X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

The Mummy: Demastered


Svar
DarkbeatDarkbeatSkrevet 25/09-17 23:04 
Wayforward back at it again med pixels, karstenvania og værk.

https://youtu.be/AvbtUfqam5g

Ikke til at sige om det ender med at være godt, men det er ihvertfald pænt og lyder godt også.
slk486slk486Skrevet 26/09-17 08:51 
Ligner jo nærmest et sjovt Metrod! :D
j/k
SumezSumezSkrevet 26/09-17 08:56 
Det gjorde deres Aliens Infestation også, så lad os nu lige se. :P Men umiddelbart får jeg en milliard gange flere Castlevania vibes fra det her, det er vist meget overlagt. Spillets film tie-in er nok det mest overflødige jeg nogensinde har set - kan de på nogen måder sælge flere spil på det?

Har de forresten ikke Henk Nieborg hos dem længere? Synes ikke det ser ud til at være hans stil.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
slk486slk486Skrevet 26/09-17 08:57 
Ja, me too - det var også rigtig godt, to a point.

Jeg får følelsen af, at WayForward bare har brugt tie-in som pitch for funding :)
j/k
Mes1983Mes1983Skrevet 27/09-17 20:28 
Jeg er på. Det ser cool ud
Bede-xBede-xSkrevet 12/10-17 08:15 
Det udkommer allerede 24 oktober:

http://www.eurogamer.net/articles/2017-10-10-wayforwards-retro-metroidvania-style-movie-tie-in-the-mummy-demastered-is-out-this-month
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 12/10-17 08:44 
Jeg har hørt rygter om en fysisk udgave, men kan ikke se noget til preorder nogen steder, og det "Tweet" fra WayForward der eftersigende skulle have afsløret det, findes ikke længere. Nogen der har hørt mere?
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
millenniummillenniumSkrevet 12/10-17 08:48 
Bare det ikke er LimitedRun. Der er for meget hamstring, og jeg orker ikke den timing og præcision det kræver at købe derfra.
The medium is the message.
Mes1983Mes1983Skrevet 18/10-17 20:47 
Nej, limited run er simpelthen pi**e irriterende. Deres undskyldning om, hvorfor de kun vil sælge som de gør er også lidt søgt. Jeg gider dem i hvert fald ikke mere. Har aldrig kunnet komme igennem til noget jeg var interesseret i.
SumezSumezSkrevet 18/10-17 20:53 
Jeg har aldrig haft problemer med at bestille fra dem
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/10-17 21:07 
Der er masser af deres spil der er udsolgt inden for et minut efterhånden :(

Limited Run udgav Shantae, så der er god sandsynlighed for at de også udgiver dette :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
JmogJmogSkrevet 19/10-17 16:44 
Deres forretningsmodel er fjollet. De skulle hellere lave det som forudbestillinger. Lav en periode på 1-2 uger, hvor man kan forudbestille spillet. Derefter luk for bestillinger og fremstil det antal der bestilte.

På den måde får alle en chance for at købe produktet, hvis de er interesserede og der er nul risiko for at brænde inde med eksemplarer. Og de går ikke glip af potentielle salg.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 19/10-17 16:46 
Sådan gjorde de med Ys :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 19/10-17 17:03 
Ys kan alligevel også købes hos PlayAsia:)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 31/10-17 20:25 
Der er ikke nogle steder, der healer en op på fuld her i. For noget af det fedeste i det første Metroid, var jo hvis man døde og så skulle starte med at bruge det første kvarter på at indsamle health pick-ups, fordi spillet ikke kunne finde ud af at heale spilleren. Når man så direkte står på skulderne af en skabelon, kan det godt undre, at man vælger at begå samme fejl igen, som ellers har været udryddet fra det meste af genren sidenhen. Der er endda et Zeb lignende væsen, som jeg formoder, designerne forstiller sig, man skal stå at grinde for at få health igen, når man mister noget.

Bortset fra det er førstehåndsindtrykket ok. Der er ikke så meget plads til at udforske indtil videre, da man ved siden af at blive guidet til næste plot punkt på kortet, render hovedet ind i en mur og må vende om, næsten hver gang man forsøger på det. Kan være det bliver mere frit senere. Ellers spiller det udmærket og musikken er stemningsfuld, men der skal noget mere til, hvis det skal løfte sig til at være for andre end genreinteresserede.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Bede-xBede-xSkrevet 01/11-17 18:38, rettet 01/11-17 18:52 
Det bliver ikke så meget bedre fra hvor det starter ud. Genre genbruget tager til, som det skrider frem med fx SPOILER-TEKST:
en klokketårns bane med flyvende “medusa” fugle og en efterabning af nogle af Metroid spillenes klassiske flugt sekvenser efter sidste boss.
Inspirerende er det ikke og så er det kort og nemt. Valgte at være flink og give det en håndfuld på P:R skalaen, men et fire tal havde heller ikke været helt forbi.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-17 21:12 
Æv :/
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/11-17 21:26 
Så med andre ord, et fuldstændig traditionelt WayForward spil :\ Nogengange forstår jeg slet ikke hvordan de har været i stand til at spytte Contra 4 ud.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-17 21:33 
Eller Allan Isolation. Shantae-spillene er vidst meget gode.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 01/11-17 21:38, rettet 01/11-17 21:40 
Jeg ville godt strække mig til et sekstal til det bedste af Shantae spillene, som jeg finder hyggeligt og charmerende, men det er ikke sådan træerne groer ind i himlen.

Og du tænker på Infestation, ikke Isolation :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-17 21:40 
Du har ret :p
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 01/11-17 21:41 
Jeg synes ellers Infestation passer nærmest punkt og prikke på den måde Bede beskriver The Mummy. Shantae-spillene er underholdende og charmerende, men også en lidt flad fornemmelse uden voldsomt involverende gameplay. Både Contra 4 og afstikkeren Shovel Knight er af uendeligt meget højere kvalitet.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 01/11-17 21:51 
Har haft det til at stå længe, men desværre ikke fået spillet Infestation, så kan ikke rigtig sammenligne.

Noget andet er, så har jeg stadig ikke helt fanget, hvorfor de valgte at kalde det Demastered :)
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 01/11-17 21:52, rettet 01/11-17 21:52 
Contra 4 mangler jeg stadig at få spillet på en DS lite. Synes det var for uoverskueligt pga skærmenes størrelse på en XL :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 20/02-18 23:46 
Der er kommet en update, der bla. ændrer døds/health mekanikken. Nok ikke noget der redder spillet, men noget som i det mindste kan afhjælpe den værste frustration lidt:

The Mummy Demastered has been updated with a smoother frame rate, shorter load times, and re-balanced death mechanic! Switch version adds all new HD Rumble!

This update includes:

- Initial load time has been drastically reduced.

- HD Rumble added to Nintendo Switch version

- Revamped the death mechanic:
> Health Packs regained from Undead Agents default to full
> Weapons Regained from Undead Agents have more ammo
> Undead Agents health more fairly balanced, based on number of Health Packs they are holding

- Health drops are more fairly balanced

- Spawn Frequency of Bats, Ravens, and Spiders re-balanced

- HP of all bosses has been re-balanced

- Game performance greatly increased

Try out all these great new updates NOW

https://www.facebook.com/WayForward/photos/a.209410499096139.44915.144950778875445/1598147883555720/?type=3&theater
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 21/02-18 08:43 
Det lyder som om de har dummet spillet ekstremt ned. Er det i det mindste en ny mode, eller er det bare sådan fra nu af?
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 21/02-18 09:18 
Underligt. Jeg troede det primære problem ved spillet var at det var for nemt, ud fra de kommentarer jeg tidligere har hørt om det.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 26/02-18 10:29 
Konsolkongen>
Det lyder som om de har dummet spillet ekstremt ned. Er det i det mindste en ny mode, eller er det bare sådan fra nu af?

Det er vist sådan det er fra nu er. Ændringerne til dødsmekanikken tror jeg kun kan være til det bedre, for det med at lade en spiller stå at grinde sig til health, hvis man dør, opleves som rent tidspilde. Ikke at jeg døde i spillet, men rent principielt :)

Rebalancering af bossernes health kan også vise sig at være en forbedring, for de kunne godt tage for lang tid at klare, selv om de ikke var specielt svære.

Alt i alt vil jeg gætte på at spillet er blevet betydeligt lettere (afhængig af hvad der menes med rebalancering), hvilket nok passer bedre til det moderne publikum.
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig