfor han oplever forsinkelse :/ Den må jo være tilstrækkelig stor til, at det irriterer, siden man spenderer penge på en HDMI audio extractor.

EDIT: Blev lige i tvivl, om jeg reelt har samme base station som enfen - den med OLED-display til Steelseries Arctis Pro Wireless?

Jeg har nyeste Arctis Pro Wireless med OLED-display basestation.

Jeg har ingen forsinkelse i headsettet, hvis jeg benytter extractor. Men da jeg kan høre lyden samtidigt på TV'et, kan jeg konstatere, at der er en lille forsinkelse. For nogen er det måske ikke noget issue (min kæreste har ikke bemærket det, før jeg fortalte om det).

Men jeg har også forsinkelse, hvis jeg benytter TV OUT (optisk kabel) på LG OLED (C7) og kører det ned i basestationen til mit headset. Med og uden BYPASS.

Ovenstående er testet med "Digital Lydudgang" sat til Auto og IKKE PCM. Der er stor forskel. Sidstnævnte giver ingen surround. PS5 er også sat til at outputte Bitstream. PCM giver ingen forsinkelse

Der er også lydforsinkelse på lyd, når lyden kører direkte til TV-højtaler fra PS5->HDMI. Igen, hvis output er sat til Bitstream. Ved PCM er der ingen forsinkelse.

Det kan selvfølgelig være, at LG C7 ikke fungerer lige så godt til at bypasse signalet.
What is the Matrix?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-21 13:11 
Er der forskel i forsinkelse med din audio extractor om PS5 står til PCM eller bitstream? Det lyder lidt som om at TV'et bugger lidt rundt i det og glemmer at forsinke signalet, som det bør, hvis det konverteres fra bitstream til PCM.

Som sagt bør lyden forsinkes så den matcher displaylaggen. Ved at køre lyden udenom TV'et tænker jeg der er god mulighed for at du får lyden hurtigere end billedet hvilket heller ikke er optimalt.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 31/03-21 13:15 
Er display lag'en på C7 ikke også så lav at det ikke kan registreres? Jeg tror desværre nærmere at audio processoren i LG'erne ikke er så skarpe - heller ikke ved bypass.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 31/03-21 13:18, rettet 31/03-21 13:18 
21-22ms lag på TV'et.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 12/04-21 21:05, rettet 12/04-21 21:16 
Konsolkongen>
Optisk S/PDIF er blot et lys der sendes igennem kablet. Da signalet er digitalt er det eneste der tæller hvorvidt lyset er tændt eller slukket. Det kan jeg ikke se hvordan et dyrere kabel skulle kunne overføre bedre end et billigt så længe der er hul igennem.
Man kan spekulere i dårlig reflektion i kablet som dæmper lysstyrken, det ved jeg ikke noget om, men en tilstrækkelig dæmpning vil betyde at et-taller bliver til nuller, og det vil sandsynligvis betyde meget tydelig støj og/eller udfald snarre end en ændring i klarhed som nok mere hører sig analoge kabler til.

Hører ikke mere støj eller nogen udfald med det optiske discountkabel. Men det dyrere optiske SUPRA-kabel skulle mindske risikoen for interferens. Kablet er kun 1 m. Discountkablet er en 2 m. Men vel næppe længden der har en indvirkning (?) Jeg har ikke læst op på eller sat mig ind i det nævnte - interferens eller kabellængde mht optisk signal - som sådan, men det er vel alment kendt, at omgivende udstyr kan medføre interferens på billed-/lydsignaler. Ved ikke hvorvidt optiske kabler kan blive påvirket i den retning (?)

enfen>
SkyblazeR>
Btw, jeg har AV Sync Adjustment sat til Off på LG OLED. Prøvede at sætte til On og Bypass, men hører ingen forskel og oplever ingen lag whatsoever i mit Artis Pro Wireless headset (tjekkede lige i RE5). Min base station er den samme som enfen, så det er mig uklart, hvorfor han oplever forsinkelse :/ Den må jo være tilstrækkelig stor til, at det irriterer, siden man spenderer penge på en HDMI audio extractor.

EDIT: Blev lige i tvivl, om jeg reelt har samme base station som enfen - den med OLED-display til Steelseries Arctis Pro Wireless?

Jeg har nyeste Arctis Pro Wireless med OLED-display basestation.

Ok, og med PS5-opdateringen til basestationen? Har du 'Volume Limiter' deaktiveret i basestationen? Kan ikke forestille mig, at det potentielt giver "lag" i lyden at aktivere limiteren men who knows (?) Jeg oplever lidt mere støj i lydbilledet med limiteren på Off.

Jeg fik først opdateret basestationen i går via Steel Engine på pc, da jeg ville skifte til PS5's indbyggede 3D-lyd i Mortal Shell (er mere eller mindre tilfreds med USB-lyden nu, men jeg er vant til Atmos for Headphones over USB på pc og optisk på Xbox One, og PS5's 3D-lyd mærker jeg bare ikke på helt samme måde). USB-volumen skulle også være blevet en kende højere med SteelEngine-opdateringen til basestationen.

enfen>
Ovenstående er testet med "Digital Lydudgang" sat til Auto og IKKE PCM. Der er stor forskel. Sidstnævnte giver ingen surround. PS5 er også sat til at outputte Bitstream. PCM giver ingen forsinkelse.

Jeg kører selv med Auto på LG OLED og Bitstream på PS5.

Mig bekendt giver basestationen også virtuel surroundlyd med PCM. Det er jo Dolby Headphone, der behandler lyden, når den er sat til Surround On (over optisk - USB-lyden bypasser den interne surround fra basestationen).

Uanset hvad tyder alt på, at jeg ikke kommer til at løbe ud og købe Sony's Pulse 3D-headset - næppe nogen mærkbar fordel ift. Arctis Pro Wireless (?)

EDIT: enfen - Hvis du har basestationen sat til Surround On tænker jeg, om det kan være Dolby DSP-chippen i basestationen der forsinker lyden over optisk Bitstream? Når den sættes til Off, bliver basestationens surround-lydbehandling som sagt bypasset (og kan vel dermed modvirke lag?).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
slk486slk486Skrevet 13/04-21 13:45 
Nej, jeg har begge og Sony's Pulse headset er bestemt ikke bedre end Arctis Pro'en :) Jeg gider bare ikke flyte basestationen rundt (bruger det ved min arbejdsplads), hvorfor jeg valgte at købe Pulse dedikeret til PS5.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 14/04-21 00:26 
PS5 system update rulles ud morgen:
https://blog.playstation.com/2021/04/13/ps5-april-update-brings-new-storage-options-and-social-features/
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/04-21 21:27, rettet 14/04-21 21:29 
slk486>
Er display lag'en på C7 ikke også så lav at det ikke kan registreres? Jeg tror desværre nærmere at audio processoren i LG'erne ikke er så skarpe - heller ikke ved bypass.

Forresten min samme tanke, for LG har vel sparet på visse ressourcer med C7.

Det kan underbygges med, at jeg selv lige tjekkede lyden på C9 forleden med både intern højttaler og optisk lyd fra Arctis Pro Wireless basestation samtidig - 100% i sync på C9.

Desværre efterlader en svingende framerate i Mortal Shell mig noget irritabel (udviklerne oplyste "uncompromising 60 FPS"...wtf?!). Efter sigende har de øget opløsningen med en patch fra 1440p til 1800p locked, som har fucket frameraten op...jesus :/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/04-21 21:46, rettet 14/04-21 21:47 
slk486>
Nej, jeg har begge og Sony's Pulse headset er bestemt ikke bedre end Arctis Pro'en :) Jeg gider bare ikke flyte basestationen rundt (bruger det ved min arbejdsplads), hvorfor jeg valgte at købe Pulse dedikeret til PS5.

Fair nok :) Fik bare lyst til at eje Pulse-headsettet, da det jo er officielt udstyr (med åbenbart den fejlopfattelse, at Sony har lanceret det headset for at give en eksklusiv lydoplevelse). Hvis det lydmæssigt ikke giver en bedre oplevelse af 3D-lyden i PS5-spil ift. Arctis Pro Wireless (eller andre high-end headsets) - så er der næppe noget der taler for at købe det for mit vedkommende (andet end evt fleksibilitet og af designmæssige årsager for at bruge PS5 som headset-stander :)).

Den officielle opladerdock til et par controllere er jeg i øvrigt godt tilfreds med (men til PS6 må de meget gerne gøre den trådløs ;)).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 14/04-21 22:10, rettet 14/04-21 22:14 
PlayStation 5-tråden (PS5)

Bedre kvali: https://i.imgur.com/4sJFfSH_d.webp

Arctis Pro Wireless passer sådan set også OK oven på PS5 :D Jeg bruger normalt en headphone hanger fra SteelSeries, som er monteret under et bord...

https://steelseries.com/gaming-accessories/underdesk-headphone-hanger
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
HankyHankySkrevet 15/04-21 13:52, rettet 15/04-21 13:52 
Jeg tror det er dét her link du ville dele https://i.imgur.com/4sJFfSH.jpeg :)
(det andet er til et billede i 145x193px)
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-21 16:24 
Den nye firmware har fået tilføjelsen HDR > On when supported.

Det var faktisk en rettelse som jeg ikke var sikker på de ville lave. Med den til er det kun titler der faktisk er lavet til HDR der vises i det. Førhen blev alt tonemappet fra SDR til HDR, men det var ikke helt perfekt så jeg er glad for at det nu kan skifte automatisk.

Det er naturligvis mest PS4-titler det gavner, men også Oddworld: Soulstorm på PS5 har ingen HDR.

Så skal de bare snart få tilføjet noget VRR, hvor jeg stadig er lidt nervøs for at det måske ender med at blive på en game by game basis. Det håber jeg virkelig ikke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 16/04-21 20:36, rettet 16/04-21 20:37 
Et nyt PS5 spil uden HDR? Vildt. Jeg troede alle PS4 spil de sidste par år konsekvent havde været i HDR. At det efterhånden var standard.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 16/04-21 22:46 
Der er også rigtig mange nye PS4-titler der ikke er i HDR.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 17/04-21 10:16, rettet 17/04-21 10:18 
Jeg har ikke spillet et PS 4 spil indenfor de sidste to-tre år, som ikke havde HDR, så det lyder lidt som en røver.

Nævner lige hurtigt The Witness, RE 2, RE 3, The Last of Us 2, Resogun.
JmogJmogSkrevet 17/04-21 11:43 
Resogun og The Witness havde faktisk ikke HDR til at starte med - det blev patchet ind senere. Det begyndte først at komme efter PS4 Pro.

Den almindelige PS4 har også HDR men til at starte med var det kædet sammen med 4K.
JmogJmogSkrevet 17/04-21 13:11 
I øvrigt en af forskellene på PS4 og Xbox One. HDR support blev en del af firmwaren på PS4, men ikke på Xbox One. Kun fra og med One S.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-21 14:15, rettet 17/04-21 14:16 
Dunwich>
Jeg har ikke spillet et PS 4 spil indenfor de sidste to-tre år, som ikke havde HDR, så det lyder lidt som en røver.

Nævner lige hurtigt The Witness, RE 2, RE 3, The Last of Us 2, Resogun.

Jeg fatter næsten ikke jeg gad, men her et udvalg jeg lige har testet:

13 Sentinels: Aegis Rim (2020)
Judgment (2019)
Puyo Puyo Tetris 2 (2020)
Sakura Wars (2020)
Streets of Rage 4 (2020)
Team Sonic Racing (2019)
Vasara Collection (2019)
Ys IX: Monstrum Nox (2021)
Puyo Puyo eSports (JAP) (2018 - 2019 udgivelse i vesten)

Samt Yakuza: Like a Dragon (2021) på PS5.

Ingen af dem har HDR. Alle titler opdateret og startet op til gameplay.

Det er vidst meget godt at maskinen nu kan holde styr på det for jer :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 17/04-21 15:24, rettet 17/04-21 15:25 
Indie-titler undrer mig ikke spor, men det er ret vildt, at der er AAA titler og spil fra større udviklere, som ikke understøtter det.

Der er dog mange eksempler på dårlig HDR og jeg vil langt hellere have ingen HDR end dårlig HDR.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-21 16:05, rettet 17/04-21 16:05 
Helt enig. Et spil som Cyberpunk burde slet ikke have det i den tilstand det er i :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
ExceptionExceptionSkrevet 17/04-21 16:37 
Tænker også at forventet HDR på indie titler er et "long shot". Her vælger mange indie udviklere muligvis at gøre brug af den "indbyggede" auto-HDR på Xbox Series Maskinerne eller noget, også selvom den i mange tilfælde "voldtager" udviklerens originale æstetik IMO. Jeg har ikke set ét tilfælde hvor Auto-HDR gavner et spil.

...AAA titler og spil fra større udviklere, som ikke understøtter det.

Rage 2 ville være SÅ flot IMO med ordentligt implementeret HDR. Mængden af partikler og lyssætningen, specielt mht. eksplosioner er pænt sprød.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-21 22:51, rettet 18/04-21 02:03 
Demon’s Souls vil ikke længere starte for mig. Fryser bare ved launch-skærmen og der sker ikke mere.

Har prøvet at slette og installere igen, selvfølgelig med alle patches. Andre der oplever dette?

EDIT: To geninstallationer senere og nu virker det pludselig efter tredje forsøg. Jeg kan ikke se at jeg skulle kunne gøre noget forkert. Gad vide om det er et problem med spillet eller den nye firmare? :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/04-21 23:08, rettet 17/04-21 23:30 
Den nye firmware har på en eller anden vis også ødelagt HDMI CEC mellem mit LG OLED og min Yamaha forstærker.

Jeg får fint lyd igennem eARC, men jeg kan ikke længere skrue op og ned på forstærkeren med TV-fjernbetjeningen.

Jeg har slået al HDMI CEC fra på PS5 og slukket konsollen helt. Tidspunktet er for pudsigt hvis det ikke skulle være PS5’erens skyld, men jeg har virkelig svært ved at forstå hvordan det kan lade sig gøre :(

EDIT: Det lykkedes at rette ved at slå HDMI CEC fra på både TV og forstærker og slukke begge dele og så slå det til igen. Fucking PlayStation... >_<
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 22/04-21 08:44, rettet 22/04-21 08:44 
Returnal gameplay, de første 35 min.

https://www.youtube.com/watch?v=qA-kvRASz_I
SumezSumezSkrevet 22/04-21 10:03 
Det ser godt nok tørt ud, men tror heller ikke jeg forstår særlig meget af hvad der sker i den video :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
ExceptionExceptionSkrevet 22/04-21 16:29 
Uden at kende til spillet, så er der sådan lidt "Alien" atmosfære over det...
Bede-xBede-xSkrevet 22/04-21 18:45, rettet 22/04-21 19:02 
Beano>
Returnal gameplay, de første 35 min.

https://www.youtube.com/watch?v=qA-kvRASz_I

Det ser lovende ud og der har virkelig manglet roguelites med større budgetter, når man tænker på hvor populær genren er og hvor meget den burde passe ind i AAA firmaernes mål. Ud over Prey Mooncrash har jeg svært at komme i tanke om nogen med større omkostninger, men God of War gav da afslutningsvis et lille glimt af både hvor meget det har været savnet, men også det potentiale en sådan udgivelse kunne have.

Jeg har fået lidt mere mod på genren i nyere tid, efter at have være lunken omkring den i årevis, så jeg håber det leverer :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 22/04-21 20:14 
45 min mere fra spillet hvor der bl.a. tales om gameplay og mekanikker - giver et bedre indtryk imo:
https://youtu.be/wXn6iQfddF0
BeanoBeanoSkrevet 23/04-21 08:41 
Sumez>
Det ser godt nok tørt ud, men tror heller ikke jeg forstår særlig meget af hvad der sker i den video :D

Du lyver! Der er tydeligvis masser af regn, dis og mudder... ikke tørt :)
RaGeRaGeSkrevet 24/04-21 16:02 
Beano>
Returnal gameplay, de første 35 min.

https://www.youtube.com/watch?v=qA-kvRASz_I

Fjenderne minder mig om de der mimic's fra 'edge of tomorrow' og får lidt vibes af prometheus af omgivelserne.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
BeanoBeanoSkrevet 26/04-21 22:30 
Ny R&C: Rift Apart trailer...
https://youtu.be/9p_gg9UW9k4

Ser sygt godt ud!
EltanEltanSkrevet 26/04-21 22:41 
Nogen bud på hvor man har størst chance for at skaffe en PS5 ny?
JmogJmogSkrevet 27/04-21 18:15 
I Danmark? Ingen steder. Vi skal på den anden side af sommerferien før der er chance for at finde nogle få på lager.

Kombinationen af høj efterspørgsel og lav produktionskapacitet hos AMD gør at man skulle tro maskinen ikke var udkommet endnu.
DunwichDunwichSkrevet 28/04-21 21:04, rettet 28/04-21 21:08 
Mht. Returnal, så er det ikke ligefrem historier i spil, som Housemarque er mest kendt for, så selvom det ved første øjekast, giver en semi Prometheus vibe, der måske også teaser med Serpieri visuelle ting og sager (og det tvivler jeg stærkt på det kommer til at indeholde, ift det seksuelle i hvertfald, selvfølgelig). Men Housemarque kan lave gameplay. Gameplay der fanger og underholder i korte velanrettede bursts, helst ikke meget over en time ad gangen, dømt ud fra deres andre spil - og deres sidste spil var faktisk ikke særligt godt, på den lange bane. Men det bliver spændende at se, hvad Returnal ellers kan, efter den første time eller to.

Rift Apart der i mod, ligner altså virkeligt noget fra et par generationer tilbage, med et nyt skin, og et spil jeg hellere vil se på, end spille selv. Og lad os være helt ærlige - så gode var Ratchet & Clank spillene aldrig. Ingen af dem, faktisk. En sær titel, at gøre til en tvungen killer app - der er jo ikke andet, og Demon Souls Remake'et, er stadig ikke spillet der flytter PS5 konsoller, så der er selvfølgelig en bizar logik i det også, men alligevel - det ser fænomenalt ud, men gameplaymæssigt virker det vist lidt som noget fra 90'erne, måske.
JmogJmogSkrevet 29/04-21 02:18 
Returnal bliver nok det første jeg køber, når det engang bliver muligt at få en PS5.

Rift Apart ser flot ud, men jeg kan ikke se mig selv give fuld pris for det. Det får lov at vente til et udsalg eller PS Plus.
BeanoBeanoSkrevet 30/04-21 18:00, rettet 30/04-21 18:01 
15 min. R&C gameplay
https://youtu.be/F8hWEhS7iw0

En skam de ikke har re-uploaded i ordenlig 4k HDR kvalitet, men stadig imponerende. Glæder mig!
BeanoBeanoSkrevet 30/04-21 18:48 
Jmog>
I Danmark? Ingen steder. Vi skal på den anden side af sommerferien før der er chance for at finde nogle få på lager.

Kombinationen af høj efterspørgsel og lav produktionskapacitet hos AMD gør at man skulle tro maskinen ikke var udkommet endnu.

De har næsten solgt 8 millioner enheder allerede - så nok mest spørgsmål om meget høj efterspørgsel :)
3of193of19Skrevet 30/04-21 18:51, rettet 30/04-21 18:54 
Spørgsmålet er jo også hvor mange af de 7,8 millioner enheder faktisk er i hænder på folk der bruger dem og ikke bare ligger på botscalperlagere... :(
På DBA er der pt ca 15 til salg for 6k+
1'305 emne(r).
« < 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig