X FOR HAN ARK VUR
» SAM INFO AKT BSK

Octopath Traveler


Svar
SumezSumezSkrevet 14/09-17 08:26 
Vi så lidt til det først på året, men her er en fuld trailer fra Nintendo Direct.

Fra folkene bag Bravely Default. Jeg så noget omtale det som en slags spiritual sequel til Romancing SaGa-spillene, og synes umiddelbart at det ser ud til at fange stemningen ret godt:

https://www.youtube.com/watch?v=G2lwxuOk2FY
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
OlimarOlimarSkrevet 14/09-17 08:35 
Hørte noget om at demoen skulle være ude nu?
BeanoBeanoSkrevet 14/09-17 08:52 
Ja, det sagde de i direct videoen og skrives også i traileren :)
OlimarOlimarSkrevet 14/09-17 09:13 
Har ikke fået set trailer og direct endnu. Kun skimmet div nyheds sites.
3of193of19Skrevet 15/09-17 14:38 
I går aftes var demoen ikke på EU store. Den er på US til gengæld.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 15/09-17 15:28 
Den er på EU nu.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 16/09-17 20:04 
Jeg hører helt vildt positive indtryk fra demoen. Det er lige før jeg har lyst til at købe en Switch bare for at prøve en demo :3
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
SumezSumezSkrevet 05/07-18 12:15 
Spillet kommer næste uge, og der kom en ny, større demo omkring E3.

Er der nogen der har prøvet den? Jeg har spillet gennem som én figur, og har lidt blandede tanker omkring spillet. Jeg er i hvert fald ikke blevet blæst væk som det er mit indtryk alle andre er.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/07-18 12:52 
Ja, jeg spillede hende købmanden og mødtes med ham læreren. Det er fine nok historier de har i deres prolog, men jeg kan ikke rigtig finde nogen grund til at de 8 personer alliere sig. Jeg håber de snakker lidt mere med hinanden dybere inde i spillet.

Gameplayet er til gengæld ganske fornuftigt. Følte at jeg skulle tænke lidt over min strategi i den sidste bossfight jeg var i, ihvertfald.
SumezSumezSkrevet 05/07-18 13:11 
Jeg spillede også som hende. Synes ikke historien var spor interessant, den del var ret skuffende, men måske det er bedre hvis man spiller som en anden figur.
Synes også at spillets "overworld" føltes underligt indsnævret? Det er bare snævre stier man følger uden reel mulighed for nogen form for udforskning. Af en eller anden grund havde jeg ventet noget mere "open ended".

Kampsystemet kan jeg ret godt lide. Det er meget simpelt, men åbner op for taktiske fremgangsmåder selv med kun én person på sit party.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 05/07-18 13:28 
Danseren, som også var i den gamle demo, har en ret god historie, syntes jeg.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/07-18 14:46 
Jeg spillede det 7-8 timer i går (ferie) og synes det er ekstremt lovende. Virkelig godt kampsystem, ingen inputlag :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 18/07-18 14:47 
Så er det jo per definition bedre end Doom 4 :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/07-18 14:48 
Som heller ikke har inputlag ;)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/07-18 16:41 
Pro tip: Da spillet alligevel kun kører 720p og da opskaleringen til 1080p er dårlig, kan man med fordel sætte maskinen til at outputte 720p for et LANGT bedre og skarpere billede.

Det fede ved Switchen er at dette kan gøres imens man spiller, så man behøver ikke lukke spillet ned hver gang :)

Bemærk forskellen i de hvide streger:

720p:
Octopath Traveler

1080p:
Octopath Traveler

Dette var også et trick jeg prøvede mig med i Xenoblade 2, men det gav kun minimal forbedring, da spillet ser så forfærdeligt ud uanset.
Spiller nu: Phantasy Star IV
quadquadSkrevet 18/07-18 17:52 
Hvorfor overhovedet scale til 1080? Hvad er fordelen i at spillet selv gør det?
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 18/07-18 19:04 
Switchen har måske i enkelte tilfælde bedre scaler end ens TV har. Jeg synes dog at den i dette tilfælde er virkelig dårlig. I 3D spil synes jeg den plejer at være fin nok :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 03/12-18 12:06 
Spillet er blevet rost til skyerne da det kom, men hvor mange herinde har faktisk spillet det færdigt?

Jeg synes virkelig jeg skal slæbe mig afsted for at komme videre i det. Det er sympatisk nok til at jeg rigtig gerne vil spille det færdigt, men strukturen med de otte forskellige historier fungerer ekstremt dårligt, da det er pacet ud så alle kapitel 2-historierne "kræver" væsentlig højere level end kapitel 1-historierne, så man som minimum skal igennem 4-5 kapitel 1-historier før man begynder på sit først kapitel 2, osv.

Det giver fin mening fra et gameplay perspektiv, men i forhold til historiefortællingen ødelægger det virkelig pacing. Nogle af historierne er rimelig spændende, men mange af dem virker som fyld eller bare JRPG-klichéer, og selv hvis der er nogle figurer man er mere investeret i end andre, er det svært virkelig at engagere sig i nogen af historierne når man skifter mellem dem hele tiden.
Jeg husker at et af spillets største kritikpunkter ved udgivelsen var at personernes historier aldrig krydser over, og er helt separate, men havde svært ved at se hvorfor det var et problem. Men når spillets opbygning er som det er, er det ret tydeligt at det går ud over spillets pacing på den måde.


Soundtracket er vildt godt, nok det bedste ved spillet. Kampsystemet vil gerne være sejt, men er voldsomt ensformigt.
Hvis man savner et godt old school JRPG vil jeg nok anbefale Dragon Quest XI 100 gange inden Octopath Traveller.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
DarkbeatDarkbeatSkrevet 03/12-18 12:19 
Jeg gik død i det, mest fordi at, ja; det er ensformigt. Jeg hænger mig også stadig meget i at personerne ikke kommunikere med hinanden på nogen måde og at man for alvor bør spille DQXI for et godt RPG
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-18 16:57 
Jeg kan rigtig godt lide det og har gennemført med tre af figurerne, men har så ramt en mur i forsøget på at få de ekstra jobs der er at finde i nogle meget sværere dungeons. Jeg burde bare koncentrere mig om at få gennemført med alle først og fremmest :)

Flere af historierne er faktisk ganske gode. Det er kun to eller tre af dem som virker som fyld.
Hvis de virkelig ikke krydser på nogen måde til allersidst er det et meget stort problem, for på intet tidspunkt overhovedet har spillet annerkendt at de otte personer hygger ud sammen, ud over nogle valgfrie dialoger, som kun triggers hvis de rigtige er med i ens party.

Jeg synes kampsystemet er ekstremt godt. Og jeg synes egentlig at spillet lykkedes langt hen ad vejen med at ramme den følelse af rigtige JRPG’er som jeg har savnet i mange år.

Det er klart et af de bedste spil jeg har spillet i år, så jeg burde virkelig få det spillet færdigt :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 03/12-18 17:08, rettet 03/12-18 17:09 
Jeg har egentlig intet problem med hvis historierne ikke ender med at krydse over (jeg ved at der er noget man kun kan nå til hvis man klarer alle 8 historier, men om der er en in-universe forklaring på det har jeg ikke villet spoile mig selv med).
Problemet er snarere at det føles fuldstændig opdelt at hoppe mellem de forskellige historier, og den rejse man foretager med et helt hold mellem hver by virker ikke som om den er en del af hvad der faktisk sker i spillet. Altså en fuldstændig opdeling mellem gameplay og historie.

for på intet tidspunkt overhovedet har spillet annerkendt at de otte personer hygger ud sammen, ud over nogle valgfrie dialoger, som kun triggers hvis de rigtige er med i ens party.

Lige præcis. Tværtimod gør spillet det endnu mere akavet ved at fortælle en historie som aktivt får det til at virke som om figuren i fokus faktisk er alene. Det er især tydeligt i tyvens historie og flere dele af Pimrose's. Og *når* ens figurer snakker sammen, teleporteres de først hen i en lille uafhængig lomme-dimension hvor kun de to eksisterer :P
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 03/12-18 17:28, rettet 03/12-18 17:40 
Jeg har slet ikke haft noget problem med opdelingen af de forskellige historier. Men jeg kan sagtens forstå at det for nogle ikke fungerer :)

Edit: Jeg synes det er lidt sjovt at spillet udmærker sig ved at være et super traditionelt JRPG, uden åndssvage gimmicks der prøver at genopfinde genren på ny (Final Fantasy og hvad har vi).
Men den ene ting spillet gør for at skille sig ud fra mængden, de otte personers historier, falder fuldstændig til jorden og virker bare ikke. Det er hamrende ringe udført og de føromtalte dialoger mellem figurerne virker som en hovsa-løsning i sidste øjeblik, bare som forsøg på at få det til at fungere på en eller anden måde :p

Tilbage er der altså “bare” et super traditionelt slut 16-/32bit JRPG. Og det var faktisk alt jeg havde håbet det ville være :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 28/12-18 11:52 
Jeg er gået tilbage til spillet og synes fortsat det er fremragende :)

En lille spoiler, som jeg egentlig gerne ville have vidst på forhånd:
SPOILER-TEKST:
Når man gennemfører med sin main character kan denne skiftes ud af party'et. Det gør det lidt nemmere fremover at balancere level med alle figurer :)

Jeg tror også at man kan vælge main characters som desværre ender med at gøre spillet lidt mere trivielt end nødvendigt. Jeg er i hvert fald glad for at jeg endte med at vælge Cyrus, da han automatisk ved hvert encounter lærer en af fjendernes weaknesses, som strømliner kampsystemet en lille smule og fjerner en del af den trial and error det indebærer.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Bede-xBede-xSkrevet 11/04-19 23:53 
Også til PC:

https://gematsu.com/2019/04/octopath-traveler-coming-to-pc-on-june-7
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
SumezSumezSkrevet 12/04-19 08:28 
Fedt at det ikke er eksklusivt længere.
Tror dog aldrig at jeg ville være kommet gennem spillet hvis jeg ikke havde haft muligheden for at spille det håndholdt.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
BeanoBeanoSkrevet 12/04-19 12:22 
De anvendte vist heller ikke ordet "eksklusivt" oprindeligt ifm. lancering på Switch, så det skal nok komme til flere platforme senere :)
SumezSumezSkrevet 12/04-19 13:14 
Nej, men det var Nintendo der udgav spillet, så de har nok siddet rimelig trygt på licensen i en tid. :)
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
Bede-xBede-xSkrevet 12/04-19 14:49 
Jeg bruger næsten ikke min Switch som håndholdt, selv om jeg godt kan lide idéen. Havde den haft et D-pad som Vita, som standard, ville jeg også have benyttet den tilsvarende meget. Og skal man alligevel sidde på fjernsynet foretrækker jeg PS4/PC, så jeg er glad for det kommer til dem også (ikke annonceret endnu til PS4, men kan som Beano heller ikke forestille mig andet, end at det kun er et spørgsmål om tid).
Spiller nu: Halo: The Master Chief ..., Dying Light, Earth Defense Force 2025
3of193of19Skrevet 14/04-19 08:06 
Hori laver en venstre Joycon med d-pad til lige nøjagtig det.
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/04-19 09:47 
Horis Joycon er desværre ikke et særlig godt produkt da den mangler mange af de features som de originale har. F.eks. virker de ikke i Joycon grip.

Det er en skam at Nintendo lavede D-paddet som individuelle knapper, bare for at en enkelt joycon skulle kunne agere en af de værste controllere nogensinde. Håber de udgiver en opdateret version en dag med d-pad.
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 14/04-19 13:54 
Jeg må egentlig indrømme at jeg er overrasket over hvor godt det opdelte D-pad fungerer.
Jeg vil også helt klart melde mig under Vita-fanen, det er det mål alle D-pads burde designes efter, og det er helt ufatteligt at Sony ikke lavede det magen til på PS4-controlleren. Men jeg har efterhånden spillet en del 2D-spil igennem på Switchen, og endda en pæn sjat Tetris, og har endnu ikke oplevet nogen issues med det underlige design.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/04-19 15:28 
Jeg spillede Alex Kidd på den for en uges tid siden og kom til sidste bane hvor man skal svømme meget præcist mellem spikes. Tænk vandbanen i Turtles på NES, men med one hit deaths i stedet.
Jeg vil vove og påstå at det er stort set umuligt med det opdelte d-pad da man konstant skal skifte mellem ned, højre og skrå retninger.
Analogpinden er heller ikke meget bedre, men det er analogpinde jo aldrig :)
Spiller nu: Phantasy Star IV
SumezSumezSkrevet 14/04-19 16:21 
Octopath Traveler bruger ellers analog styring til når du går rundt i spillets verden.
Spis sundt og tro på dig selvSpiller nu: Gravity Circuit, Bonze Adventure
KonsolkongenKonsolkongenSkrevet 14/04-19 17:00 
Ja, men det er ikke relevant for det jeg skriver.

Jeg kommenterede på at det opdelte d-pad efter din mening ikke har været et problem for 2D-spil.
Spiller nu: Phantasy Star IV
Login for at besvare
Profilnavn
Kodeord
Husk mig