X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Perfect Dark Vs GoldenEye 007 - N64


Svar
nerosnerosSkrevet 07/04-18 00:06 
Mange siger Rare tog deres opskrift videre efter GoldenEye 007 og leverede en endnu bedre spiloplevelse med Perfect Dark, men er det virkelig sandt? Jeg har spillet Perfect Dark en gang, men aldrig haft spillet selv. Det virkede ret solidt og sjovt men er det bedre end det klassiske GoldenEye 007 eller er de begge to overvurderede spil som kun nostalgikere kan nyde? Jeg har faktisk aldrig spillet GoldenEye så måske det er på tide nu :O
Bashful Neophyte
WehnerWehnerSkrevet 07/04-18 00:13 
Du kan ikke spille dem på N64 i dag, men remaket af Perfect Dark på Xbox 360 var ganske interessant, og det her med de mange tilgange til at løse en mission var dengang stadig længere fremme end de fleste moderne spil.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
JmogJmogSkrevet 07/04-18 07:23 
De var fantastiske dengang og satte standarder for genren som senere er overgået. I dag er de kun for nostalgikere/spilhistorieinteressede. Styringen føles kluntet og performance er til tider (i hvert fald i Goldeneye) på et niveau, der i et moderne spil ville blive kaldt utilgiveligt dårlig.
nerosnerosSkrevet 07/04-18 19:26, rettet 07/04-18 19:28 
Hmm...Det må komme an på en prøve så :-) Det er måske lige hårdt nok at prøve sammenligne de to spil med nutidens standarder :D Haha! Jeg ser den slags spil som sjove kan faktisk godt lide den 3d grafik som N64 havde og er en sucker for gamle FPS'er, og ikke så meget for nostalgiens skyld men mere fordi de er straight forward uden for meget bøvl med historier og cutscenes.

Jeg købte en special edition af Perfect Dark til Xbox360 for noget tid siden men det ligger i bunken af de spil som mangler at blive rørt ;-)
Bashful Neophyte
jaesjaesSkrevet 07/04-18 21:29, rettet 07/04-18 21:30 
Jeg vil nu også give GE en mildere dom, for spillet har flere tidløse kvaliteter.

Så hvis du kan leve med lav frame rate, ligger det nok på en 6-7/10.
SumezSumezSkrevet 08/04-18 11:20, rettet 08/04-18 11:20 
neros>
Jeg ser den slags spil som sjove kan faktisk godt lide den 3d grafik som N64 havde og er en sucker for gamle FPS'er, og ikke så meget for nostalgiens skyld men mere fordi de er straight forward uden for meget bøvl med historier og cutscenes.

Enig, Goldeneye er faktisk et supergodt spil, der stadig har noget unikt at byde på i dag. Det er svært at sammenligne med moderne spil i genren, for det er jo åbenlyst at de på mange måder er langt mere smooth at spille, men det er er også en ret endimensional måde at sammenligne, der ikke tager højde for spillenes individuelle kvaliteter.
De fleste af Goldeneye's udfordringer er på det tekniske plan, og det er rimelig alment anerkendt at selve spildesignet er tidløst godt. At påstå at man skal være nostalgiker for at holde af det er i hvert fald ikke helt rigtigt - der er stadig rigtig mange der samler spillet op på ny, og spiller det på et virkelig høj plan, og især i speedrun-miljøet er konkurrencen utroligt stor. Men indrømmet, man skal selvfølgelig nok have en relativt høj smertetærskel for spillets "kluntede" styring og sløve performance. Men altså, det skulle man jo også dengang. :)

Perfect Dark vil jeg indrømme aldrig rigtig har fanget mig, men burde nok give det nogle flere chancer en dag.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 08/04-18 14:49 
Jeg er helt enig med dine synspunkter Sumez :-) Jeg har sådan en Hori N64 controller det gør det lidt nemmere at spille de FPS'er der findes til N64 ;-) Jeg har dog ret store problemer med at komme igang med Turok 2 det er godt nok en tung styring..! Derimod synes jeg Quake 2 spiller bedre på det kontrolmæssige. Turok 2 er et flot spil men det er tungt :D

Kunne være fedt at være godt til at speedrunne GE :-)

Lyder godt jaes så kan det ikke være helt skidt..
Bashful Neophyte
--Skrevet 08/04-18 14:55 
Hvis du kan li Quake 2, så snyd ikke dig selv for at gennemføre det på PC. Jeg er ret overbevist omkring, at N64 kampagnen af Q2 er helt anderledes end på PC, men Quake spiller bare så meget bedre på en PC frem for konsol. Jeg er dog enig i, at Quake / Q2 er i den "bedre ende" ift. FPS spil på N64, i forhold til hvad der er til at holde ud at spille @ 2018 :D
Spiller nu: Animal Soccer World
nerosnerosSkrevet 08/04-18 14:59 
PC er altid bedst men her handler det lige om N64 ;-)
Bashful Neophyte
JmogJmogSkrevet 08/04-18 15:09 
Er Quake 2 ikke også udgaven med et interessant og markant anderledes soundtrack i N64-versionen eller var det Quake 1?
nerosnerosSkrevet 08/04-18 15:14 
Tror det er begge Quake spil ikke? Musikken er ihvertfald ret fed! Har ikke Quake 1 endnu men kender musikken i det ;-)
Bashful Neophyte
SumezSumezSkrevet 08/04-18 18:22 
I forhold til N64 FPS'er, så er Doom 64 ikke rigtig til at komme udenom. Det er et ret habilt spil, og gør en masse interessante ting der ikke var i 1'eren og 2'eren på PC, som f.eks. (fake) rum over rum osv. Det er virkelig snedigt designet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 08/04-18 18:40 
Fedt det skal jeg også have så :-)
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 08/04-18 20:36 
Jeg synes egentlig Turok spiller udemærket på N64 med en Hori controller, men måske var jeg bare heldig med at være meget åben til kontrolmetoden da jeg spillede det for et års tid eller to siden :)
j/k
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 09/04-18 06:09, rettet 09/04-18 06:10 
Kan osse godt li duke nukem 64. Syntes det spiller godt. Og så er der co-op i det :)
(Mener man kan spille hele campain igemmen med en ven)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 09/04-18 08:23, rettet 09/04-18 08:24 
Sumez>
I forhold til N64 FPS'er, så er Doom 64 ikke rigtig til at komme udenom. Det er et ret habilt spil, og gør en masse interessante ting der ikke var i 1'eren og 2'eren på PC, som f.eks. (fake) rum over rum osv. Det er virkelig snedigt designet.

Ah, det var Doom jeg tænkte på. Fascinerende så anderledes det er i forhold til PC-udgaven. Digital Foundrys retrospective var fascinerende.

https://youtu.be/784MUbDoLjQ
SumezSumezSkrevet 09/04-18 08:32, rettet 09/04-18 08:32 
For the record starter Doom 64 omkring 50:40 inde i videoen
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
nerosnerosSkrevet 09/04-18 09:53 
slk486>
Jeg synes egentlig Turok spiller udemærket på N64 med en Hori controller, men måske var jeg bare heldig med at være meget åben til kontrolmetoden da jeg spillede det for et års tid eller to siden :)

Jeg har kun prøvet Turok 2 har ikke 1’eren endnu men det skal helt sikkert ejes på et tidspunkt. Kom lidt længere med Turok 2 i går det er et udemærket spil ;-)
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 09/04-18 10:11 
Er Die Another Day bedre end GoldenEye ?
Bashful Neophyte
slk486slk486Skrevet 09/04-18 11:46 
Snakker vi om filmene nu? Jeg tror ikke der er et specifikt Die Another Day spil?
j/k
nerosnerosSkrevet 09/04-18 12:11 
Hahaha! Øh jeg er vist ikke vågen jeg mener selvfølgelig The World Is Not Enough :D
Bashful Neophyte
FancyPantsFancyPantsSkrevet 09/04-18 15:54 
Jeg ved ikke om TWINE er bedre end Goldeneye på N64, men jeg kan læse mig til at N64 versionen af det skulle være langt bedre end PS1 versionen*... Heldigvis!

Det er egentlig utroligt, at jeg frivilligt har gennemført TWINE på PS1 så mange gange... Det har nok været et resultat af det med at bruge sine opsparede lommepenge på ét spil hver 2-3. måned eller sjældenere - som vi tidligere har snakket om herinde. :D



*Langt bedre, som i at det er to meget forskellige spil, hvor N64 versionen holder sig tættere til filmens handling.
PS1 spillet bruger dog cutscenes direkte fra filmen.
PEW PEW PEWSpiller nu: StarCraft II: Legacy Of..., Monster Hunter: World, Warframe
nerosnerosSkrevet 10/04-18 06:52, rettet 10/04-18 06:53 
Ok haha! Ja det med de hårdt opsparede lommepenge back in the days kender de fleste vel godt til herinde :-)

Lyder nu meget cool med cutscenes directed fra filmen på PS1 versionen. Synes ikke TWINE på N64 ser ret skidt ud det ligner et ret solidt spil ihvertfald. Tror jeg vil købe GoldenEye først. Jeg føler man bliver nødt til at have det spil i sin N64 samling!
Bashful Neophyte
nerosnerosSkrevet 10/04-18 21:40 
Foresten så er Quake 2 til N64 bygget op fra bunden og ikke helt det samme spil som kom til PC.
Bashful Neophyte
XsaneXsaneSkrevet 27/04-18 16:32 
neros., PM sendt
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig