X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 5-tråden (PS5)


Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/04-18 09:55 
Jeg syntes det er passende med seperat tråd til dette.

Faldt i dag over nedenstående leak, muligvis fup.

PlayStation 5-tråden (PS5)

Lidt kedeligt hvis PS4 titler kræver en patch for at kunne køre på PS5.
1'305 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
GreaseballGreaseballSkrevet 13/05-20 22:14 
Digital Foundry tager et kig på Unreal Engine 5 på PS5.
Næste generation af konsoller(PS5, XSEX) og nye grafikkort til PC. Bliver spændende at se hvordan udviklere vil bruge den nye tek.

DF Direct.
SephSephSkrevet 02/06-20 09:59 
Sonys PS5 event på torsdag er udskudt på grund af urolighederne i USA.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
BeanoBeanoSkrevet 02/06-20 12:08 
Ikke mange dage den event nåede at være annonceret... damn :/
SephSephSkrevet 08/06-20 20:02 
Ifølge ResetEra (og nogle reklamer på Twitch) skulle PS5 fremvisningen være flyttet til d. 11. juni, kl. 22.00.

Link...
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
BeanoBeanoSkrevet 08/06-20 20:07 
Jeps...
https://blog.playstation.com/2020/06/08/updated-time-this-thursday-see-the-future-of-gaming-on-ps5/
JmogJmogSkrevet 11/06-20 19:18 
Reminder, det er i aften klokken 22. Sonys officielle stream:
https://youtu.be/RuLci-lSeCo

Den vil være i 1080p 30fps har de annonceret, fordi der vil være flere deltagere, som har været begrænset af at arbejde hjemmefra. Det er sikkert de der “working with the PS5 has been a real gamechanger” testimonials fra diverse udviklere. Deres webcams sætter begrænsningen. Umiddelbart efter streamen vil 4k60fps trailere for spillene blive frigivet.

Glæder mig til at se hvilke spil der vil blive vist. Forhåbentlig masser af gameplay og spil vi ikke har hørt om før.

Vi får med sikkerhed selve maskinen at se. Pris....sandsynligvis også selvom de nok godt kunne tænke sig at se hvad Microsoft tager for deres først. Vi er dog så langt inde i året at de næsten er nødt til det. Microsoft havde efter sigende tænkt sig at have et event med flere spil og pris i juni, men har rykket det pga Sonys event.

Mit gæt: PS5 er 499 dollars og Xbox Series X vil matche den pris.
BeanoBeanoSkrevet 11/06-20 19:45 
Jeg forventer overhovedet ikke at de viser hverken maskinen eller taler om pris - de har klart meldt ud at dette handler om spillene, og de vil sikkert gerne sprede annonceringerne over flere uger nu hvor de har muligheden.
Soren47Soren47Skrevet 11/06-20 20:07 
Er det annonceret hvor længe det vil vare? :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-20 20:08 
Når de nu annoncerer Street Fighter Fifa 6 i aften håber jeg meget på at det betyder at Arcadesticks fra PS4 vil virke på 5’eren også, så spillet er spilbart fra launch. Alt andet ville være åndssvagt, men jeg er forberedt på at blive skuffet :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 11/06-20 20:11 
Det vil være rigtig interessant, hvis de ikke annoncerer prisen, for så er bolden hos Microsoft. Pga preorders, så er der dog grænser for hvor længe de begge kan strække den. Maksimalt til august tænker jeg, da retailerne er nødt til at kende prisen og så snart de kender den, så lækker det.

Siden de allerede har vist controlleren, så tror jeg dog at de tager konsollen med nu. Ikke mindst fordi Microsoft har vidt deres, så de vil nok føle de er nødt til at komme med et modsvar der.

Men ingen har lyst til at være den først der annoncerer pris. Sony kunne dog godt finde på det nu af to grunde:
De ved den er lav nok til at MS ikke kan underbyde dem (dvs. 400-450).
De ved at de vandt generationen stort og regner med at selv en højere pris end MS ikke vil koste dem tronen (PS3 arrogancen).

Gad vide om der vil være nogen serviceændringer. PSNow rullet ind i PS Plus ville være et ret godt kort.
BeanoBeanoSkrevet 11/06-20 20:12, rettet 11/06-20 20:13 
Soren47>
Er det annonceret hvor længe det vil vare? :)

1 time svjv.

@KK: SF FIFA? Interessant crossover ;)
BeanoBeanoSkrevet 11/06-20 20:23 
@jmog: Mit bud er at konsol afsløring, HW teardown og pris bliver en seperat video-event i aug, måske een ekstra pre-launch event senere i efteråret med yderligere detaljer. Både Sony og MS vil trække prisannoncering så længe som muligt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-20 22:18 
Hold op de smører tykt på med “Captured on PS5” nu hvor alt fra Xbox var fake :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 11/06-20 23:02 
jov jov... Captured on PS5... kan jo sagtens også bare være prerendered videoer...
Jeg syntes ikke at der er langt mellem "gameplay" vist på PS5 og XSX...
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 11/06-20 23:13, rettet 11/06-20 23:14 
Haha... så viste de den sku. Vildeste design :O

Imponerende række spil - og Horizon II... wow.
EltanEltanSkrevet 11/06-20 23:13 
Damn, den ser lækker ud 🤯
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-20 23:14, rettet 11/06-20 23:17 
Grimmeste konsol til dato. Holy shit! :D Digital Edition er faktisk pænere :P

Men virkelig bizart med den Digital Only-maskine. Drevet burde ikke koste nok til at der vil være en betydelig prisforskel. Med mindre Sony taber lidt mere på salget af en digital maskine for så at kunne tjene mere på deres store?
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 11/06-20 23:25 
GrillBillerDK>
jov jov... Captured on PS5... kan jo sagtens også bare være prerendered videoer...
Jeg syntes ikke at der er langt mellem "gameplay" vist på PS5 og XSX...

Der har intet gameplay været vist fra Xbox One X svjv. Alt var PC-versioner de viste, med den disclaimer at de troede det ville se sådan ud på Series X :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 11/06-20 23:33 
Konsolkongen>
Men virkelig bizart med den Digital Only-maskine. Drevet burde ikke koste nok til at der vil være en betydelig prisforskel. Med mindre Sony taber lidt mere på salget af en digital maskine for så at kunne tjene mere på deres store?

Også min tanke - eller måske regnede de med at MS gjorde/gør noget lign? Jeg så dog gerne de helt dropper den slags unoder :/
slk486slk486Skrevet 12/06-20 01:08, rettet 12/06-20 01:10 
Jeg tænker det er et klart signal om fremtiden :(

Men Demon Souls! :D .. Og Resi.. Faktisk var det eneste der var decideret utiltrækkende det der Gearbox published spil med den forfærdelige musik. Alt det andet fik jeg lyst til at spille :)
j/k
JmogJmogSkrevet 12/06-20 05:04 
Absolut flere interessante spil. Det mest grafisk imponerende var faktisk Ratchet. Det gik helt amok i partikeleffekter, højopløste textures, volumetric lighting og andet godt. Og så kombineret med de der teleporteringer mellem dimensioner i starten. Særligt det var faktisk noget af det eneste der ville være umuligt på en konsol med normal HDD. Disken er hurtig nok til at den kan streame ind nye assets on the fly. Meget imponerende.

Konsoldesignet er helt vanvittigt - hurra for det :-D.

Og smart med en digital edition. Jeg tror vi vil se en prisforskel på 100 dollars mellem de to versioner. Hhv 400 og 500 dollars.

Er det her egentlig den første generation, hvor pris ikke annonceres samtidigt med konsoldesignet? Jeg er ret sikker på det altid plejer at følges ad.
GrillBillerDKGrillBillerDKSkrevet 12/06-20 06:06 
.. and it huuge...
https://twitter.com/VGC_News/status/1271223046704160768?s=09
At det er bras er ikke ensbetydende med at det ikke virker, men det har du åbenbart svært ved at forstå. (JackD - 2006)
BeanoBeanoSkrevet 12/06-20 06:15, rettet 12/06-20 06:22 
Den er klart større/højere, men som flere pointerer, den er ikke så meget større som de viser på billedet.

Dette er nok nærmere sandheden:
https://twitter.com/XboxFanRus/status/1271237888718434307?s=19
SumezSumezSkrevet 12/06-20 07:20, rettet 12/06-20 07:24 
Damn, og jeg som troede PS4 var gigantisk.

Jeg gik i seng lige efter de gik i gang, og nåede kun at se Ratchet & Clank.
Viste de nogen spil som ikke bare lignede PS4 spil?

edit: Eller PS3 spil... Deathloop ser spændende ud, men kunne vist nemt havde være tudgivet for et par generationer siden :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-20 08:08 
Jmog>
Og smart med en digital edition. Jeg tror vi vil se en prisforskel på 100 dollars mellem de to versioner. Hhv 400 og 500 dollars.

Jeg tror desværre du har ret. Håber dog ikke prisforskellen bliver SÅ stor for det giver ingen mening i forhold til prisen på er BD-drev. Prisforskellen burde ikke være mere end en 100kr, men jeg tror også at Sony lader den digitale gå for langt mindre da de så kan sælge og tjene mere på digitale spil som normalvis er langt dyrere end fysiske :/

Jeg har det virkelig skidt med designet. Jeg kan slet ikke overskue hvor jeg skal placere noget så grimt. Den bliver med sikkerhed udskiftet så snart en slim eller pro model udkommer :D
Spiller nu: Phantasy Star IV
EltanEltanSkrevet 12/06-20 08:57 
Sumez>
Damn, og jeg som troede PS4 var gigantisk.

Jeg gik i seng lige efter de gik i gang, og nåede kun at se Ratchet & Clank.
Viste de nogen spil som ikke bare lignede PS4 spil?

edit: Eller PS3 spil... Deathloop ser spændende ud, men kunne vist nemt havde være tudgivet for et par generationer siden :P

Troll alert...
DanerenDanerenSkrevet 12/06-20 09:19 
Deathloop ligner meget et VR spil. Det håber jeg virkelig at det er. Det minder lidt om Superhot, bare mere action packed.
Spiller nu: Super Mario 3D Land, Kabuki: Quantum Fighter
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/06-20 09:34 
Køn er den ikke, men det kan jeg leve med.

Forhåbentligt er der noget ordentligt køler/blæser halløj i launch modellen. Ved at være træt at launch konsoller der larmer som en flymotor efter 10 minutters spil.
EltanEltanSkrevet 12/06-20 09:42 
Enig omkring støjen, min PS4 pro larmer også en del mere end godt er, så det må der godt være fokus på.
BeanoBeanoSkrevet 12/06-20 10:21, rettet 12/06-20 10:29 
Vurderet ud fra hvad Cerny sagde og konsoldesignet, så ser det ud til at have været et stort fokusområde :D

En lille titel men godt at se en Astro Bot platformer som ligner en semi-opfølger til Rescue Mission, men uden VR. Spillet bliver gratis og forinstalleret på maskinen. Håber naturligvis på en ægte opfølger til det geniale VR spil senere :D

https://www.youtube.com/watch?v=lu5VXrEqgco
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-20 15:54 
Samme her :) Jeg er glad for nyt Spider-man, Demon’s Souls remaster (der er en del der skal strammes op) og især Resident Evil VIII :O
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 12/06-20 16:02 
Demon's Souls er en fuld remake svjv, ikke kun grafik.
AzzkikrAzzkikrSkrevet 12/06-20 16:16 
Øv endnu et first person view RE spil :(

Ærgerligt.
JmogJmogSkrevet 12/06-20 19:00, rettet 12/06-20 19:01 
Konsolkongen>Jeg tror desværre du har ret. Håber dog ikke prisforskellen bliver SÅ stor for det giver ingen mening i forhold til prisen på er BD-drev. Prisforskellen burde ikke være mere end en 100kr, men jeg tror også at Sony lader den digitale gå for langt mindre da de så kan sælge og tjene mere på digitale spil som normalvis er langt dyrere end fysiske :/

Det er ikke et BD drev. Det er UHD (disc kapacitet 100gb). Ser ud til de billigste på pricerunner starter omkring 900kr. Sony kan helt klart fremstille dem meget billigere end det. Jeg tror dog de vil have en prisforskel på 100, da 50 er så lavt at de fleste tager den dyreste. Med en prisforskel på 100, så vil mange være fristede af den model Sony egentlig foretrækker at folk køber.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 12/06-20 19:03 
Ved vi 100%, at den kommer til at tage PS4 spil?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
quadquadSkrevet 12/06-20 19:26 
Beano>
Den er klart større/højere, men som flere pointerer, den er ikke så meget større som de viser på billedet.

Dette er nok nærmere sandheden:
https://twitter.com/XboxFanRus/status/1271237888718434307?s=19

Shit, den er gigantisk. Jeg får aldrig plads til den i vores møbel. Og det design bliver virkelig et hard sell. Måske man bare skulle vente indtil Horizon kommer på PC....
slk486slk486Skrevet 12/06-20 20:07, rettet 12/06-20 20:08 
Beano>
Demon's Souls er en fuld remake svjv, ikke kun grafik.

Ja, sådan har jeg også forstået det.

ChronoSousa>
Ved vi 100%, at den kommer til at tage PS4 spil?

Ja, men ikke i hvilket omfang. Om det bliver 100%, eller 60% ¯\_(ツ)_/¯
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/06-20 20:08 
Jmog>
Konsolkongen>Jeg tror desværre du har ret. Håber dog ikke prisforskellen bliver SÅ stor for det giver ingen mening i forhold til prisen på er BD-drev. Prisforskellen burde ikke være mere end en 100kr, men jeg tror også at Sony lader den digitale gå for langt mindre da de så kan sælge og tjene mere på digitale spil som normalvis er langt dyrere end fysiske :/

Det er ikke et BD drev. Det er UHD (disc kapacitet 100gb). Ser ud til de billigste på pricerunner starter omkring 900kr. Sony kan helt klart fremstille dem meget billigere end det. Jeg tror dog de vil have en prisforskel på 100, da 50 er så lavt at de fleste tager den dyreste. Med en prisforskel på 100, så vil mange være fristede af den model Sony egentlig foretrækker at folk køber.

Naturligvis er det billigere for Sony at producere selv. Antallet af maskiner de skal producere betyder også at drevet kommer til at koste ingenting.
Spiller nu: Phantasy Star IV
dRxLdRxLSkrevet 12/06-20 21:20 
ChronoSousa>
Ved vi 100%, at den kommer til at tage PS4 spil?

Ja. CPUen er specielt tilpasset til at være bagudkompatibel.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
3of193of19Skrevet 12/06-20 21:50 
Problemet er bare at det er op til den enkelte udgiver at sørge for at det virker på PS5.
Lad os håbe at der ikke kommer mærkelige licens problemer, som Microsoft havde med Xbox backcompat op på One. Og at udgiverne ønsker at tillade det.
BeanoBeanoSkrevet 12/06-20 22:22, rettet 12/06-20 22:25 
Hvor har du det fra?

Hvis spillene ikke virker på PS5 uændret (vil angiveligt være de færreste pga. den måde hardwaren er designet fra starten) og derfor kræve en patch, så er det helt korrekt op til udgiveren. Så en helt anden situation end 360 spil på XB1.
JmogJmogSkrevet 13/06-20 01:50 
Det er ikke op til udgiveren. Sony regner med at stort set alle spil vil virke, de har blot kun testet top-100 spillene, så det er de eneste de tør garantere.

...var beskeden for en måned siden, så de har nok testet en del flere siden da.

Den grundlæggende arkitektur som bagudkompatibilitet er afhængig af - processor og GPU - er ikke skiftet radikalt, de er blot meget kraftigere. Så det er meget plausibelt at stort set alt bare vil virke.

Bagudkompatibilitet mellem PS4 og PS3 eksisterede ikke fordi det var to forskellige verdener. Det er ikke tilfældet med PS5 og PS4. Hvilket blandt andet var grunden til både MS og Sony gik over til PC arkitektur med X1 og PS4. Nemmere at udvikle spil til, mere stabile produktionsomkostninger og markant nemmere bagudkompatibilitet.
GreaseballGreaseballSkrevet 13/06-20 08:51 
Nydelig maskine. Gad vide om den overhovedet kan stå horisontalt? Sjovt at både MS og Sony vælger det vertikale look for deres konsoller. I hvert fald i første fremvisning. Var det ikke det samme med PS2 og Xbox360 at de altid blev fremstillet stående vertikalt?

Ser frem til at se hvad Xbox holdet vil fremvise af 1st party spil. Det som blev vist var 3rd party. Hvilke var ok. Så der ikke sagt for meget. Syns dog godt vi kunne havde set mere gameplay og fra den færdig hardware. Ikke bare PC demokits.

Kunne bedre lige hvordan Sony gjorde det her. Med at vise et blandet udvalg af både deres egne 1st party spil og så nogen der tydelig er 3rd party. Hvilke jo så giver os et pænt billede af hvordan de vil se ud på Xbox og PC.

Der er en del titler jeg ser meget frem til. Ratchet and Clank og Horizon 2 er helt klart 2 titler der bare får mig til at råbe "shut up and take my money!"

Jeg er spændt på hvordan Sony vil håndtere bagudkompatible spil. Bliver det sådan noget lala med at du skal købe spil igen. Så nej. Håber i det mindste den vil kunne klare PS4 spil direkte fra de disk man ejer, som med Xbox.
jaesjaesSkrevet 13/06-20 09:29 
Jeg er ikke fan af designet. Den ligner at vi er i 2002 og Bose eller B&O lavede en Wi-Fi router.

Det første hold spil virker meget generisk og gentagende af markedet - jeg synes faktisk AAA-branchen er pinlig på det område i øjeblikket.

Men jeg er meget interesseret i bagudkompatibilitet, og om den nye Unreal Engine gør livet så meget nemmere for mindre udviklere, som Epic har fortalt.

Greaseball>
Gad vide om den overhovedet kan stå horisontalt?

Ja, det kan den:
https://www.pushsquare.com/news/2020/06/yes_the_ps5_can_be_placed_on_its_side
3of193of19Skrevet 13/06-20 10:36, rettet 13/06-20 10:37 
At der fra juli måned kun gives certificering til udgivelse på PS4 til spil der er kompatible til PS4 er vel et indirekte belæg for at det er til de enkelte udgivere at sørge for det:
https://www.eurogamer.net/articles/2020-05-29-new-ps4-games-must-be-playstation-5-compatible-from-july-sony-tells-devs

"PlayStation is also working to ensure PS4 games run on PS5, though it previously said it would pass "issues which need adjustment" to developers to handle".

Hvor det på Xbox Series X er Microsoft der har sørget for at alle Xbox One spil kan afvikles uden problemer (undtagen desværre Kinect spil), men Smart Delivery (dvs, bedre assets til Series X) er op til udgiveren.

Hvad jeg mente med "licens bøvl" er om Sony var smart nok til at sørge for at kompatibilitet på PS5 ikke er ensbetydende med en ny udgivelse, hvilket var tilfældet med bagudkompatibilitet på Xbox 360 og Xbox One, hvor spil med licenserede assets som biler, musik, IRL personer ikke kunne gøres kompatible da man reelt tilgår en genudvivelse af spillet på en platform disse assets ikke var licenseret til, eller spiludgiveren er gået nedenom i mellemtiden og ingen ved hvem der ejer rettighederne.
JmogJmogSkrevet 13/06-20 11:33 
“At der fra juli måned kun gives certificering til udgivelse på PS4 til spil der er kompatible til PS4 er vel et indirekte belæg for at det er til de enkelte udgivere at sørge for det:”

Ikke helt, der er to ting i det:
De regner med at de fleste spil bare vil virke, men skulle fejl opstå står den enkelte udvikler for at patche det.
For at undgå den situation med nye udgivelser, sætter de PS5 cert som et krav.

Det er ikke lige så gnidningsfrit som Xbox, bestemt. Hvor ofte det vil være et issue ved vi først når den udgives. Glæder mig til alt det Digital Foundry vil producere! :-)
GreaseballGreaseballSkrevet 13/06-20 12:05 
jaes>
Greaseball>
Gad vide om den overhovedet kan stå horisontalt?

Ja, det kan den:
https://www.pushsquare.com/news/2020/06/yes_the_ps5_can_be_placed_on_its_side

Ok, den er ikke pæn når den ligger ned. Jeg ved ikke hvad det er, men syns den er lidt pænere når den står op.
NaieraNaieraSkrevet 13/06-20 12:45 
Det sagde hun os' i går.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
GreaseballGreaseballSkrevet 13/06-20 13:39 
LOL!
JmogJmogSkrevet 13/06-20 17:06 
Hvor mange her har overhovedet mulighed for at have den stående op? Jeg kan kun hvis jeg stiller den på gulvet, men pga støv er det no-go. Den kommer til at ligge ned på en hylde i tv-bordet, hvor min PS4 Pro er nu. Og når først den ligger der er udseendet egentlig ligegyldigt.
1'305 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig