X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Koge 72-pins connector


Svar
dchangdchangSkrevet 10/10-17 16:48, rettet 10/10-17 16:49 
Nogen der har gode erfaringer med at koge 72-pins connectoren til NES? Begge mine maskiner er meget buggy og kan læse mig til at nye connectorer ikke altid er i så god kvalitet.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 10/10-17 17:14, rettet 10/10-17 17:15 
Inden du begynder på at koge dem, kunne det nok være en god ide at prøve med mere simple, konventionelle metoder. F.eks. at rense pinsne (isopropyl på en klud, kluden om et kreditkort, og så ind/ud en masse gange) eller prøve at stramme dem ved at "bøje" dem.

Jeg formoder at du sørger for at rense spillene godt, også? I næsten alle tilfælde jeg ser med NES-spil der har svært ved at blive læst, sidder problemet på spil-cartridgen. Men front-loader modellerne har godt nok historie med pins der bliver dårlige til at tage fat om spillene pga. den der trykke-mekanisme (plus game genies).

Når det så er sagt, så har jeg også hørt om folk der har gode erfaringer med koge-metoden. De uorinale connectors man kan købe er til gengæld ganske rigtigt ofte af så dårlig kvalitet at det er en virkelig dårlig investering.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
dchangdchangSkrevet 10/10-17 20:11 
Har haft maskinerne skilt og renset, det samme med spillene. Det hjalp på enkelte spil men ikke nok til at jeg har en stabil maskine. :-(

Må prøve at koge dem, har nemlig også læst en del positive resultater.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
WonderboyWonderboySkrevet 10/10-17 20:18, rettet 10/10-17 20:22 
Hvad skulle det gavne at koge dem?
Og connector i Nes og Snes har vel altid drillet, det har det ihvertfald i al den tid jeg har spillet i 80erne og 90erne.
I love monster land
KTCKTCSkrevet 10/10-17 21:48 
Overvej en Blinking Light Win. Jeg var selv med til at backe den på kickstarter og har installeret den i min NES. Det funker bare, og så bliver den nok heller løs lige med det samme fordi man ikke skal trykke ned efter indsættelse af cartridge.
A small cog? Now that you mention it, I know a puzzle about an object that almost fits that description.
dchangdchangSkrevet 10/10-17 22:00 
Wonderboy, varmen skulle udover at rense gøre at bl.a. pins'ne trækker sig sammen igen. Der er ihvertfald en del der har haft succes med det.

KTC, takker. Værd at overveje hvis ikke det bliver bedre ved at koge dem.
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics; even if you win, you're still retarded.
SumezSumezSkrevet 10/10-17 22:31, rettet 10/10-17 22:31 
Man kan også overveje en Toploader. Jeg antager at de stadig ikke er aaalt for dyre at anskaffe sig. :) Jeg har aldrig problemer med min.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/10-17 22:51 
Men en toploader giver øjencancer :(
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 10/10-17 23:00 
Ikke mere end en front-loader model gør
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 10/10-17 23:10 
:(
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig