X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 5-tråden (PS5)


Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/04-18 09:55 
Jeg syntes det er passende med seperat tråd til dette.

Faldt i dag over nedenstående leak, muligvis fup.

PlayStation 5-tråden (PS5)

Lidt kedeligt hvis PS4 titler kræver en patch for at kunne køre på PS5.
1'305 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-20 12:20 
Nej, det bliver spændende at høre om det gør stor forskel dér :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 17/09-20 12:28, rettet 17/09-20 12:29 
Konsolkongen>
EDIT: Jeg synes nu at der har været nat og dag eksempler på PC titler med raytracing on og off. Det kan se temmelig sindssygt ud :)

Hvis du ser CryEngines nye fake-raytracing er det nu ret langt derhen af :)
j/k
dRxLdRxLSkrevet 17/09-20 12:31 
slk486>
Raytracing tror jeg ikke kommer til at gøre kæmpe forskel i sig selv, da engines er blevet så gode til at fake det efterhånden, men teknologien kan jo også bruges til andre ting, som feks audio :)

Jeg er forresten yderst spændt på om det nye 3d lydbillede fungerer bedre end før. Mine øre har aldrig helt været overbevist af tidligere implementeringer.

PS5 har en dedikeret processor til at lave audio med, baseret på designet fra PS3'ens SPU'er. Så raytracing hardwaren behøver ikke at blive spildt på lyden ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 17/09-20 12:33, rettet 17/09-20 12:35 
Det kan godt være jeg har misforstået, men jeg havde faktisk indtryk af, at en del af raytracing hardwaren var brugt til at trace audio bølger. Tempest enginen er svjv til at manipulere med lyden efter hrtf profilerne og på baggrund af de traces der er foretaget af RDNA2. Det er vel det SPU'erne er gode til?
j/k
dRxLdRxLSkrevet 17/09-20 12:35 
Det jeg skrev før, var fra mit umiddelbare indtryk lige efter at jeg havde set præsentationen før sommeren. Det er muligt at jeg har misforstået det allerede den gang og at det du skriver er rigtigt.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 17/09-20 12:36, rettet 17/09-20 12:37 
Jeg fik også mit indtryk af Cerny's præsentation :)

Under alle omstændigheder er det nyt og spændene!
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/09-20 13:18, rettet 17/09-20 13:19 
slk486>
Konsolkongen>
EDIT: Jeg synes nu at der har været nat og dag eksempler på PC titler med raytracing on og off. Det kan se temmelig sindssygt ud :)

Hvis du ser CryEngines nye fake-raytracing er det nu ret langt derhen af :)

Så vidt jeg ved er der ikke noget fake ved CryEngines eksempel. Det er bare renderet i software i stedet for dedikeret hardware.

Crysis Remastered på PS4 Pro og Xbox One X får også raytracing, som er temmelig vildt. Men mon ikke det blive et af de eneste spil på nuværende generation? :)
Desværre er det bare Crysis, som man siger.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 17/09-20 13:51, rettet 17/09-20 13:55 
Ja, Crysis har heller aldrig rigtig været mig.

Det er voxel ray tracing, så jeg betragter det ikke som ægte ray-tracing, men det kan godt være det er subjektivt :) Pointen er det ikke kræver speciel hardware for at kunne fungerer hurtigt nok :)
j/k
slk486slk486Skrevet 17/09-20 16:14 
Jeg havde misset at DMC 5 SE på PS5 kan køre 120. Det klæder det spil godt :)
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/09-20 17:08 
Men digital only :/
slk486slk486Skrevet 17/09-20 18:16 
Fysisk næste år så vidt jeg har læst.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 17/09-20 19:00 
Fino :D
dRxLdRxLSkrevet 18/09-20 20:27 
Kan det passe at den er udsolgt alle stedet nu?
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 18/09-20 20:39, rettet 18/09-20 20:41 
Dunwich>
dRxL>
Der er noget om at begge konsoller har været for svage på CPU siden i indeværende generation, noget der ser ud til at man prøver at rette op på her i den kommende.

Hvilke spil, vil du mene, har lidt under dette postulat?

Udviklerne ;)
Det er nogle af de høj profil udviklere jeg følger på Twitter der lader til at være enige i det. Det skal nok ses relativt til hvor kraftige PC CPU'erne har været i samme periode.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
EltanEltanSkrevet 18/09-20 22:59 
dRxL>
Kan det passe at den er udsolgt alle stedet nu?

Passer meget godt, jeg var også rundt omkring men var heldig at finde en hos Dustin .
slk486slk486Skrevet 21/09-20 09:00, rettet 21/09-20 10:03 
dRxL>
Kan det passe at den er udsolgt alle stedet nu?

Jeg har 3 x preorders for at være sikker på at få en. Du er velkommen til en af dem, ligesom sidste gang :D

Udover det har komplett.dk ikke startet deres preorders endnu.
j/k
SøgAArdSøgAArdSkrevet 21/09-20 15:48 
Udover at vi er die hard nørder, hvad er så grunden til at I gerne vil have den på launch? Og hvad er grundene til I gerne vil betale ekstra for disc-drev? 100% oprigtige spørgsmål herfra :)
Home is where the hardware is..
EltanEltanSkrevet 21/09-20 16:00 
Vel primært pg.a. UHD afspiller og billigere spil.
BeanoBeanoSkrevet 21/09-20 16:16 
Spillene. Til launch giver R&C, Demon's Souls, Spiderman MM og Sackboy Big Adv. giver mig god grund til at hoppe på fra starten, og konsolprisen falder ikke det første år alligevel.
Diskdrev modellen for friheden med at købe/sælge/bytte spil som jeg vil, lavere spilpriser generelt, og fordi min PS4 spilsamling er på disc.
slk486slk486Skrevet 21/09-20 16:19 
Alt det Beano nævner - og for fremtidig samling.
Den dyere model er alligevel hurtigt tjent hjem med en halvering af fysiske spil efter 3 md :)
j/k
JmogJmogSkrevet 21/09-20 23:52 
Ja, Digital Edition er reelt langt dyrere.
NaieraNaieraSkrevet 22/09-20 03:38 
Det er fuldstændig vanvittigt at købe en konsol uden disc-drev så længe fysiske spil udgives. Man skal virkelig være "casual" og ligeglad med penge for at andet giver mening.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
SumezSumezSkrevet 22/09-20 07:34 
Det er til gengæld også fuldstændig vanvittigt at være afhængig af mekaniske medier i 2020. Men ja, jeg er heller ikke klar til at opgive de fysiske medier, og bliver det nok aldrig.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/09-20 08:14, rettet 22/09-20 08:17 
Hvorfor er det vanvittigt? Disc-mediet er det eneste det giver mening at udgive på fysisk, det har Nintendo meget godt bevist med deres Switch cartridges som virkelig ikke er en fordel.
Switch er hæmmet af sløv intern hastighed så loadtiderne er alligevel meget længere end konkurrenterne, trods mindre data der skal loades. Cartridges er dyrere at producere hvilket har fået nogle udviklere til at trykke halve spil på mindre (billigere) cartridges hvor en download af resten af indholdet er påkrævet for overhovedet at kunne spille sine spil. 2K games har især været slemme.
Jeg fatter ikke at Nintendo tillader det svineri.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 22/09-20 08:56 
Jeg forstår godt årsagen til at man holder fast i de mekaniske medier, men det gør dem da ikke mindre upraktiske?
Det ville være fantastisk med et solid state medie der kunne udkonkurrere dem på kapacitet og pris.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 22/09-20 08:59 
Små nvme drev med spil på, så behøver vi heller ikke at installere dem :)
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 22/09-20 09:06 
Det ville være virkelig fedt. Gerne med ekstra plads til patches og hvad har vi. Men det lyder virkelig dyrt :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 22/09-20 14:08 
slk486>
dRxL>
Kan det passe at den er udsolgt alle stedet nu?

Jeg har 3 x preorders for at være sikker på at få en. Du er velkommen til en af dem, ligesom sidste gang :D

<3

Nu lokker du, om ikke andet med at jeg burde gøre det, bare for at gøre det =)

Erfaringen fra sidst var bare at jeg kom til at bruge uforholdsvist megen tid på den nye spændende dims, tid man jo ikke rigtig har når man skal forestille at være voksent familiemenneske ;)

Men tak for tilbuddet, det varmer.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
slk486slk486Skrevet 22/09-20 15:10 
Tjah, jeg bruger det som en del af opladningen til at have overskud til familien, men jeg husker også du solgte den hurtigt videre sidst :D

Du er velkommen :)
j/k
3of193of19Skrevet 29/09-20 14:07, rettet 29/09-20 14:09 
Uha, flere forhandlere melder ud at de modtager færre maskiner end ventet og er nødt til at stornere ordrer. Fra Gamefront.de:

Gamefront.de>
Sony informiert Handel über PS5-Liefermengen / Kunden erhalten Stornierungen
29.09.20 - Sony hat begonnen Händler in Europa darüber zu informieren, wie viele PlayStation 5 Konsolen sie zur Markteinführung erhalten werden. Das geht aus entsprechenden Handelsquellen hervor.

Mehrere Händler bekommen zu wenig Konsolen bzw. haben zu viele Vorbestellungen angenommen. Dadurch erhalten jetzt einige Kunden, die zuvor eine Bestell- und Auftragsbestätigung bekommen haben, Stornierungen ihrer PS5-Vorbestellung.

Betroffen sind Kunden von u.a. Conrad.de, Otto.de, Mediamarkt.de, euronics.de, gamestop.it, Alternate.de, gamestop.de, saturn.de, Micromania.fr, shopto.net, uvm.

oversættelse:
Sony informerer handel ang. PS5 leverings antal / Kunder modtager storneringer
Sony har begyndt at informere forhandlere i Europa hvor mange maskiner de vil modtage til lanceringen. Dette fremgår fra passende handelskilder.

Flere forhandlere får for få konsoller og/eller har modtager for mange borudbestillinger. Derfor modtager nu nogle kunder der allerede havde modtaget bestillingbekræftelser nu storneringer af deres PS5 ordrer.

Det handler sig bla.a. om kunder fra Conrad.de, Otto.de, Mediamarkt.de, eurinics.de, gamestop.it, Alernate.de, gamestop.de, saturn.de, Micromania.fr, shopto.net og mange flere.

Mega ærgerligt....
man må håbe at forhandlere ikke bare blindt sletter ordre bagfra i køen, men istedet bekræfter forfra, for at undgå at alt for mange af maskinerne falder i hænderne på flippere.


En anden ting:
Det lyder som om PS4 og PS5 udgaver af samme spil ikke nødvendigvis har kompatible gamesaves.
Så nogle snakke om det på Facebook forleden ang Spider-Man og nu melder Sega også ud, at selvom der er gratis update af både digital OG disc udgaven af Yakuza: Like a Dragon, så er det ikke muligt at overtage sit PS4 save når den gratis opdatering kommer til marts næste år:
https://twitter.com/RGGStudio/status/1310643993689100288

To clarify, physical owners of Yakuza: Like a Dragon on PS4 can also use the original disc to upgrade to the PS5 version when it releases on March 2, 2021.

Save data will not be transferable between the PS4 and PS5 versions of the game.

Nyere spil til gengæld, som Spider-Man: Miles Morales til gengæld kan overtage saves efter opgradering til PS5.
slk486slk486Skrevet 29/09-20 15:05, rettet 29/09-20 15:06 
Uh oh.. :(

Men det er jo det de får ud af at starte preorders før de ved, hvor mange de får. Røv at være en af dem, der følte sig sikker og nu alligevel risikerer ikke at få en til launch.
j/k
3of193of19Skrevet 29/09-20 15:24 
Ja, det lyder virkelig som et tumpet system, ikke at fortælle forhandlerne på forhånd hvor mange maskiner de mindst vil modtage.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09-20 15:30 
I det store hele har det bare været et kæmpestort upfuck fra Sonys side. Først at frasortere folk ved at lade dem ansøge om tidlige preorders hos Sony selv. De går til alle YouTuberne. Så siger de at de har flere maskiner end der var PS4 på launch så man får opfattelsen at det ikke er noget problem, men alligevel er der vidst mange der ender med at blive skuffede :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 29/09-20 15:57 
At forhandlerne starter preorders tidligere end de har fået allokeret stock er ikke Sony's skyld, men det med udvalgte PSN profiler til preorders var vist aldrig en god ide.
j/k
3of193of19Skrevet 29/09-20 16:00 
Spørgsmålet er vel mest bare, hvad kan der gøres mod bot køb?
Det er vel næsten ligemeget hvor mange maskiner de kan skrabe sammen til launch, så vil blot et lille antal dedikerede bot købere kunne støvsuge bestanden.
Jeg håber bare inderligt at folk ikke har så stor FOMO at de går ud og betaler ågerpriser for disse hamstrede maskiner.
slk486slk486Skrevet 29/09-20 16:02 
Ja, forhåbentligt er der ikke alt for mange rige fjolser, der falder i.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 29/09-20 16:05 
slk486>
At forhandlerne starter preorders tidligere end de har fået allokeret stock er ikke Sony's skyld, men det med udvalgte PSN profiler til preorders var vist aldrig en god ide.

Det skriver jeg heller ikke :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 29/09-20 16:07 
slk486>
At forhandlerne starter preorders tidligere end de har fået allokeret stock er ikke Sony's skyld, men det med udvalgte PSN profiler til preorders var vist aldrig en god ide.

Det var Sony der satte dato for start af pre-orders, så medmindre forhandlerne kom til at tage for mange ordre (hvilket f.eks. skete for mig med Proshop og Nvidia 3080 kortene forleden hvor deres system blev nærmest bombet øjeblikkeligt da salget startede og køerne gik i vask pga samtidige ordrer), må det skyldes at Sony leverer færre maskiner end ventet/lovet.
slk486slk486Skrevet 29/09-20 16:09 
Nej, jeg læste vist ikke ordentligt :)
Bortset fra det, husker jeg også at PS4 var meget svær at få fat i til launch. Der er nok endnu flere, der vil have en PS5 end dengang (PS4), så det kan være derfor problemet virker større.
j/k
slk486slk486Skrevet 29/09-20 16:16, rettet 29/09-20 16:17 
3of19>
Det var Sony der satte dato for start af pre-orders, så medmindre forhandlerne kom til at tage for mange ordre

Njah, rygtet siger at det var bestbuy, der satte det igang før tid, hvorefter resten bare fulgte efter.
Det er butikkens egen skyld, hvis de starter preorders før de har fået allokeret stock, ligegyldigt hvilken dato Sony har sat for preorders.

Either way er det ærgeligt for dem, der får deres ordrer annulleret :(
j/k
Bede-xBede-xSkrevet 01/10-20 13:01 
Der er begyndt at komme en lille smule info og nogle billeder fra Returnal, Housemarque's PS5 roguelite:

https://www.playstation.com/en-us/games/returnal/

Jeg har spillet genren en del siden Dead Cells, ofte gennem Game Pass udgivelser og er faktisk begyndt at holde af den, så jeg er klar på Returnal. Det er heller ikke så tit, at der kommer noget i genren med andet end mindre budgetter, selv om den er rasende populær på indie markedet, hvilket giver dem lidt albuerum, hvis spillet ellers leverer.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SephSephSkrevet 07/10-20 14:19 
Et kig inde i PS5.

Link...
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
EltanEltanSkrevet 07/10-20 14:30 
Damn den er huge :O Må lige få målt efter om der er plads i tv møblet.
BeanoBeanoSkrevet 07/10-20 15:11 
Den er 39cm høj, så det er en lille mand.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-20 15:13 
SSD’en er indbygget og kan udvides med ekstra M.2 disk, det havde jeg ikke forventet :)

Og liquid metal som kølepasta. Alligevel barskt nok.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/10-20 15:19 
Var det ikke SSD porten? Dvs. SSD'en kan ikke udskiftes alligevel?
BeanoBeanoSkrevet 07/10-20 15:22 
Jeg vrøvler... det er SSD, men lavet til man udvider og ikke erstatter den eksisterende disk som i dag. Praktisk nok!
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-20 16:00 
Jeg tror Xbox’en fungerer på samme måde? Jeg troede først at SSD-sticket fulgte med konsollen, men det skal vidst købes ekstra.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 07/10-20 16:07 
Ja de der SSD moduler købes separat. God mening at udvide kapasiteten frem for at erstatte når SSD er så dyrt ifm. HDD.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 07/10-20 16:10, rettet 07/10-20 16:11 
Helt sikkert :)

Jeg er spændt på at høre hvad andre tænker omkring liquid metal. Det der findes til PC-brug skal gerne udskiftes en gang årligt og det er hårdt ved overfladen på die’en.

Jeg går ud fra at Sony har tænkt det igennem og at maskinen ikke bare dør efter få år. De har tydeligvis ikke gidet høre noget pis om larm denne gang :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
1'305 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig