X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

PlayStation 5-tråden (PS5)


Svar
BeanoBeanoSkrevet 11/04-18 09:55 
Jeg syntes det er passende med seperat tråd til dette.

Faldt i dag over nedenstående leak, muligvis fup.

PlayStation 5-tråden (PS5)

Lidt kedeligt hvis PS4 titler kræver en patch for at kunne køre på PS5.
1'305 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Svar
slk486slk486Skrevet 18/03-20 14:41, rettet 18/03-20 15:26 
Ja, den bliver formentlig ikke så stærk i rå kraft, men jeg forventer noget rigtig smart innovation og udnyttelse. Spændene!
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-20 15:21 
Jeg forventer ornli’ køling denne gang.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 18/03-20 15:27 
Jeg forventer en konsol som er fuldstændig ligesom de sidste to generationer, bare med flere hestekræfter, muligvis fylder endnu mere på hylden, og larmer lidt mere, kræver længere installationstider, og større patch-filer, og som i sidste ende bliver brugt til 80% af tiden at spille spil der kunne køre på en PS2.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 18/03-20 16:31 
Ah, Sumez, den er sgu for billig ;)
j/k
SephSephSkrevet 18/03-20 16:53 
Link til "The Road to PS5"-streamen.

Link...
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die..."
Bede-xBede-xSkrevet 18/03-20 17:13, rettet 18/03-20 17:13 
Digital Foundry har set præsentationen og skrevet lidt om maskinens specs her:

https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2020-playstation-5-specs-and-tech-that-deliver-sonys-next-gen-vision
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 18/03-20 17:18, rettet 18/03-20 17:24 
Lead engine udvikleren for Doom Eternal:

PlayStation 5-tråden (PS5)

Kilde (xsx også god ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 18/03-20 17:44, rettet 18/03-20 17:44 
Har ikke læst om eller set præsentationen endnu, men lyder til at bagudkompatibilitet med PS4 er på et game by game basis ligesom Xbox Ones kompatibilitet med ældre hardware:

https://www.resetera.com/threads/playstation-4-backwards-compatability-for-ps5-wont-be-100-at-launch-ps5-too-fast-for-some-titles-tweaks-and-testing-on-game-by-game-basis.175810/

Super skuffende, når den næste Xbox er fuldt ud kompatibel med Xbox One.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 18/03-20 17:48 
@Bede-x: han er bare så meget nørd at han ikke lover noget han ikke er sikker på at holde. Det han beskriver lyder temmeligt solidt.

Fourier transforms FTW!
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Bede-xBede-xSkrevet 18/03-20 17:51, rettet 18/03-20 17:51 
Ok, jeg har som sagt ikke set præsentationen. På Resetera (se linket) fremstiller de det som om, det kun vil være de fleste af PS4s top 100 spil, som er klar dag et og derefter bliver det på et game-by-game basis. Tager de fejl?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 18/03-20 17:53 
Det var hvad han sagde, men CPU og GPU er lavet til at alle features (instruktioner) fra PS4 er med, han vælger bare at være forsigtig med hvad han lover.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
dRxLdRxLSkrevet 18/03-20 17:55, rettet 18/03-20 17:55 
Han er så nørdet, sidder og bliver lidt forelsket, igen.
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-20 18:00, rettet 18/03-20 18:00 
Jeg synes at hans ærlighed var slående. Super fedt at han nævner støjproblemer på hans tidligere maskiner, og det er fedt at han argumenterer så grundigt for alle deres valg. Jeg er overrasket over så høj GPU clock i forhold til Series X, men det er selvfølgelig på bekostning af CU cores i forhold.

Det virker også som om at de har mange opfindsomme metoder til hvordan SSD’en kan fremme performance, ud over bare alm hurtigere hastighed.

Jeg synes det var en virkelig god præsentation omend den nok var kedelig for mange. Jeg er rimelig optimistisk for maskinen. Havde frygtet at den var markant svagere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 18/03-20 18:04, rettet 18/03-20 18:07 
Bede-x>
Ok, jeg har som sagt ikke set præsentationen. På Resetera (se linket) fremstiller de det som om, det kun vil være de fleste af PS4s top 100 spil, som er klar dag et og derefter bliver det på et game-by-game basis. Tager de fejl?

Ja delvist, han sagde at PS4 kompatibilitet var meget høj men pr titel vurderet ud fra de 100 mest populære. I hvertfald som jeg hørte det.

Overall en god og interessant præsentation, men også meget tørt og mange der bare vil se noget konkret :)
Bede-xBede-xSkrevet 18/03-20 18:06 
dRxL>
Det var hvad han sagde, men CPU og GPU er lavet til at alle features (instruktioner) fra PS4 er med, han vælger bare at være forsigtig med hvad han lover.

Men hvis den kun launcher med sub 100 bagudkompatible titler og det der efter er på et game-by-game basis, lyder den ikke super kompatibel. Det lyder faktisk meget som hvad Microsoft lavede med 360 på One, men må hellere få set præsentation i aften for at få et bedre indblik i, hvad han sagde :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 18/03-20 18:08 
Beano>
Ja delvist, han sagde at PS4 kompatibilitet var meget høj men pr titel vurderet ud fra de 100 mest populære. I hvertfald som jeg hørte det.

Ok, fedt og tak for uddybning.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
dRxLdRxLSkrevet 18/03-20 18:16 
Bede-x>
Det lyder faktisk meget som hvad Microsoft lavede med 360 på One, men må hellere få set præsentation i aften for at få et bedre indblik i, hvad han sagde :)

Så den også imens jeg skulle svare på vigtige mails, så jeg havde ikke fanget det med hvordan det præcist var med de 100 spil, som Beano forklarer ovenfor.

Jeg lytter selektivt efter hardware detaljer, og ud fra hvad jeg hørte desangående, er vi meget meget langt fra en x360 -> XOne situation, da CPU+GPU arkitektur ikke bare er i samme "familie" (husk x360 var PowerPC og XOne X86), men er bevidst designede til at indeholde det der skal bruges for at understøtte PS4 software, han nævnte at AMD havde brugt 2 år på at sikre dette (parallelt selvfølgelig).
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
BeanoBeanoSkrevet 18/03-20 18:16 
Jeg så lige sekvensen igen (27 min inde) - han siger faktisk at de fleste af de 100 mest populære PS4 titler de har prøvet virker og forventes til lancering. Men lyder ikke som en fast mål imo. Siden PS4 kompatibilitet er i HW vil den være meget høj.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/03-20 18:18 
Jeg er ikke bekymret for PS4 bagudkompabilitet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 18/03-20 18:24 
Ja, hvis spillene bare skal white-listes af Sony, og de få inkompatible titler kræve en patch, så vil antallet af titler blive meget højt men ikke 100%.
Bede-xBede-xSkrevet 18/03-20 18:37 
Det lyder positivt. Er lidt ligeglad med hvor kraftig den er, bare jeg kan få mine digitale PS4 spil med over på den nye hardware. Sagde de noget om, om man kan bruge sit PSVR headset på PS5? Er den bagudkompatibel med controllers og andet udstyr?
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
BeanoBeanoSkrevet 18/03-20 18:52 
Intet nævnt om det af Cerny, det var mest fokuseret på arkitektur og deres designfilosofi.
Bede-xBede-xSkrevet 18/03-20 20:08, rettet 18/03-20 20:23 
Ok, så må vi vente og se.

EDIT: Kan se Resetera har ændret deres tråd og deres oplysninger stemmer nu mere overens med, hvad der bliver sagt herinde :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
JmogJmogSkrevet 18/03-20 23:49 
Bede-x>
Det lyder positivt. Er lidt ligeglad med hvor kraftig den er, bare jeg kan få mine digitale PS4 spil med over på den nye hardware. Sagde de noget om, om man kan bruge sit PSVR headset på PS5? Er den bagudkompatibel med controllers og andet udstyr?

De har tidligere meldt ud, at den vil understøtte de nuværende PSVR headsets. Så vidt jeg ved intet om DS4, men det er meget sandsynligt.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/03-20 00:04 
Jeg er mere interesseret i om PS4-arcadestiks vil virke på den. Håber ikke at man skal hen og modde mere ind i sine sticks endnu engang :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 19/03-20 08:10, rettet 19/03-20 10:10 
Jeg tror der er meget stor chance for at DS4 (og arcadesticks) vil virke på den - specielt hvis PSVR er lovet kompatibel - men om det kun vil være med PS4 titler eller ej, er jeg mere tvivlende omkring :P
Bede-xBede-xSkrevet 19/03-20 11:24 
Jmog>De har tidligere meldt ud, at den vil understøtte de nuværende PSVR headsets. Så vidt jeg ved intet om DS4, men det er meget sandsynligt.

Cool. Selvom der er mange problemer med teknologien i dens nuværende form, har jeg alligevel været tilfreds og imponeret med, hvor stor indvirkning det kan have på oplevelsen. Astro Bot og Resi 7 var øjenåbnere :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/03-20 11:25, rettet 19/03-20 11:26 
Jeg tror også at den slags vil virke med PS4-spil på PS5. Er man f.eks typen der har flottet sig til den meget dyre Ace Combat-controller ville det være for sindssygt hvis den ikke kunne bruges i det spil på PS5 lige pludselig.

Jeg håber bare ikke at løsningen bliver at spiludviklere selv skal inkludere drivere til ældre arcadesticks som det var tilfældet på PS4 og hvor et PS3 stick derfor virker på nogle, men ikke alle titler :/

Jeg håber også virkelig på en ny boost mode (beast mode) for at afvikle PS4-spil. Således at de titler der hovedsageligt ligger omkring 40-45 frames vil kunne spilles i låst 60. Jeg droppede delv Dark Souls III dengang From patchede spillet til Pro og unlockede frameraten. Ikke at 30fps med dårlig From Software-framepacing var meget bedre, men jeg synes næsten at de ødelage spillet med den patch. Af samme grund har jeg heller ikke købt Sekiro endnu.
Om ikke andet så forventer jeg at maskinen understøtter VRR, også for PS4-titler. Så det kunne også være en mulig, omend dyr (nyt tv), løsning på problemet.
Spiller nu: Phantasy Star IV
RaGeRaGeSkrevet 19/03-20 21:19 
En core clock på 2.2 ghz på gpuen virker urealistisk og bør afgive en fandens masse varme, så tror næppe den kan bibeholde hastigheden.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
BeanoBeanoSkrevet 20/03-20 21:23 
Mere info vedr. PS4 BC...

A quick update on backward compatibility – With all of the amazing games in PS4’s catalog, we’ve devoted significant efforts to enable our fans to play their favorites on PS5. We believe that the overwhelming majority of the 4,000+ PS4 titles will be playable on PS5.

We’re expecting backward compatible titles will run at a boosted frequency on PS5 so that they can benefit from higher or more stable frame rates and potentially higher resolutions. We’re currently evaluating games on a title-by-title basis to spot any issues that need adjustment from the original software developers.

In his presentation, Mark Cerny provided a snapshot into the Top 100 most-played PS4 titles, demonstrating how well our backward compatibility efforts are going. We have already tested hundreds of titles and are preparing to test thousands more as we move toward launch. We will provide updates on backward compatibility, along with much more PS5 news, in the months ahead. Stay tuned!

https://blog.us.playstation.com/2020/03/18/unveiling-new-details-of-playstation-5-hardware-technical-specs/
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/03-20 22:14 
Det lyder virkelig godt mht bedre performance :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
EltanEltanSkrevet 07/04-20 22:14 
DualSense :)

Link...
BeanoBeanoSkrevet 08/04-20 09:28 
Ser nydelig ud umiddelbart. Navnet en smule sært, med mindre den kan noget de ikke at annonceret endnu.
EltanEltanSkrevet 08/04-20 09:39 
USB C tak for det :)
GreaseballGreaseballSkrevet 08/04-20 15:56 
Første gang jeg har set en kontrol bliver fremvist før selve maskinen. Gad vide om der noget hold i de rygte om de har nogen problemer med deres design af selve maskinen, varme afledning og lign.?

Men en nydelig kontrol. Sådan lidt Xbox/Switch m.m lignende i formen. Den fremviste farve med sort og hvid, den er lidt kedelig. Håber ikke det er standard farven på dem. Bliver interessant at prøve den. Jeg syns PS4 kontrollen er fin. Selv om jeg ville ønske at de 3 udviklere kunne blive enige om at hvilke tegn der skal være på dem og om A eller B skal være først. Man kan vel drømme ;)
BeanoBeanoSkrevet 08/04-20 16:43, rettet 08/04-20 16:46 
PS4 controlleren blev fremvist længe for konsollen i 2013. Faktisk samme spekulationer om problemer med varme med PS4 dengang, sjovt nok.
GreaseballGreaseballSkrevet 08/04-20 17:15 
Okay, det kunne jeg ikke huske, det også længe siden ;)
Larmede den første version af PS4 ikke også en del?

En fan lavede det her design af den nye controller. Det kunne være fedt i de retro farver.
PlayStation 5-tråden (PS5)
BeanoBeanoSkrevet 08/04-20 17:40, rettet 08/04-20 17:42 
Jo PS4 larmer, i variabel grad, men har ikke nogen udpræget høj failure rate eller blev ikke forsinket af det. De PS5 "rygter" der svirrer lige nu er vist mere disinfo og stammer fra lumre Xbox YT kanaler :P

Controlleren er fed i retro farverne ovenover - Sony skal nok komme med mange farvevarianter, igen :D
SumezSumezSkrevet 08/04-20 20:22 
Den ser rigtig fin ud, men ikke noget nyt under solen (hvilket også er fint). De har godt nok ingen undskyldninger for ikke at lade PS4 controllers virke på den, men de skal jo nok finde på noget.....
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 08/04-20 20:37 
Rart at se at Sony endelig smider det oldnordiske Dual Shock design for porten, velkommen til det 21. århundrede.
GreaseballGreaseballSkrevet 08/04-20 20:52 
Beano>
Jo PS4 larmer, i variabel grad, men har ikke nogen udpræget høj failure rate eller blev ikke forsinket af det. De PS5 "rygter" der svirrer lige nu er vist mere disinfo og stammer fra lumre Xbox YT kanaler :P

Controlleren er fed i retro farverne ovenover - Sony skal nok komme med mange farvevarianter, igen :D

Syns dog ikke min PS4 pro larmer. Ikke i forhold til min PS3. Det er vildt som den 'hyler'.

Ja det med rygter fra forskellige fan grupper. Det går aldrig af mode. Plus det gør det ikke bedre at den "seriøse" presse bringer den slags som nyheder.

Ja det rart at se Sony lave et nyt kontroller design. Stadig genkendelige elementer, men virker også på tide.
BeanoBeanoSkrevet 08/04-20 21:10 
Sumez>
Den ser rigtig fin ud, men ikke noget nyt under solen (hvilket også er fint). De har godt nok ingen undskyldninger for ikke at lade PS4 controllers virke på den, men de skal jo nok finde på noget.....

Til PS5 spil? Tror jeg ikke de vil tillade da den nye controller har nye haptic feedback triggers som de hyper :)
BeanoBeanoSkrevet 08/04-20 21:16 
Greaseball>
Syns dog ikke min PS4 pro larmer. Ikke i forhold til min PS3. Det er vildt som den 'hyler'.

Min v1 Pro larmer som en Nilfisk G70, men om det er mere end min PS3 tør jeg ikke lige sige ;)
JmogJmogSkrevet 09/04-20 11:06 
3of19>
Rart at se at Sony endelig smider det oldnordiske Dual Shock design for porten, velkommen til det 21. århundrede.

Der er da ikke nogen markant forskel? Den ligner nogenlunde sig selv (hvilket jeg intet har imod, DS4 ligger godt i hånden).

PlayStation 5-tråden (PS5)
PlayStation 5-tråden (PS5)
BeanoBeanoSkrevet 09/04-20 15:56 
Trods et helt andet visuelt udtryk, tror jeg også den ergonomisk vil føles meget som en DS4, måske lidt større. Ikke en dårlig ting da DS4 stadig er bedre i hånden end XB1's controlleren, men det er jo bare en preferance.
DunwichDunwichSkrevet 10/04-20 13:22 
Jeg ser et rafineret Dual Shock design, men stadig samme gennemgående form som altid. Hvilket er en god ting, da DS altid har føltes bedst, rent ergonomisk. Jeg gætter på, at man får samme tight kontrol med den i feks Bloodborne, som med DS4. Tænk hvis man skulle spille dét spil, med en XB1 controller og dens lange triggers *gys*
SumezSumezSkrevet 10/04-20 15:12 
Jmog>
3of19>
Rart at se at Sony endelig smider det oldnordiske Dual Shock design for porten, velkommen til det 21. århundrede.

Der er da ikke nogen markant forskel? Den ligner nogenlunde sig selv (hvilket jeg intet har imod, DS4 ligger godt i hånden).

Ja, den store forskel skete fra PS3 til PS4, og det var godt nok også tiltrængt :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/04-20 15:27, rettet 10/04-20 15:28 
Jeg gad godt at analogpindene havde lånt lidt fra Switch Pro-controlleren. Kanterne er lidt rigeligt skarpe på PS4 synes jeg.
Det havde også været dejligt med et redesign af d-paddet. Det er ikke verdens bedste til spil da det er lidt for mushy. Vita'ens d-pad ville være helt fantastisk :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 08/05-20 21:08 
dRxL>
Han er så nørdet, sidder og bliver lidt forelsket, igen.

https://youtu.be/hFog6dTid0Y

:D
EltanEltanSkrevet 13/05-20 21:16 
Ser lækkert ud

UE5 på PS5
1'305 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig