X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Pixeljunk Monsters 2


Svar
BeanoBeanoSkrevet 23/03-18 19:40 
Jeg var pjattet med etteren på PS3 så ser frem til efterfølgeren, det ser i hvert fald festligt ud :D

Udkommer på PS4, Switch og PC d. 24. maj.

Trailer:
https://youtu.be/T09uxTHtymw
BeanoBeanoSkrevet 29/04-18 20:26 
Demo er oppe - rigtig lækkert lavet og virker som en værdig opfølger.
BeanoBeanoSkrevet 15/05-18 11:33 
Spillet får også fysisk udgivelse, desværre på Limited Run Games :(
Soren47Soren47Skrevet 15/05-18 12:24 
Okay, ud fra titlen havde jeg en helt anden opfattelse af hvilket et slags spil det ville være :b

Det ser ret fedt ud ja - Det kunne jeg godt overveje at købe. :)
SumezSumezSkrevet 15/05-18 14:02 
Beano>
Spillet får også fysisk udgivelse, desværre på Limited Run Games :(

Det var heldigt at det var en udgiver som distribuerer i Europa uden ekstra toldomkostninger for forbrugeren, og som er med til at få spil ud, der ellers aldrig ville se en fysisk udgivelse. Det er fedt at vi har muligheden for at støtte op om den slags i 2018 hvor alle de større distributører trækker imod en rent digital model.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/05-18 14:07, rettet 15/05-18 14:07 
Jeg har allerede dokumenteret at der udgives masser af indie titler fysisk udenom LRG, som ikke engang er billige.
SumezSumezSkrevet 15/05-18 14:14 
Ja, dem kan man også støtte. Det betyder ikke at man ikke bør bakke op omkring LRG.
Deres pris plejer at ligge på $25-$30 så jo, jeg vil sige de er billige. At Pixeljunk Monsters 2 ligger på $40 vil jeg skyde på skyldes at Q-Games gør det dyrere for dem, men det er selvfølgelig kun et gæt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/05-18 14:21 
+ forsendelse, og fordi der ikke er konkurrence på eksklusiv titlerne, er der ingen konkurrence på prisen. LRG=vejl. priser.
SumezSumezSkrevet 15/05-18 14:32 
Det er vel netop den "konkurrence" der truer de fysiske udgivelser og får udgiverne til at foretrække digital distribution. Især i forbindelse med brugtsalget. Det er svært at udgive spil med meget små målgrupper med den form for pres, og ekstra udgifter til mellemmanden.

Jeg kunne forstå det hvis LRG ikke var fair med deres priser, men de kunne nærmest ikke være mere fair (så længe man undgår deres tumpede collectors udgaver).
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 15/05-18 14:52, rettet 15/05-18 14:56 
Arj hvad? Flere forhandlere -> bedre tilgængelighed for forbrugerne -> højere salg og flere penge i kassen hos udgiven. Konkurrencen i forhandlerledet går ikke ud over udgiverne, den lavere avance spiser forhandlerne. At udgive sine spil i kunstigt lavt antal eksemplarer hos een forhandler i en meget kort periode, er netop måden at dræbe fysiske udgivelser på da de fleste alm. forbrugere reelt ikke har noget valg imellem fysisk og digitalt.

EDIT: Jeg er enig i at jo flere fysiske eksemplarer er der i omløb, jo større ar brugtmarkedet for den titel, men det ser jeg ikke som negativt for hverken udgiverne eller forbrugerne. Men måske en lidt anden diskussion :)
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/05-18 17:50, rettet 15/05-18 17:51 
Limited Run bapper fucking løg :(

Udgiver spil i et urealistisk lavt antal, så når der endelig er tale om noget der ikke blot er malware, så er de med sikkerhed revet væk på mindre end et minut.

Helt paradoksalt gør de også ALT hvad de overhovedet kan for at få folk hooked og købe alle deres udgivelser hver gang, ved at nummerere spillene på covers, og inkludere checklister som yderligere opfordrer mange til at skulle have en komplet LRG-collection. Hvilket naturligvis bliver sværere og sværere grundet antal spil de sælger. Efterhånden som flere købte fra dem, burde antallet af titler de lavede også være sat op.

Fuck dem.

Rart at Nintendo åbenbart har tvunget dem til at lave preorders på 14 dage på alle Switch-spil, så man slipper for det samme pis. Det er den eneste rigtige måde at gøre det på, hvis det absolut skal produceres i begrænset oplag.
Spiller nu: Phantasy Star IV
BeanoBeanoSkrevet 15/05-18 18:33 
Tak Nintendo :)
SumezSumezSkrevet 15/05-18 22:02 
Pixeljunk Monsters 2 er open preorder på alle platformene...
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/05-18 22:23 
Det ene eksempel ændrer ikke meget ved det grundlæggende problem med LRG.
Spiller nu: Phantasy Star IV
slk486slk486Skrevet 15/05-18 22:37 
Enig, preorder metoden er en meget bedre måde at gøre det på.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 16/05-18 04:58, rettet 16/05-18 04:59 
Enig.

Værd at bemærke at PJM2 ikke sendes i produktion før alt DLC er udgivet så det kan være indholds-komplet på disk/cart. Prisværdig strategi imo men der går nok et pænt stykke tid før det leveres.
slk486slk486Skrevet 16/05-18 08:20, rettet 16/05-18 08:24 
Ja, det er som det BØR være - fysisk udgivelse når spillet er komplet :D

Bortset fra det er jeg slet ikke så kynisk bitter på LRG og kan sagtens forstå hvorfor de hele tiden har holdt numrene til indenfor garanteret salg. Med de meget små runs - med forholdsvis ukendte titler går der gerne flere dage før de sælges helt ud - selv Nex Machina. Et lille foretagende som dem har ikke råd til at lave store runs og have hyldevarer, der efter 6 måneder sælges i el-giganten til 29 kr. Premissen har jo hele tiden været at lave mindre runs for samlere af fysiske udgaver og hold det småt, så de ikke risikerer at brænde inde med dem.
Med hensyn til nummerering af covers SKAL de jo have et nummer, så hvorfor ikke fra 1 og op? De der samlekort er tilgengæld noget pladder :)

Personligt er jeg glad for at LRG har banet vejen for den slags mindre publishers.
j/k
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig