X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK
Please note that Play:Right is a Danish site and while usable without,
it is only partially translated to English.
Blocks marked with yellow backgrounds are systematically translated
by Bing Translate.

PlayStation 5-tråden (PS5)


Reply
BeanoBeanoSkrevet 11/04-18 09:55 
Jeg syntes det er passende med seperat tråd til dette.

Faldt i dag over nedenstående leak, muligvis fup.

PlayStation 5-tråden (PS5)

Lidt kedeligt hvis PS4 titler kræver en patch for at kunne køre på PS5.
1'305 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Reply
enfenenfenSkrevet 31/01-21 23:50, rettet 31/01-21 23:52 
Ja, pt er den primære grund, at min PS4 Pro larmer. Det skriver jeg stadigvæk ;)

Men derfor er jeg ikke interesseret i en konsol fra den gamle generation, når den nye generation er kommet. Det er jo ikke fordi, jeg aldrig kommer til at spille nextgen spil.

Prisen for en PS4 Pro ligger for mig for tæt på, hvad der skal slippes for en PS5. Havde en PS4 Pro kostet eks. 1200,-, så havde jeg måske overvejet det, hvis en PS5 er umulig at opdrive. Og nej, jeg kommer ikke til at betale mere for en PS5, end hvad den koster i en butik.
What is the Matrix?
DarkbeatDarkbeatSkrevet 01/02-21 09:51 
Jeg glæder mig også mest til en PS5 så jeg kan spille PS4 spil uden larm. Min Pro er også helt voldsom i lyden. Det har virkeligt generet mig længe at den larmer så meget.
BeanoBeanoSkrevet 01/02-21 12:06, rettet 01/02-21 12:07 
enfen>
I hvert fald ikke min :)

Overvejer at forsøge mig med ny kølepasta.

Kølepasta i alle huller og sprækker (på konsollen!), så bliver den garanteret HELT stille efter lidt tid :D
RaGeRaGeSkrevet 01/02-21 13:20 
Darkbeat>
Jeg glæder mig også mest til en PS5 så jeg kan spille PS4 spil uden larm. Min Pro er også helt voldsom i lyden. Det har virkeligt generet mig længe at den larmer så meget.

Lige præcis, jeg venter os kun på en PS5 så jeg kan nyde mine spil uden turbinestøj.

Min PS4 Pro er klinisk ren indeni men alligevel støjer den sindssygt.
"Better to reign in Hell than serve in Heaven."
slk486slk486Skrevet 01/02-21 15:56, rettet 01/02-21 16:42 
enfen>
Dunwich>
Så køb en ny PS4, som ikke larmer?

Jeg gider da ikke købe current-gen, når jeg kan få nextgen...

Men primære grund lige nu er for at slippe for larmen.

PS5 er vel current-gen, mens PS4 er last gen ;)
j/k
enfenenfenSkrevet 01/02-21 22:24 
You are correct Sir ;)
What is the Matrix?
SumezSumezSkrevet 01/02-21 22:53 
slk486>
PS5 er vel current-gen, mens PS4 er last gen ;)

Der skal lige komme nogle spil til den først :D
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
WehnerWehnerSkrevet 01/02-21 23:02 
Den skal lige udkomme for alvor først.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 02/02-21 00:49 
God of War patches i løbet af i dag til at køre 60fps 4k i performance mode. Før skulle man vælge mellem 1080p60 og 4k30. Lækkert.
DunwichDunwichSkrevet 02/02-21 08:15, rettet 02/02-21 08:30 
Indtil videre er PS4 current gen, og PS5 er kommende gen.

Man kunne også kalde PS5 midlertidig-gen, indtil mere end fire mennesker i Danmark har fået en. Jeg tror ikke det er hensigten, at det skulle være en slags Dreamcast launch, Sony havde tænkt med produktet.

Og ligesom med Xbox, handler det ikke rigtigt om nye og eksklusive konsoltitler længere, men mere om at kunne afvikle ældre titler bedre, jvf. Jmog's post ovenover, omkring God of War.

Det er en PC verden vi lever i i dag, hvor alle konsollerne - med undtagelse af Switch - er blevet Set Top bokse, og hvor det i højere grad end tidligere, er begyndt at handle om højere FPS over 60, bedre FOV og lynhurtige loadetider.

Lige præcis det fyord - Set Top Boks - som Xbox købere ikke kunne lide, at høre den originale Xbox omtalt som, af deres Nintendo venner. Ikke destro mindre, er det sådan det er blevet i dag, og nu er Sony også for alvor fulgt med - eller har vel egentligt været det, siden PS3, hvis vi skal være helt pedantiske.

Jeg har det egentligt helt okay med det, eftersom jeg bare gerne vil spille lidt Halo 1-3 + Reach og sådan, på min Series S, og så Nintendo exclusives på min Switch.

Men en egentlig next-gen får vi ikke længere, da det hele er blevet mudret sammen efterhånden, og bare handler om opgraderinger og bedre køling af konsollerne; Vi peakede på konsolfronten, for år tilbage.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-21 08:35 
Jeg forstår ikke hvad du mener med “Set Top Box”. Som jeg altid har forstået det er det bokse der konverterer video/TV-signaler til analog/digital så de kan bruges på et TV. Jeg kan ikke finde nogen eksempler hvor det kædes sammen med konsol- eller PC-hardware på nogen måde, men ret mig gerne hvis jeg tager fejl.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/02-21 09:48, rettet 02/02-21 09:50 
lynhurtige loadetider.

Det vil jeg se før jeg tror det. Som med så mange andre ting, er spil med elendige loadtider begrænset af spillets design og det arbejde der faktisk er lagt i at optimere på den slags (eller manglen på samme), snarere end begrænsningerne på hardwaren. Se Bloodstained for et åbenlyst eksempel.
Ingen tvivl om at en fuld installation på SSD kan gøre en voldsom forskel, men det er lidt som at behandle et brækket ben med morfin.

Og også det med framerate, for at være ærlig. Det er positivt at der er kommet mere fokus på det igen, men der er forskel på at designe et spil til "old gen" og så smide det ud på "new gen" med lidt flere muller, og så at designe et spil fra grunden til de nye systemer. Der kommer nok ikke til at være mangel på eksempler på store AAA spil der kører elendigt fordi benchmark nu er sat så meget "højere".
På alle former for optimering vil der altid være en vægtskål der kigger på "gider vi gøre noget ved det her, eller kan vi sagtens sælge spillet nu?", og i den absolutte værste ende står vi med noget der ligner konsol-udgaverne af Cyberpunk 2077. Det har sat et dårligt eksempel, og efterladt en ærgerlig smag i munden, men det er ikke sidste gang det sker.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 02/02-21 10:15 
Konsolkongen>
Jeg forstår ikke hvad du mener med “Set Top Box”. Som jeg altid har forstået det er det bokse der konverterer video/TV-signaler til analog/digital så de kan bruges på et TV. Jeg kan ikke finde nogen eksempler hvor det kædes sammen med konsol- eller PC-hardware på nogen måde, men ret mig gerne hvis jeg tager fejl.

Da jeg hørte betegnelsen første gang, blev den ytret af nogle Nintendo fanboys, som vist var bitre over, at Microsoft havde lavet en dejlig konsol, som bla kunne spille Halo, og så havde en del japanske exclusives, som disse folk var sure over, ikke kom til GameCube og/eller PS2. Navnet er blevet hos mig, men i dag vil man nok sige entertainment center / media center, eller noget lignende. Jeg definerer det som et stykke forbrugerelektronik, som man kan spille spil på, og se tv og streame fra. Og det kan man jo på de nye konsoller. Teknisk set vel også på en Switch, men den er nok ikke så god til det, som feks en PS5 og Series S/X.
DunwichDunwichSkrevet 02/02-21 10:19 
Sumez>
lynhurtige loadetider.

Det vil jeg se før jeg tror det.

Tjek det på en Series S/X eller PS5 og konstater det ved selvsyn? Ellers er der youtube videoer, som også dokumenterer det.

De hurtige loadetider, koblet sammen med Quick Resume på Series S/X, er, hvis ikke revolutionerende, så ualmindeligt pisse lækkert.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-21 10:25 
Jeg vil også mene at der allerede er rigeligt med bevis for at det findes og kan lade sig gøre. Spider-Man og Demon's Souls er især møghamrende imponerende :)

Mht framerate så er den nye hardware ikke krøblet as fuck på CPU-siden som den forrige generation, så der vil sikkert være en meget større procentdel spil der kører 60fps i næste generation. Indtil videre er det i hvert fald tiltældet i højere grad end det var da PS4/Xbox One-udkom.
Men selvfølgelig vil der komme masser af titler der kører 30 og favoriserer grafikken først og fremmest :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/02-21 11:18, rettet 02/02-21 11:20 
Jeg er overhovedet ikke i tvivl om hvorvidt det kan lade sig gøre. Jeg er stærkt i tvivl om hvorvidt det bliver standarden i fremtiden når alle nye spil defaulter til XSeX/PS5 eller bedre.
Jeg syntes selv jeg gjorde det meget klart, men enten fik jeg ikke forklaret det godt nok, eller også glemte i at læse det :D Problemet er at rigtig mange af de spil der har de værste problemer med load-tider i dag, sagtens kunne have gjort det langt bedre på samme hardware.

Jeg håber selvfølgelig at I får ret, for det ville være en fantastisk ting at begynde at prioritere.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 02/02-21 11:38 
Jeg læste skam godt hvad du skrev, men det er ofte svært at blive klog på hvad du mener eller om du bare troller. Du har tidligere skrevet at din PS3 kan mange af de samme grafiske ting som PS4, så når du snakker optimering af loadtider er jeg i tvivl om du tror at samme tider realistisk kunne lade sig gøre på PS4 som på PS5.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 02/02-21 12:47 
Ingen af de ting er noget jeg har skrevet, så det er nok bare et spørgsmål om at jeg ikke er særlig god til at understrege hvad jeg mener :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DunwichDunwichSkrevet 04/02-21 07:36 
Sumez>
Jeg er stærkt i tvivl om hvorvidt det bliver standarden i fremtiden når alle nye spil defaulter til XSeX/PS5 eller bedre.

Er du i tvivl om, hvorvidt man begynder at sætte gamle normale harddisks i konsollerne igen, eller fortsætter med SSD, eller hvad mener du?
slk486slk486Skrevet 04/02-21 09:38, rettet 04/02-21 14:02 
Jeg tror Sumez har helt ret i, at mange udviklere også i fremtiden vil stille sig tilfredse med god gammeldags level loading, der består af hundredevis af små resource filer, fordi det ganske enkelt er nemmest at have med at gøre. Vi har set utallige eksempler på det i både PS3 og PS4, hvor feks From og Polyphony har været slemme, mens Naughty Dog og Gorilla stort helt har elimineret mange loadtider, ved at være smarte i implementationen. Den måde at loade på vil naturligvis også blive hurtigere i nyeste gen, men det vil aldrig måle sig med titler, hvor de har tænkt ind, at data på SSD'en kan adresseres direkte som virtuel ram, såsom BluePoint gør med Demon Souls.
j/k
SumezSumezSkrevet 04/02-21 13:18, rettet 04/02-21 13:18 
Dunwich>
Er du i tvivl om, hvorvidt man begynder at sætte gamle normale harddisks i konsollerne igen, eller fortsætter med SSD, eller hvad mener du?

Okay, nu er jeg overbevist om at du ikke læser hvad jeg skriver. :)

Jeg er "i tvivl om" hvorvidt at når der opstår mulighed for at loade mere hurtigere, så vil udviklerne også presse denne mulighed yderligere, så der skal loades mere data for enten at kunne opnå mere imponerende ting i deres engines, eller bare godt gammeldags "dovenskab".

Her er konsollens RAM-kapacitet selvfølgelig en flaskehals der sætter en grænse for hvor meget der overhovedet kan loades, men husk på at når noget loader i et spil, er der ikke kun tale om data der overføres, det er også assets der dekomprimeres, osv.

slk486>
det vil aldrig måle sig med titler, hvor de har tænkt ind, at data på SSD'en kan adresseres direkte som virtuel ram, såsom BluePoint gør med Demon Souls.

Så længe der blot er tale om at læse data, og vi ikke snakker om data der ændrer sig mens man spiller (afhænger selvfølgelig helt af spillets design), lyder det som en rigtig fornuftig tilgangsvinkel. Men det er garanteret også pænt svært at designe et cross-platformspil der gør effektivt brug af den mulighed samtidig med at det understøtter en "gammeldags harddisk". Forhåbentlig kommer vi til at se flere spiludgivelser i fremtiden der "kræver" SSD.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 04/02-21 14:05, rettet 04/02-21 14:05 
Ja, hvis man ikke kræver en minimumshastighed, som der er tilgængelig på Xbox S!X og PS5, kan man ikke designe spillet omkring det og så er man tvunget til at tænke gammeldags.
j/k
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 08/02-21 20:09 
Ikke overraskende er PS5 en bedre BluRay-afspiller end Xbox Series X.

https://m.youtube.com/watch?v=JFpakgvCKck
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 08/02-21 23:12 
Slet ikke overraskende når nu Sony har årevis af erfaring og knowhow i nogle af markedets bedste Blu-Ray afspillere. Men alligevel irriterende at de ikke gik 4K :P
The medium is the message.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/02-21 00:04 
De er skam UHD BD-kompatible. Desværre bare ikke Dolby Vision.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 09/02-21 00:24 
Det var PS4 Pro der ikke kunne afspille 4K Blu-rays.
BeanoBeanoSkrevet 11/02-21 20:08 
R&C: A Rift Apart udkommer d. 11. juni. Lidt uden for PS5 launch-vinduet, men håber bare det så er klar på dagen ;)
silverstarsilverstarSkrevet 11/02-21 21:20 
Så er der også en lille chance for at man kan nå at få anskaffet en PS5 maskine til den tid :-)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
3of193of19Skrevet 12/02-21 22:34 
Konsolkongen>
Ikke overraskende er PS5 en bedre BluRay-afspiller end Xbox Series X.

https://m.youtube.com/watch?v=JFpakgvCKck

Series X drevet larmer for meget til UHD og Blurays (dvd med de lavere omdrejninger går sjovt nok).
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 12/02-21 22:46, rettet 12/02-21 22:46 
Det er ærgerligt :( Har du også en PS5, og kan du fortælle hvordan den er sammenlignet?

Jeg så en alm BD på min PS5 den anden dag og jeg synes ikke den larmede særlig meget, men måske UHD larmer mere?
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 12/02-21 23:16 
Har ikke end PS5 endnu desværre.
Det undrer ikke at Series X drevet larmer, det sidder alleryderst i maskinen, så det sidder tæt på udblæsningen så lyder kommer direkte ud, hvor det på PS5 er pakket bedre væk så at sige.
HankyHankySkrevet 13/02-21 15:03 
4K BluRay larmer ikke mere end alm. BluRay på PS5.
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
DunwichDunwichSkrevet 13/02-21 16:47 
Min One X larmede også af og til, under UHD afspilning, for et par år siden. Nogle film støjede mere end andre, og under afspilning af visse UHD'ere, var der omvendt ikke nogen nævneværdig lyd fra den. MS opdaterede dengang, flere gange, BD drevets firmware, og i dag, hører jeg faktisk ikke meget til støj fra drevet, når jeg afspiller UHD film.

Måske fandt de en måde, at sænke drevets hastighed en smule, under UHD afspilning? Drevet kører, som bekendt, hurtigere, når man spiller UHD discs. I dag, lyder drevet heldigvis mere henad et BD drev, som afspiller en almindelig BD, dvs, en svag summen af og til, så ikke noget der betyder noget.

Måske finder de, med tiden, en måde at fikse Series X støjen på også.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/02-21 20:41 
Jeg er ved at se Allans på BD, jeg kan slet ikke høre drevet for maskinens blæserstøj, men min PS5 er desværre også en af dem der larmer :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 13/02-21 21:20 
Kører blæseren på fuld tryk i en PS5, under afspilning af en alm BD? Det lyder...voldsomt.

Min PS4 Pro er helt stille, når jeg ser BD på den.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 13/02-21 21:27 
Næ der er bare forskel på blæser-typerne i PS5’ere. Nogle af os er endt med en mandagsmodel der larmer markant mere end andres.

Heldigvis kan blæseren udskiftes uden garantien ryger, så jeg håber at der kommer nogle alternativer på markedet :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
3of193of19Skrevet 02/03-21 21:45 
Suk, nu bliver der også rift om PS5 maskiner fra Ehterium minere, efter et hack er blevet fundet.
I det mindste kan man gå ud fra at disse hackere vil foretrækket Digital udgaven, da de ikke har brug for disk drevet :/


Link...
SumezSumezSkrevet 02/03-21 21:57 
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
3of193of19Skrevet 02/03-21 22:41, rettet 02/03-21 22:41 
ah pyha! som om der var behov for endnu mere rod med PS5
enfenenfenSkrevet 09/03-21 11:08 
Der har lige været et drop via Facebook på samtlige Bilka butikker på Sjælland.
Jeg var heldig at få en den vej.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 09/03-21 12:03 
Og så droppede de på alle Bilka butikker i Jylland....
What is the Matrix?
3of193of19Skrevet 09/03-21 13:33 
Tilykke :D
dRxLdRxLSkrevet 09/03-21 13:57 
Hvordan finder man en?

Ikke at jeg skal have en lige nu, før jeg har spillet de der mange ps4 og switch spil der ligger og venter ;)
SIMDSpiller nu: Pokémon Ultra Moon, Pokémon Omega Ruby, Pokémon HeartGold
Soren47Soren47Skrevet 09/03-21 14:01 
Jeg har også prøvet at tilmelde mig en masse Bilka-sider nu i håb om at få en :D
Har også haft muligheden for at købe en Digital edition gennem Elgiganten i dag - Men ret ligeglad med dén udgave :)
enfenenfenSkrevet 09/03-21 14:10 
Du burde måske have købt den, og så byttet den. Har set, at flere gerne bytter deres standard mod en digital. Så ved du det til næste gang.

PS5 er også lige droppet i Bilka på Fyn.
What is the Matrix?
HankyHankySkrevet 09/03-21 14:50 
Hvad mener du med droppet i Bilka - at de har fået dem fysisk i butikkerne?
Spiller nu: Astro Bot: Rescue Missi..., Travis Strikes Again: N..., Wonder Boy: The Dragon'...
Soren47Soren47Skrevet 09/03-21 17:01 
Så vidt jeg forstår laver de simpelthen bare en post på facebook på de forskellige afdelingers facebook-sider. Det er vist "droppet"?
Så skal man være hurtig og skrive "ja tak". Så får man et unikt nummer man bruger til at lave en bestilling.

- Ah, tak Enfen.
Jamen, hvis nogen læser dette og vil bytte må I sige til. Så prøver jeg at få fat på sådan en anden gang.
Gider bare ikke til at have et hyr med at finde en eller anden tilfældig på dba/marketplace..
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 09/03-21 17:09 
Jeg havde en Dørstopper Edition som jeg prøvede at bytte for nogle måneder siden. Det var ikke rigtig til.

Endte med at have en del preorders på hånden så har videresolgt en DE og to rigtige maskiner. Naturligvis uden at tjene på det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
silverstarsilverstarSkrevet 09/03-21 19:06 
Argh, har lige snakket med Bilka Skalborg (Aalborg) afdelingen, de har ikke flere... :-(
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
silverstarsilverstarSkrevet 09/03-21 19:07, rettet 09/03-21 19:12 
Og ja, det er udelukkende på facebook man skulle melde sin interesse, og så kunne man være heldig at få en kode tilsendt. Facebook.... argh
Hvis der er nogen herinde der har/får en PS5 m diskdrev på hånden som de ikke skal bruge, så send gerne en besked :-)
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
1'305 topic(s).
« < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 > »

Login for at besvare
Username
Password
Remember me