X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Star Wars Battlefront II (2017)


Svar
WehnerWehnerSkrevet 15/11-17 22:13 
Vi har faktisk ikke et særskilt emne til det nye Battlefront II, der reelt set er Battlefront IV.

Gotta gets them green$
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
87 emne(r).
« < 1 2

Svar
spectrespectreSkrevet 16/11-17 20:57 
Darkbeat>
Jeg er altså kommet til at forudbestille Battlefront 2, bare sådan...

Star Wars Battlefront II (2017)

Men jeg kunne altså bare virkelig godt lide det sidste spil. Jeg havde ikke forestillet mig at det ville blive så slemt!

Hahaha, selvfølgelig er det Winston der siger, "My account is totally blank"
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
tastasSkrevet 16/11-17 22:40 
De er tricktyve er de.... i hvertfald i følge Nordjyllands politi :)

Link...
Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you.Spiller nu: Shadow Complex, Quake Live, StarCraft II: Wings Of ...
WehnerWehnerSkrevet 16/11-17 22:45 
Åh gud, det er sjovt :D :D
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
spectrespectreSkrevet 16/11-17 22:48 
Cnn har også skrevet om det nu. Håber alt den omtale får gang i nogle ændringer
Keep it simpleSpiller nu: Fallout 4
BeanoBeanoSkrevet 16/11-17 22:49 
lol :D
DarkbeatDarkbeatSkrevet 16/11-17 22:49 
Det er ihvertfald sådan noget der godt kan give EA's aktier et hak... Det plejer at være dér at de store firmaer begynder at hører efter
WehnerWehnerSkrevet 16/11-17 22:59 
Ja, det her går vist ud over det normale. Der findes åbenbart stadig grænser. Trods alt.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
SumezSumezSkrevet 17/11-17 08:13 
Darkbeat>
Det plejer at være dér at de store firmaer begynder at høre efter

Star Wars Battlefront II (2017)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/11-17 08:22 
Oversættelse: "Pis, vi blev taget med fingrene dybt nede i kagedåsen. Vi prøver igen senere."
SumezSumezSkrevet 17/11-17 08:35 
Nejnej, læste du ikke når du skrev "this was never our intention"? :P Vi havde slet ikke lyst til at tjene penge overhovedet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 17/11-17 09:44 
Beano>
Oversættelse: "Pis, vi blev taget med fingrene dybt nede i kagedåsen. Vi prøver igen senere."

Det er helt sikkert. Hvor mange gange har vi efterhånden set firmaerne gå ind og justere lidt i systemerne, når forbrugerne brokker sig? “Undskyld, vi justerer Halo 5, vi har ændret i systemerne i Gears 4, vores respekt for Forza fans er så stor, at vi har valgt gå tilbage til det gamle system bla bla”. Det gør de HVER GANG. Jeg har dem efterhånden mistænkt for at overimplementere microtransactions, sådan at når folk brokker sig, kan de rulle lidt tilbage, så det ser ud som om forbrugeren fik en sejr, mens virkeligheden er, at der kommer flere og flere af den her slags microtransactions i spil. To skridt frem med implementeringen af microtransactions, et skridt tilbage. Og mens folk fokuserer på BFII, normaliseres samme praksis i andre stor titler der modtager mindre opmærksomhed.

Der er ingen sejr her.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
enfenenfenSkrevet 17/11-17 09:45 
tas>
De er tricktyve er de.... i hvertfald i følge Nordjyllands politi :)

Det er fandeme humor :)
What is the Matrix?
enfenenfenSkrevet 17/11-17 09:48, rettet 17/11-17 09:48 
Sumez>

Star Wars Battlefront II (2017)

Jeg falder ikke for det foreløbigt. Jeg har også nok i BF1 og COD:WW2 lige nu.
What is the Matrix?
slk486slk486Skrevet 17/11-17 10:02 
Darkbeat>
Jeg er altså kommet til at forudbestille Battlefront 2, bare sådan...

Part of the problem... :p ;)

Hvad du gør er jo helt op til dig :)
j/k
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/11-17 10:35, rettet 17/11-17 11:00 
Nu nåede jeg jo ikke at købe Crystals imens man kunne, så de spillere der har gjort det, har nu en fordel som vi andre aldrig kan benytte os af, før vi har grinded os op til det. ;)

Ikke at jeg skal forsvare progression i det spil, men forskellen som Star Cards gør denne gang er marginal. Jeg har en Improved Thermal Grenade som er et Epic Rank kort. Det eneste det gør er at min granat har en radius på 7 istedet for 6. Det der kan gøre en forskel i spillet, som bedre våben, kan man kun få ved at spille. Jeg skal have 150 kills som Officer for at låse op for en anden pistol.

Det grelleste eksempel på et broken Star Card i spillet er Boba Fett’s Death From Above, hvor han bliver usårlig imens han bruger sin Rocket Barrage i luften, så fremt man har en epic version af kortet (normalt tager han 50% mindre damage). For at sætte det i perspektiv, skal man først spille godt nok i en runde til man har point nok til at spille som Boba Fett, for at have chancen for ar kunne være usårlig i 1,5 sekund hver gang man bruger en ability der har en cooldown på 40 sekunder og KUN når man bruger den i luften. Det er ikke noget man kan vinde et helt spil på, uden taktik og skill.

Jeg syntes at det er fedt at EA har fået én på hatten over at deres progression i spillet er bundet op på tilfældigheder og terningkast, men jeg syntes ikke at det er helt rigtigt at det skulle være pay-to-win... endnu ihvertfald. De kunne sikkert godt tænke sig det, men for mig som spiller er der ikke noget incitament for at bruge point på lootboxes da jeg ikke føler at det gør en stor forskel alligevel.
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/11-17 12:08 
Whoa, ændringerne til Battlefront 2 kommer efter Disney selv har truet EA til at ændre det. Den gode gamle Simon Spies mantra om at "Dårlig omtale er bedre end ingen omtale" holder vidst ikke helt :D

https://venturebeat.com/2017/11/16/star-wars-battlefront-ii-microtransactions-go-offline-until-ea-can-make-changes/
SumezSumezSkrevet 17/11-17 12:22 
Det overrasker mig i hvert fald ikke at Disney er ret påpasselige om hvordan deres brand bruges. De er selvfølgelig ligeså interesserede i at tjene penge, men de har nok også fokus på et lidt større og længerevarende scope end bare Battlefront 2 :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 17/11-17 12:57 
Det er slemt når selv franchise-malkemaskinen Disney syntes det er for grådigt :D
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 17/11-17 15:10 
Jim Sterling er ikke særlig tilfreds med spillet:
https://www.youtube.com/watch?v=AiwRIkRTvms

Jeg synes i øvrigt at det er et vanvittigt logo, jeg har altid læst titlen til spillet som "Star Wars Battlefront II EA".
Spiller nu: Phantasy Star IV
WehnerWehnerSkrevet 17/11-17 15:15 
Bede-x>
Der er ingen sejr her.

Det er vel trods alt "et slag vundet, men ikke krigen." Micro-transaction kommer ikke lige til at forsvinde, men hvis de holdes på et niveau hvor man snildt kan ignorere dem, så er det trods noget bedre. Jeg har i hvert fald ikke været et sekund fristet i spil som Destiny, Mass Effect og Dragon Age.

I den perfekte verden var de naturligvis væk, men det er næppe realistisk.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
DarkbeatDarkbeatSkrevet 17/11-17 19:08 
Ok jeg kommer nok til at æde min gamle hat med hensyn til Star Cards. Det er en rimelig barsk omgang når sådan noget som Darth Vader er fuldt opgraderet :D

https://youtu.be/2u2w0hNsA8Y
jaesjaesSkrevet 18/11-17 16:29 
Beano>
@jaes: Jeg talte om EA men generelt handler det om de store udgivere og deres mainstream AAA titler - fuldpris spillene som har fået lootboxes og andet snavs på det seneste. De tjener også meget mere ved siden af spillenes grund-salgspris end de gjorde for bare 10 år siden - day 1 DLC, season passes, dyre silver/gold editions, etc. Den reelle pris - eller snarere indtjening pr. eksemplar - er allerede steget.
EA er langt fra en underskudsforretning men når deres ultimate team system i deres sports titler sidste år alene omsatte for ca. $600 millioner, er fristelsen til at proppe lign. modeller det ind i alle deres spil bare for stor.

Jeg tror vi overordnet er enige - det er ok når firmaerne gør noget for at overleve, så længe det ikke går udover gameplayet, og det ikke handler om grådighed :)
Bede-xBede-xSkrevet 18/11-17 18:16, rettet 18/11-17 18:45 
Wehner>Det er vel trods alt "et slag vundet, men ikke krigen."

Det synes jeg egentlig allerede jeg har forklaret, hvorfor jeg ikke mener er tilfældet.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
WehnerWehnerSkrevet 19/11-17 00:57 
Det kommer nok an på, hvor sort/hvidt man ser på ting.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 19/11-17 20:32 
Ja, eller hvor meget man tror på tingene har ændret sig.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/11-17 20:34 
Nu er der kommet så meget mainstream fokus at man, om ikke andet, kan håbe er folk er hurtigere til at vende sig imod de næste spil der prøver noget lignende.
Spiller nu: Phantasy Star IV
millenniummillenniumSkrevet 19/11-17 20:58 
Når IGN kritiserer spillets progress-system, og ligefrem gør det til nærmeste eneste fail-point mod en middel karakter, så tvinger det heldigvis selskabet til at reagere. En lav karakter fra en af nettets største anmeldere kan helt klar skade omsætningen for en ambitiøs udgivelse.
The medium is the message.
WehnerWehnerSkrevet 22/11-17 18:13 
Star Wars Battlefront II (2017)
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
Bede-xBede-xSkrevet 30/11-17 06:17 
Lidt info om microtransactions i UFC3 betaen:

https://www.astutegaming.com/single-post/EASPORTSUFC3BETA
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 19/12-17 23:33 
Konsolkongen>
At noget kun er kosmetisk er ikke noget argument for at det er okay. Det er stadig en lortet måde at låse content som tidligere (for få år siden) havde været fuldt tilgængeligt i et lignende spil uden grind/betaling.

Selvom jeg ikke er glad for Jim Sterling, så er jeg glad for at han også er hoppet på denne vogn. Jeg hører alt for mange folk der bliver ved med at sige "jamen det er jo kun kosmetisk" som om det på en eller anden måde giver indholdet mindre værdi og på samme tid på magisk vis også er mere retfærdiggjort at bruge penge på(?!).

Men kan håbe at videoer som denne er et tegn på at piben snart får en anden lyd:

https://www.youtube.com/watch?v=Ce5CDrq4dGg
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
JmogJmogSkrevet 20/12-17 02:15 
Der er et argument for kosmetisk betalings-DLC, men det kommer an på spillet. Et online multiplayerspil dør den dag serverne slukkes. At holde dem i live koster konstant penge.

Så hvis onlinedelen skal holdes i live så længe som muligt, hvilket er godt for fans af spillet, så er udvikleren nødt til at have en fast indtægt. Her er der typisk to muligheder (pay-to-win ser jeg ikke som en holdbar mulighed).:

1: Betaling for map packs, hvilket giver ulemper for alle. Ikke alle gider betale for dem, hvilket fragmenterer spillerbasen og effektivt mindsker antallet af mulige medspillere for begge grupper. Dårligt for spillerne og dårligt for udvikleren.

2: Kosmetisk DLC. Klart bedre end 1, da det ikke har nogen negativ effekt på spillerbasens størrelse og alle har den samme gameplayoplevelse.

Jeg ser ikke noget godt alternativ til kosmetisk DLC. I Overwatch fungerer det helt perfekt. Jeg har ikke betalt en krone efter jeg købte spillet ved launch og jeg har modtaget gratis nye karakterer, nye maps og udviklerne sørger løbende for at tweake spillet når det er nødvendigt. Jeg modtager tilfældige kosmetiske items blot for at spille et spil jeg synes er sjovt, men har intet behov for at betale for at få nogle specifikke. Da det er et FPS nyder jeg faktisk godt af at andre financierer spillets drift, da jeg ser deres kostumer ingame.

Det er en glimrende forretningsmodel for folk der bare vil spille spillet.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 20/12-17 08:29 
Jeg synes at du tager det for givet at indtjening foruden spillets pris er nødvendigt for at få en online-del til at køre. Det synes jeg der er mange eksempler på ikke er tilfældet, med titler som Splatoon 1 og 2 som ikke har et eneste kosmetisk DLC eller betalt DLC i det hele taget. Det kan tydeligvis godt hænge sammen, og endda jævnligt spytte gratis DLC ud til brugerne, og det er samtidig en titel der er ikke har solgt nær så godt som Overwatch.
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 20/12-17 14:14 
Tjoo, nu er first party spil jo lidt specielle, da det giver mening at poste penge i dem kontinuerligt for at hive folk til platformen. Det har third parties intet incitament for.
JmogJmogSkrevet 20/12-17 18:35 
Killzone 2 og 3’s servere bliver for eksempel først lukket marts næste år. De var blevet lukket for flere år siden, fordi det er penge ud ad vinduet at holde dem kørende, hvis det ikke var firstparty spil.
WehnerWehnerSkrevet 04/01-19 14:40, rettet 04/01-19 15:35 
Nå, micro transactions aside, er der så nogen, der fik spillet det? :) Det er på tilbud til 99,- på PS Store lige nu.

Så har man jo 400,- til at købe Vader for :D


Edit: Det er singleplayerdelen, der interesserer mig.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
silverstarsilverstarSkrevet 04/01-19 17:09, rettet 04/01-19 17:12 
Jeg købte det til PS4 for 129 kr hos Coolshop for at spille single player campaign og jeg synes det var et godt SW spil. Campaign måtte gerne have været længere (tror der var 5-6 timers spil i den), men til reduceret pris synes jeg det var fint nok (ville have været skuffet hvis jeg havde givet 399 kr eller hvad fuldpris nu var).
Jeg har ikke spillet multiplayer, har kun lige prøvet et par bot-kampe, og det var ok, men ikke min kop te. Og jeg havde bestemt fra start at jeg ikke ville købe noget DLC-sjov, så det har jeg ikke leget med.
"Listen to them. Children of the night. What music they make."
WehnerWehnerSkrevet 06/01-19 02:05 
Det lyder som om, det ville være helt passende til min nuværende smag.
>>Here's some boots and a sandwich<<Spiller nu: Assassin's Creed: Revel..., Elder Scrolls V, The: S...
87 emne(r).
« < 1 2

Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig