X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 5-tråden (PS5)


Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/04-18 09:55 
Jeg syntes det er passende med seperat tråd til dette.

Faldt i dag over nedenstående leak, muligvis fup.

PlayStation 5-tråden (PS5)

Lidt kedeligt hvis PS4 titler kræver en patch for at kunne køre på PS5.
1'305 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
BeanoBeanoSkrevet 28/10-20 18:56 
Heller ikke her, så ja... nok en god ide at vente lidt :(
slk486slk486Skrevet 28/10-20 19:04 
Jeg havde indtryk af, at den lå i boksen, men jeg er ikke helt sikker på hvor fra.
j/k
JmogJmogSkrevet 28/10-20 20:18 
Virkede fint her. Hvor langt når I/nåede I?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/10-20 20:57 
Det virker også fint nu for mig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 28/10-20 21:27 
Også her :)
JmogJmogSkrevet 29/10-20 00:01 
Days Gone har lige fået en 25GB patch. Ligesom Last of US Remastered er det i PS Plus Collection til PS5, så timingen er... påfaldende.
BeanoBeanoSkrevet 29/10-20 00:29 
Spændende :)

John Linneman/DF hands-on med DualSense og Astro's Playroom...
https://youtu.be/cOxuvUJ84Yk
BeanoBeanoSkrevet 29/10-20 01:22 
Jmog>
Days Gone har lige fået en 25GB patch. Ligesom Last of US Remastered er det i PS Plus Collection til PS5, så timingen er... påfaldende.

Jeg faldt lige over denne interresante video som vedr. nogle af de nye patches - f.eks. Days Gone anvender betydelig mindre HDD plads nu og har lavere load tider, så der spekuleres i at Sony ruller bedre komprimering ud i ældre PS4 titler, noget som gavner spillene endnu mere på PS5.

https://youtu.be/PHSv_74x4fk
JmogJmogSkrevet 29/10-20 02:32 
Ahh, det giver mening. PS5 har vist noget hardware dedikeret til dekomprimering. Instant load, here we go :-D
BeanoBeanoSkrevet 29/10-20 14:49 
Friskt Demon's Souls gameplay...

https://www.youtube.com/watch?v=C7NqSTQvRBw
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/10-20 15:44 
Det ser ornli' sygt ud :)

Men naturligvis ikke noget som Sumez' PS3 ikke allerede kan og mere til :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 29/10-20 16:19 
Hey, de har rettet skrifttypen til den ordentlige :D
j/k
scavengerscavengerSkrevet 30/10-20 08:54 
Er der nogen der har EB+ abonnement, der kan se konklusionen på hvorfor man ikke skal købe den billige?

Ekstra Bladet
Nemo me impune lacessit
HankyHankySkrevet 30/10-20 09:56 
Ved ikke om det lige er Ekstra Bladet, hvor man skal hente sin viden om PlayStation 5 :D

Mit gæt er, at man er låst til digitale spil, og ikke kan låne/handle sine fysiske spil indbyrdes, dermed dyre i sidste ende.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
BeanoBeanoSkrevet 30/10-20 10:48 
Ja, de skriver "Det kan blive en dyr fornøjelse at købe den billigste udgave af Sonys nye konsol" under overskriften :)
SøgAArdSøgAArdSkrevet 30/10-20 12:06 
Beano>
Friskt Demon's Souls gameplay...

https://www.youtube.com/watch?v=C7NqSTQvRBw

Det ser teknisk imponerende ud, men også virkelig anonymt og stilløst i mine øjne. Jeg ser frem til mere "farverige" titler med PS5-kræfter nedenunder.
Home is where the hardware is..
scavengerscavengerSkrevet 30/10-20 14:18 
De skriver det er gameplay, men mangler der ikke f.eks. et health-meter og sådan?
Man kan se man bliver ramt, og man kan dø, men man kan ikke se hvor meget skade man har fået.
Det er måske bare mig?
Nemo me impune lacessit
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-20 14:24 
De spiller helt sikkert med godmode på. Du kan heller ikke hoppe ud over kanten og overleve så højt et faldt som han gør i videoen :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
quadquadSkrevet 30/10-20 15:17 
Virkelig misvisende trailer der giver indtrykket af at Demon's Souls er et strømlinet actionspil med godt flow. Jeg forstår godt de ønsker at appellere til så mange som muligt, men når man bevidst bibeholder en masse tvivlsomme designelementer i et remake er det godt nok skummelt fuldstændig at udelade deres konsekvens for gameplayet.

Det er ellers flot, på trods af at det grundlæggende ligner den samme farvelade 90% af alle spil delte i den æra.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-20 16:19, rettet 30/10-20 16:33 
Mon ikke folk ved hvad de går ind til når de starter spillet op? Jeg kan ikke forestille mig andet end de alleryngste der aldrig har spillet spil før kunne misforstå hvad spillet går ud på, og det er nok ikke spillet for dem uanset :)

Det er et remake for pokker, endda af det første spil i “Souls”-genren som har været noget at det allermest omtalte, og en af de mest brugte sammenligninger, igennem de sidste konsol-generationer :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 30/10-20 16:42 
Mon ikke der er lavere sværhedsgrader denne gang?
slk486slk486Skrevet 30/10-20 16:53 
Nej, det er det samme.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-20 16:54 
Spillet bliver dog utvivlsomt lidt nemmere alligevel pga 60fps og forhåbentlig kompetent collision detection denne gang :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 30/10-20 16:54 
Konsolkongen>
Mon ikke folk ved hvad de går ind til når de starter spillet op? Jeg kan ikke forestille mig andet end de alleryngste der aldrig har spillet spil før kunne misforstå hvad spillet går ud på, og det er nok ikke spillet for dem uanset :)

Jeg har set masser af folk så tvivl om sværhedsgraden grundet videoerne, men det er sgu ikke så svært at tænke sig lidt om :) Godmode, eller en high-level pc for at vise spillet frem.
j/k
slk486slk486Skrevet 30/10-20 16:54 
Konsolkongen>
Spillet bliver dog utvivlsomt lidt nemmere alligevel pga 60fps og forhåbentlig kompetent collision detection denne gang :)

Ha ha, good point :D
j/k
quadquadSkrevet 30/10-20 17:05 
Konsolkongen>
Mon ikke folk ved hvad de går ind til når de starter spillet op? Jeg kan ikke forestille mig andet end de alleryngste der aldrig har spillet spil før kunne misforstå hvad spillet går ud på, og det er nok ikke spillet for dem uanset :)

Det er et remake for pokker, endda af det første spil i “Souls”-genren som har været noget at det allermest omtalte, og en af de mest brugte sammenligninger, igennem de sidste konsol-generationer :D

Jo, det er selvfølgelig rigtigt at rygtet kommer spillet i forkøbet. Nu har jeg også fået læst hvad de selv siger om deres remake, og dér lægger de i hvert fald ikke skjul på hvor tro det er.
Der er dog 11 år mellem udgivelserne, men så længe deres øvrige markedsføring er tro mod spillet reelle indhold er det selvfølgelig ikke så vigtigt.

Jeg er nok stadig lidt bitter over hvor overvurderet jeg synes spildesignet var (og er) :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-20 17:10, rettet 30/10-20 17:12 
Haha :D

Jeg synes ikke at PS3 Demon's Souls er så fedt, især pga førnævnte collision-problemer, og performance var heller aldrig ret god. Jeg synes dog at når jeg først kommer et stykke ind i alle titlerne så bliver jeg blæst bagover af fjende og leveldesign, som få andre (måske ingen?) spil ellers kan gøre.
For fanden der er nogle barske monsterdesigns i de spil, men man støder ikke på noget af det før man har kæmpet sig igennem en hel del som netop er utrolig generiske områder og fjender. Den "svage" start på spillene gør at overraskelserne bliver så meget mere mindeværdige, for mig i hvert fald :)

Jeg fik aldrig gennemført Demon's Souls, men jeg ser meget frem til det her :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 30/10-20 18:14, rettet 30/10-20 18:14 
Ubisoft skriver at det ikke er alle deres PS4 spil, som vil virke på PS5:

Games with Backwards compatibility

Most of our back catalogue of games will have backward compatibility between the next and current generation of consoles, with a few exceptions*. This means that you will be able to play your Xbox One game on Xbox Series X!S, or play your PlayStation®4 to PlayStation®5. On top of that, some of our backwards compatible games will have cross progression available within the same family of console: For Honor (with free graphical enhancements), The Division 2, The Crew 2 and the upcoming releases of Just Dance 2021 and Prince of Persia: The Sands of Time Remake.

* on Xbox Series X!S, all our Xbox One games will be backward compatible. On PlayStation®5, all games will be backward compatible except the following ones: Assassin’s Creed Syndicate, Assassin’s Creed Chronicles Trilogy Pack, Assassin’s Creed Chronicles India, Assassin’s Creed Chronicles China, Assassin’s Creed Chronicles Russia, Risk, Star Trek Bridge Crew, Werewolves Within, Space Junkies.

https://ubisoftconnect.com/en-US/news/ignt.23726/all-you-need-to-know-on-cross-progression-and-cross-play-with-ubisoft-connect/

Fejl, eller hvad?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 30/10-20 18:16 
scavenger>
Er der nogen der har EB+ abonnement, der kan se konklusionen på hvorfor man ikke skal købe den billige?

Det er helt de samme argumenter som vi har herinde. Man låser sig med DE ude fra at købe billigere fysiske titler.

Første kommentar er rent tåbe-guld:
“Så er det godt jeg har røven fuld af penge. Skod artikel skrevet for fattig røven”
JmogJmogSkrevet 30/10-20 18:20, rettet 30/10-20 18:38 
Bede-x>
Ubisoft skriver at det ikke er alle deres PS4 spil, som vil virke på PS5:


* on Xbox Series X!S, all our Xbox One games will be backward compatible. On PlayStation®5, all games will be backward compatible except the following ones: Assassin’s Creed Syndicate, Assassin’s Creed Chronicles Trilogy Pack, Assassin’s Creed Chronicles India, Assassin’s Creed Chronicles China, Assassin’s Creed Chronicles Russia, Risk, Star Trek Bridge Crew, Werewolves Within, Space Junkies.

https://ubisoftconnect.com/en-US/news/ignt.23726/all-you-need-to-know-on-cross-progression-and-cross-play-with-ubisoft-connect/

Fejl, eller hvad?

De små AC titler er sikkert teknisk ens, så det giver mening deres mangel på BC er ens, men Syndicate? Hvad søren gør det unikt i forhold til generationens andre AC titler.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 30/10-20 18:39 
Jeg fik bestemt indtrykket at det kun var de ti titler Sony selv nævnte der ikke ville virke. Troede de havde testet hele svineriet igennem selv.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 30/10-20 18:39 
Spøjst. De var ihvertfald ikke på den korte liste Sony har smidt op.
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 30/10-20 18:43 
Det kan jo sagtens være en fejl, men det virker ret specifikt i beskrivelsen. Mon ikke de kommer med en udmelding snart.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 02/11-20 11:10, rettet 02/11-20 15:46 
Sony har lagt sag an mod (rettelse: truet med sagsmål) Platestation5.com, som nu har aflyst alle ordre for deres PS5 sidepaneler.
De havde vist ikke lige husket at få en licens for salg af sådanne produkter. Ooops!

Link...
BeanoBeanoSkrevet 02/11-20 12:22 
De har nu ikke sagsøgt dem, men bare sat en stopper for det. Forståeligt nok.
JmogJmogSkrevet 02/11-20 22:52 
Det var også en anelse bekymrende at de udelukkende lavede dem udfra de officielle mål og ikke havde testet med rigtige enheder:
SumezSumezSkrevet 03/11-20 10:47 
Konsolkongen>
Men naturligvis ikke noget som Sumez' PS3 ikke allerede kan og mere til :D

Du begynder at fange det ;)
Giv mig Demon's souls 2
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 03/11-20 11:48 
De lægger an med en remaster. Så får vi Bloodborne 2 og derefter Demon's Souls 2 :D
j/k
slk486slk486Skrevet 06/11-20 14:15, rettet 06/11-20 14:15 
PS5 back compat benytter åbenbart alle clocks fra både cpu og gpu ifølge DF. Altså ikke en begrænset boost mode.

https://www.youtube.com/watch?v=bKQ6NeTjccA&feature=emb_logo&ab_channel=DigitalFoundry

Det er godt nyt for Dark Souls 3 :D
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-20 14:51 
Det er godt nok fedt. Præcis hvad jeg håbede på :)

Er virkelig glad for at jeg ikke købte Sekiro på launch, det kører jo ad h til på PS4 Pro og Xbox One X. Det samme gjorde Dark Souls 3 efter patchen - jeg føler faktisk at de ødelagde spillet dengang hvorfor det røg på hylden, men nu er jeg virkelig glad for at de patchede det med unlocked framerate :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 06/11-20 16:01, rettet 06/11-20 16:01 
Ja, DS3 kører godt nok forfærdeligt på Pro. Gad vide om den ujævne frame pacing i Bloodborne bliver påvirket overhovdet med de flere kræfter. Man kunne godt forestille sig at, fordi alle frames bliver rendered meget hurtigere,
der ikke er behov for samme jævning og logikken derfor ikke slår fejl på samme måde.
Jeg bliver nok nødt til at skifte min Xbox udgave af Sekiro ud med en PS5 udgave nu :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-20 18:35 
Jeg tror ikke det gør nogen forskel. Det gjorde det heller ikke med boost mode på Pro.

Håber meget på en 60fps patch eller en remaster engang :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 06/11-20 19:31 
Jeg husker den udligner framerate, så der ikke er så mange drops, men ikke om der var nogen forskel i frame pacing.

Under alle omstændigheder ville en 60fps patch være fedt (og formentlig ret nemt).
j/k
BeanoBeanoSkrevet 06/11-20 21:27 
Meget positiv modtagelse af BC, må man sige, og ser ud til at Ubisofts tidligere listede titler alligevel virker, bare ikke optimalt?

DF's analyse af Miles Morales...
https://youtu.be/mGTNTpuJspo

Ser fantastisk ud, og vilde loadtider :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-20 22:46, rettet 06/11-20 22:48 
slk486>
Jeg husker den udligner framerate, så der ikke er så mange drops, men ikke om der var nogen forskel i frame pacing.

Under alle omstændigheder ville en 60fps patch være fedt (og formentlig ret nemt).

Ingen forskel i framepacing, men frameraten er stort set låst 30 (men det var den nu også næsten på alm PS4).

Beano > Spider-man ser barskt ud. Jeg kunne ikke lade være med at grine lidt over loadtiden på halvandet sekund. Det er absurd hurtigt :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 06/11-20 23:13, rettet 06/11-20 23:14 
Ingen VRR day one? :(
https://www.youtube.com/watch?v=BTh3KQNQoeE
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/11-20 06:44 
Åndssvagt når nu hardwaren kan. Bliver forhåbentligt hurtigt åbnet op.
JmogJmogSkrevet 07/11-20 13:26 
Konsolkongen>
slk486>
Jeg husker den udligner framerate, så der ikke er så mange drops, men ikke om der var nogen forskel i frame pacing.

Under alle omstændigheder ville en 60fps patch være fedt (og formentlig ret nemt).

Ingen forskel i framepacing, men frameraten er stort set låst 30 (men det var den nu også næsten på alm PS4).

Beano > Spider-man ser barskt ud. Jeg kunne ikke lade være med at grine lidt over loadtiden på halvandet sekund. Det er absurd hurtigt :D

Også rigtigt lækkert at performance mode ikke er “op til 60fps” men rent faktisk låst 60fps.

Tsushima og Days Gone, begge spil med 30fps target, er patchet til at køre låst 60fps nu. Tror jeg skal genspille Days Gone, når jeg får en PS5. Spillet var rigtig godt men havde ofte ustabil petformance.
RaGeRaGeSkrevet 07/11-20 16:29 
Hvad kan man få for en brugt og velholdt PS4 Pro, jeg har en del spil jeg klart foretrækker med 60 fps og ser ingen grund til at beholde den.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
JmogJmogSkrevet 07/11-20 18:41 
Smart. Så lige Digital Foundrys gennemgang af OS features. Man kan sætte om spil skal defaulte til performance eller resolution mode, audio sprog, undertekster.

Dejligt. Har altid irriteret mig, når man bliver kastet ind i introer på engelsk i japanske spil. Eller en anden perfomanceprofil end jeg vil spille med.
1'305 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig