X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

LG 2017 OLED korrekte settings


Svar
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 05/01-18 23:40, rettet 19/02-19 00:17 
Hermed mine settings på mit LG C7 OLED fra 2017 da en del herinde har købt eller køber disse TV og der blev vist interesse i settings fra flere.

De tre profiler burde dække alle behov. Alt er indstillet efter testpatterns og på mit eget har jeg tilmed brugt et i1 Display Pro colormeter for at få et så objektivt korrekt og perfekt billede som muligt. Desværre er ingen paneler ens og ... Se hele indlægget
Spiller nu: Phantasy Star IV
273 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Svar
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 22/11-18 22:29, rettet 22/11-18 22:29 
godt nok en C8. men ville det være et godt gaming køb ? :)

https://www.dustinhome.dk/product/5011098659/oled55c8pla?utm_source=tradetracker&utm_medium=affiliate&utm_term=Rasmus+Larsen&utm_content=12linkgenerator
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
JmogJmogSkrevet 22/11-18 23:09 
Et fremragende køb. Både til gaming og film.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 22/11-18 23:14 
tak. venter lige til 2400... ellers bliver det nok et køb :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/11-18 23:23, rettet 22/11-18 23:27 
Har kun orket at "semikalibrere" mit OLED65E6V fra 2016 med Spears & Munsil HD Benchmark (2nd Edition). Har ikke pillet ved Hvidbalance, for det kræver en reel kalibrering med colorimeter (har en x-rite colormunki display, som jeg i sin tid kalibrerede mit Pana VT50 med, men er usikker på, hvor effektiv den er til OLED - har endnu ikke orket en fuld kalibrering).

Er der nogen nævneværdige fordele ved C8? Ikke at jeg har behov for at opgradere lige p.t., men det er en demomodel, som jeg selv hentede i Elgiganten Vejle. Mig bekendt det sidste LG OLED med 3D (som OLED jo gengiver nærmest problemfrit, men kræver lidt justering af siddeposition og/eller OLED med justerbart vægbeslag).
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 22/11-18 23:32, rettet 22/11-18 23:47 
Jeg endte med "Farve: 54" på E6V...mener det var efter at tjekke et specifikt testmønster på S&M dvd'en...

EDIT: Spilprofilen var som standard "Farve: 65" og 50 på isf - Ekspert (lyst rum) + Ekspert (mørkt rum). I alle tilfælde har jeg sat OLED-lys til 40 (mørkt rum) for at modvirke burn-in - det var der i forvejen lidt af på min demo-OLED, men opdagede det først, da jeg kom hjem :(
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-18 00:04 
Det er ikke særlig relevant i forhold til tråden synes jeg. Har ingen erfaring med 2016-modellerne så kan hverken sige fra eller til :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/11-18 00:23 
Fair nok ;) Selve menuindstillingerne ser ud til at være de samme. Min kontrast (84) er tæt på din :) Men jeg endte med at hæve lysstyrken til 54 (ud fra testmønstre). Min eneste pine med LG OLED er den noget træge svartid i grænsefladen, dvs. menunavigering (ift. mit gamle Pana-plasma). Muligvis blevet bedre i de nyere modeller...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/11-18 00:31, rettet 23/11-18 00:32 
Nogen erfaring med Trumotion > Bruger > De-Blur? Nogen anbefaler at sætte De-Blur til 10 (maks) og undlade at justere den øverste indstilling ("soap opera"-effekten). Har ikke rigtig kunnet se nogen forskel mht. De-Blur...
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-18 00:40 
Jeg ville bare helt lade være med at bruge den slags, da jeg synes det ødelægger billedet. Men det er op til den enkelte.

Det eneste jeg kunne finde på at slå til er noget Black Frame Insertion, men det gælder kun fra 2018-modellerne.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/11-18 01:18 
Jeg havde det fint med Trumotion på Pana VT50, men kun til anime. Bruger det slet ikke på mit LG OLED E6V pga. artefakter ved selv en lav indstilling af De-Judder.

Satser på, at C7 understøtter Dolby Vision på Xbox One? Det gør 2016-modellerne jo ikke, der åbenbart har en tidligere version af DV...:/
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-18 01:38 
Jeg har ikke prøvet. Bruger Netflix-appen på TV'et og ejer ingen UHD BD'er med DV. Men jeg kan da prøve at teste Netflix-appen på Xbox One X for dig i morgen.

Og helt Apropos, så gælder de HDR-settings jeg postede ikke for Dolby Vision. OLED Light fungerer helt anderledes i Dolby Vision og skal holdes på 50, da det i stedet ændrer på Gamma'en. Lysstyrken er svjv. altid max i Dolby Vision.
Spiller nu: Phantasy Star IV
NaieraNaieraSkrevet 23/11-18 02:10 
Den slags bevægelses-crap skal bare slås fra, og det kan ikke gå hurtigt nok.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
BeanoBeanoSkrevet 23/11-18 08:15, rettet 23/11-18 08:37 
SkyblazeR>
Nogen erfaring med Trumotion > Bruger > De-Blur? Nogen anbefaler at sætte De-Blur til 10 (maks) og undlade at justere den øverste indstilling ("soap opera"-effekten). Har ikke rigtig kunnet se nogen forskel mht. De-Blur...

Jeg har De-Judder sat meget lavt (2 eller 3) og De-Blur på 0 i User-mode, det tager lige spidsen af hakken ved panoreringer uden at det bliver kunstigt eller sæbeopera-agtigt at se på.

Jeg har C7 modellen fra sidste år, ved ikke om det fungerer anderledes på din model.
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 23/11-18 22:56, rettet 23/11-18 22:58 
Konsolkongen>
Jeg har ikke prøvet. Bruger Netflix-appen på TV'et og ejer ingen UHD BD'er med DV. Men jeg kan da prøve at teste Netflix-appen på Xbox One X for dig i morgen.

Den eneste DV-film jeg har, er Resident Evil Vendetta (US 4K UHD), men Dolby Vision-indstillingen er greyed out på Xbox One S her. Overvejer så en seperat LG UHD BD-afspiler. DV funker ellers fint nok i indbygget Netflix-app, men lyden over HDMI ARC via A/V-receiver er en kende mindre fyldig end både bitstream- og PCM-lyden med appen på Xbox One.

Sammenlignede senest HDR (XBO-app) vs DV (indbygget tv-app) i Daredevil S3 ved at skifte frem og tilbage mellem tv-input. Endte med DV-billedet, for det er simpelthen mere lysstærkt og fremtrædende. HDR-billedet virkede mere "dødt".

Helt Apropos, så gælder de HDR-settings jeg postede ikke for Dolby Vision. OLED Light fungerer helt anderledes i Dolby Vision og skal holdes på 50, da det i stedet ændrer på Gamma'en. Lysstyrken er svjv. altid max i Dolby Vision.

Med indbygget Netflix-app er DV-lysstyrken 50 som standard (ligesom HDR) på E6V. OLED Light er 50 (Movie Bright) og 40 (Movie Dark). Men justering af OLED Light er IMO en smagssag. Men jeg har set folk anbefale maks 40-45 for at minimere risikoen for burn-in af HUD/UI-elementer fra fx spil.

@Beano

LG har nok optimeret funktionen på nyere modeller. Oplever desværre lidt artefakter ved hurtig bevægelse med De-Judder på 1 og 2, som jeg også selv har brugt for at få mere flydende panoreringer - dog primært til anime og 3D-animation.
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 23/11-18 23:09, rettet 23/11-18 23:16 
Sammenlignede senest HDR (XBO-app) vs DV (indbygget tv-app) i Daredevil S3 ved at skifte frem og tilbage mellem tv-input. Endte med DV-billedet, for det er simpelthen mere lysstærkt og fremtrædende. HDR-billedet virkede mere "dødt".

Det er fordi du sammenligner HDR10 og Dolby Vision. Henholdsvis statisk og dynamisk metadata, hvor DV kan ændre denne på en frame by frame basis og dermed tilpasse on the fly. Dolby Vision burde altså altid være bedre :)

HDR10+ fungerer på nogenlunde samme måde.

Med indbygget Netflix-app er DV-lysstyrken 50 som standard (ligesom HDR) på E6V. OLED Light er 50 (Movie Bright) og 40 (Movie Dark). Men justering af OLED Light er IMO en smagssag. Men jeg har set folk anbefale maks 40-45 for at minimere risikoen for burn-in af HUD/UI-elementer fra fx spil.

Du bliver ved med at inddrage settings fra et TV fra 2016 som ikke er særlig relevant for tråden og potentielt gør det forvirrende for andre som læser den :)
På 2017 modellerne fungerer det ikke sådan. Der skal OLED light op på 100 for HDR10 og 50 for Dolby Vision.

Det er ikke fordi jeg prøver at være en idiot. Men var det ikke smartere at oprette en ny tråd for 2016-modeller og stille spørgsmål der? Jmog har sådan et TV, så han skulle nok kunne hjælpe :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SkyblazeRSkyblazeRSkrevet 24/11-18 21:28, rettet 24/11-18 21:30 
Det lyder til at forvirre nogen i hvert fald ;P

Dolby Vision er som udgangspunkt bedre end HDR, men kan kræve lidt tilvænning, da DV fremhæver "filmgryn".

Hvad skulle Jmog kunne hjælpe med? Lagde jeg op til at have brug for hjælp? Jeg var blot i tvivl omkring, hvorvidt C7 understøtter DV i Xbox One-settings. Du tilbød at tjekke dette - og venter på, at jeg giver OK til dét, eller? OK så :)

Prøvede såmænd bare at blive lidt klog(ere) på forskellen mellem en ældre og en nyere model mht. settings, og hvorvidt en sådan forskel giver basis for evt. opgradering af tv.

Men sorry for at gå helt off-topic :P
»In my restless dreams, I see that town... Silent Hill«Spiller nu: Berserk And The Band Of..., Atomic Heart, Bramble: The Mountain K...
JmogJmogSkrevet 25/11-18 10:59 
Personligt forstår jeg ikke hvorfor i snakker kalibreringsindstillinger (altså udover “brug ISF profilerne”). Hvad der er optimalt vil jo variere alt efter lysforholdene i det rum TV’et står. Og varians i panelerne.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/11-18 15:36, rettet 25/11-18 15:39 
Som jeg også har skrevet i mit første indlæg.

Skarphed, edge enhancement osv har ikke noget med panelvarians at gøre.

“Brug ISF-profilerne” hjælper meget, men rækker slet ikke.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 25/11-18 22:59 
Klart, skarphed, filtre og den slags er rimelig universelt (off), det var sådan noget som kontrast, farve og lysstyrke jeg tænkte på.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 25/11-18 23:26 
Det er korrekt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
enfenenfenSkrevet 26/11-18 14:58 
Men I sidste ende er det jo ens egne øjne, der bedømmer, om man kan lide det, man ser. Så kan kalibreringer være nok så gode :)

Jeg har altid brugt "de rigtige" indstillinger som et udgangspunkt. Men det betyder ikke, at jeg ikke kan finde på at ændre på noget efterfølgende - alt efter formålet.
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 26/11-18 15:13, rettet 26/11-18 15:14 
Ja, jeg kan også godt finde på at skrue op eller ned for lyset eller brightness, men jeg kunne sgu aldrig finde på at købe en Picasso, hænge det på væggen og begynde at optegne stregerne med en sort pen og male det hele over med et gennemsigtigt lag blå maling, fordi jeg synes det er pænere ;)
j/k
enfenenfenSkrevet 26/11-18 15:18 
Det var sgu da også en mærkelig sammenligning :)
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 26/11-18 15:33, rettet 26/11-18 15:47 
Ja, måske - og sat på spidsen :) Men det er det samme der sker med det visuelle, når folk har skarphedsfilter og andet manipulation over billedet ;D

Jeg ville iøvrigt formentlig aldrig købe en Picasso ;)
j/k
NaieraNaieraSkrevet 26/11-18 17:19 
enfen>
Det var sgu da også en mærkelig sammenligning :)

Næh, den er skam præcis nok. Det er det samme du gør, når du selv vil bestemme hvordan film ser ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/11-18 17:34, rettet 26/11-18 17:47 
:)

Det er dét jeg så godt kan lide ved billed-delen af ens setup. Der er en klar fastlagt standard for hvornår noget er korrekt eller ikke er det. Det er nemt at forstå og giver derfor rigtig god mening at stræbe efter.
Spiller nu: Phantasy Star IV
DunwichDunwichSkrevet 26/11-18 19:15 
Naiera>
Næh, den er skam præcis nok. Det er det samme du gør, når du selv vil bestemme hvordan film ser ud.

Hvilket er det du gør, når du indstiller dit tv, som du vil have det.
enfenenfenSkrevet 26/11-18 20:39, rettet 26/11-18 20:41 
Naiera>
Næh, den er skam præcis nok. Det er det samme du gør, når du selv vil bestemme hvordan film ser ud.

Overhovedet ikke.

Lad nu være med at gøre det være, end det er. Det er jo ikke to trin på eks. color, der gør, at billedet står fuldstændig vanvittigt forkert. Og hvis det i sidste ende gør brugeren af det pågældende tv tilfreds, så er det altså ok.

Også selvom “kalibrerings-politiet” mener, det er forkert :)

Man skal selvfølgelig passe på ikke at sætte tv’et til at vise “Full” og kilden til at sende “Limited”. Men så er vi også ovre i en anden boldgade.
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 26/11-18 20:46 
slk486>
Ja, måske - og sat på spidsen :) Men det er det samme der sker med det visuelle, når folk har skarphedsfilter og andet manipulation over billedet ;D

Selvfølgelig kan man altid ende med at indtille så meget, at det måske ikke længere er kønt at se på. Der er en balancegang.
What is the Matrix?
NaieraNaieraSkrevet 26/11-18 21:20 
Dunwich>
Hvilket er det du gør, når du indstiller dit tv, som du vil have det.

Alle film ser forskellige ud, så det dur ikke at indstille efter én film, for så skal man også indstille til den næste. Man kan aldrig lave én indstilling efter hvordan man vil have at film skal se ud.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 26/11-18 21:23 
enfen>
Også selvom “kalibrerings-politiet” mener, det er forkert :)

Jamen det ER objektivt forkert, jvf. de standarder der er sat :)

Men der er selvfølgelig meget stor forskel på om det en lille smule forkert, eller om TV'et står på 'Vivid'.

Men det er jo ligegyldigt, for det er slet ikke hvad tråden handler om. Man opnår ikke en korrekt kalibrering med de indstillinger jeg har postet, som jeg flere gange har skrevet. De er blot gældende for alle 2017-modeller og fjerner alt det kvamle som sådan nogle moderne TV kan finde på at introducere, men det gør ikke hvidbalancen, farverne og gamma'en korrekt.
Hvis man ønsker mere præcision undgår man ikke at lege med måleinstrumenter, og det kan jeg helt fint forstå hvis man ikke gider.
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 27/11-18 10:23 
Nu fik jeg ikke taget mig sammen til at nappe et LG OLED her i de sorte dage, men det kommer nok en dag.

Til jer der har det - og har hængt det op - skal man have noget særligt vægmontering til LG's modeller?

De er jo tykke forneden og har ikke rigtig nogen monteringsskruer, der hvor jeg havde forventet det. Ville gerne kunne genbruge mit standard Vogel ophæng som mit gamle Plasma hænger på.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
slk486slk486Skrevet 27/11-18 10:41, rettet 27/11-18 10:41 
De putter vel spacers i pakken :) Det gør Samsung ihvertfald, som også er tykke forneden.
j/k
BeanoBeanoSkrevet 27/11-18 11:28 
@Q: Det afhænger af modellen hvordan de vægmonteres, men mit C7 kom ikke med noget ekstra til vægmontering, det er ekstratilbehør.

Download manualen til det TV du kigger på og se hvad ser står beskrevet der vedr. montering.
QQSkrevet 27/11-18 11:40 
Ja, det afhænger naturligvis af det specifikke TV. Men det ku være at I havde haft problemer, der direkte relaterer til de modeller. Som jeg lige umiddelbart kan se det, monteres ophænget udelukkende på den tykke bund, hvilket betyder, at man ikke bare kan hænge det op på sit eksisterende ophæng. TV'et vil i så fald komme til at hænge alt for højt og ophænget risikerer at titte frem nedenunder TV'et.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
BeanoBeanoSkrevet 27/11-18 12:32, rettet 27/11-18 12:33 
Med mindre man har et beslag der kan højdejusteres, vil jeg tro :)

Vogel har lavet noget som måske kan bruges ellers:
https://www.vogels.com/da-dk/c/lg-OLED55C7V-wall-mount
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-18 14:38, rettet 27/11-18 14:49 
Mit wallmount ser sådan her ud:
https://imgur.com/a/2yXidHO

Jeg tror de spacers jeg har brugt fulgte med til beslaget, og de var nødvendige at montere, ellers kunne kablerne ikke være der.
Jeg har monteret det helt i bunden af beslagets arme, så det stadig er nogenlunde centreret når TV'et roteres til portrait-mode (TATE).

Jeg har midten af mit TV monteret ca 5cm under øjenhøjde når jeg sidder i sofaen.
TV der hænger for højt er virkelig trættende at se på hvis man skal kigge opad. Det ser også bare vanvittigt ud.

https://www.homedit.com/pros-cons-tv-over-the-fireplace/
:O
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/11-18 16:55 
Fuck.

Kan ikke ramme lige så godt så før.
FOV fra 42” til 55”

Håber det er noget jeg kan vende mig til ? :D

Får mega bank i pvp !
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-18 17:00 
Hvor langt sidder du fra?
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 27/11-18 17:30 
Det er bare tilvænning. Efter jeg er flyttet sidder jeg en meter tættere på tv’et. Efter et par dage med Overwatch fandt jeg min præcision igen.
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/11-18 17:35, rettet 27/11-18 17:36 
Sidder ca 1,5-2.0 meter fra tv
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/11-18 17:37 
Jmog>
Det er bare tilvænning. Efter jeg er flyttet sidder jeg en meter tættere på tv’et. Efter et par dage med Overwatch fandt jeg min præcision igen.

Ok.
For jeg er mega dårlig lige nu. :)
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-18 17:42 
Det er samme afstand jeg sidder. Er sikker på du vænner dig til det :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
QQSkrevet 27/11-18 18:11 
Sidder 2,5-3 meter fra mit 42" og kan efterhånden godt mærke at spildesignerne forventer, at folk har større skærme. Tekst, små detaljer i interfacet og det generelle design er begyndt at blive så småt, at jeg er begyndt at sætte mig en meter tættere på, på en stol foran sofaen. Og nej, jeg skal ikke have briller. :) Jeg er satme glad for mit gode gamle plasma, men tror faktisk det ender med at være det moderne spildesign, der får mig til at skifte op i størrelse.
It's time to kick ass and chew bubblegum. But I'm all outta gum!Spiller nu: Legend Of Zelda, The: B...
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/11-18 19:05 
Kan man bruge tv Remote til at skrue op og ned for vol.

Når man bruger Sound bar med optisk lyd.? (Med AUX virker det)

Den vil have at jeg bruger Sound bar Remote. (kunne være der var en option til det? )
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-18 19:10, rettet 27/11-18 19:26 
Jeg er ikke sikker på at man kan det.

Men prøv:
Tandhjul på remote > ned på Sound Out > Audio Out (Optical/HDMI ARC).

Jeg tror dog ikke det vil virke. Men jeg har ikke brugt andet end HDMI ARC de sidste syv år, så måske :)

Edit: Måske virker det hvis du vælger LG Sound Sync (Optical). Der er i hvert fald volume kontrol her, som ikke har indflydelse på de interne højttalere.
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/11-18 19:26 
Ok.

Det hedder optisk LG Sound sync
Men Sound bar skal understøt det.

Gør min ikk :(
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 27/11-18 19:29, rettet 27/11-18 19:32 
Øv, det er sikkert noget properitært LG-værk som kun virker på deres soundbars :/

Din soundbar har ikke HDMI med ARC-funktion vel?
Spiller nu: Phantasy Star IV
ChronoSousaChronoSousaSkrevet 27/11-18 19:43, rettet 27/11-18 19:44 
Hmm

Glemte lige at de kan snakke samme via BT. :p
Der virker tv Remote

Kan ikke høre rigtig forskel?

Ville der gå noget tabt via BT vs optisk?
Spiller nu: Plumbers Don't Wear Ties
NaieraNaieraSkrevet 27/11-18 19:54 
Ja.
THERE... ARE... FOUR... LIGHTS!Spiller nu: Final Fantasy VII: Rebi...
273 emne(r).
« < 1 2 3 4 5 6 > »

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig